166 kommentaari

K
Kui on kokkulepe tehtud  /   20:59, 14. sept 2017
Siis kui helistatakse, võetakse ka telefon vastu. Kui hetkel võimalik vastata pole, helistatakse hiljem tagasi. On väga arusaamatu, "tööandjad"? Nii, et mida vingute?!
N
Need " tööandjad" Eestis  /   18:46, 14. sept 2017
Hakaku kokkulepetest kinni pidama! Ja normaalset inimväärset palka maksma ÕIGEL ajal ja mitte jupikaupa. Siis on ka töölisi võtta! Kas pean avalikult siia lisama paari oü- tegelased, kes kokkulepetest kinni ei pea? Võin siia lisada, aga meil ju " sõnavabadus" ja siis see kommentaar kaob igaveseks modereerimisele..
N
no  /   10:25, 14. sept 2017
eestlane teeks lihtsat tööd hea meelega kui tööandja selle eest ka palka maksaks!
E
Eesti tööline on tüdinud sentide näpu vahel veeretamisest ja pruugitud auto igakuisest remondiarvest  /   12:33, 14. sept 2017
Kuid uut autot pole võimalik saada sest alla 1000 eurosest netopalgast polevõimalik perele 400 eurose liisingu kuumaksega pluss kaskokindlustus autot võimaldada. Eluasemelaenust sellise palga juures kui pole tagatisvara ei tasu unistadagi. Ja suundutaksegi skadinaaviasse tööle. Juhul kui odavale tööjõule piirid avatakse tekib kohe küsimus et kas nood siia pidama jäävad või liiguvad edasi saksamaale või rootsi. Sest tulijad oleksid eranditult väljaspoolt euroliitu, rumeenlasi ja poolakaid meile ei tule nemad juba on saksamaa ja inglismaal juba ammu paigas.
M
meil ei tasustata   /   10:15, 14. sept 2017
lihttöölisi väärikalt. Palju nad saavad,? tee 10-12 tundi tööd ja saad oma 600-700 eurot. pole ime et kõik tahavad riigikokku ja muudesse soojadesse kohtadesse. Mis seal viga, palk 4000+ kõik muud hüved ja palju seal tööl tuleb käia? kirjutad et kohtud valijatega ja oledki vaba. Kes kontrollib neid?Puhkus on ka hobusemehe oma?
M
Moderaator on  /   09:11, 14. sept 2017
tõsiselt haige inimene! Kui kirjutan palkade vahest Eestis ja Soomes. Samas ka pensioni vahedest Eestis ja Soomes, pistab moderaator kommentaari "modereerimisele"! Moderaator! See on tõesti läbikäidud etapp! Käi ka väljamaal ära, hakkad samuti normaalset raha saama! Ja su närvidki rahunevad.
T
to Muidugi, muidugi, 19:21, 13. sept!  /   09:07, 14. sept 2017
Minuga nii juhtus. Kui läksin pinssi vormistama, oli kokku 35 tööaastat. Öeldi, et oota, korrigeerime veel. Tuligi kokku vaid 26 tööaastat. Olen vereimejatele 26 a. tasuta tööd teinud. Õnneks olen ka 10 a. Soomes tööl olnud. Sealt siis tuli üle kahe korra rohkem pensioniraha 10. aasta eest kui Eestis 35. aasta eest. Kui naljaviluks päevarahaks kokku lüüa, siis tuleb ikka vahe väga kordades suurem. Eestis ei saa paljud nii palju palkagi, mis Soomes miinimumiks kätte peab saama, seda ilma tööl käimata. Miks kutsutakse Eestis abiraha palkadeks? Enne andke palka, siis kirege palgatõusust!
M
Mida siin arutada on?  /   08:53, 14. sept 2017
Nii nagu arvutavad tööandjad, kas tööline talle kasulik on, arvutan mina, kas tööandja mulle kasulik on. Kuni leian selle, kes ongi kasulik. Enamasti õnnestub leida väljamaa tööandja. Kodumaine võiks ise selle raha eest õppida naela seina lööma.
J
Juhan  /   08:50, 14. sept 2017
pigem ei taha enam väikese palga eest tööd teha.
olukorras, kus elekter, autokütus, toiduained ja tarbekaubad maksavad rohkem kui eurotsoonis keskmiselt pakutakse palku, mis vaevu küünivad pooleni nende riikide keskmisest, sotsiaalgarantiidest rääkimata.
M
MMM  /   08:39, 14. sept 2017
Head ettevõtjad!!!!Nu miks te siin kiunute,räägite,et ei ole enam tööjõudu,kes teevad tavalist tööd??Kas tõesti ei ole enam või on asi ikkagi muus??Miks te ei kirjuta sellest,kui palju te tavatöö eest maksate aga kus sa sellega-seda te ju ei tee,häbenete,sest tahate ju tasuta tööorje.Olen ka ise äärmiselt kohusetyndlik tavatöö tegija aga ei hakka teiesuguseid orjama 3.- tunni tasu eest.Töötan Soomes juba 3 aastat ja ka tavatöö peal saan 12.75 tunnis,olen rahul nii tööandja kui palgaga.Makske ka eestlastele Eestis korraliku palka ja siis pole teil ka kiunumist!!!Orjapidamise aeg on otsa saanud,head ettevõtjad,omanikud!!
M
mari  /   06:58, 14. sept 2017
Siis tehke mingi ülevaade lihtsate töötajate netopalkadest. Siis räägime edasi. Ja töötingimused. Tööriided, puhkevõimalused, spordivõimalused jne. Vaadake tõele näkku.
A
ak  /   23:30, 13. sept 2017
mis on see nn lihttöö mida eestlane teha ei taha. eestlane on nõus tegema igasugust tööd, peaasi makske õiglast palka. lugege töökuulutusi erinevates tööportaalides, lihtsalt masendav. näiteks kanditaadile esitatavad nõudmised- üldkeskharidus, hea suhtleja, arvuti kasutamise oskus, lisaks eesti keelele ka vene ja/või inglisekeele oskus, soovituslik soomekeele oskus, B kat juhiload. nõutav eelnev töökogemus vähemalt 1-2 aastat. sellele järgneb terve rida erinevaid isiksuse omadusi mis peavad kandidaadil olema. lõpus tuleb lause- omalt poolt pakume konkurentsivõimelist palka, bruto 2,78 tund. masendav
V
Vanaisa  /   23:37, 13. sept 2017
Needsamad hädaldavad "tööandjad" on tööjõuturu välja kurnanud. Enam pole sunnismaisust ja isegi eestlane ajab jalad kõhu alt välja ning läheb sinna kus rohkem makstakse või siis hakkabki ise väikeettevõtjaks - üksi või mõne omasugusega koos.
J
Jan  /   22:30, 13. sept 2017
Kas see on elu kui kuus saad 600.- eurot. 150.- läheb üürile, 200.- eurot kommunaalid, internet,küte jne. 200.- eurot toiudule. Alles jääb 50.- eurot endale. Ja siis küsite, miks eestlane ei taha tööd teha. Ajuvaba. Mis mõte on tööd teha, kui elada ei saa selle nimel üldse. Maksad ainult arveid ja vaikselt tiksud haua poole.
  /   23:12, 13. sept 2017
Paljudes riikuses ei saa poolegi sellest, nt Ukrainas
  /   08:07, 14. sept 2017
Rumal näide, võrdele siis Eesti ja Ukraina haindasid ka.
K
kokkt  /   07:35, 14. sept 2017
Saaks siis selle 600 kätte.
S
SANDIKOPIKATE EEST....  /   22:19, 13. sept 2017
...Eestlane enam lihtsat tööd teha EI TAHA !
Õhtuleht, pangem nüüd artiklitele ikkagi tõepärased pealkirjad :( ?
  /   22:28, 13. sept 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
V
Vanaisa  /   22:33, 13. sept 2017
Varsti tuleb sul omal kellu pihku võtta. Töö tegija leiab ikka midagi, siin või piiri taga. Aga vanasõnagi ütleb - Pill tuleb pika ilu peale.
J
Juba käes  /   23:15, 13. sept 2017
Ise olen endale tööandja, kui viitsin töötada, saan ka vastava palka, kui ei viitsi, süüdistan ainult ENNAST
M
mehh  /   22:15, 13. sept 2017
Valitsust üldse ei koti inimeste heaolu! Kuhu nad kõik rahad panevad? Enda palkadesse?
S
soovitaja  /   22:10, 13. sept 2017
Aga hakake ise enda tööandjateks ja saage palka, nagu arvate väärivat. Miks te ootate, et keegi teile ülihea palgaga töökoha muretseks. Tehke kõik ise ja saage ka kogu kasum ise.
V
Vanaisa  /   22:26, 13. sept 2017
Vaata oovitaja, hädaldavad "tööandjad", ke justnagu töö annavad aga tasu maksmisega koonerdavad. Sinu loogikast lähtudes võiksid needsamad "tööandjad" käised üles käärida ja niipalju kui toodavad niipalju ka teenivad.
S
Skoor  /   22:29, 13. sept 2017
Vaata milline vastuseis, palju lihtsam on oma laiskust õigustada, irw
V
Vanaisa  /   22:40, 13. sept 2017
Irvita terviseks kuni saad. Minul on veidi teistmoodi organiseeritud töökoht olemas. Mis aga puutub soovitusse - hakka ise ettevõtjaks, siis üks prominentne kohvikupidaja halas, et kõik kohad on kohvikuid täis, "nõudepesijaks" ei taha keegi tulla. Vot nii, inimesed ongi ettevõtjad, kunagised ülelastud töölised.
H
Hmm  /   23:17, 13. sept 2017
Olen, mis sul veel jäi arusaamatuks, vanaisa?
J
Jah  /   12:23, 14. sept 2017
Kindlasti on haiglas hooldusõena töötav inimene, kes päev läbi raskelt haigeid tõstab, keerab ja peseb, laisk, sest palk tal imeväike.
K
Kle " soovitaja"  /   11:23, 14. sept 2017
Hakka siis ise tööle! Saad oma kasumid kõik ise ja ei pea kellegile midagi maksma! Anna minna ja lõpetage nn " tööandjad" see vingumine juba ära. Keegi ei oska, keegi ei taha teha tööd 400 eur eest kuus.. Ei taha jah! Pange oma putkad kinni või hakake ise TÖÖLE!
A
Ahsoo  /   12:20, 14. sept 2017
Et kõik hooldajad ja lasteaednikud ja kassapidajad hakkavad ise oma tööandjaks? Või ei olegi meie riigis neid töid vaja teha ?
N
naine 60+  /   22:01, 13. sept 2017
See tööandjate virisemine, et tööjõudu ei ole, hakkab pikapeale ära tüütama. Kui firmaomanik ei leia endale töötajaid, siis on viga temas ja äkki oleks targem oma firma sulgeda. Kui ikka ei taha panustada töötajatesse, neid koolitada, korralikku palka maksta, motivatsiooni programme koostada, töötingimusi parandada jne, siis ei maksa ka imestada, et tööjõud ei tule või veel hullem, hakkab sellest firmast lahkuma.
V
Vanaisa  /   21:49, 13. sept 2017
Kas kõik need kurtjad on nõus kehtiva palgataseme juures ise füüsilist tööd tegema? Oi ei, nemad on nii kõrgelt haritud ja peavad väärikat palka saama - logelemise eest. Nojah kes just ei logele segab neidsamu töö tegijaid. Kõik tahavad hästi ja paremini elada väärtuse looja arvel. Lihtsalt lusikatega pajaveeres istujaid on rohkem kui paja täitjaid. Võtame kõik lusikad pihku!
T
Taat  /   21:48, 13. sept 2017
Tööd tuleb teha selleks,et elada,mitte elada selleks,et tööd teha!
  /   22:31, 13. sept 2017
Aga mis on elu?
U
uusasukas  /   21:30, 13. sept 2017
Inimesed soovivad ära elada tööd tehes, mitte tööd tehes surra!
M
Maali  /   21:19, 13. sept 2017
Teeks, kui selle eest ka elamiväärset palka makstakse! Õhust ja armastusest vaid selles julmas kapitalismis ju ei ela!
M
Makske meile sellist palka palun!  /   21:15, 13. sept 2017
met ja valdkond Kuusissetulek (€) Põhitöötasu (€)
EHITUSTÖÖSTUS
Tehnik 5 378 5 080
Seadme- ja masinaoperaatorid ning -tehnikud 3 911 3 741
Betoonitööde teostajad 4 134 3 847
Elektrik 4 039 3 826
Puusepp 3 624 3 465
Torulukksepp 4 007 3 858
Teetöötegijad ja -töömehed 4 528 4 273
Tehnikud ja eksperdid 5 378 5 080
KALATÖÖSTUSSEKTOR
Varasema kogemuseta töötajad 2 593
Oskustööline 2 753
Kalatöötleja 4 262 3 890
TERVISHOID
Radioloogiaõde 4 198 3 858
Õde 4 177 3 656
Arst 7 355 6 016
Psühholoog 5 314 5 250
Erihoolekande õde 4 804 4 326
Füsioterapeudid, töötervishoiu terapeudid 4 049 4 007
Sotsiaaltöötajad, lapsehoidjad 4 294 4 071
Koristaja 3 252 3 114
MAJUTUS
Esimehed ja juhid 5 059 4 878
Juhatajad ja tegevjuhid 6 005 5 718
Administratiivtöötajad 3 061 2 976
Kokad 3 103 3 029
Kelnerid ja baarmenid 3 072 2 965
TOITLUSTUS
Esimehed ja juhid 4 474 4 347
Juhatajad ja tegevjuhid 4 613 4 464
Kokad 3 040 3 008
Kelnerid ja baarmenid 2 870 2 816
TOOTMINE
Seadme- ja masinaoperaatorid 3 709 3 465
Oskustöölised 5 984 5 792
Juhatajad ja tegevjuhid 9 108 8 524
V
Väike parandus  /   21:25, 13. sept 2017
Pange neljakohalio´ste numbrite vahele sidekriips, copipastetas miskipärast sellisena...
H
HEHEEH   /   13:09, 14. sept 2017
Ja kust sa need nö. keskmised tõmbasid? :D Kui Soomest, siis on see muinasjutt, see keskmine ala palk.
Tean millest räägin, elatud ja nähtud. Suurem osa inimestest saab siiski palju vähem palkka ja need näidud on ilmselt brutto näidud. ütleme, et saad 2200 palkka, kohustuslikud maksud maha ja kätte saad mingi 1600.
Sellest maksad siis elamise ja hingamise, kasvatad lapsed jne.
S
Scaramanga  /   21:07, 13. sept 2017
Kes Jaapanis ja Lõuna-Koreas "lihtsat tööd" teeb ?
Söul ja Tokyo on räpasemad kui Euroopa suurlinnade "lihtsa töö" tegijate linnaosad ???
Teate kus on eriti palju lihtsa töö tegijaid ? Lagoses, äkki need kohalikud "ärimehed" koliksid ise hoopis sinna !
Multikulti ihalejatele soovitan Kongot ja Nigeeriat, seal on väga palju erinevaid keeli ja inimesi. Samas me kõik teame et monokultuursed Lõuna-Korea ja Jaapan on praktilised nälja piiril ja kukuvad kohe-kohe kokku.
Või mis teie arvate ?
E
Ellu  /   20:59, 13. sept 2017
Mida te valetate et pole tööjõudu pole makske palka ja on ka tòòlisi
J
Janno  /   20:57, 13. sept 2017
Yhhh
Õ
Õhtulehes   /   20:46, 13. sept 2017
On affid tööl.
P
President Kaljulaid kõne läbiv joon oli sõbralikult arutlev, kaasa mõtlema kutsuv.  /   20:40, 13. sept 2017
Kaljulaid: "eestlane saab olla igaüks, kui ta tunnustab meie keelt, kombeid ja väärtusi."
http://www.ohtuleht.ee/789805/ivo-rull-braavo-proua-president
  /   22:21, 13. sept 2017
ja kui oskad ridade vahelt lugeda ning kaasa mõelda, siis oli see multikulti ülistamine
K
Kats  /   11:13, 14. sept 2017
Asutuste ja ametnike/spetsialistide nn üleviimisel regioonidesse on oodata suuremaid koondamisi ja vaba tööjõudu saam olema ohtralt, aga ka need inimesed ei hakka tööd tegema brutos 500-600 euro eest. Alla 1000 euro netos on tegelikult inimeste mõnitamine
  /   20:33, 13. sept 2017
kes selle lolluse välja mõtles? selge on, et normaalne inimene tasuta tööd ei tee, olgu palk korralik, küll siis leidub ka töötegijaid.
Õ
Õhtuleht  /   20:33, 13. sept 2017
Ma võtan asja homme käsile ja te hakkate vastust andma, miks kommentaari ei avaldata! Kedagi ei sõimanud, mingisuguseid ebaviisakaid väljendeid ei kasutanud ja kommentaar kadus?! Te vastutate. Selge?
N
Nojah  /   21:10, 13. sept 2017
Selline tsensuur läbib reeglina kõiki poliitilisi artikleid. Siis veel ühiskonnakriitilisi artikleid nagu see tööhõive kohta, õpetajate probleemid ja paljud sellised valdkonnad, kus lahendus oleks ametnike vastutuse määra paikapanemine.
E
Eino Taruk  /   20:03, 13. sept 2017
Aga need "targad" kes räägivad, et minge kõik õppima juhtideks, siis pole vaja vingude, nende jutu põhjal võis teha "tujurikkuja" sketši firmast, kus kõik on ärijuhid ja direktorid.
E
Eino Taruk  /   19:58, 13. sept 2017
Pealkiri on eksitav. Tahab küll. Aga eestlane ei taha teha rasket füüsilist ja tervistkahjustavat tööd, ületundidega, palga eest millega ei saa korralikut söödud, rääkimata riietest, üürist või laste kasvatamisest.
E
Eino Taruk  /   20:00, 13. sept 2017
Ma tean noori inimesi, kes teevad rasket füüsilist tööd, kuid peavad osaliselt elama vanemate kulul. Lihstalt ei tule välja...
  /   19:55, 13. sept 2017
ega jah sakstel kott täis ja las orjad tõmbavad,kahjuks eestis nii on
O
olku  /   19:52, 13. sept 2017
Ma et tea mis rahvas siin on. Olen mees, mul on 2 last naine lahkus mu elust 2003. Mõlemal lapsel on kõrgharidus ja lähevad elus edasi. Minu sissetulek on 1500 neto. On pakutud ka enamat kui tingimused ei sobi. Tahaks elada kellegagi koos kuid kõik jääb raha taga seisma miks ma ei taha toetada teda. Lausa nõuavad aga milleks kui minu lapsed teevad tööd et edasi minna ja nüüd ma pean hakkama kedagi toetama kes ise ei viitsi tegutseda
  /   22:19, 13. sept 2017
no vot ei saa aru, kosja kuulutused on teistes portaalides!!!
  /   22:56, 13. sept 2017
Kui koos toimetamine üle mõistuse käib siis ole vaja ka lollitada ennast ega teisi mööda kosjaportaale sebides. Ela kenasti omaette ja naudi oma raha.
T
tolku  /   07:30, 14. sept 2017
sest on. mina teen samuti füüsilist tööd. saan alla 600 palka. korterit remondin pool aastat. tahaks kah 1500 puhtalt kätte aga ei saa. olen naisterahvas.
T
täpselt nii  /   19:48, 13. sept 2017
Jumala õige, kümneid astaid tagasi oli Saksamaal elu selline, et keegi ei tahtnud enam liinitööd ega nn,. "musta tööd teha" ja siis algas türklaste sisseränne. Kuulsin oma kõrvaga pealt, kuidas võõrtöö sissetoomise poolt ja vastu sakslased vaidlesi. Arvestades praegust seisu, vüõib arvata, kes peale jäid. See oli aeg, kus elu läks parasjagu päris heaks ja riigisakslane mõtles, et ta en midagi enamat. Nüüd oleme meie jõudnud täpselt smale teetähisele. Kui palgad tõusevad riigiametites ja IT valdkonnas, kus raha tuleb suht kergelt kätte, ongi nii, et pole tööjõudud. Selle valgusel polegi Mailis repsi idee eestluse kaitsel mingi utoopia. Ruleb väärtustada vorstitegijat ja koristajat ja muud ametit, mitte kaubanduse vahendajat ja patsiga poissui. Head palka tohiks saada ikka see, kellel juuste all midagi erilist on. Valimiskandidaatide nimekirjas olemine tuleks mõistusest ja ka osavatest kätest sõltuvusse seada.
V
väärtusta  /   20:31, 13. sept 2017
jah lihttööjõudu. Siis lähevad targad minema. Tegelikult on elu selline, et palgad on ikka paljudel väga madalad. See keskmise arvutus on jabur. Kui mitu madalapalgalist tuleb ühe kõrgepalgalise kohta? 4 keskmist riigikogus on täielik absurd. See on siis varsti 6000 vs 470 (miinimum, mida Simson tahaks kehtestada), rohkem kui 12 kordne erinevus. Mulle tundub, et keskelt läbi riigiametites palgad ka ei tõuse, vaid ametnikke võetakse kogu aeg juurde.
J
järelikult  /   20:49, 13. sept 2017
on probleem siseasjade korraldajates, kui tasakaalu ei osata leida
  /   22:57, 13. sept 2017
Milleks tasakaal, kui maksude tõstmist ei piira miski, muudkui poo!
A
ATamm  /   19:41, 13. sept 2017
Iinimene, kes pole juba aastaid tööl käinud, ei suudagi midagi muud peale lihtööd teha. Õpib mingi aeg miinimumi eest töölkäimist ja töötegemis, siis saab ka tasuvamat tööd. Ärge kuulake muinasjuttu, et Soomes saab ka abitööline 4000 eurot ja õppige tööl käimist.
J
Jutt pole  /   20:20, 13. sept 2017
aastaid tüüta vedelenutest. vaid eestlane hakkab saama targemaks, ei tee rasket tööd tasuta.
S
selle   /   20:34, 13. sept 2017
pakutava palga eest ei taha. Läheb Soome või Austraaliasse ja teeb mida iganes. Peseb nõusid ja koristab. Soome palkade tase oli just hiljuti HS-s. Ehitajad ja koristajad enam-vähem sama palga peal. 1800 koristajad ja 2000 ehitajad. Kui selle raha eest seal tööd teed ja siis Eesti tuled, oledki juba kolmandiku riigikogulase palgast kätte saanud. Siin saad 1/12.
T
taimps  /   20:57, 13. sept 2017
Söbrad köik läinud,kes naise ,lastega,ei need tagasi tule,kutsuvad külla,pole siin eestis midagi viga,peale riigimajanduse,iga öhtu loed mingeid ämbreid.
  /   08:12, 14. sept 2017
Sellist soga saab kirjutada sovjeti mõtlemisega laojuhataja
N
näinud  /   19:40, 13. sept 2017
ˇTehke oma firma ja lubage endale korralik sissetulek. Milles küsimus?
  /   22:13, 13. sept 2017
teen ära, pakun sulle tööd miinimumi eest, kas tuled?
K
kaldkriipsule  /   22:29, 13. sept 2017
Ära luba,vaid tee ära, tee ise töö ka ära ja maksa endale kasvõi 10000 Eurot kuus palka. Mõistad? No ei mõista ega tahagi mõista.
T
To näinud  /   11:14, 14. sept 2017
Sulle on tööd pakkuda. Tule tööle, 8 tundi päevas, mordaabitsas tööajal ei istu, 5 päeva nädalas. Palk miinimum , miinus maksud. Ootame.
S
Stepihunt  /   19:37, 13. sept 2017
Asi selles ongi, et lihtsaimad tööd on miinimumpalgaga tasustatavad. Inimesed tahavad normaalset palka saada.
U
Uugu  /   20:05, 13. sept 2017
Need tööandjad valetavad räigelt.
Tegelikult ei taha nad isegi miinimumpalka maksta. Nad tahavad tsurkadega vastastikku kasulikku äri teha. Tsurkad teevad mõnda aega tasuta tööd ja on "tööandjale" tänulikud. Tsurkade eesmärk on end EL-s sisse seada, mitte odavalt või tasuta tööd teha.
  /   19:21, 13. sept 2017
küll see eestlane teeks ka lihtsamaid töid kui nende eest makstaks,aga miinimumi eest loomulikult ei hakka keegi enam rabama.meie pursuid võiksid sellest elementaarsest tõsiasjast juba aru saada.
T
tegemist ei  /   20:36, 13. sept 2017
ole pursuidega, vaid valitsuse poolt korraldatud ebavõrdsusega, mis lokkab juba ammu ja mille KE lubas lõpetada. Ainult suurenevad palga erinevused.
T
to tegemist ei / 20:36, 13. sept 2017  /   22:12, 13. sept 2017
sinu kesikud said võimule ja tõstsid kohe makse, irw, ei tea kus kohas see sinu palga võrdsustamine on?
S
seda  /   09:04, 14. sept 2017
minagi ju ütlesin. Loe tekst uuesti läbi ja saa aru.
M
Muidugi, muidugi  /   19:21, 13. sept 2017
mõni töötab 30 aastat ja siis pensionile minnes tehakse sulle - ( miinus) 10 vähemalt. Tähendab inimene on 10 aastat lihtsalt niisama tööle läinud. isegi kui nn. riik sulle palka maksab.
R
Reaalsus  /   19:11, 13. sept 2017
Kui kõik on nii lihtne, siis tehku seda juba robotid. Inimene pole loodud orjama 160 TH ühes kuus. Või kui meil on nii palju "tarkasid" siis tehku nemad seda inimeste eest.
  /   20:02, 13. sept 2017
Siia tahetakse Ne.greid ja moslemeid sisse vedada!
  /   19:09, 13. sept 2017
Nafta hind hakkab jälle tõusma! Bensiini ja Diisli hinnad hakkavad tõusma kuskil sügisel ülemaailma!
J
Juutide kättetöö  /   20:02, 13. sept 2017
Jama küll alles hakkab meil majandus parenema. Nüüd hakkavad nafta hindadega jamama!
  /   23:01, 13. sept 2017
Kõik kütte hinnad tõusevad.
J
juba  /   20:37, 13. sept 2017
tõusid. Tartumaal eile bensuliiter maakohas 1,2.
B
blue  /   19:09, 13. sept 2017
Tahab küll lihtsat tööd teha kui vaid õiglast töötasu makstaks tehtud töö eest! Eestlane nähes kui lootusetu on oodata meie tööandjatelt väärilist palka, on pigem tööta kui töötab selliste heaks.
O
o,0  /   19:07, 13. sept 2017
mida siin imestada, kui palka maksta ei taheta, siis pole töölisi ka.
R
Rügaja  /   19:07, 13. sept 2017
Ole hea ajakirjanik ja paku mulle 8-tunnilist, lihtsat tööd ... ilma nädalavahetuste, öötundide, ohutustehnika ja olme olemasolul Tallinna keskmist ja ma tulen tunniajase mõtlemise peale tööle ! Ole hea ja kirjuta 1silmapilk@gmail.com !
S
Silmapilgutus  /   19:55, 13. sept 2017
Lisa oma haridus, oskused, kogemused, tööstaaž, koolitused, võõrkeelteoskus. Keskmist palka ei saa põhiharidusega ja kogemusteta töötaja, eriti veel Tallinna keskmist. Keskmine palk kujunebki tipptöötajate ja vähese hariduse ja kogemustega töötajate keskmisena. Ei ole nii, et iga suvaline bomžik saab keskmist palka - keskmist palka kui reaalset summat, pole olemas.
E
Eino Taruk  /   20:06, 13. sept 2017
kuule silmapilgutus, kas sa oled üks selline kes tahab tuumafüüsikust koristajat?
E
Eino Taruk  /   20:07, 13. sept 2017
Aga humanitaaride hulgast võid neid leida küll...;)
  /   20:09, 13. sept 2017
Bombsikutest me ei räägi, aga laias ilmas saab elatud-söönuks ka lihttöö tegija.
S
See küll õige  /   20:29, 13. sept 2017
"Tipptöötajate" ja vähese hariduse ja oskustega töötajate... Jah, need "tipptöötajad" on kellegi lehma lellepojad, pukki upitatud vähese haridusega ja ilma oskusteta tooli soojendama pandud..
T
to Eino   /   21:14, 13. sept 2017
Aga sa Eino arvad, et koristaja peaks saama keskmise palgaga töö? Jutt oli keskmisest Tallinna palgast. iga suvaline koristaja peaks saama keskmist Tallina palka (mis on kaugelt üle riigi keskmise)?
Sinu jaoks on ehk tõesti keskhariduse, töökogemuse ja paari võõrkeele ja mõne koolitusega (näiteks esmaabikoolitus) oskusega inimene tuumafüüsik, aga Tallinnas on see pigem miinimum.
E
Eino Taruk  /   02:53, 14. sept 2017
Ei arva. Arvan, et ka lihttöölise palgast peaks suutma ära elada. Praegu on nii, et kui kodutu läheb lihttööle, siis ta jääb kodutuks. Ta ei saa osta, tal pole raha. Ta ei saa laenata, sest ta pole laenukõlbulik. Ja ta ei saa üürida, sest üürid on üle mõistuse kõrged.
K
Kuli  /   19:05, 13. sept 2017
Muidugi ei taha miinimumi eest tööl käia.
No okei natuke rohkem, kui miinimumi palutakse, aga vaadake hindu ka.
A
ATamm  /   19:43, 13. sept 2017
Miks siis see miinumum on väljamõeldud, ikka sellepärast, et abitööde eest seda maksta. Mis siis arvad, et telliste ladumise eest saad 1000 eurot, narr oled.
T
Teeline  /   20:06, 13. sept 2017
Mine lao mõned päevad telliseid, siis kuulame millist laulu laulad.
A
apatshe  /   21:52, 13. sept 2017
kindlasti on ladumine raske, aga soovi korral saada 1000 eurot kätte peaks see telliste ladumine tooma töövõtjale sisse vähemalt 3000 eurot, et tasuda kõik tööjõumaksud ( 1000 pealt ca 800 eurot) ja kõik muud tootmiskulud. Ja see on ilmvõimatu. Lihttööd ongi madalalt tasustatud, sest need on küll väga vajalikud, kuid millede tootlikkus majanduslikus mõttes on väga madal.
T
Teeline  /   20:27, 15. sept 2017
Millisest 800 eurost sa sonid?
1000 € palga juures maksab tööandja 330 € sotsmaksu + 8 € töötuskindlustust = 338 €. Kõik.
E
Eestlane  /   19:00, 13. sept 2017
Õhtuleht ei taha õigust rääkida.
Juurika Jorss  /   19:00, 13. sept 2017
Põhihäda ongi selles, et töötegijaid on juba vähem kui ülemusi. Kunagi kirjutati Väike-Maarja jäätmetehasest, kus oli 24 töölist, aga direktsioon, raamatupidamine, juhatus, nõukogu kokku ületasid selle hulga parasjagu. Ja igat masti nõunikud, konsultandid, instruktorid, juhendajad, - pole ime, et töötegijaid jääb väheks.
T
Toe  /   19:00, 13. sept 2017
Samahästi võiks pealkijaks panna: Eestlane ei tahagi enam nälgida.
A
ATamm  /   19:45, 13. sept 2017
Pealkiri ikka õigu, eestlane ei viitsigi tööd teha, tegelekult pole kunagi viitsinud. Vene ajal ikka tehti, kuna sai ohjeldamatul varastada, nüüd selle lõpp ja kes see siis palga eest tööl käib ....
P
Propaganda!  /   18:59, 13. sept 2017
Ei ole vaja sillutada teed võõrliikide sissetoomisele. Meil on üle 40'0000 töötu, makse palka nagu soomes või saksas, siis tehakse tööd ka. Hinnad on meil ju kõrgemad kui saksas ja soomes, miks palk ei saa olla praegusest kõrgem?
A
ATamm  /   19:46, 13. sept 2017
Puhta lolliks läinud om saksaga, õpi rääkimist, äkki saad ka tööle
K
Kui palju  /   21:45, 13. sept 2017
Töötuid meil st teil on?
Z
Zapad-17  /   18:58, 13. sept 2017
Peagi saabub prigaad musti sokke.
M
Mis see  /   21:43, 13. sept 2017
prigaad on?
P
prigidest koosnev  /   23:03, 13. sept 2017
kaad
K
Kes on süüdi?  /   18:55, 13. sept 2017
Kuidas saab maksta alampalga rohkemat tasu, igal teisel, kes tööle tuleb,peale registrisse registreerimist, hakkavad täitelehed saabuma.Kohtutäituritel on ju vaba voli mööda maksuameti registreid kolada, nii et sel juhul ei olegi inimesel võimalus rohkem teenida.Enamus ettevõtteid ju "mustalt" ei maksa, nii et ei olegi eesti inimesel motiivi üldse tööle minna, sest täitelehed söövad teeninud töötasust osa ära, selle pärast minnaksegi tööle mujale, sest sinna meie kohtunäiturite käsi ei ulatu.Seega pole vist paljude puhul mitte, et makstakse vähe, vaid teilt nõutakse teie võlgu tagasi, selles nüüd küll tööandjad süüdi pole.
T
Tuttav olukord  /   19:40, 13. sept 2017
Selles on süüdi eestis kehtivad seadused, mis lasevad kohtutäituritel palgatööd teha soovijate entusiasmil jahtuda.
Kuna osalise tööajaga on keeruline tööd leida, siis on jah mõttekam abirahadest elada. Osaline tööaeg oleks vajalik selleks, et palk liiga suureks ei läheks :)
A
ATamm  /   19:48, 13. sept 2017
Et siis härra tahaks libedalt teiste kulul
A
ATamm  /   19:48, 13. sept 2017
Adminn jälle mõllab, ei tea, kas ise kah töötu?
A
ATamm  /   19:46, 13. sept 2017
Pole siis vaja võlgasid koguda.
N
njaa  /   18:52, 13. sept 2017
mitte ei taha teha, vaid pole mõtet igasugust (palga)rämpsu vastu võtta, kus palka jätkub vaid arveteks ja hädapäraseks söögiks. sealhulgas ülemused kohtlevad töötajat kui orja, kes lisaks sellele mis lepingus kirjas, peavad juba õige varsti peale tööle asumist sujuvalt ka teiste tööülesannetega tegelema hakkama.
K
Keskeestlane  /   18:48, 13. sept 2017
See on võibolla Tallinna probleem. Meie kandis läheksid mitmed töötud ka miinimumpalga eest meelsasti tööle, kui:
töö oleks inimväärne (mitte mingi telefoniharjusk); poleks sagedasi ületunde; tööaeg oleks E...R 8...17 (mitte nädalavahetustel ja öösiti); töökoht asuks nõnda lähedal, et seal saaks jalgsi käia (mitte ei peaks talvel libedatel teedel mitukümmend kilomeetrit isikliku autoga sõitma ja selleks raha kulutama).
Siinkandis selliseid vakantseid kohti lihtsalt pole.
I
Inx  /   18:48, 13. sept 2017
Kui palka makstakse nii vähe, et üüriks ja söögiks ei jätku, siis ei ole ju vahet kas töötan vôi olen ilma tööta. Tuelmus sama.
T
Taat  /   18:40, 13. sept 2017
Kuidas töö,nõnda palk, ütleb vanasõna.Paraku Eesti riigis see ei kehti,miinimumpalga eest keegi pingutama ei hakka!
K
Kulunud, aga asjakohane küsimus  /   18:36, 13. sept 2017
Miks te ainult ja ainult valetate st valet avaldate?
N
Noojaah  /   18:36, 13. sept 2017
Kui töötajale ei saa maksta palka, millega ta elementaarsed vajadused kaetud saaks, siis on firma omadega p-ses ja tuleb kinni panna.
Tahate odavat tööjõudu, kolige Aafrikasse, miljonite kaupa on odavat tööjõudu võtta.
N
Nonoh  /   18:35, 13. sept 2017
Miks me sinna Soome siis läheme?! Kas läheme direktoriteks või?! Me läheme Euroopasse ja Austraaliasse mustatöölisteks, sest siin lihttöölise palgaga ei ela ära! Selline on teie arengufaas praeguses Eestis! Targutate siin veel!
S
siss  /   18:50, 13. sept 2017
Selles Soome llihttööliseks minemisel oli ja on sama põhjus , mis hakkab ka nüüd meil tunda andma - somm ei taha palgast sõltumata seda nn. mustatööd teha. Soomlased on samas eelmise sajandi 70-ndatel läinud Rootsi samal põhjusel ( rootslane musta tööd ei tee ). Karussell pöörleb !
J
juss  /   19:07, 13. sept 2017
mitte ainult palga pärast ei minda mujale, ka sõbralikumate inimeste ja turvalisema keskkonna pärast oma lastele.
P
Peeter  /   18:28, 13. sept 2017
Aga tehke ise oma firma ja võtke töölised tööle ja makske neile kõigile 2000 eurot palka. Miks te seda ei tee?
Selle kommentaari peale oskate ainult miinuseid laduda.
S
SL  /   18:51, 13. sept 2017
Sul nähtavasti on oma firma, aga normaalset palka ei suuda maksta, miks sa muidu isiklikult võtsid? Ja jutt, et ei ole võimalik maksta, sest igasugu ülalpidamiskulud on liiga suured, ei ole tõsiseltvõetav. Kui see nii on, siis ei oska sa oma firmat juhtida.
M
mari  /   19:27, 13. sept 2017
Aga tee ise paremini.
T
to SL  /   20:10, 13. sept 2017
Töötan palgatöölisena. Ma ei võtagi seda isiklikult, aga see on täielik huumor kuubis, millised inimesed nõuavad ainult palka, aga kogemusi pole.
Ma olen osakonnajuhataja ja mõnikord juhtub, et ma pean ühe inimese juurde palkama. Tead, milline "klientuur" sealt läbi käib? Üks oli väidetavalt lõpetanud ülikooli ja lõpetanud selle lausa "pakalaureuse" kraadiga. Pakalaureus on täpselt nii kirjutatud, nagu ta kirjutas. Kui ma arvasin, et ehk on tegemist keelevääratusega, palusin tal selle uuesti kirjutada. Ikka sama tulemus..Ei hakanud küsima ka, kui palju tänapäeval "pakaleureuse" diplom maksab.
Teine tüüp tuli kohale, kampsunis olid koniaugud (tõsiselt), nägu oli pisut paistes ja näha oli, et viimasest pidutsemisest üle paari tunni möödas ei saanud olla. Rõve konihais veel lisaks. Tööintervjuu oli nädal aega varem kokku lepitud..
Kolmas tuli kohale ja kukkus rääkima, et ta on nii osav sell, et viimase kolme aasta jooksul on tal olnud lausa 16 töökohta (pole nali). CV-s ta seda ei maininud, aga kuna ta oli kole jutukas, siis tuli see kuidagi kogemata välja. No ma ei tahtnud seitsmeteistkümnes loll olla..
Aga edu sulle, SL, kui sul veel oma firmat ei ole 2000 eurose kuupalgaga töötajatega, siis on viimane aeg luua. Kui on, siis, kui saladus pole - kui suur töötajate keskmine palk ka on?
Peeter
S
SL  /   20:21, 13. sept 2017
See "tee ise paremini" on sama tark soovitus, kui ma räägin, et tänavad on aukus ja siis öeldakse, et "Aga tee ise paremini!"
S
SL  /   20:43, 13. sept 2017
kas sul on oma firma, mille töötajatele sa 2000 maksad? Kas bruto või neto?
J
Jauram  /   18:57, 13. sept 2017
Minu kiindumus on koristada ... aga mitte orjapalga eest , ,,konkurentsivõimelise palga" eest! See 400.- , miinimum, on kui naistepäevad (naise päevad)...2-3 päeva on ja kuu aega pole ! Aitäh, naiste graafiku järgi elamast ...!
R
Rügaja  /   19:39, 13. sept 2017
Kuulutus tööandjatele, firmajuhtidele, omanikele !
Kesk-eriharidusega lihtsa töö tegija otsib tööd Tallinna keskmise palgaga ! Mõtlemisaeg ja tööle ilmunmine 2-3 päeva jooksul !
Pakkuda tööd 5-päevase graafiku alusel, mitte öötundidel ja puhkepäevadel. Nõutav ohutustehnika ja olme olemasolu !!! Teade jätta: 1silmapilk@gmail.com
T
teet  /   19:26, 13. sept 2017
Peetril on jumala õigus, ei pea ju kellegi juures sandikopikate eest orjama, kui on võimalus teha oma firma. Siis saab endale korralikku palka maksta, soojal maal puhkamas käia, armukesi pidada, maastureid osta, mõnusalt trennis ja spades käia. Oleks ju selline elu tore ja pealegi piiramatult aega ka käes. Nii et, juba homme firmale jalad alla ja kohe supsti kõrgklassi, siis pole tarvis siin kommentaariumis kogu maailma oma hädades süüdistada. Edu kõigile!
E
Ela oma 400 eurikuga kuus  /   20:20, 13. sept 2017
Ja tee oma tööd ise! Iga aff oskab mingi oü teha, hommikul mõtlen, et teeks oü, lõunaks on valmis ning saab tegutsema hakata. Ja siis otsin muudkui mustalt töölisi, ei maksa neile palka ka tehtud töö eest! Siis teen uue oü ja trall hakkab otsast peale! Mida vingud? Tulevad teile tööle see kauaoodatud võõr"tööjõud", need ei lase endaga mängida.. Pea see meeles, "tööandja" peeter..
K
Kle peeter  /   21:40, 13. sept 2017
Tee ise 400 euriku eest tööd! Teen oü, töölised mustalt, jätan maksmata ja teen uue oü.. need võõr"tööjõud" keda teiesugused siia igatsevad ei lase endaga nii teha! Saate oma osa, kui hakkate nendega mängima! On selge, "tööandja peeter?
K
Kle peeter  /   21:45, 13. sept 2017
Ja seda kommentaari ei lastud 2 korda läbi.. modereeriti.. haiged inimesed õhtulehes.. Ja proovi veel nende lemmikute kohta midagi kirjutada, keda sisse veetakse...
K
kõige lihtsam  /   18:28, 13. sept 2017
Naisel on kõige lihtsam laps teha, siis on ju mees kohustatud maksma. Kindel sissetulek 21 aastat. Ei peagi tööl ise käima.
T
to kõige  /   19:21, 13. sept 2017
Kui naine omale pensioni ei teeni, siis ongi elu lõpuni mehe ülalpeetav.
  /   23:11, 13. sept 2017
Igal juhul saab naine üksi paremini hakkama kui lapsega. Lastetutele naistele makstakse Eestis kõige enam palka. Lastega naised on juba odavtööjõud, sest nad on sageli sundolukorras.
J
Joh  /   18:26, 13. sept 2017
"Eestlane lihtsat tööd enam teha ei taha"
Eestlane tahab väga lihtsat tööd teha! Vaadake kui palju ja mis ametitesse eestlased välismaale tööle lähevad. Muidugi eestlane tahab tehtud töö eest ka väärilist tasu saada. Seega õige oleks öelda:
"Eestlane lihtsat tööd enam olematu palga eest Eestis teha ei taha,"
Seda mantrat taotakse meile pähe iga päev, et aga saaks välismaalt odavat tööjõudu sisse vedada.
Samas
  /   18:37, 13. sept 2017
Täpselt nii.
P
piiks ja puuks  /   18:59, 13. sept 2017
Kui noorel inimesel ei ole eriala,siis ta ei saagi mingit tööd saama! Nõutakse ju 3.50 tunnise töötasu korral eelnevat 2-3 aastast erialast töökogemust! See töötukassade süsteem vajab kohest ümbertegemist ja ka nn. nõustajate otsest vastutust oma nõustatavate suhtes.
E
Eino Taruk  /   20:14, 13. sept 2017
_et aga saaks välismaalt odavat tööjõudu sisse vedada._
Välismaa odav tööjõud töötab osaliselt esimese generatsiooni, teine generatsioon hakkab autosid lõhkuma, põletama, ja tänavatel tugevama kultuuri õigusi kehtestama. Odav tööjõud on nagu ülitugev doping: 100 meetrit jooksu ja siis infarkt...
E
Eino Taruk  /   20:16, 13. sept 2017
Aga mis ma räägin, see "odav tööjõud" rändab siit minema, sest sellise palga eest töötavad ainult "naised ja loomad"
O
odin  /   18:22, 13. sept 2017
maksa palka-ja ära mölise -kese er.
T
Tasuta tööd teha  /   18:21, 13. sept 2017
Äh äh äh Äh äh äh
T
tahavad küll  /   18:19, 13. sept 2017
aga mitte tasuta.
T
Tassige omale odavad töötajad sisse!  /   18:18, 13. sept 2017
Need firmajuhid on orjapidajad ja ennast jobud.
N
Nõuanne..  /   18:17, 13. sept 2017
Võtke aga neid piiritagant ja ärge unustage et neile on EU poolt määratud min. palk. Kui vähem maksate siis saate tunda nende tööliste viha, meie eesti inimesed pobisevad nurgataga ja otsivad omale teise töökoha kuid need vennikesed endaga mängida ei lase ja teevad teile kiiresti selgeks kes on peremees. Nii, et andke minna.
U
unusta ära  /   20:52, 13. sept 2017
oma min palk. Tegelikult makstakse neile paberi peal keskmist. Lähiümbruse vaestest riikidest tulnud (venemaa, ukraina, valgevene, ma ei tea kust veel) võetakse poole kohaga tööle, või veel vähemaga, ja siis nad teevad 8-12 tundi tööd selle poole koha palga eest. Raha maksuamet kontrollib, aga töötunde ta ei saa kontrollida. Kui Ukrainas on maapiirkonna keskmine palk 60 eurikut kuus, siis 400 kuus on juba hea. Elavad enamasti samuti mitmekesi koos, et vähem üüri maksta.. Neid inimesi pole mõtet halvustada. Nende olukord on samasugune kui neil, kes siit Soome lähevad ja enamikul ikka plaan koju tagasi minna.
L
Lihtsat tööd  /   18:16, 13. sept 2017
Miks ei taha kui seda ka tasustataks. Miinimumpalga eest tõesti ei tasu. Korteriliising tahab maksmist seega peab ka tasuvam töö olema.
A
ATamm  /   19:53, 13. sept 2017
Ja käskis keegi korterit liisida. Kui ei suuda, pole vaja torkida.
  /   20:15, 13. sept 2017
käskis küll, kui erastamise käigus kodunt välja aeti
A
Aga  /   18:15, 13. sept 2017
Võtke Itaaliast ja Kreekast töökäsi! Igati töökad inimesed
  /   22:00, 13. sept 2017
ei saa, sest "inseneridele" tuleb ikka rohkem maksta, irw
W
wtf  /   18:12, 13. sept 2017
Lihttöö jaoks tahavad välistööjõudu, aga ise vahuvad juttu "spetsialistidest". Orjapidajad hakaku ise orjama 500euro miinimumi eest, vaatame kas naudivad elu.
  /   23:14, 13. sept 2017
kahjuks need spetsialistid ei saa aru ei töökäskudest ega sellest, mis õigusega neid tööle sunnitakse kui nemad tulid Euroopasse elu nautima.
V
vale joba  /   18:12, 13. sept 2017
Asi pole lihtsas töös, vaid olematus palgas.
N
no tõstame miinimumi 1000  /   20:58, 13. sept 2017
mis siis edasi? Kõik hinnad hopsti tõusevad. Siis tõusevad riburada kõik järgmised palgad ja riigikogulased hakkavad saama 4kordset keskmist. Tõsi, siis hakkavad nad vastavalt KE astmelisele tulumaksule juba ülisuurt maksu maksma. Oleks alles nali! Kui suhe jääb samaks, siis võtame, et praegune miinimum on 500 ja keskmine 1500. Kui min tuleks 1000, siis keskmine oleks 3000 ja riigikogu saaks 12000 kuus. Ma ei mäleta ainult, mis summast see astmeline tulumaks algas, palk na väike.
  /   21:48, 13. sept 2017
meie palgad on niigi madalad ja hinnad kärgemad, kui võrrelda teiste euro riikidega!!!
E
Ene  /   18:10, 13. sept 2017
Aga olete ju karja neid muidusööjaid sisse vedanud, las nad siis teevad seda tööd,mida kohalikud ei tee ,nad ju söögi ja eluaseme eest nagunii ei maksa midagi.
L
Lihttöö?  /   18:08, 13. sept 2017
21.sajandil enam peaaegu lihttööd kui sellist ei olegi.
T
Tölpa  /   19:31, 13. sept 2017
Kui palga vastuvõtmine ka lihttöö alla liigitub, siis olen nõus seda tegema. isegi miinimum palga eest. Kellele pangakonto number saata?
S
sul  /   21:02, 13. sept 2017
üsna õigus. Enamuse lihtsast tööst teeb masin. Ainult praegu on veel mõne masina taga ja kõrval inimene. Kui see masina opereerimise võimalus ära kaob (täisautomaatika), siis ongi ainult ajusid vaja. Huvitav kust need võetakse, kui gümna lõputunnistuse saab kätte ka siis, kui matemaatika lõputöös on saadud 100-st 2 punkti. Kõik muudkui tahaksid raha, aga võiks pigem mõistust juurde tahta.
F
Farmbot.io  /   18:07, 13. sept 2017
Kaasajal tuleb ekspluateerida vaid roboteid. Kui sada inimest igayks panustab 40 eurot siis saab osta roboti mis toob rikkuse yhistu liikmetele.
  /   22:58, 13. sept 2017
Miks te sellise ajuvabaduse eest neid plusse laote? See kiiksuga tüüp ei leierdagi muust, kui oma robotitest ja sellest, et elektrit saab tasuta.
R
Ranno   /   18:01, 13. sept 2017
Andke korralikku n.n.keskmist palka ja oh imet,vabu töökohti enam ei olegi.tööd tehakse palgajärgi
E
eurisid pole ju mõtet lihtsa tööeest küsida, veel eriti teilt.  /   17:58, 13. sept 2017
Mis on lihtsa töö eest palk siis ka, ma ei mõtle eurides vaid niitnuudlites, viinerites...
S
Segane  /   17:57, 13. sept 2017
Sellise palga eest võivad ülemused ise seda tööd teha.