(Kristjan Väli)

Räägitakse, et jälle võetakse üks bussiliin maha. Peipsi-äärse piirkonna Tallinna–Alatskivi liini maha võtmise põhjendus on loogiline ja universaalne – vähe sõitjaid. Aga kuidas need vähesed hakkama saavad, see ei huvita kedagi. Mitu senist sõitjat olid kurvad, ent minu üle 80aastane naaber oli mõistev.

See pidi olema ülemaailmne suundumus, et maapiirkondades ei elata ja kõik koonduvad suurematesse keskustesse. Sõiduauto (naaber veel sõidab ise) ongi lahendus, kui tahad maal elada. Samas ei ole ju kõik võimelised autot omama ja sõitmagi. Endalgi läheb sissetuleku „ülejääk“ maja kõpitsemisele – eluaset tuleb ju ka kohendada. Eriti, kui silmas pidada, et maaelamutelegi hakkavad kehtima uued standardid. Individuaalselt tuleb rajada nii korralikud kaevud kui kanalisatsioon. Mitte nii, nagu asulates, kus tehakse ühisprojektid.

Meie poliitikud mõtlevad vaid lähiajale, pikaajalist visiooni neil pole. Vähemalt mul ei ole nende jutust selgeks saanud, kas siis tohib-saab-peab maal elama või mitte? Mida riik soovib ja mis riigile hea on – kas ongi tore, kui suured alad jäävad asustamata?

Samas on maal elavate inimeste lapsed tihti Tallinnas ja neid tahetakse vahel külastada. Mõni käib ka pealinna tööle. Tean niisugust, kes käib meilt 200 km kaugusele Tallinna tööle, nädalas korra, muul ajal lubatakse teha kaugtööd, mida ju kiidetakse. Aga kogu aeg päris kaugelt ka ei saa.   

Põhjamaades makstakse hõreasustatud piirkondades elavatele inimestele kompensatsioone. See pidi riigikaitse seisukohalt oluline olema, riik tahab, et viimasedki inimesed neist paikadest ei lahkuks. Samas pole paljudel ka kuskile minna, sest linnades korterite ruutmeetrihind muudkui tõuseb. Aga kui terve meie idapiir oleks inimvaba, siis oleks Vene karul väga lihtne oma esimesi käpajälgi teha.

Ka ei ole valdade liitmine transporti paremaks teinud, nagu lubati, et uus suurem haldusüksus on igati võimekam. Kui osa ühistransporti on riigis juba tasuta, kas siis riik ei võiks ka neid väheste sõitjatega liine kuidagi toetada? Kui iga inimene on vajalik, miks siis nende arvamust nii vähe küsitakse?

Jaga artiklit

39 kommentaari

S
seda ka  /   12:20, 28. sept 2017
apteegid, maal, samuti kõrvaldatakse. Apteeki eipea minema lähedale, nt kõrvavalu puhul, vaid sõitma kuhugi kaugele....ja bussid ei sõida enam, niiet jalgsi.
B
bussiühendus  /   01:05, 20. sept 2017
Oleme üllitanud konkurentsivaba bussiliikluse. Nüüd siis tulemused käes. Kui Osula on kõik bussi- liinid enda kätte haaranud ( temal pole ju piire- ta bussikuningas-), siis on aeg vähemtasuvad liinid kinni panna. Nagunii keegi sõitma ei hakka, sest Eestis pole peale Lux Expressi, Simpel Expressi, Eesti buss, Sebe, ja nende tütarfirmad (kõik kuuluvad Osulale) enam suuremaid firmasid järele jäänud. Kõik Osula poolt välja söödud. Nüüd piletimüük Tallinnas, Tartus, Viljandis ja mujal ka Osula käes. Nii on hea konkurente kontrollida, kuni need hingusele lähevad. Just "sellist Eestit me tahtsime"

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis