22 kommentaari

Ü
Ükskord jälgisin  /   20:35, 7. aug 2017
kesklinnast Mustamäele kas bussijuht oskab üldse sujuvalt pidurdada ja tõesti ta EI OSANUDKI sujuvalt pidurdada. Kuidas sellised juhid küll juhiloa saavad.
R
raul  /   17:34, 7. aug 2017
sellise palgaga on raske leida häid bussijuhte
U
Urmas  /   16:45, 9. aug 2017
Tallinna bussijuhid teenivad töölepingu järgi ca.1200, sellele lisandub preemia ja lisatasud. Kuus teenib tänu lisatasudele reeglina rohkem kui 1200. Ega töö eriti raske ka ei ole.
O
Olen  /   11:57, 7. aug 2017
saanudbussiga sõites näppude, labakäe põrutusi. Hetkel on õlg paigast ära. Lihtsalt lendad vastu neid metallist käsipuid. Buss peaks liikuma hakkama siis, kui kõik on paigal või istunud. Oleneb bussijuhist ikka. Mõni vihkab oma tööd. Nii ei tohi.
T
totu  /   20:45, 7. aug 2017
kujutad sa ette pikka lõõtsaga bussi, mis rahvast täis ja bussijuht peaks nägema, kuidas kõik on paigal? Lisaks peab jälgima liiklust, et üldse peatusest välja saada, arvad, et aega on selleks palju? Praegu kesklinnas tohutud ummikud jne.
M
Mare  /   11:14, 8. aug 2017
Loogiline, et rahvas bussis sõidule kaasa liigub... ,sellest polegi jutt ning keegi ei väidagi, justkui peaks paigal tardunud olekus olema... Küsimus oli ju selles, kuidas end säästa ja terveks jääda, kui mõned juhid üleliia uljalt kihutavad, kurvitavad, pidurdavad (s.t. üldse pidurdada ei oska). Liiklusummikute korral (ja millal neid pole?!) on muidugi eriti keeruline õigeaegselt punktist A punkti B jõudmine jms, kuid see ei õigusta mõningate juhtide suisa pahatahtlikku hoolimatust.
I
Igapäevane bussiga sõitja  /   00:41, 8. aug 2017
No ma ei tea, kui vana Olen on, kui kuskil seal 80 ringis siis jah... Kui ikka märgatavalt noorem, siis võiks nagu piisavalt kiiresti taibata, et peatuses seisev buss hakkab üsna varsti sõitma ja selleks hetkeks peaks nagu jõudma ikka käsipuust kinni haarata.
M
Mare  /   11:29, 8. aug 2017
Halloo... :), sellest ju jutt käibki, et mõned juhid stardivad peatusest välja juba siis, kui pealetulija veel trepil seisab või alles bussi astuda jõudis - seega pole antudki mingit aega kusagilt kinni haarata. Asja kurvem pool on selles, et sellised juhid ei vaevu eriti ka peeglisse vaatama (ennegi uste vahele jäädud). Uskuge, mul ei ole mitte midagi toredate, viisakate, tähelepanelike oma tööd hästi ja täpselt (või peaaegu täpselt - ummikud...) tegevate juhtide vastu - suured tänud neile, sest bussijuhi töö ja seda veel Tallinnas pole just kergete killast.
M
Mare  /   09:46, 7. aug 2017
Tark inimene, olete ilmselt ise sõidukijuht (ehk isegi bussijuht). Liikluses tuleb jah ette ettearvamatuid olukordi ning tihtipeale on sõidukijuhid sunnitud avarii vm liiklusohtliku olukorra vältimiseks ootamatuid/järske manöövreid tegema. Siiski ei tähenda see seda, et teistesse (antud juhul reisijatesse) hoolimatult suhtuma peaks. See lugejaarvamus selliseid olukordi ei puudutagi, küll aga neid, kus bussijuhtide sõidu- ja käitumiskultuuris üsna palju vajaka jääb. On ka vastupidiseid näiteid - konkreetselt möödunud laste- ja noorte tantsu- ja laulupeopäevilt, kus liini nr 23 bussijuht kõiki pealetulijaid igas peatuses tervitas ning soovis samamoodi kenasti väljujatele ka ilusat päeva... :) Juht oli tugeva venekeelse aktsendiga, kuid sellest polnud midagi - kõigil olid üllatusest silmad pärani ning suud kiskusid naerule... Siit/sealt kostus heameele/kiidusõnu - vihmase ilma kiuste oskas see bussijuht algavasse päeva päikese tuua ... Ilusat ja edukat päeva ning head uue töönädala algust kõigile! :)
N
Nojah  /   12:07, 7. aug 2017
Sellest jutust saan ma juba aru. Vaadake asi selles, et Tallinna Ühistransport on teiste linnade omadest niipalju kordi suurem. Kui Tartu bussipark teenindab tuhat inimest, siis Tallinna bussipark 100 000. Seega kui Tartu bussis 1 inimene kukub siis peaks Tallinna bussis kukkuma 100 inimest et ARVULISELT asi alles võrdne oleks. Lisa kordi tihedam liiklus, kordi rohkem liikluse ümberkorraldusi jne. jne. mis kõik on Tallinna bussijuhi kahjuks. Seega on Tallinna tublide bussijuhtide suhtes ebaaus otsida välja mõned negatiivsed näited ja nende põhjal avalikku arvamust kujundada.
M
Mare  /   17:19, 7. aug 2017
Kui oleks, et MÕNED negatiivsed näited ... Paraku on pilt aga hoopis nutusem - paljud negatiivsed kaaluvad kahjuks üksikud positiivsed kaugelt üle. Olen juba aastaid nimetatud teemal kätt pulsil hoidnud - hoidnud ja oianud, teisi hoiatanud. Viimaks nii vihastanud, et viskab n.ö. pildi taskusse... :( , kui keegi taaskord juhi ilmselge ükskõiksuse, tähelepanematuse vs hoolimatuse tõttu väga haiget saab. Keegi ei väidagi, et tublisid bussijuhte pole (ikka on ja OLGU NAD TÄNATUD selle eest), kuid need üksikud hoolimatud võivad inimese terve päeva, nädala, kuu, aasta (või hoidku selle eest, enamgi veel) saadud vigastuse tõttu tuksi keerata. Kas reisijad peavad siis oma valust hoolimata vaikima, käega lööma ning ütlema, et... ikka juhtub? Pigistame halva mängu juures silmad kinni ja teeme näo, et kõik on tegelikult OK? See on ju inimeste elu ja nende tervis, millest oluliselt oleneb nende töö ja heakäik.
Vaikida ning pilduda salvavaid/küünilisi märkusi a´la "Kui oled purjus, sõida taksoga..." võivad vaid need, kes ise pole haiget saanud ehk siis jõuame ikka igivana tõe juurde - see, kes oma varvast ära löönud ei ole, ei oska ka ette kujutada valu. Sellise kommentaari peale vastan - kui omad sellist halvustavat/ükskõikset suhtumist, siis ära rooli taha üldse istu. Jõudu salvajatele!
O
Oskar Õhtuleht  /   20:20, 6. aug 2017
+1000. Pidevalt sama märganud, banaanivabariigi täiesti enda terroristid.
T
Tarbija  /   20:04, 6. aug 2017
Purjus peaga kasuta taksot
K
keskerakonna diktatuur  /   19:45, 6. aug 2017
Tasuta kommunismi tarbides tuleb leppida ka kommunistliku töösse suhtumisega.
N
Nojah  /   19:39, 6. aug 2017
Sillutad juba teed tasulise ühistranspordi poole? Refid loodavad ju Tallinnas võimule tulla. Tegelikkuses ei ole ei Tartus ega kusagil mujal Bussipileti eest maksnute teenindamine parem. Tallinna liikluse on pea peale pööranud tähtsad €uroametnikud ja muud poliitikute külalised, kelle pärast ristmikke tuleb sulgeda ja liiklus tundideks peatada.
M
Mare  /   09:27, 7. aug 2017
Ei silluta ... :) Olen üdini apoliitiline. Aga on ikka mugav ka, tasuta ühistransporti kasutada või kuidas...? Autoinimesed sellest muidugi aru ei saa, kuid tavakodanikud, kes igapäevaselt palju kordi ühistransporti kasutavad, mõistavad mind kindlasti ega hakka kohe urgitsema valimiste teemal. Suhtun sellesse viimasesse kohe päris külmalt.
T
tavainimene  /   20:49, 7. aug 2017
aga mina pean ostma bussijuhi käest 2 eurose pileti, mis ei kehti isegi tundi.
M
Mare  /   11:45, 8. aug 2017
Täienduseks eelnevale kommentaarile - Ei saa kõike kohe eelseisvate valimistega seostada. Juhindusin arvamust kirjutades vaid puhtinimlikust emotsioonist ning soovist teema tõstatada - miks? Lootusega, et ehk jõuab see ka mõne hooletuma juhi kätte ning paneb kirumise kõrvalt kasvõi pisutki oma sõiduharjumusi või -oskusi analüüsima.
.
....  /   19:14, 6. aug 2017
jutt õige. Kuid lisan siia veel tänavu suvel kohatu - keskealine naisterahvas bussijuhina ja sõidu ajal tegelemas nutitelefoni näppimisega, viskas kõrvale alles siis, kui talle märkus tehti, mõni päev hiljem tegelemas sama asjaga, kuid telefon oli sätitud roolist veidi kõrvale, ometigi oli seda tegevust näha. Ja see, et bussi/trollijuhid sõidu ajal pikki telefonikõnesid peavad, küll klappidega, see on juba täiesti tavaline. Mõni ime siis, et rahvast veetakse nagu küttepuid, alati ei olegi teised süüdi.
T
tark inimene  /   19:47, 6. aug 2017
annab hinnanguid alles siis, kui ise vastavat tööd teinud. Kui põhjust ei tea, siis tuleks küsida , aga mõtlev inimene taipab ise. Järsk pidurdamine, kas soovite, et buss teeb avarii, kui keegi ette keerab, aga siis ei saa ka teie edasi, kuna tuleb politseid oodata jne. Ega peatusestki taheta välja lasta, järelikult tuleb kiiresti juhust kasutada, kui võimalik jne.
N
nii on  /   11:08, 7. aug 2017
pigem on autojuhtidest ülbikud need, kes selliseid olukordi tekitavad.Auto on ikka prestiiži asi, mis siis, et lihtsam oleks paar km jalgsi või ühistranspordiga käia.Aga siis ei saa kiruda linnavalaitsust, et parkimiskohti ei ole . Minu kolleeg, kes aastaid sõidab iga päev 4 km tööle ja koju autoga, teab täpselt kui mustad on ühistranspordivahendid, kui ebaturvaline on lastel seal sõita jne.
M
Mare  /   10:05, 7. aug 2017
Nutitelefonide kohta õige märkus - olen seda isegi näinud ning ilmselt on paljud tahtmatult pidanud olema bussijuhi isiklike kõnede pealtkuulajateks (mõned kohe oskavad mootorimüra kõrvalt ka ise eriti valju häält teha ... ning mis siin salata, ka valju muusikat kuulata). Tundub vahest lausa, et juhi kuulmisega miskit viga... - tantsusaal buss tõesti ei ole, enamus reisijaist eelistavad siiski ise endale sobivat tümpsu/saadet kuulamiseks valida ning seda üldjuhul juba koduseinte vahel.

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 51993733
marge.sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis