Tele2 (Mati Hiis)

Mullu oktoobrikuus pahaaimamatult Tele2ga liitunud mees avastas saabunud arvetelt anomaaliad, mille eest ta maksma nõus pole. Tänaseks on arusaamatu võlg kasvanud 509 euro suuruseks.

Taivo sõnul saadab Tele2 talle oma suva järgi koostatud arveid, millel ei ole mitte mingit pistmist tema poolt kasutatud teenustega. "Mu telefoniarvetele on juurde lisatud suvalised järelmaksud telefonide eest, mida ma neilt ostnud ei ole. Ja mitte iga kuu, mõnel korral on, ja siis jälle mitte,“ selgitab mees.

Arvetelt on näha, et kord küsitakse järelmaksu Sony Xperia M2 Aqua20, siis juba HTC One M8 eest. Summad jäävad 20 euro kanti. "Ma olen korduvalt püüdnud Tele2ga kontakti saada ja küsinud, mis minu arvetega toimub, aga neilt on võimatu adekvaatset vastust saada. Kirjadele nad ei vasta, telefonitsi öeldakse, et nende viga ja lubatakse parandada, aga summad muudkui kasvavad," on Taivo pahane.

Tõsi, ühel arvel on järelmaksu osamakse ette märgitud miinusmärk ehk et see varem nõutud summa on arvelt välja jäetud, kuid mitte kauaks – õige pea on summa arvel tagasi.

"Mul sai asjast kõrini ja mind kutsuti teise teenusepakkuja juurde. Siis võeti minuga kohe ühendust ja pakuti paremaid tingimusi. Teate ju küll, nagu neil asjad ikka käivad,“ räägib Taivo. Nii kandis Tele2 selleks, et mees ikka nende võrku jääks, tema arvele 149 eurot. Ka see kajastub Tele2 poolt saadetud arvel.

"Seos on selline, et teine teenusepakkuja meelitas mind üle ja saatis kingituseks ühe telefoni. Mingit järelmaksu ei kaasnenud. Et ma aga Tele2-st ei lahkuks, kandsid nemad mulle sellesama telefoni summa, mis ma olin teise teenusepakkuja käest kingiks saanud, minu isiklikule kontole. Mina kandsin selle raha edasi sinna, kus telefoni kingiks olin saanud,“ selgitab Taivo.

Võõras järelmaks

Mõned kuud olid Taivo Tele2 arved korras, kuid siis korraga avastas ta jälle, et juures on tema jaoks täiesti võõras järelmaks. "Ma ei ole neilt ühtegi sellist telefoni ostnud, ma ei ole neid näinud ega saa aru, mille eest nad minult raha küsivad,“ ütleb Taivo nõutult. Selguse saamiseks saatis Taivo Tele2-le kirja, samale isikule, kes keelitas teda nende võrku jääma. Seal seisab mustvalgelt, et mees on varasemalt juba Tele2 esindusse helistanud ja arve saabudes segase järelmaksu kohta vastust saamata aru pärinud.

Vastuse puudumine viis selleni, et Taivol jäi veebruarikuine arve õigeks ajaks tasumata. "Ma ei saanud aru, kui palju ma tegelikult maksma pean." Sellest tingitult maksis Taivo arveid oma suva järgi – lahutades arvete lõppsummast maha ebaõiglased summad, mida nõuti olematute telefonide eest.

Viimane piisk karikasse on Taivo jaoks aga juuli alguses saabunud arve."Kui varem panid nad suvalisi järelmakse arvele nii umbes 20 euro eest, siis nüüd sain arve, kuhu on juurde lisatud 509 eurot," räägib Taivo. See summa sisaldab 72-eurost leppetrahvi ja 437 euro eest järelmaksu osamakseid.

"Kaua mind ähvardatakse sõnumitega telefon kinni panna, kui ma võlga ära ei tasu? Mis võlga? Kui iga kuu keevitatakse vaikselt ja pidevalt klientide arvetele pisikesi summasid juurde, siis usun, et jõukam klient ehk ei märkagi seda ja otsekorraldus muudkui jookseb ning neile raha tiksub," usub Taivo.

Tele2: klienditeenindaja eksimuse tõttu tekkis mitu viga

Pärast seda, kui Taivo pöördus murele lahenduse saamiseks Õhtulehe poole ning Õhtuleht oli võtnud ühendust Tele2-ga, võeti Tele2-st Taivoga ühendust ja vabandati eksituse pärast ning lubati probleem lahendada. "Kõik on muidu ilus ja tore ja mul on selle üle väga hea meel, aga miks ei suudetud seda teha juba pool aastat varem? Miks on vaja elada oma elu nii keeruliseks ja hakata otsima lahendusi alles siis, kui meedia sekkub?“ jääb Taivo nõutuks.

Artikli palub ta hoolimata Tele2 vabandusest siiski avaldada. "Ma soovin, et teised ka teaksid, mismoodi nad asju ajavad. Ehk on kellelgi veel nii juhtunud nagu minul, et Tele2 on neilt lihtsalt raha välja pressinud, kui ta nüüd tagantjärgi oma arved üle vaatab!“ lisab Taivo.

Tele2 saatis Õhtulehe päringule napi vastuse: "Antud inimese kahe numbriga tekkis klienditeenindaja eksimuse tõttu arveldamisel mitu viga. Kui klient sai uued numbrid, jäid nende numbrite eelmise omanikuga seotud kohustused deaktiveerimata. Vabandasime kliendi ees, ta jäi rahule ja jätkab Tele2 teenuste kasutamist.“

Tarbijakaitseamet: ka Tele2 pidi lõpetama alusetu tasu nõudmise

Tarbijakaitseamet on tuvastanud, et nii nagu Elisa, on ka teise suure sideoperaatori Tele2 tegevus sidevahendi teel sõlmitud lepingust taganemise korral seadme tagastamise tasu nõudmine seadusega vastuolus ja alusetu.

Amet nõudis alusetu tasu küsimise lõpetamist. Viimasel ajal on sagenenud tarbijate pöördumised tarbijakaitseametisse ja tarbijavaidluste komisjoni seoses sellega, et sideoperaatorid on tarbijatelt küsinud tasu, mida nad ei tohiks teha.  Tarbijad on saanud operaatorite klienditeeninduselt pakkumisi liitumiseks koos soodsa hinnaga nutiseadmega, mis saadeti tarbijaile kulleriga. Kui aga tarbija soovis 14 päeva jooksul lepingust taganeda, esitas Tele2 tarbijale rahalise nõude summas 12,99 eurot, mis kajastus Tele2 hinnakirjas seadme tagastamise tasuna.

Tarbijakaitseameti hinnangul on tegemist alusetult tasu nõudmisega ning alustas menetluse. Tänaseks on Tele2 ametile kinnitanud, et lõpetab tarbijatelt seadme tagastamise tasu küsimise, ning vastav teave on eemaldatud ka lepingutingimustest ja hinnakirjast. Hiljuti lõpetas Elisa tarbijakaitseameti nõudmisel tarbijailt analoogse tasu küsimise.

Igasugune lepingutingimus või kokkulepe, mis raskendab taganemisõiguse kasutamist ning millega taganemine seotakse käsiraha või leppetrahvi maksmisega, on õigustühine. Ettevõtja võib tarbijale lepingust taganemise korral esitada nõude vaid siis, kui tagastatava seadme olukord on halvenenud ja väärtus vähenenud ning asja tagastamisega seotud otseste kulude kandmise korral, kui seda ei ole kokku lepitud teisiti.  

Tarbijal ei ole asja tagastamisega seotud kulude kandmise kohustust, kui ettevõtja ei ole tarbijat sellest eelnevalt teavitanud. Seetõttu soovitab tarbijakaitseamet tarbijatel olla tähelepanelik ning tutvuda sõlmitava lepingu üldtingimustega. Ettevõtja põhjendamatud ning ilma otseste kulutusteta nõuded on alusetud.

Jaga artiklit

92 kommentaari

R
Raivo Arengu  /   13:35, 15. juuli 2017
Endal pole Tele2-ga kordagi probleeme olnud, sest pole tormanud, silmad pahupidi, iga poolesendise soodustuse kannul. Tünga pole saanud, viimase telefoni ostuga aga kaasnes suhteprobleem, kus teller nuttes kontorist välja jooksis. Ennast tuleb kehtestada ja olla tähelepanelik, see on esmatähtis.
M
Mida te sealt Tele-2-st otsite?  /   13:01, 14. juuli 2017
Imelik, et selline üldse olemas on.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis