237 kommentaari

O
Olen  /   13:08, 18. sept 2017
pidanud kahjuks ka kasutama Kose hooldekodu teenuseid oma lähedasele. Hooldajate kohta ei saa ma midagi halba öelda, neid on seal tööl väga vähe hooldust vajavate patsientide kohta. Paraku tekkibki vahel olukord, et ei jõuta iga inimeseni ja teenuste kvaliteet sellega kannatab. Küll aga
tekkisid vastuolud juhatajaga seoses tema korraldustega hooldatavate suhtes. Ta ei teavitanud lähedasi muutustest, jättis omavoliliselt ära ravimeid ja kui keegi hooldatavatest julges millegi vastu protestida või teavet küsida, siis olid juhataja vastulaused küllaltki negatiivsed.
K
Kat  /   15:20, 9. sept 2017
Jube,,,Olen ise lähedalt kokku puutunud kolme hooldekoduga,,ja,,JUMAL tänatud,,,sellist olukorda ei ole kuulnud-näinud,,,Üks neist,,Antsla hooldekodu,,oli küll nõuka-aegses seisundis,,mitte selline nagu praegu,,,Aga mu tädi,kes seal enne lõppu elas,,kiitis kõiki taevani,,,ja omaksed said ka rahulikult küsida-uurida õdede käest,kus ja kuidas,,jne,,Teine oli Vändra Hoolekandeasutus...Kah,,väga ilus,,sõbralik teenindus,,,Kolmandas käisime just kuu aega tagasi onul külas,,on Piigaste pansionaat,,Väga mõnus ja ilus koht,,pane või endale koht kinni,,,Ja räägin oma tädi ja vanaema nimel,,,nemad olid rahul,,,Onu on rahul Piigastes,,viiakse välja ratastooliga,,jne,,,
M
Meenutagem...  /   02:46, 9. sept 2017
K
Kadri Tulp, Kose Kodu juhataja  /   19:13, 8. sept 2017
Mul on väga kahju, et meie hooldekodu sellise teemaga tähelepanu osaliseks sai.
Õhtulehe ning ajakirjaniku Kristiina Tilk`i artiklis on kahjuks väga palju vasturääkivusi ja ebatäpsusi. Kindlasti mõistaksid lugejad selle loo tagamaid paremini, kui saaksin avaldada proua Liidia haigusloo. Delikaatsete isikuandmete avaldamiseks siinkohal mul aga õigus puudub.
Kose Kodu on regulaarselt inspekteerimas käinud Ravimiamet, Veterinaar- ja Toiduamet, Terviseamet ja Päästeamet. Üldjuhul ei teata inspektorid oma tulekust ette. Rikkumisi, eriti veel nii räigeid, nagu ajakirjanik oma artiklis kirjeldab ja mida pole võimalik ühegi ametniku eest varjata, pole meie hooldekodus kunagi tuvastatud. Samuti käib meil igapäevaselt palju lähedasi, ametnikke ja omavalitsuste esindajaid, kes oma eestkostetavaid külastavad. Juhul, kui on olnud midagi valesti, siis oleme alati erimeelsused saanud lahendatud.
Loomulikult viime asutuses läbi sisejuurdluse, et kontrollida artiklis avaldatud infot. Vabandan oma klientide ja kõigi lugejate ees, kelle tundeid see artikkel on riivanud.
Kose Kodusse on kõik teretulnud, me ei nõua külastuste etteregistreerimist.
I
inspektorid  /   19:37, 8. sept 2017
ju ei kontrolli inimeste kohtlemist, pigem hügieeni, tervisetõendeid, tuleohutust,jms.
X
xMees  /   22:54, 8. sept 2017
Palun tooge vähemalt üks näide vasturääkivusest selles artiklis!
Ja veel: kas tõesti peksmist "pole võimalik ühegi ametniku eest varjata"? Et kui muidu väärkohtlevad, siis teevad nad seda kindlasti ka inspektori juuresolekul? Hea loogika.
  /   12:27, 9. sept 2017
patsient ei ole sul mingi klient? ja tegemist ei ole liidia, vaid Liilijaga!!!
P
Pikivahe  /   13:18, 8. sept 2017
Olen üle kümne aasta hooldanud oma lähedast inimest. Mõned korrad on ta viibinud lühiajaliselt erinevates hooldusasutustes. Ainult kahes neist suhtuti haigesse vanurisse kui inimesse ja austati tema inimväärikust (Tohvri ja Keila, kui seal veel oli Psühhogeriaatria osakond oli). Ma usun memme juttu täiel määral ja niikaua, kuni elan, teen mida tahes, et mu lähedane enam mitte kunagi mitte ühtegi hooldusasutusse ei peaks sattuma.
M
murr  /   13:06, 8. sept 2017
olin palatis vanainimestega enne opile minekut.Ise ka vana.Pidin minema hulluks, kuna vaene hooldaja tuli õhtul, pani naisele mähkme alla rääkis kenasti.Öösel kuulen, kuidas see mutike rebis mähkme alt, istus potile(potitoolile),kaant ära ei võtnud lahistas kõik maha.Hommikul tuli hooldaja, rõõmsalt tervitas ja küsis kuidas läheb,mutt vait.Ma siis ütlesin,et tiris mähkme alt ja lasi palati täis,mähe oli peidetud kapi alla voodi oli märg,ise üleni märg,no anna minna,vaene hooldaja ohkas ja hakkas koristama,õudne
2
22aastane  /   14:32, 8. sept 2017
üks isiklik näide ja annad hinnangu? trots ja detailne selgemõistuslik jutt on midagi muud. esiteks elu on ebaõiglane ja vanurite pealt on seda näha (nende pensionid), annad parima ja töötad eluaeg, aga nii kui kasu pole, nii saad vaiba alla pühitud. ja muidugi on kaks varianti inimesi, kes töötavad hooldeasutustes. esimesed on andjatest ülemäära ja maailma jaoks haiglaselt südamlikud inimesed, teised on töö peal, mida nad vihkavad.... nad vihkavad mähkmete vahetamist ja vanainimese pesemist, aga ei ole võimalik mingil põhjusel mujale minna. siis hakkavad kiusama. inimene, kes töötab hooldusasutuses, teab, et ta ülesanne on kehavedelikke koristada. vananetakse erineva kiirusega nii välimuselt kui mõistuselt. loen siit välja, et sul on vedanud. ja kes see tahaks olla teisele koormaks? mina noore inimesena saan aru sellest tõrksusest, millega kaasnevad paratamatult läbimõtlemata otsused.
3
38- aastane  /   19:20, 8. sept 2017
Sellel kommentaatoril oli isiklik näide ja andis hinnangu. Pakun, et sul pole mingit näidet, ei isiklikku, ei muud. Ja võtadki nii seda vanamammi juttu puhta kullana. Loe siit kommentaariumist Kose Kodu juhi kommentaari. Minu jaoks on see ammendav.
2
22a  /   12:23, 9. sept 2017
medtudengina on mul palju kogemusi.
S
SP  /   16:13, 9. sept 2017
Soovitan lugeda raamatut " Pimedusest välja" Kerttu Rakke pani kirja puudega lapse Janek Muru loo Imastu lastekodus elatud ajast. Eitasu alati puhta kullana võtta nende juhtide kommentaare.
T
Teie jutt on haiglast  /   19:40, 8. sept 2017
Haiglates on piisavalt hoolduspersonali, et haigeid hästi kohelda, isegi kui nad dementsed on ja mähkmed ära kisuvad.Haigla on hoopis teine maailm, seda ei saa hooldekoduga võrrelda.
K
Kaja  /   11:44, 8. sept 2017
Mul on õde olnud hooldekodus ja snna ka surnud.Tegu oli toetatud elamisega.Temaga pidi sots.töötaja tegelema 2 tundi nädalas aga seda teenust ei osutatud.
.Meil oli probleem selles,et inimestel polnud tegevust.Inimesed ainult sõid ja isusid ja olid ülekaalulised,mõnel õnnestus natuke tööd ka teha nt.puid lõhkuda .Tegevuskava seinal aga tegelikkusele ei vasta.TEGEVUSJUHI VASTUS,ET TEGEMIST JÄRGMISE AASTA OMAGA AGA ANTUD HETKEL OLI TEGEMIST JUULIKUUGA
.Meditsiinitöötaja vastus kehakaalu kohta,et 90 aga tema kabineti kaalnäit 120 jne.Saun kõeti valmis aga uhtegi hoolealust toetatud elamisest sinna ei läinud,sest neil päevad kõik sassis aga 100 meetri kaugusest kontorist ei tulnud kedagi kes seda oleks meelde tuletanud.Pealtnäha koik korras-mõis renoveeritud,hein niidetud,tegevuskava seinal,saun kõetud,pesunaine olemas aga tegelikku tööd ei tehta.Kohamaks oli päris krõbe.Kui palk ei rahulda siis tuleb lahkuda aga on inimesi kes teevad seda tööd ja ei nurise.Hoolimatust on lihtsalt palju.Mul kursuseõde on juba seda tööd aastakümneid teinud,tegu valla sots.töötajaga.Nii,et mul infot nagu jaguks,et v
P
pmst  /   10:20, 8. sept 2017
Tüüpiline eesti.
A
A  /   09:38, 8. sept 2017
Riik kehtestagu ka hooldekodudele hindade ülempiirid nagu hambaravile
E
et siis  /   08:51, 8. sept 2017
Kelle lähedane ei ole hooldekodus olnud need ei peaks üldse sõna võtma. Esimestel kuudel kuulasime ja käisime ka "probleeme" lahendamas. Mingil hetkel koorus välja vanainimese jonn ja trots. Ta ei suutnud lihtsalt sellega leppida, et ise enam hakkama ei saa. Nüüd on olukord kestnud juba aasta, neid probleeme, mis olid alguses enam ei ole. Seda, et hooldekodude töötajad on kõik halvad ei saa kohe üldse öelda. Mina ütleks, et nad on kõik "kangelased" suudavad päevast päeva tegeleda tööga millest ei saa mingisugust tagasisidet. Suur osa "kliente" ei liigu, ei räägi, osa soovib lihtsalt, et see olukord juba kiiremini lõppeks. Jõudu hooldekodude töötajatele.
M
mida töötades nägin  /   14:12, 8. sept 2017
Vanadele ei olnud tegevust, sest hooldjaid oli vähe, kuid ülesandeid palju, tehti 24 ja isegi 48 tunniseid vahetusi.Öösel oli ainult 1 hooldaja kahe korruse peale, kui keegi kukkus, kutsuti appi mõni kobedam hoolealune.Mõned nooremad hooldajad tegid vanurite kulul nalja, kiusasid neid.Sageli eksiti ka ravimitega, anti inimesele teise inimese rohud - inimlik eksitus, mis võib juhuda igal pool kui koormus on suur.Kobedamad hoolealused pandi öösel ka näiteks põrandaid pesema üldruumides, paari sigareti eest.Sigareti eest kooriti kartuleid, pesti nõusid.Ka parim hooldaja ei suuda selles süsteemis midagi muuta, sest ei ole võimalik üksi 20 haiget vanurit hästi hooldada.(60 vanuri kohta on heal juhul 3 hooldajat)
O
oo  /   07:45, 8. sept 2017
Kui palju lärmi! See ongi ju elu. Mida te siis ootate elult, kui igal sünnipäeval soovite vanurile palju aastaid? Soovigem parem suurt lotovõitu, mis võimaldab inimesele vanaduses hooldatavana maksta hooldajale ministri palga - juhul kui ta on eriline inimesearmastaja ja täidab vanuri elupäevad helluse ja hoolitsusega.
Kes läheb väikese palgaga hooldajaks? Ilmselgelt 99, 9% see, kes ei leia kodukohas tööd. Ja kui inimene veidigi mõtlemuisvõimeline on, saab ta aru, et vanaduses vaese hooldatavana ei tohi sul olla illusioone. Tuleb olla leplik, tänulik, et sul seegi võimalus on - katus pea kohal, toit tuuakse ette, ruum on koristatud ja kasitakse sind iga päev. See ongi sinu elu periood, kus tuleb leppioda sellega, mis on. Harjuta juba kohe, tänasest, et olla mõistlik abitu hooldatav. KUI SUL EI OLE raha.
Ehk tuleks iga päev panna kõrvale oma pensionikesest iga sent, et ükskord saaksid maksta midagigi, mille eest oodata hooldajalt erikohtlemist.
  /   09:49, 8. sept 2017
Milline see erikohtlemine veel on, kui tegevjuht Vambola Sipelgas mainib koduleheküljel, et "Personal omab nõuetekohast kutsekvalifikatsiooni, täiendõpped toimuvad regulaarselt."
Kui Kose Kodu ei kuulu AS Hoolekandeteenuste alla, kus 400 eurosed palgad, siis järelikult töötajate palgad on tegevjuhi enda määrata. Või tuleb nende igale hooldajale iga kuu veel eraldi ümbrik ulatada, sest igakuisest kopsakast maksest "ei jätku töötajate palgaks"..
A
ausalt öeldes  /   14:15, 8. sept 2017
ei sallita ka neid, kes raha eest erikohtlemist soovivad, sest hooldjaid on ikkagi 20 kohta 1 ja ta lihtsalt ei suuda veel lisateenuseid osutada, see ei ole inimlikult võimalik.See ei muutu iial, kui riik ei kehtesta hooldekodude kohta nõudeid.Näiteks koolis on küll määratud, mitu õpilast tohib klassis olla.
K
küsin?  /   22:57, 7. sept 2017
Kaua seal juhataja veel ametis on ?
E
Ehhh  /   22:16, 7. sept 2017
tuleb osata õigel ajal ära surra ja mõned tegeliskid endaga kaasa võtta
M
maie  /   20:59, 7. sept 2017
Töötan juba pikka aega hooldekodus ja ei saa öelda,et inimestest ei hoolita, nad on hooldatud, see tähendab, et mähkmeid vahatatakse mitu korda päevas,süüa saavad neli korda päevas, ka arstiabi on olemas, majas on olemas huvijuht, kes aitab päeva sisustada, viiakse suvel ratastoolidega kliendid õue,inimesi on igasuguseid ja need, kes karjuvad ja peksavad, need on vale ameti peal ja mõelge meil endil on ka vanaduspäevad ees.
M
maiele  /   14:19, 8. sept 2017
aga palun nimetage ka selle töökoha nimi, miks te niisama kiidate?Töötasin ise mitu aastat sellises jubedas kohas, kus vanad hooldjad kiitsid, et "meil on ikka väga hea siin, et palju hullemaid kohti on".No ma ei tea, kui hull siis veel mujal võis olla.
I
ILMA  /   19:03, 7. sept 2017
MILLES KÜSIMUS, PANGE VARJATUD KAAMERAD ÜLESSE JA ASI MUUTUB KOHE!
E
ei saa panna  /   14:19, 8. sept 2017
siis on kohe näha, kui vähe töötajaid tegelikult tööl on.
X
xxx  /   18:51, 7. sept 2017
Kahjuks nii seal Kosel on jah,see pole hooldekodu,vaid surila.Too naisterahvas ei valeta,olen oma lähedase inimesega seal sama tunda saanud.
L
lugeja  /   16:57, 7. sept 2017
Tallinna kiirabihaiglas on kõik toredad mähe vahetatakse kohe ära süüa saab väga hästi.Lausa paradiis ja raviti terveks ka mida üks maakonnahaigla ei suutnud.
A
A.  /   16:49, 7. sept 2017
Kas on kindel, et see inimene on 66 a. Paistab nagu 76 a...
K
Kris  /   21:40, 7. sept 2017
No mis see vanus siia puutub ??
E
elage ka   /   14:20, 8. sept 2017
natuke hooldekodus, näete varsti veel vanem välja
K
Kodanik  /   19:14, 8. sept 2017
vaata mida "haigla" inimesega tegi.
M
mõtted  /   15:35, 7. sept 2017
Mis arvate, milline on omaste reaktsioon kui neile öeldakse, et otsige oma vanale inimesele mõni teine koht, et nüüd läheb asutus kinni, töölisi pole ja muud mured lisaks ??? Hakkab paaniline hädaldamine, et kuhu teda nüüd sokutada. Ainut mitte oma koju tagasi. Ohhh, inimesed, kallid- kullakesed, harige ja hoidke oma haigetel ja vanadel ise kodus silm peal ja mõelge välja, kes hooldab, pole ju vaja neid panna kohtadesse hoiule, kus kõik "on nii halb".
A
Arvamused  /   16:29, 7. sept 2017
Mida sa seletad siin. Kas Sinu arvates on normaalne, et hooldust vajavate eakata inimestega käitutakse hooldekodudes halvasti? Pole vaja rääkima tulla, et vana inimene luiskab ja ei saa asjadest aru. Saab aru küll ja reaalselt nendega seal käitutakse ka rohkemal või vähemal määral halvasti. Tööl käivad inimesed ei saa sageli vana inimest enda koju võtta, kuna siis kannatab töö, eraelu ja oma kodu muutub juba ise teataval määral hoolde asutuseks. Paljudel pole ka aega ja jõudu selleks. Hooldekodu on hea variant, aga liiga kallis ja teenuse kvaliteet kesine (loe puuduliku abitegevusega vegeteerimine). Ma ei taha siinkohal nentida fakti vaid öelda, et hooldekodude hinnakiri peab toodama maa peale ja teenuse kvaliteedi üle kehtestatama kontroll!
K
kastõesti  /   17:18, 7. sept 2017
Ei ole ju hea variant, on halb variant vana inimese jaoks nagu selgub. Jutt on vanadest, mitte neist kelle jaoks on vanakene eest ära panna, hea variant. Arvan ka et etem on võtta kodu käima paar hooldajat ja vanakene elab kaua omas kodus hää olla.
M
milline kontroll  /   14:22, 8. sept 2017
kui ei ole isegi kehtestatud normatiive, kui palju hooldjaid peab mingi hulga hooleluste kohta olema?Võib olla sellepärast neid normatiive ei ole, et nii mõnigi poliitik on hoolekodundusega seotud?Mida vähem palgatöötajaid, seda suurem kasum.
A
Ai ai  /   15:18, 7. sept 2017
Miks õiguskantsler vait on? Millise kivi alla Ossinovski end peitnud on? Ae, kus te nüüd olete? Kõik, kes te vahutate enne valimisi helgemast tulevikust!
E-valimised keelustada, või totaalselt eirata, siis ehk saab mõistlikuma riigikogu, oravateTA ja sotsideTA!
P
päss  /   15:01, 7. sept 2017
  /   15:24, 7. sept 2017
As Hoolekandeteenused
Tasutud maksud:
2017 II kvartalis tasus ettevõte
riiklikke makse 1 011 956.46 EUR
tööjõumakse 1 079 048.90 EUR
Töötajate arv: 915 (seisuga 30.06.2017)
1 079 048.90: 3 kuuga : 915 töötajate arvuga = 393,096 eurot kuus 1 töötaja kohta
http://www.hoolekandeteenused.ee/pages/valisveeb/kontaktid/meie-kodud.php
T
Teadjam  /   16:03, 7. sept 2017
Kõigile neile, kes pole vaevunud artiklitki lugema!
Kose Kodu ei kuulu AS Hoolekandeteenused alla.
M
mis siis  /   18:11, 7. sept 2017
hinnad, palgad on samal tasemel.
N
no  /   19:57, 7. sept 2017
vahet ei ole ,kui suur on su palk.Ise oled selle töö võtnud ja just selle palgaga .
K
Kuda ei ole?  /   11:34, 8. sept 2017
Aga mis sa siis ootad - tee omale koju hooldekodu ja paku odavat ja ülikvaliteetset teenust. Ära nüüd tule jutustama, et ei saa, et segab eraelu ja pole aega, jõudu ja tahtmist neid potitada jne.
Lootusetu oodata, et peost suhu töötav inimene hakkab mingit üliinimlikkust tootma - ärimehed ka ju heatetegevust ei taha teha, maksavad töölistele kopkaid...see probleem on ikka üldises demokraatiamudelis sees juba juurtest. Lisaks dementsed inimesed räägivad igasugu asju.
K
kas seda ei ole  /   14:26, 8. sept 2017
kirjas, kui palju inimesi hooldada on võetud?Peale hooldjate on veel juhataja, koristaja, kojamees, kokk või söögisoojendaja jne.Võiks oll kirjs, mitu hooldajat, koristjt , kokka jne.tööle on võetud.Sageli on töötajate nimekirjas ka omaniku lähisugulased, kes tegelikult tööl ei käigi.
L
Lugesin kokku, et   /   14:29, 8. sept 2017
tegemist on 26 hooldekoduga,
M
Muideks  /   20:45, 11. sept 2017
seal asutuses on palk suurem kui sul siin välja toodud. Tean seda, sest olen ise seal töötanud kunagi ammu ja hetkel on mitu tuttavat seal AS endiselt tööl.
N
Niinii  /   14:47, 7. sept 2017
Kui palju siinkommijatest on ise reaalselt mõne hooldusasutusega kokku puutunud? 10- 15%?
Siinne artikkel on selgelt ühepoolne ja pigem vaimse tervisega kimpus oleva vanainimese jutt.
Ärge lahmige ja halvustage!
M
Miks sa jahud ja valetad. Kui kellegil on mõistusest puudus   /   17:00, 7. sept 2017
siis see oled sa ise. Keilas oli sama jama. Peksti, oktoobris hoiti uksed aknad lahti. Haigetel õhukene tekk. Inimesed kala sees ja märjad. Ruumid külmad.
M
mhmh  /   18:40, 7. sept 2017
Praegu on ju september. Millest kirjutad?
N
Niinii  /   19:44, 7. sept 2017
TO:Miks sa jahud ja valetad. Kui kellegil on mõistusest puudus / 17:00, 7. sept 2017
oled sa seal ise käinud, näinud, kogenud? Vaevalt.
,
,,,  /   07:50, 8. sept 2017
õhuke tekk!!!
Kas vanuril või sinul endal ei ole üht tekki kodus, mis vanurile kaasa panna kui ta hooldekodusse läheb?
K
küllap  /   14:34, 8. sept 2017
on näinud ja kogenud.Lisaks töötavd hooldajad sageli mitme koha peal ja vahetavad infot, nii et vaka all pole võimalik midagi hoida.
V
Vanuritele  /   14:37, 8. sept 2017
tuuakse tekke küll, kuid parku lähevad need peale pesumajas käimist kaduma, sest keegi ei jõua ju meeles pidada, milline kellegi tekk oli, kui hooleluseid on palju.Vanurid ise aga ei tunne hoopiski oma asju ära, eriti dementsed.Nii lähevad segi ka riided . Ei aidanud ka nimede sissekirjutamine vildikaga.
P
psühholoogijast  /   07:42, 8. sept 2017
Vaimne tervis on seotud inimese närvisüsteemi ja psüühikaga. Tajuda ja mõista reaalsust,teadvustada iseennast,hakkama saada pingelises olukorras jpm. Vaimset tervist näitab ka pingetaluvus. Kaldun arvama, et selle inimese jutus pole kõik vale. Tal on olemas tasakaal enda ja keskkonna vahel.
V
vastupidi  /   14:33, 8. sept 2017
olen lausa töötanud hoolduasutuses mõned aastad ju usun igati vanainimese juttu.Lisan veel, et töötajad eksisid sageli ka ravimitega, sest neil puudus tegelikult meditsiiniline haridus, mis oleks ravimite jagamise eelduseks.Ka süsti tegid hooldjad, ehkki enne tööle tulemist ei olnud süstalt käes hoidnudki.Tegelikkus on palju hullem, kuid seda üksik hoolealune ei näe, kuid hooldajad ise näevad.Ehkki on kindlasti ka mõned sellised hooldekodud, kus hoolitsus on parem, rikkuritele.Sellises kohas ei ole mina isiklikult töötanud, lihtsalt arvan, et seal võiks olukord parem olla.
M
Mina  /   14:06, 7. sept 2017
Järvamaal Paide ligidal Väätsal on samuti vanurite hooldekodu ,ilus koht saab jalutamas käia park on ligidal ja hooldus on supper kõik on kiitmist väärt .Tänud hooldajatele .
H
Hooldekodu  /   13:51, 7. sept 2017
töötajatel on palgad väikesed ja sellega vabandatakse jõhkrat käitumist. Aga miks on palgad väikesed, kui kuumaks on vähemalt 700 hooldatava kohta? Kuhu see raha siis kaob?
  /   13:58, 7. sept 2017
Omanike põhjata kübaratesse loomulikult.
J
ja veel  /   14:57, 7. sept 2017
Kui tahate vanaduspäevil õudusi, valige liberaale-toleraste(ref-sots), kes nuumavad iseendid ja kreeka rikkaid pensionäre.
Tahate inimväärsemat elu, valige tegude järgi, eelistades kogukondi, kes hoiavad kokku!
J
jõhker käitumine  /   14:39, 8. sept 2017
ei tule väikesest palgast, vaid sellest, et hooldjaid on liiga vähe ja töö käib seetõttu üle jõu, hea teenuse pakkumine.Kes suudab 24 või rohkem tundi järjest tööl olles olla rõõmus ja lahke? Hea, kui jaksad püsti seista.
A
Avalikustada  /   11:57, 7. sept 2017
Jälgides hooldekodudes toimuvad eemalt ja olles ise tunnistanud, et ka minu enda vanaema pärast kahte kuud ühes sellises asutuses viibimist, oli koju tulles oluliselt kehvemas seisus kui varem, tuleks kogu see süsteem pulkadeni avalikkuse ette tuua. Pensionär peaks saama enda pensioniga hooldekodu koha makstud. Ei ole aktsepteeritav, et ca. poole või rohkemgi peavad lähedased juurde maksma. Vanade inimeste kohtlemine on selline, nagu artiklis patsiendi poolt kirjeldatud, suuremal või vähemal määral kohe päris kindlasti igas hooldekodus. Kes väidab vastupidist, valetab! Siinkohal oleks palju uurimismaterjali mõnel sotsiaalteaduste tudengil. Selline uurimus oleks väga tänuväärne, mis tuleks meedias laialdaselt avaldada ja ministeeriumisse saata. Praegune hooldekodude süsteem on tõesti rahamasin omanikele ja puuduliku teenusega kallis vegeteerimine patsientidele ja nende omastele.
S
Siiri  /   22:19, 7. sept 2017
Väga hästi kirjutatud! Minu ema viibib ka hetkel Tartu hooldekodus.27.70 päev!!!! Kodus peab 300 -400 eurose pensioniga terve kuu elama,aga hooldekodus ei tule topelt rahaga ka välja.Pension tõuseb 15-25 euri aastas,hooldekodule pannakse juurde 50 euri.
J
JUHAN  /   11:14, 7. sept 2017
Eutanaasia seadustamine oleks nende kannatustega võrreldes lausa heategu ning vabanemine.
Ä
Äri ei anna häbeneda!  /   11:13, 7. sept 2017
Hooldus on muutunud äriks ja teatavasti pole ühegi bisnessi eesmärk mitte heategevust harrastada vaid kasumit teenida. Ja mida enam, seda parem. Seega püüab omanik vähem kulutada ning rohkem tulu saada. Kokkuhoid nii patsientide teenindamise ja vajaduste pealt. Ja ka personali pealt. Viimane saab nigelat palka ning neid on ebapiisavalt. Seega tööga üle koormatud. Ja närv seetõttu must. Nii et mõni neist panebki pikemata pretensioonikale vanurile pasunasse. Ja seda enam isikkoosseisu arvestades. Sest arvestades töö mahu ja palga nigelust on sinna raske hoolsaid, halastavaid ning vastutustundlikke inimesi leida. Pigem ikka juhuslikke. Ja kuna mõned personali liikmed ilmselt leiavad, et tööandja teeb neile ülekohut, siis püüavad nad oma palgale kuidagi lisa teenida. Antud juhul vanurite portsjone kärpides ning nende toitu endale manneruga koju tassides. Omaenda perele.
G
GG  /   10:57, 7. sept 2017
INIMLOOMAD te ajate mul südame lihtsalt pahaks. Mis valu peab olema endast nõrgemale viga teha?
Häbi olla teie liigikaaslane. Katrin Lust võiks tõepoolest teema kätte võtta.
O
olin  /   10:37, 7. sept 2017
... seotud hooldekoduga, kus kõik nagu vanaproua kirjeldab, hullemgi veel. Oli kaks töötajate seotud seotud hooldekoduga, kus kaht liiki töötajaid - hoolivad, töökad, empaatiavõimelised ja need, kelle enda esmane huvi "puhtam, kuivem muretum tunne". Hoolivatel polnud aega ja ka julgust head töötava maksma panna, hoolimatutel oli aega ja energiat ka hoolivaid kolleege kiusata, sest kui on näha, et on võimalik head tööd teha, hakatakse seda nõudma kõigilt, aga kõik paraku ei viitsi korralikult tööd teha. 90% sõltub juhataja nõudlikkusest ja ka julgusest end hoolimatute (ja tihitilugu ka agressivsete) töötajate ees maksma panna. Argus on suurim viga praeguses hooldesüsteemis. Kõik kardavad igaks juhuks kõiki ja kõike. Ka mina olen jätnud arguse pärast palju tegemata ja ütlemata.
O
olin  /   10:40, 7. sept 2017
millegipärast polnud võimalik kommentaari normaalselt kirjutada, kogu aeg tekst hüppas käest, vabandan, kui kõik pole arusaadav
M
mitte argus  /   14:43, 8. sept 2017
vid töötajate puudus ei lase pka parimal töötajal normaalselt tööd teha.kui saad inimese kohta kulutada tunnis 3 minutit, siis mis hooldus see on? Ükski normaalne inimene ei suuda seal kaua töötada, sest saab aru, et süsteemi tuleb muuta riiklikult ja kehtestada normatiivid .Praegu neid normtiive ei ole, võib ka 100 inimese kohta 1 hooldaja võtta, kui oleks võtta.
O
Oli viimane aeg see teema üles tõsta  /   10:31, 7. sept 2017
Meil on lastekaitse, soolise võrdõiguslikkuse volinik, LGBT kogukonna eest seisjad, loomakaitse jne. jne. Aga sama kaitsetud, kõrge ea ja/või raskete haiguste tõttu 24/7 abi ja hoodust vajavad vanurid, meie isad-emad - nende õiguste eest seisvat organisatsiooni ei ole. Riigi eest paistavad nad süüdi olevat, et õigel ajal maha ei taibanud surra, sest teisiti ei oska nende sotsiaalselt sunnitud eluõhtut hooldekodus nimetada. Kodust minimaalpalgaga tasustatud omaste hooldust rakendada oleks ilmselt riigile säästvam ja inimlikum variant. Hooldekodus napi halvasti motiveeritud personali voli all ja sageli puudulike hoolduvahendite ning sageli puuduliku inimliku suhtlemise juures on hoolealused kaitsetud. Olen isegi aastaid süütunde ja südamevaluga oma lähedase viimaseid eluaastaid käinud seal inimväärseks võitlemas. Oli seal tõesti tublisid ja südamlikke hooldajaid - au ja kummardus neile! Kuidas nad küll selle 300 euri eest kuus seal raskel tööl suutsid selliseks jääda! Aga olen seal käies ka tahtmatult ja korduvalt olnud tunnistajaks personali viitsimatusele, hoolimatusele ja mõnitavale suhtumisele. Minu sekkumisest võis olla nii abi, kuid samas jäi ka mure, et kas minu lahkudes ellatakse solvumine hoolealuste peal välja.
  /   11:02, 7. sept 2017
Käige valimas ära ja juba järgmisel päeval algatatakse riigikogus arutelu eutaneerimise teemal, ärge pange tähele, et kasutatakse küll sõna eutanaasia, aga mitte õiges tähenduses.
M
Mari  /   15:45, 7. sept 2017
Koha maksumust tuleb tõsta, siis on võimalik teha suuremaid kulutusi hooldatavate peale, kasvõi mähkmed näiteks. Loomulikult on vaja tõsta hooldajate palka ja neid koolitada. Hooldus on kallis lõbu. Kohamaksumuse sees on nii hoone ülalpidamiskulu, elekter, küte, töötajate palgad kui kulu hooldatava peale. Tahate paremat, see maksab rohkem. Perekonnaseaduse mõistes on pereliikmete, nii alanejate kui ülenejate, kohustus oma abivajavat pereliiget aidata. Lihtne ja loogiline. Pension ei kata kulutusi, maksate juurde,, mis siin ebaselget on. Olete delegeerinud oma hooldajakohustuse eraasutusele, ja maksate selle eest.
A
asi ei ole rahas  /   14:45, 8. sept 2017
asi on selles, et omanikule on kasulik võtta tööle võimalikult vähe töötajaid ja palju hooldatavaid.Isegi kui koha maksumust tõsta, tõuseb ainult omaniku kasum.Riik soovib nii.
S
Siin  /   14:44, 10. sept 2017
Sa eksid, sest hooldekodu kohatasu ei sisalda töötajate palku. Selleks on eraldi asutustel palgafond.
  /   18:44, 7. sept 2017
Mitmekesi toas olles ei tohiks sellised kulutused suured olla.
P
panin tähele  /   14:47, 8. sept 2017
et hooldustsu ei vähenenud ka siis, kui vanur jäi kehvaks ja kolis omette toast sinna , kus oldi viiekesi toas.
K
kibe muie  /   23:07, 7. sept 2017
Miinimumpalk hooldajale? Oh mis utoopia, hooldan oma ema, ema pensionist saab ema söönuks ja muud tema kulud kaetud ja ise olen õnneks abielus, mees käib tööl ja söödab ka minu ära.
Et miinimumpalk? Nad ju ei lase isegi ilma palgata rahus hooldada. Ema pärast ei saa ma tööl käia ja olen töötuna arvel. Ja Taevas teab, kui kaua ma veel töötukassa kaudu iseendale haigekaasa kindlustust saan. Sest töötukassa käib hirmsasti pinda - mingu ma tööle! Elan maakohas Lõuna-Eestis, mis töösid siin üldse on? Poodi müüjaks? Ei ole võimalik, ema tahab süüa ja vaatamist.
Lähedase hooldamiseks pakub meie riik töötukassa kaudu mingi programmiga tööle asuvale töötule toetust pool aastat. Et ma peaksin võtma võõra päevaks oma majja ema järele vaatama, ise oma 90-aastast ema hooldada on kuritegu markistlikus Eestis.
P
paraku  /   10:25, 7. sept 2017
Kui hooldekodu - paratamatus, siis kahe kuu pärast - matus.
  /   11:04, 7. sept 2017
Kui kaua peab siis inimest mõõdukas janus ja näljas hoidma, et ta upsti lahkuks?
M
miks ma ei imesta  /   12:05, 7. sept 2017
Oled siis siia maailma sündinud läbi valude ja elu lõpp on siis õudustega lõpp- Siis pole ime ,et vanurid lahkuvad kodunt - või hooldekodunt ja nad leitakse surnuna.Nagu on koertega,kes lähevad metsa surema.
T
tõeline elu hooldustes  /   10:09, 7. sept 2017
Kaamerad ei päästa seda süsteemi,tublid hooldajad teavad ju mis nurga alt see valgustab nende ,juhataja tuleks kohe töölt lahti lasta,ei saa ju hakkama oma alluvatega,kes on teile õiguse andnud sokki teraapiat kohaldada,kas sugulased on teadlikud sellest ja allkirjastanud selliseid meetmeid kasutatakse selles asutuses.Kaamerad ei muuda süsteemi,küll tublid hooldajad oskavad neid õigesse suunda keerata.
H
haha  /   10:18, 7. sept 2017
Kuidas see kaamerate õigesse suunda keeramine käib?
  /   11:07, 7. sept 2017
Hooldekodudest on tehtud rahamasinad ja sealt otsige ka hädade põhjust. Kõiki sotsiaalseid teenuseid ei saa anda erasektori omavoli kätte. Mugav on, aga probleeme tuleb kokkuvõttes palju rohkem.
  /   11:26, 7. sept 2017
Kui suur oli AS (AKTSIAseltsi) Hoolekandeteenuste eelmise aasta kasum?
T
tjahh  /   14:42, 7. sept 2017
AS Hoolekandeteenused on riiklik aktsiaselts, mis saadava tulu teenuse (ja tingimuste) edasiarendusse investeerib. Ning osutab erihoolekandeteenuseid, mitte üldhooldusteenust. Ja erihoolekandeteenused on küll Eestis selline nähtus, mille vastu 99% nö tavainimesi koha karjuma pistab, kui nende kodunt 3 km raadiusesse üks selline asutus ehitatakse. Nats silmakirjalik on siin see "muretsemine".
Paluks neid asju mitte segi ajada.
K
kunagi oli samas majas tuberkuloosihaigla  /   10:06, 7. sept 2017
Olen seal haigla päevil pidanud paar kuud viibima ning meenutades, milline kontingent tol ajal (ca 10 aastat tagasi) seal sanitarideks olid, siis ma ei kahtle mitte üheski selle vanaproua sõnas. Põhjakiht, harimatu muttide kari, kes ei oska suhelda, konflikte lahendatakse karjumisega jne. Hoolimatus, hoolimatus, hoolimatus. Juhataja tuleks ainuüksi "pestud, kustud, kammitud" jutu eest päevapealt minaema saata. Ja ülejäänud seltskond täpselt samamoodi.
  /   10:47, 7. sept 2017
Kui palju sellistes hooldekodudes on kriminaalset elemente, kes peaks tegelikult hoopis vanglas istuma.
I
Ilus  /   11:07, 7. sept 2017
Ilus oleks viia hooldekodud kohtadesse, kus on haritumad inimesed. Minu ettepanek oleks hooldekodud koondada Tallinnasse, nt. Nõmmele, Pääskülasse, Piritale, aga miks ka mitte hoopis kuhugile südalinna lähedusse.
K
kk  /   13:56, 7. sept 2017
see pole naljakas!
K
kkk  /   14:17, 7. sept 2017
On küll , kui kõiki töötajaid valimatult kutsuda põhjakihiks ja harimatuteks muttideks!!?? Mis mõttes?
Kolitagu vanadekodud Tallinnasse, seal intelligentsi küll uuteks töötajateks ja probleem lahendatud.
M
Mari  /   15:47, 7. sept 2017
Ja nende piirkondade elanikud plaksutaksid käsi, oi kui tore! Naiivsuse tipp.
:
:)  /   16:16, 7. sept 2017
Naiivne on kutsuda kõiki inimesi, kes elavad ja töötavad väljaspool Tallinnat maapiirkondades hooldekodudes põhjakihiks. See on naiivne, kui mitte solvav, nende inimeste suhtes, Mari!
H
hh  /   08:00, 8. sept 2017
too Ilus. Tõepoolest tuleks hooldekodud koondada Tallinna, seal palgad kõrgemad. Need kallid kodukesed olgu neile, kes maksta suudavad, neile pole ju probleemi, kui kohamaks oleks tuhandetest eurodst. Kas sinu ema sinna saaks minna?
T
Tallinnas  /   14:49, 8. sept 2017
on hooldekodusid piisavalt, ka Nõmmel ja isegi Meriväljal
O
oioioi  /   10:06, 7. sept 2017
Siin ei lasta kommnetaare läbi, mis pole üldsegi sobimatud. Ütleb, et läheb modereerimisele.
O
oioioi  /   10:03, 7. sept 2017
Hooldekodudes ei ole võtta väljaõppinud hooldajaid, kes oma tööd on aastaid teinud ja oskavad inimestega töötada, sestap ongi võetud tööle maksimatest, tehastest ja mujal tööle, on padusuitsetajaid, joodikuid ja "elukoolis käinuid" ja muudest kohtadest ,kellel riigikeelega suur tühimik. Sestap ongi jutt et palju koolitusi aga kes seal käinud ongi, kui aga istuvad seal umbkeelsed, oma tunnid ära, ei adu nad ju niikuinii ,mida räägiti. Enne asi korda ei saa, kui juhatajad ja muud asjapulgad kes kaadrit valivad oma kohakestest välja tõstetakse ja täiesti uutmoodi-inimlikult uued inimesed paika saab. Mammi kohta võiks ta jutu järgi videos arvata, et ta luuletab( võimendab asju ja tegevusi) seal palju kokku aga see selleks.
M
miks ei ole võtta?  /   14:51, 8. sept 2017
sest hooldekodudes ei ole normaalseid töötingimusi.Kui pead hoolitsema 20 inimese eest, kellest pooled on voodihiged, siis võid naba paigast pingutada, aga head hooldust nad ei saa.
L
Lihtsurelik:  /   09:59, 7. sept 2017
juba Tammsaare väitis: Tõde haavab, tõtt pole inimesele tarvis. Meditsiin on ju niikaugel, et tegelikult poleks neid hooldekodusid üldse tarvis. Aga euroliit ei luba eutanaasiat...
  /   11:11, 7. sept 2017
euroliit ei keela eutanaasiat, aga keelatud on vanurite nälja ja januga surnuks piinata juba preagu, see on kriminaalkuritegu.
R
rosimannuste  /   09:58, 7. sept 2017
vanadekodukett?
  /   09:55, 7. sept 2017
kas meil hooldekodudes töötab SS-sonderkomando
T
teadja  /   09:44, 7. sept 2017
Kosel toimuv pole ainuke näide.Kambakraatia varjus tehakse kõike, lootuses et kollektiivi sõna jääb peale .Sama toimub väidetavalt kesises toitlustamises
R
Robi.  /   09:39, 7. sept 2017
Viga on sotsiaalhoolekandesüsteemis, aga paljud siinsetest kommenteerijatest pritsivad tatti hooldajate peale, kes suures osas oma 600€ bruto eest teevad tööd, mida enamus kommenteerijatest tegema ei nõustuks. Mädainimesi on igas kollektiivis, ka sinu asutuses, kes sa siin vanainimest oleksid nõus jutus sülle võtma, aga on teist keegi ka päriselus kokku puutunud dementse vanainimesega, kelle peas olevad mõtted koosnevadki enamjaolt väljamõeldistest ja luuludest, kuigi välimuse ja jutu järgi võiks arvata, et tegu on adekvaatse inimesega?
Tunnen kaasa nii lähedastele, kelle vanem on kusagil eluolu tõttu hooldada, aga tunnen kaasa ka neile, kes ebainimlikes tingimustes oma rasket tööd peavad tegema, aga nüüd sõimuvalangu osaks peavad saama!
O
Oma kodus hooldaja  /   23:30, 7. sept 2017
Mitte ainuüksi rahas pole asi.Number 1 on hooldekodude juhatajad.Olen tööalaselt nende "prussakatega" kokku puutunud.Erilised "talendid".Kala hakkab mädanema peast,muideks.Järgmiseks võtame koolituse.Mida seal siis koolitatakse.kes käinud,teavad,et naeruteraapiat,tervislikku toitlustamist,jurist loeb majanduse põhialuseid.jne.See,mis puudutab otseselt hooldust ja hoolealustega ümberkäimist,vanade ja haigete hädadest ja arusaamist,no minimaalselt.Järgmine etapp on,et SIIANI pole suutnud härrased ja proused ministrid paika panna hoolealuste arvu ühe hooldaja kohta.Mina olen hooldaja koolituse läbinud ISE,OMA RAHADEGA ja ütlen et ainus,mis ma sealt sain ,oli PABER.Pregu hooldan oma kodus neljandat aastat oma lähedast ja tean väga väga täpselt,mis tähendab halvatud voodihaige hooldus.hooldushaiglas oleks ta ammu taevastel radadel.Kui oma ema hooldasin,siis tema kõrvalt töötasin kahes hooldekodus ja tean ,mis sealsetes kohtades toimub.Hooldajal on üle kolmekümne hoolealuse,siis pesu pesemine,siis teises kohas,muide Pärnu linnas,oli koristamine ka veel.Oot oot,millal ma seda hoolealust veel poputan?Haige süsteem.Tahetakse olla nagu Rootsis ammu ilma on,aga tegelikult on nagu GULAgis.Ülal pool elatakse praegu valimiste eufoorias ja siis tuleb tahulolev äraolek,järgmiste valimisteni.
J
juhataja ei ole  /   14:52, 8. sept 2017
veel omanik.Omanikust sõltub kõik, juhataj on vaid käsutäitja.
N
Njah  /   09:34, 7. sept 2017
Ossil on muudki teha peale oma põhitöö!
P
päss  /   09:32, 7. sept 2017
Vaadake meie hooldekodusid,nad on tehtud selleks,et vanurite pealt teenida mitte neid aidata,kusjuures on hooldajate arv viidud miinimumini.Inimene kes kogu elu tööd rüganud ja riiki nuumanud peab seal viibimise eest veel peale maksma ja ei saa selle eest praktiliselt midagi.Käige hooldekodus ja vaadake mis teid tulevikus ootab....Ei maksa süüdistada hooldajaid,nemad on selle ahela viimane lüli.
J
just  /   09:44, 7. sept 2017
kõige ohtlikum on vanuritel seal, kus on med. personal. Käib kohutav uimastamine ja katsetamine hullurohtudega, peaasi, et nad ringi ei koperdaks.
J
just jah  /   10:03, 7. sept 2017
töötan hooldekodus ja sellises hooldekodus kus on psüühikahaiged kliendid. Isegi seal ei uimastata mitte kedagi selle nimel, et ta voodis vagusi püsiks. Mida sa seletad kui sa midagi ei tea! Ja psüühikaravimitega peabki katsetama, et saavutada antud inimese jaoks kõige turvalisem ja abiks olev raviskeem. Need pole palavikurohud, et kõigile sobivad ja ühtviisi mõjuvad.
  /   10:16, 7. sept 2017
Kui just jah soovib ravimitega katsetada, siis las katsetab enne enda peal.
  /   10:24, 7. sept 2017
Mida targutad?
  /   11:16, 7. sept 2017
Ma ei ole hooldekosusse läinud, mitte, et seda pakutud ei oleks peale pikemat aega edutut depressiooni ravimist nii, et ma olin võimetu isegi enese eest hoolitsema, annused olid räigelt üle pakutud. Oma lähedase peal olen näinud samas haiglas, kuidas määratakse kokku sobimatuid ravimeid ega proovita paar päevagi haiglas, kuidas haige vanur neid üldse talub. Tänu suurepärasele kiirabiarstile saime haige lõpuks samasse haigalaase puhtaks loputamisele nende määratud hallutsinatsoone põhjustanud kokteilist ja edasi alles infarktieelses seisus teise haigalsse.
J
jeekim  /   15:14, 7. sept 2017
Selliselt üks teenindaja küll ei tohi vastata!
V
veel hullem  /   14:54, 8. sept 2017
kui rohtudega tegeletakse seal, kus med.personal puudub, ravimeid vajavad aga enamus vanureid ehk siis ravimeid jagavad inimesed tänvalt.
.
...et siis lüli esimene ots   /   09:57, 7. sept 2017
käsib lüüa ja siis lüli viimane ots viib täide või ,
selline on sinu nägemus ?
J
jeh  /   08:07, 8. sept 2017
inimene, kes kogu elu on tööd rüganud..." on nüüd töötu ja enne sea, kui närust pensioni saama hakkab, töötab hooldajana, kui sedagi tööd õnnestub saada. Eks viimase 25 aasta trööstitu elu on temagi närvid rikkunud...
E
Erla  /   09:19, 7. sept 2017
Isegi minu lahkunud ämma perearst ütles, et kui paneme ämma hooldekodusse, siis sureb ta seal ruttu. Seega teavad ka meditsiinitöötajad hooldekodude suhtumist vanadesse ja haigetesse.
E
Erlale  /   10:00, 7. sept 2017
Perearsti jutul on iva sees, sest kui vana inimest viia hooldekodusse, siis see on juba tema jaoks väga depressiivne otsus. Nad ei pruugi ära harjuda uue keskkonnaga, päevakavaga. Seal on võõrad inimesed ümber, võõrad asjad. Juba psühholoogiliselt on see ruineeriv. Vanad tahavad ikka koju- päriskoju! Osad ei lepigi kunagi teadmisega, et nad on hooldekodus. Nii see surm tulebki kiiremini. Võta või jäta.
  /   13:58, 7. sept 2017
Arusaadav, et ei ole võimalik leppida taolise õudsa kohaga. ja just selline seal on, nagu artiklis kirjeldatud. Ei maksa teha illusioone. (On loomulikult üksikuid humaanseid töötajaid, aga neid on väga vähe)
Ü
Üks vanadekodu juhataja ütleski  /   15:09, 7. sept 2017
et vanureid on kahesuguseid: ühed, kes harjuvad ära hooldekodu eluga ja võivad ka hooldekodus veel aastaid elada ja teised, kes ei kohane ning surevad juba esimese kolme kuu jooksul ära.
Ä
Äkki ta  /   10:04, 7. sept 2017
pidas silmas seda, et kodust viidud inimesel kaob endal elutahe?
  /   11:18, 7. sept 2017
Pigem neist treenitakse elutahe välja. Selleks pole üldse muud vaja teha kui vanurit ignoreerida ja orienteerida teenus pestud-kustud-kammitud tasemele.
M
Milvi  /   11:18, 7. sept 2017
See on vanale juba psühhiliselt raske kodust ära minna, sellepärast nad kiiresti surevadki hooldekodus, neile tundub, et omaksed on nad hüljanud ja hooldekodu on surm.
M
mhmh  /   11:19, 8. sept 2017
Aga omaksed ongi neid hüljanud ju, mis siin keerutada.
L
liis  /   09:16, 7. sept 2017
Katrin Lustile teatama äkki saab aidata
T
to: liis  /   09:41, 7. sept 2017
mõtlesin just sama.
Ä
Ärge virisege, vaid tehke midagi!  /   00:55, 8. sept 2017
Jah, Katrin lahendab meil kõike. Samamoodi nagu Knopkake lahendab midagi Riigikogus. Aga ükskord saabub punkt, pärast mida tuleb ikkagi lõpetada virisemine ja hakata endas midagi muutma.
Te, inimesed, olete naiivsed ja rumalad. Sotsialism seostub teil sotsiaal-hoolekandega ja oktoobris lähete ja valite jälle kas sotsialiste-internaisionaliste või punaseid erakondi. Hrjumusest. Millal ükskord teile latva jõuab, et tehes pidevalt samu tegevusi ei ole mõtet oodata teistsuguseid tulemusi !
  /   14:47, 7. sept 2017
Väljamaal saadetakse määratud karistusena ÜKT tasategemiseks kohalikesse hooldekodudesse appi vanadega tegelema. Võõrad majas siis ei saa ka töötajad omavolitsemist endale lubada. Sama funktsiooni täidavad ka vabatahtlikud.
P
pettunud  /   09:05, 7. sept 2017
Mõnes maakonnahaiglas võib ka peksa saada nagu Raplas.Seda õnneks ei teadnud kunagi ,aga nüüd ise kogesin.Kiirabi tõi mind haiglasse,kusjuures keegi ei avastanud ,et mul on infarkt.Paks matsakas naine tuli kardinate taha ja ütlesin,et mu käsi õudselt valutab,ütles,et püsi paigal ära liiguta,olid sellised silmad et kohe tuleb kallale.olin seal valudega õhtuni mingit tilgutit pandi.Keele alla lasti ka mingitm ou.Seal oli ka noor pikk arst meesterahvas Tallinnast.Tema ütles mulle,et söö võileib ära siis saad veresuhkru rohtu.Õhtu poole jõudsin juba tõusta.Kui küsisin rohrtu ,ütles seal kiirabis istuv naine,et kus ma Teile selle rohu võtan.Siis tuli kiirabi ülemus ja ütles,et võite koju minna.Kui väimees poleks mind viinud Tallinna oleksin juba kabeliaias.
  /   10:28, 7. sept 2017
Mõtle, kohe kõik, matsakast naisterahvast pika arstini Tallinnast, käitusid sinuga halvasti?
P
pettunud  /   21:55, 14. sept 2017
Nad oleksid pidanud Tallinna saatma,aga saatsid hoopis koju.ju ei avastanud infarkti.Matsakas ja põlevate silmadega oli ka Tallinnast,kes karjus ,et püsi paigal.Noor Tallinna mees oli küll kõige asjalikum.
L
lugeja53  /   08:55, 7. sept 2017
Kindel fakt on see,et hooldekodu tõõtajad omavahel lähevad alati tülli toidu jagamise üle,kui palju keegi rohkem saiapätse enesele koju viia saab hoolealuste arvelt.Toidujagamise ajal juba pannakse mitu pätsi kõrvale.Tõõtajad elavad seal hästi.ärgu nurisegu.Toitu saab väga palju koju viia,vaestele hoolealustele antakse üks viil saia ja juust läheb tõõtajatele.
  /   09:23, 7. sept 2017
mingid eesti r,otid.... vanainimeste tagant va rastavad
O
oioioi  /   09:53, 7. sept 2017
On teil ka tõendeid asja kohta, siis esitage need avalikult,kus ja kes, niisama ei ole mõtet kõlksutada .
M
miks ma ei imesta  /   09:57, 7. sept 2017
isegi loomadele viiakse süüa
S
Sa oled ikka   /   10:05, 7. sept 2017
päris loll või oled ise see vaedaja, et oskad rääkida.
T
to oioioi  /   10:19, 7. sept 2017
Kus sa elanud oled? Köigist sööklatest tassitakse toitu koju.
M
Mari  /   15:53, 7. sept 2017
Minge sinna siis tööle kui kõik on nii imehästi, mis te siin targutate
S
seal  /   14:57, 8. sept 2017
kus mina töötsin, toiduga ei koonerdatud, koju viidi vaid äravisatud toit, mis kõlbas seale või kanadele.Toitu tassiti koju vene ajal kui midagi saada ei olnud.
K
Kurb.  /   08:47, 7. sept 2017
Ükski inimene ei pea sellist alandamist taluma. Kui sa lähed hooldekodusse tööle, siis sa tead mis töö see on. Vnainimesed on nagu väikese lapsed kes tahavad, et nendega räägitakse ja nende eest hoolitsetakse. Hooldekodus on inimesed ju selle pärast, et nad ei saa enam ise kodus hakkama.
KAhjuks jah, meil keegi seda vanainimest ei usu. Ta on loll ja kujutab asju ette. Ja nii saavadki töötajad nendega käituda julmalt. See jutt, et palk on väike ei mängi siin rolli. Kui hooldaja palk oleks suurem siis ta ei peksaks ja alandaks vanainimesi? Vaevalt.
K
Kuidas  /   08:39, 7. sept 2017
mõni kommentaator pole lugenud, et inimesel on ajukasvaja. Kohe süüdistatakse, et "noor veel, peaks tööl käima, ise hakkama saama"jne. Muidugi võiks poeg ema eest hoolitseda, aga seda ei tea, mis tingimustes ta elab. Kui perega väikeses ubrikus, kuhu isegi ära ei mahu, pole ehk hooldus võimalik...
  /   08:53, 7. sept 2017
mis tööl käima, pensioni saab ju. loomulikult saab ise hakkama. õhtulehte kräunuma käia jaksab küll.
T
to: /  /   09:03, 7. sept 2017
Küll oled tark, aga teiste arvates l ol.l
K
Kahe otsaga asi.  /   09:14, 7. sept 2017
Et inimene on invaliid vanusest olenemata, nõus. Aga kujutage ette, poeg või keegi teine, kes hooldab invaliidi, peab seda tegema omast ajast. Ja veel 23. euro eest kuus! Millal ta oma elu elab, tööl käib, omale raha teenib? Eestis on kombeks kõik sugulaste kaela ajada. Ja igal pool toimetavad vabatahtlikud. Mujal maailmas on hooldekodud, kus on täisteenus. Kui pensionist välja ei tule, on riiklik sotsiaalabi. Ühegi sugulase käest raha ei võeta. Aga, et sellist taset saavutada, peab eestlane mitu paari pastlaid kulutama Toompeale käiguks, et jää lõpuks sulama hakkaks. Aga mida teeb tavaline eestlane? Viriseb netis, et "peab, tuleb, tehke"! Kui vähesed käivadki mäe peal, on nad kohe ise süüdi ja rahvavaenlased. Kellele me siin riigis elame? Kas jõuab kunagi üldse kohale?
M
Mari  /   15:57, 7. sept 2017
Toompea ei puutu asjasse, nõudke oma välismaistest erafirmadest nende emamaaga sama palka. Meie valitsus ei saa minna teie eest suuremat palka nõuda. Isegi ei lasta nende väljaviidavaid meeletuid kasumeid maksustada. See raha võiks meie inimestele jääda, kasvõi hooldekodude eest maksmiseks ja pensionite suurendamiseks.
T
to kahe otsaga asi  /   18:55, 7. sept 2017
Teenuseid vanuritele võiks finantseerida emapalga arvelt. Siis hakkaksid naised paljunema ikka loomulikust soovist, mitte raha pärast ning vanurid saaksid paremat teenust.
K
Külastaja  /   08:24, 7. sept 2017
1. korrusel v. tugev paha lõhn. Õhku ei ole, ei suudaks seal olla üle 30 min. Terve korrus on 2 (loe:.kahe) õe hooldada, kes peavad tegema absoluutselt kõike. Jah, ka mulle tundus sealne elu raske, kui mitte öelda kole-talumatu. Lisaks on pidev oigamise, lalisemise, korisemise taust ja talumatu lõhn.Lõppkokkuvõttes "talutav" vaid alzshaimeri haigele, kes enam millestki aru ei saa.
Samas olen hooldanud kodus kunagi oma ema, pere kõrvalt, täie mõistuse juures olevat arusaajat-mõistvat inimest. Oli raske. Seal Kosel aga hooldada kümneid - kui varem pole tegu tuima inimesega, siis seal muutud paratamatult selleks ülejõukäiva töö, masendava olme ja masendava , lootusetu seltskonna hulgas. Mina seal päikesekiirt ei näinud. Imestan, et leidub 2 inimest, kes seda taluvad! Ühega neist rääkisin ja hindan tema vastupanu. Kurb koht!
  /   09:03, 7. sept 2017
Selleks peabki midagi muutuma ja muutma ja Ossinovski ärgu tegelgu oma moosisaiadega, vaid tõsiste probleemidega!!
E
eks  /   16:39, 7. sept 2017
tuleb ise midagi ära teha. Vabatahtlikult appi vanadekodudesse!!!
E
Eksitus  /   09:22, 8. sept 2017
ossinovski on haridus- ja teadusminister. Sotsminister on Iva.
O
oeh  /   19:26, 8. sept 2017
Haridusminister on Reps ikka.
V
vast  /   09:03, 7. sept 2017
õed ikka need ei ole
I
ikka  /   09:47, 7. sept 2017
on, hooldusõed, ka neil praegu peab koolipaber taskus olema.
.
.  /   10:32, 7. sept 2017
ega hooldusõde ei ole veel õde
S
sa   /   11:34, 7. sept 2017
pead silmas et hooldusõde pole meditsiiniõde, ei ole aga nii pole keegi kirjutanudki, lihtsalt õest oli jutt.
X
xxxx  /   09:58, 7. sept 2017
Ühesõnaga genotsiid abitute vanurite kallal.
T
Teadjam  /   13:42, 7. sept 2017
Tegu pole superministeeriumiga, tegu on ikkagi nõukaaegse majaga ja ventilatsioon olematu. Kõrvale on kerkimas õige pea mitu väiksemat kaasaegset maja, mis oluliselt parandab nii töötajate kui ka klientide olme- ja töötingimusi, sinnamaani on kaaskannatajad nii hooldajad kui ka vanurid. Ärge seal väga norutage! Sapi pritsijatel no lihtsalt on vaja end kommentaariumis välja elada. Edu!
S
Seda sotsministrit  /   08:16, 7. sept 2017
Ja sotsametkonda pole siia sellisel kujul vaja! Need rahaahned puugid tuleb kaotada. Et vanem ( ad) on hooldekodus ja peab peksmise eest neile peale veel maksma?
K
kl  /   08:13, 7. sept 2017
ma olin vapustatud kui sugulasest haiglatöötaja teatas, et seome jah (enamasti surevate osakond) patsiendid voodite külge kinni. Personali on vähe, ei jõua jälgida (eriti kui suitsule minnakse?)
K
Kati  /   11:31, 7. sept 2017
Jah, olen ka ise seda sidumist näinud, minu väga lähedase inimese palatikaaslane seoti kinni, kuna ta käis liiga palju ringi koridoris ja teistes palatites...see oli Pärnus..
K
Külastaja  /   15:51, 7. sept 2017
Kui teile on üllatus, siis olete lihtsalt väljareageerija. Te ei tea missugused on altzshaimeri haiged. nad ei leia oma tuba, võtavad juhuslikke, võõraid asju, (muidugi mitte pahatahtlikkusest), ei oska KÕIGE elementaarsemaid asju teha. On võimetumad otsustama kui 2-3 aastased lapsed...Jne.jne. Kiruda sotsministrit on v. lühinägelik. Kui tahate just kedagi kiruda, siis mõelge pikale Eestis valitsemas olnud süsteemile, kes nüüd lubamas pudrumägesid, aga pika valitsemisaja jooksul "ehitasid" vaesust.
T
to kl  /   18:52, 7. sept 2017
Mida nad siis tegema peaksid? Tugitöötaja per patsient? Kes selle kinni maksab? Kui sul selline lähedane kodus oleks, siis sa ka seoksid ta kinni, sest muidu ei saa sa sekunditki enam elada! Hooldekodudes ongi vähe töötajaid, kuna me oleme vaene riik. Ning ringi rändav patsient tulebki kinni siduda.
6
66  /   08:12, 7. sept 2017
66 a. ei tohiks veel olla Hooldekodus. Ehk siis, kui ta on invaliid ja ei suuda ise süüa, juua ja wc käia. Pildil olev naine paistab tüse ja täitsa terve olama. Muidugi ei tea, kas ta on terve, kuna fotol seda näha ei ole. Aga istub ja käed töötavad. Inimene on pensionär ja kindlasti suudaks ta elada kusagil korteris. Sotsiaalkortereid peaks ikka jaguma selle vanuse naisele, kui tal kedagi ei ole ja kui on siis selles vanuses naisel peaks ikka lapsed olema, kes teda aitaksid. Nälgimise tunnuseid ei paista olevat aga me ei tea, kui kaua ta seal on olnud. See naine võiks päeval kusagil tööd teha natuke ja ise hakkama saama.
.
..  /   09:16, 7. sept 2017
"66" kui Sa ei tea ,miks ta pidi seal olema,ära tule siis pläkutama ja teise elu vaagima.Tahaks näha Sinu pilti ka,siis teaks arvustada kui priske meie targutaja on ja elamispinna suurus võiks ka olla.Kas Sul häbi ei ole sellist analüüsi siin leheveerul teha.
  /   10:30, 7. sept 2017
Sellistest pläkutajatest ÕL kommentaarium enamjaolt ju koosnebki.
H
hooldekodusse  /   15:00, 8. sept 2017
toodi ka täiesti terveid vanureid, ettekäändel, et ajutiselt, nt.reisi ajaks .Ja vanadekodusse nd jäidki.
T
tõeline elu hooldustes  /   08:11, 7. sept 2017
kaamerad natukene võibolla leevendavad sellise süsteemi eksiteerimist,aga need tublid hooldajad teavad, kuidas neid kaameraid keerata ja elu on jälle li
Juhataja tuleks koheselt maha võtta,kes ei suuda alluvaid ohjeldada,ja veel rääkida sokki teraapiast ,mida kasutatakse vana inimeste peal,küll sa ükskord kõik tagasi saad.
H
hooldekodu raha  /   08:08, 7. sept 2017
iga kuu maksad 700.- vanuri pinss on 300 ja laps maksab siis ema peksmise eest 400 veel peale. aitäh sotsiaalminister. aitäh!
  /   09:06, 7. sept 2017
Maha võtta selline sots. minister !!!
N
naisuke  /   09:23, 7. sept 2017
Mädaneb pea, mitte saba! Kuidas ainuisik selles süüdi on?
Vaadake kogu süsteemi! Vaadake valimisi, KOV valimisi näiteks, ikka ühed ja samad, ikka ja alati, kas tuleb sõna suust välja, kas mõtlenmine toimib, sellest ei olene miski- suuremjagu ikka neid, kes kogu oma elu on vasakule kantinud, ülbed olnud, Kas neil on huvi või empaatiat mingi vanuri vastu?
M
Mine  /   09:24, 7. sept 2017
siis ja võta!
A
aga  /   09:49, 7. sept 2017
sotasiaalminister peaks nüüd mööda hooldekodusid käima ja hooldajaid valvama? reeglid majas on head ja õiglased, töötajaid peab valima, kõik ei sobi selle töö jaoks.
E
ei ole valida  /   15:01, 8. sept 2017
hea, kui üldse kedagi leiad, seni peavad olemasolevad tegema ära mitme inimese töö
E
Eino Taruk  /   07:49, 7. sept 2017
Kommentaariumi suhtumine on veider. Ütled, et vanureid lüüa ei tohi, saad 20 + laiki. Ütled, et lapsi lüüa ei tohi, saa 20+ dislaiki.
K
kose kodu  /   07:47, 7. sept 2017
lõuna eesti hooldekeskus ehk siis Sipelga jagu . Pidev laienemine palgad nigelad varsti ei jäägi sinna normaalseid tõõtajaid
A
arvaja  /   08:16, 7. sept 2017
mis puutub siia palk ja kui puutub,siis see on väga korralik
A
ahaa  /   09:51, 7. sept 2017
väga korralik, 200 töötundi ja 600 eurot kätte, sipelga lagi.
O
olen näinud  /   07:43, 7. sept 2017
kuidas terve toa hoolealuste nägu pühitakse sama lapiga peale söömist. Kandikud on voodil kaua, kuigi ammu söömine lõpetatud, aga kedagi ei ole, kedagi ei tule.
T
to olen näinud  /   18:49, 7. sept 2017
Aga sa kandideeri tööle sinna.
Ja kes siin kujutas ette, et kodus hooldamise eest võiks 200 eurot saada. Siis kas teil ikka on ülevaade, et kui palju on meil neid inimesi, kes sellist hooldust vajavad? Lisame juurde selle, et tööinimeste arv väheneb ning vanurite arv suureneb meeletu kiirusega. Meil EI OLE RAHA, et vaestele toredat vanaduspõlve lubada. Varsti pole enam inimesi, kes hooldajana tööd teeksid. Tulevik on veel tumedam kui praegune hetk.
N
naisuke  /   20:40, 7. sept 2017
raha ei ole, aga nuute on küll
I
imelik  /   23:32, 7. sept 2017
Oma vanuritele sotsist ministril raha ei ole, aga pagulastest muidusööjatele ja kõrilõikajatele las lennata miljonid.
K
kannatanu  /   07:30, 7. sept 2017
Nad võtsid mu ID-kaardi ära ja tõukasid mind.
  /   08:10, 7. sept 2017
Ma olen ka kuulnud et neilt võetakse ID kaart ära. Kas valimiste jaoks? Kuidas vanurid saavad oma pangakontol silma peal hoida?
A
aga  /   09:52, 7. sept 2017
vanuritel ongi kõigil lapakad kapi peal või kappavad automaati rahaasju ajama?
S
sotsiaalminister maha!!!  /   07:29, 7. sept 2017
Mõelgem veel ühe sotsiaalvaldkonna sigaduse peale Eestis:
Koht hooldekodus maksab kuus 700 ringis. Kui seda raha ei ole (enamusel ei ole) ja sugulasi ei ole, siis pannakse riiklikule kohale, kus on üliebainimlikud tingimused. Põhimõtteliselt võimalikult kiire ja piinarikas mõrvamine...
Samas makstakse raske puudega kodus elava invaliidi hooldajale 23 (KAKSKÜMMEND KOLM!!!) eurot kuus palka. See on absurd! Kui see summa oleks kasvõi 200 eurot, siis oleks kodust hoolet saavaid inimesi märksa rohkem ja kunstlikult tekitatud meeletud hooldekodu tasud ja koha ootamised jne jne oleksid märksa väiksemad. Aga 23 euro eest iga päev voodihaiget põetada, süüa teha, potitada, koristada, poes ja apteegis käia, organiseerida arsti- ja sotsiaalasju jne jne...?
Olen ise hooldaja, tean, millisest sigadusest sotsiaalvaldkonnas räägin!
N
naisuke  /   07:37, 7. sept 2017
aga inimesed ei nõua, tulla tänavatele ja asi hakkab lahenema. See võtaks muidugi aastaid, seaduse loomine, selle muudatus ja muudatuse muudatus...
V
Vaata, naisuke!  /   09:02, 7. sept 2017
Ma olen mitmes kommentaaris kirjutanud, et jätke juba see "peab, tuleb, tehke". Loomulikult on rahvas ise süüdi, et laseb kaanidel oma seljas ratsutada ja verd imeda. Aga räägi sa neile! Ikka ja uuesti "tuleb, peab, tehke". Need vähesed, kes lähevadki mäele, on hiljem samade kommentaatorite poolt vihatud rahvavaenlased.
N
naisuke  /   09:24, 7. sept 2017
maei olegi kirjutanud peab, tehke, tuleb:))
Aga tulebki, peabki!
T
Tead   /   09:25, 7. sept 2017
mitte kommentaatorite poolt, vaid seadusetegijate poolt! ja hooldekodu juhatajate poolt!
M
mitte maha, vaid vangi!  /   08:01, 7. sept 2017
aga meil ei vastuta keegi millegi eest. kunagi 1 välismaa minester kaotas koha, et ostis rahva raha eest sukapüksid. mida teeb meie ladvik, alates president ilvesest. LIHTNE INIMENE, VANUR, HAIGE, vot need ei huvita kedagi, mida kiiremini pilvepiirile kolivad, seda vähem tarvis maksta.
J
jah  /   08:02, 7. sept 2017
riigikogu ja ministrid puhkavad 15. juuni- 15. september. kedagi ei huvita.
J
ja  /   09:04, 7. sept 2017
see kolm kuud täis palgaga.
N
naisuke  /   09:26, 7. sept 2017
ja preemiaga, et saaks ikka soojale maale minna!
M
miks ma ei imesta  /   10:00, 7. sept 2017
Paneme valitsuse sunniviisiliselt vanadekodusse ,ehk saavad siis aru ,mis seal toimub
  /   08:20, 7. sept 2017
Väga hea, et sellel vanainimesel oli julgust asjast rääkida. See ongi ju puhas maffia, sest hooldekodude meeletute kuutasudega saadakse omale meeletuid summad ja vanureid utsitatakse selle jaoks ka oma kinnisvara maha müüma. Loomulikult hästi odavalt ja kleebime selleks ka majauksed kuulutusi täis. Kui sellise maffia vastu julgeb keegi sõnagi öelda, siis visatakse nina ette video, et sure siis kodus, las naabrid naeravad su üle. Iga normaalne inimene soovib kodus surra, mitte mädaneda mingis hooldekodu urkas, kus vanureid pekstakse ja piinatakse. See on äri. Ja julm äri.
E
egas  /   16:25, 7. sept 2017
Rosimannus muidu sinna ärisse trügi.
T
to 7.29  /   08:26, 7. sept 2017
Nii lihtsameelset hüüatust hõikab eluvõõras, situatsioonivõõras, külm inimene. Kuidas saab nii rumal olla? Minge sinna tasuta appi, kasvõi üks kord kuus, siis räägite teist juttu.
T
to: to: 7.29  /   09:06, 7. sept 2017
ja Sul arukas jutt? Käiksid korra kuus peksmas?
V
viimasele  /   09:35, 7. sept 2017
7,29 kirjutabki, et kodus teeb omakse hooldaja tasuta hooldust. Mina olen üks selline, kellele isegi ei maksta seda 29 eurot sest mul on sissetulek kaugtöö näol. Aga 200 euri ei hakata maksma mitte kunagi, sest riigi vaimusilmas peaksid praegused omaste hooldajad käima tööl ja hooldatavad oleksid hooldekodus. See ju riigi tulubaas- palgast maksud ja palk kohe kohatasuks.
V
Vanuri hooldaja  /   23:39, 7. sept 2017
Igal pool ei maksta vanuri hooldajale ka 23 eurot. Riik ei maksa vanuri hooldajale midagi, see 23 on omavalitsuse arm KUI omavalitsus maksab. Kõik omavalitused ei maksa, meie omavalitsus näiteks ei maksa lähedase ja perekonnaiiikme hooldajale. Maksaks vaid siis kui ma hooldaksin mõnda VÕÕRAST inimest. Ses perekonna kohustus on oma abivajavaid liikmeid ise hooldada.
Mina hooldan oma ema, tööl käia ei saa, olen töötuna arvel. Kuid ka töötukassa tahab minust kui ebsoovitavast elemendist lahti saada, et asugu ma aga tööle. KUi mind töötukassast arvelt maha võetakse, siis jään haigekassa kindlustusest ilma.:(
S
Salliv tolerast  /   13:13, 8. sept 2017
Aga kas valite ikka Reformierakonna poolt, et see asi saaks jätkuda? Kui te Reformierakonna poolt ei vali, siis on OHT! Et see probleem või kaduda. Nii, et mõelge hoolikalt, kas tasub Reformierakonna poolt hääletamata jätta.
H
hm  /   07:26, 7. sept 2017
66 aastane inimene ei tohiks üldse hooldekodus olla, noor inimene ju. Noh, või vähemalt selline iga, et täisväärtuslikku elu veel elada. Ma kahtlustan, et pigem ongi sel inimesel endal igav ja kaebab. Pealegi, kehakuju järgi ei ütleks küll, et pidevas näljas oleks. Kahju muidugi, et nii elama peab, et mingit rõõmu pole ja surma ootab.
A
aga  /   07:38, 7. sept 2017
sa ei oota surma?
T
to: hm  /   07:39, 7. sept 2017
selles hooldekodus olidki peksjad Sinusarnased, rumalad ja teadmatud, lisaks veel ka küünikud.
Mis vanusest saab hooldekodusse, kui kodus toime ei tule? Irw
T
to hm  /   08:32, 7. sept 2017
Inimesel on nägemisega probleeme.
  /   08:50, 7. sept 2017
Kui räägitakse midagi suure ulgumise saatel ja pitsitatakse kõva nuttu välja, siis ALATI on kõik vale ja võlts. Vabalt võib olla mingi manipulaator, saab ka ise suurepäraselt hakkama, vajadus vaid kõiki terroriseerida. Ma ei arva, et hooldekodudes tore on, loomulikult mitte. Aga see konkreetne kannatanu vassib ja valetab, kindlasti polnud ise seal mingi paikene, vaid tegi trianglit kuis jaksas.
A
Asjatu   /   09:07, 7. sept 2017
kõva nutt tuligi valest käitumisest ja töötajate lausjulmusest. Saad aru? Asjatu lootagi...
T
to: /  /   09:08, 7. sept 2017
Kohe kindlasti räägib ta tõtt!
J
jaa jaa  /   16:00, 7. sept 2017
argo ader teil rääkis ka tõtt...
I
isegi kui tegi seal trianglit...  /   21:08, 7. sept 2017
ei saa inimest keelata wc-sse minemast ja teda peksta
T
Tormihoiatus  /   07:26, 7. sept 2017
Inimesed! Need on ju meie endi emad-isad, vanaemad-vanaisad! Nad on meid hoidnud, toitnud, meie haigevoodi juures valvanud... Ka raskel-vaesel ajal on nad meie eest hoolitsenud! Meie vanemad ei ole grammigi vähem väärt sellest, mida nad ise meisse on panustanud!
Kas tõesti pole enam raasugi empaatiat?
M
mis jutt see nüüd on?  /   07:50, 7. sept 2017
Lapseiga on lühikest aega ja ma pidin väga iseseisvalt elama juba algkoolist peale.Vanemate panustamine! 5-klassist juba käisin koolivaheajal tööl ja õmblesin ise endale riided, mida kust sain, kedagi ei huvitanud, ei mingit empaatiat.Nüüd läheb juba 40 aastat ema hooldades ja läheb veelgi.Elud on erinevad, vanemad tihti ei mõtle, et lapsed on neile hooldekodu valijad ja võiksid tõesti lastele rohkem tähelepanu jagada õigel ajal.
T
to: mis jutt...  /   09:25, 7. sept 2017
Omal ajal käisid pea kõik lapsed suvel tööl, kes kolhoosipõllul, kes linnas tehases abitöödel! Ei olnud kuulda, et keegi oleks virisenud!
T
to: 09.23  /   09:45, 7. sept 2017
aga nüüd ei ole kolhoosi ega põldu, kuhu minna!
  /   08:34, 7. sept 2017
Vaeseke. Mida pidid siis sinu vanavanemad tegema, sest kunagi oli selline aeg kus lapsi anti teistesse taludesse juba varakult sulasteks.
S
siis surdi  /   08:39, 7. sept 2017
oma kodus, saunas.
.
.  /   10:35, 7. sept 2017
ega sauna suremagi si viidud mitukümend aastat enne õiget aega...
O
OLen ennegi kuulnud  /   07:21, 7. sept 2017
jõhkrustest hooldekodudes.Küll süstitakse õnnetud hoolealused rahusteid täis,ja kaitsetu inimene
pole võimeline ju enda eest seisma. Tuleb vaadata,kes hooldekodusse üldse tööle kõlbab,kes mitte,inimese süda peab õige koha peal olema.
K
kes  /   07:40, 7. sept 2017
on vaataja?
K
kui  /   07:59, 7. sept 2017
oleks ainult võimalik valida,selliste palkadega ei ole ju võimalik elada...
T
to: kui  /   09:46, 7. sept 2017
no kuis ei ole? Palju meil töövõimetud raha saavad?
J
jah,  /   08:04, 7. sept 2017
soovisin tööle sinna aga 300.- € eest potitada, pesta, riideid vahetada. raske töö ja raha ei saa.
T
to: jah  /   09:09, 7. sept 2017
alla 500 ei ole seal keegi. Peale Sinu!
J
jajah  /   09:47, 7. sept 2017
ära seleta! 300 ei saa keegi.
T
tohoh  /   07:16, 7. sept 2017
Hooldekodu juhtkond kohe maha, ja natuke taltsam asemele. Sind ei usu nagunii keegi on ikka ühe hooldekodu juhataja poolt suurim jultumus vägivallast rääkimata.
P
Pange  /   07:01, 7. sept 2017
siis kaamerad üles,on tõestusmaterjal !
T
to: Pange  /   07:09, 7. sept 2017
et siis hoolealustel on kaamera kaasas, mille ise üles panevad? Lähed aitad ju.
I
igasse hooldekodusse kaamerad!  /   08:06, 7. sept 2017
kui nii oleks, oleks ok. riigil vast kaamera raha on ja kui ei ole, teeks korjanduse- noh jõulutunnel.
T
to Pange!  /   08:53, 7. sept 2017
Juba vastu hakkab selline "pange", "tehke", "peab"! Kas arvad, et vanurid ja invaliidid panevad? Või oled nii sinisilmne ja usud, et kurjategija hakkab endale süüdistusi otsima ja karistust nõudma? Rahvas on tõesti ära moositud! "Tehke, pange, peab! Nii ei saa kunagi riigis korda majja. Kui aga on kutse mäe peale, siis alles hakkab nokk kinni, saba lahti. Ja süüdi jäävad ikka enda eest seisjad.
L
Liisu  /   06:13, 7. sept 2017
Voh! Seda teemat annab nüüd kedrata terve nädala ja saab iga päev pea sada kommentaari (eile sai üle 150-ne, aga see oli ka esimene päev). Ongi koht, kuhu saab oma sapi ja õeluse laiali pilduda!
T
to: Liisu  /   07:10, 7. sept 2017
Oled selle hooldekodu juhataja või peksja? Kumb?
T
to: Liisu  /   07:11, 7. sept 2017
SEDA TEEMAT OLEKS PIDANUD JUBA AMMU KETRAMA!
L
Liisule  /   08:10, 7. sept 2017
Peksad ka haigeid ja vanemaid inimesi? Ja õigust jääb veel ülegi?!
P
pensionä...  /   08:39, 7. sept 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   09:07, 7. sept 2017
Sina, pensionär, oled üks jube inimene, et selliseid sõnu kasutad. Liisu kommentaar polnud sugugi niisugune, mis sunniks sind selliseid sõnu tema kohta ütlema. Oma pimedas vihas ei suutnud sa tema kirjutatust arugi saada. Häbi võiks sul olla. Ja ära hakka siin ütlema, et ka mina olen kõrgepalgaline "meie isade/emade hauakaevaja", olen ka pensionär.
Ä
Ähh  /   05:29, 7. sept 2017
Kohe näha, et täieline Eesti Vabariik. Iga kuu maksad keretäiele veel pealegi.
T
tänapäeval  /   15:03, 8. sept 2017
mksab ka peksmine, tasuta lõunaid ei ole nagu ütles Ansip