24 kommentaari

M
madrus  /   02:29, 30. aug 2017
prokuratuur arvas et tross läks katki ... ??? ikka ekspert vast ... ???
H
HeH  /   18:04, 29. aug 2017
ma väga vabandan, kui see kõlab julmana, aga tegelikult ka...
Kui mitu päeva või nädalat võib ühest ja samast asjast meedias jahuda lihtsalt selleks, et jälle üks ajakirjanik, kes ei oska "uudisekünnist ületavaid" asju näha palka saaks ?
Jah, see oli kurb ja traagiline õnnetus, me keegi ei tahaks, et meie lähedasega midagi sellist juhtuks, aga see oli samas kõigest üks paljudest...
Ei olnud järjekordne "Estonia" katastroof või massimõrv...
Ja ometigi jahub meie meedia sellest erineval kujul juba ma ei tea kui palju artiklied ! "Esimesed pildid sündmuskohalt"; "Kui ohtlik on".... jne. Kas teil ei ole tõesti OLULISTEST asjadest kirjutada ? See on lihtsalt üks suvaline "kirmiuudiste" kategooriaase liigituv õnnetus, ei midagi muud. Taaskord näitab see seda, kuidas meie ajakirjanikel puudub piisav haritus, et leida uudisekünnist ületavaid asju ning seda, etmeil on nii väikse riigi kohta liiga plju neid, kes ennast "ajakirjanikeks" peavad. Tehke üks ja korralik. No okei - üks madala IQ-ga inimeste kollane ja üks korralik. Praegu pole vahet, millist meie paljudest "uudiste" kanalitst loed, üks kollane jura kõik, kes lihgtsalt leheruumi täitmiseks nämmutavad päevast päeva ühte ja sama uue "ohvri" ootuses
  /   20:47, 29. aug 2017
See igasugu deltaplaani ja muude tegelaste kemplus toob silme ette situatsiooni, kus kaks mõrtsukat vaidlevad laiba kõrval, kumma lask oli halastuslask ja kumma oma surmav. Kuigi tulistasid üheaegselt. Vastik!
E
ega jah  /   17:21, 29. aug 2017
ei jää ükski aparaat üles lendama, kõik nad tulevad alla-see on hea uudis! Hea on ka see, et ülespoole ei kukuta..
  /   16:23, 29. aug 2017
kas 150 või 50, suurt vahet ei ole
A
aga sa tee seda  /   16:31, 29. aug 2017
ajakirjanikule selgeks... olen daun ja hakkasin ajakirjanikuks.
M
meedik  /   17:24, 29. aug 2017
No nagu selgub oli papi noore armukesega õhus.Mammi vaatas all pealt ja siis teatas meediasse,et ei saanud öösel magada.Sest pai sai surma.Aga täna öösel juba magas norinal.
!
!  /   17:35, 29. aug 2017
Lennumainatel on see kõige ohtlikum kõrgus. Alla 50 meetri,näiteks nii mõnekümne pealt on lootust alla kukkudes heal juhul ellugi jääda. 400-500 meetri peal või kõrgemal on aga piloodil väike ajavõit, et enne maaga kokku puutumist midagigi ära teha. uidagi masinat kontrolli alla saada. Kas või langevarju kasutada,kui see kaasas oleks.
Ä
Ära aja sassi 1500m meetridega  /   21:17, 29. aug 2017
150m langevarju jaoks on liiga vähe
T
to 21:17  /   21:41, 29. aug 2017
Aga mida mina siis räägin? Muidugi on 150 meetrit ebapiisav. Loe paremini, enne kui vastu kommeenteerima hakkad. Kirjutasin, et langevarju hüppe jaoks oleks vaja vähemasti 400-500 meetrit. Muidugi, 1500-lt oleks aega veelgi rohkem, ning hüpe ohutum, kuid olgem realistid. Deltaplaanid harilikult sellistes kõrgustes ringi ei lenda. Või siis suht harva.
U
Urmas to 21:17-21.14  /   23:13, 29. aug 2017
Huvitav, aga miks talvel Šveitsis olles oli näha 3000m ja + mägede kohal puhkepäevadel rohkesti neid motolangevarjuga lendajaid kui isegi sinu jutu järgi nii kõrgel harilikult ka deltaplaanid ei lenda? Või on motolangevarjud ohutumad?
  /   16:17, 29. aug 2017
Lennuki tiivakonstruktsioonis võis olla väsimuspragu, mida ei märka kui lennuk seisab maa peal aga kuiu õhus ja saab pinget siis läheb katki. Lihtsalt ühs oletus mis seletab et kuidas praod on tavalises olekus märkamatud aga pinget saades pragunevad.
P
pääsuke  /   16:08, 29. aug 2017
Tegelikult vääriks rõhutamist just sama asja teine pool: inimene ei pea täisväärtusliku elu jaoks sugugi lendama?! Et olla tõeliselt õnnelik ja elada rikast, sisukat elu, olla tõeliselt vaba, vajab inimene hoopis muud? Ja kõige vähem kõikidest asjadest üldse, vist just lendamist? Ja mingi traadi pärast, mis igal hetkel võib ka lihtsalt katki minna, kaotada oma elu?! Ainus, milles võib täiesti kindel olla; neid traate katkeb, päris kindlasti kohe, ka tulevikus?! Kas asi ikka on seda riski väärt?
P
pääsuke   /   16:26, 29. aug 2017
Enamik ala harrastajatest vast usubki, et asi on lollikindlalt ohutu? Aga see õnnetu traat, mis katkedes ei jäta lendurile peaaegu mingit ellujäämisšanssi??
  /   17:08, 29. aug 2017
Katsu mitte rääkida teiste eest. Iseasi, kas peab just deltaplaaniga lendama. Ise jätaks just selle esimesena kõrvale, sõltumatult antud õnnetusest.
N
ns  /   08:13, 30. aug 2017
to pääsuke
Nõus. Inimene ei pea oma elu ohtu seadma kui selleks pole mingit vajadust. See tähendab ohutunde puudumist. Teine asi on kui tegemist on teise inimese päästmisega (inimese päästmine põlevast majast, uppuja päästmine jne.).
Kas deltaplaani mingi rikke puhul on üldse võimalus pääseda eluga? Asjatundjad võiksid seda kommenteerida.
H
Hobid  /   15:36, 29. aug 2017
Väidetavalt oli hukkunud piloot teinud järske manöövreid (kellegi pealtnägija kommentaar) - kas deltaplaani tiibadele ei avaldu G-jõud, mis näiteks väga järsu languse- või tõusunurga all avaldavad (liiga suurt) -survet tiivakonstruktsioonile? Kui sinna lisada veel turbulents?
Igal juhul on selge, et lennuõnnetusi on juhtunud ja juhtub ka edaspidi ning tegemist on siiski ekstreemspordialaga. Eks igaüks ju teab ise, kui ekstreemse spordiala või hobi ta endale valib. Võib ka marke või pudelikorke koguda..
R
Rudolf.  /   18:45, 29. aug 2017
Ärataski tähelepanu just see, et enne olid vägevad parem ja vasakpöörded,vertikaalis mitte aga kohaliku elanikuna sihukest trikki polnud enne näinud.Kui siis Sikeldi endisest koolimajast Rapla pool tõmmati nokk ülesse ,järsult,läksid tiivapooled lihtsalt kokku,ja keereldes kukuti alla.
K
kõige ohutuim lennuvahend  /   15:24, 29. aug 2017
Mootorvari !
J
juss  /   17:52, 29. aug 2017
https://www.youtube.com/watch?v=OvYORWG-SpU&t=33s
löditiivaline + vähegi termikat = halvad lood.
J
jah ohtlik  /   18:47, 29. aug 2017
kuid seda mägede ja kõrghoonete ääres, ka kõrge metsa ääres- tekkivad ültugevad õhuvoolud ja tekib varisemine. See ei kehti mootorvarju, tiibvarju kohta vaid kõikidele lennuvahenditele !
E
ega jah, täitsa ohutu teine :D  /   18:41, 29. aug 2017
K
kui aegalsel kiirusel  /   18:49, 29. aug 2017
üritad saltosid teha, on varisemine päris kindel.
U
Urmas  /   23:00, 29. aug 2017
Palun ära hakka segamini aja näppu emmiga ehk võiks vahet teha motovarjul ja mootoriga deltaplaanil!

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis