61 kommentaari

B
Breznev  /   22:48, 12. juuli 2017
NSVL-is oli tasuta arstiabi kohene ja kõigile kättesaadav.
S
See  /   19:38, 12. juuli 2017
on vargus, pettus, mitte turu majandus.
T
to Al  /   18:16, 12. juuli 2017
olen sinuga täiesti nõus.Inimestel oleks aeg tõesti seadusi vaadata ja mitte lasta endale pähe istuda.Kui keegi ei julge midagi öelda ja kuskile pöörduda,siis ei muutu mitte midagi siin riigis.Võrdleme tihti end Soomega.Aga ega sealgi pole alati heaoluühiskod olnud.Kõik hüved on kunagi inimeste poolt väja võideldud.Väärtustada tuleb ennas ja nõuda seda,mis seadus lubab.
A
Al  /   14:42, 12. juuli 2017
Alustuseks võiks mõni kuri inimene,kes pikalt arsti järjekorras olnud,kirjutada kirja õiguskantslerile,kes on kohustatud jälgima,et riigis toimub kõik põhiseaduse kohaselt.Kui tema leiab et jah see on diskrimineerimine siis punt kokku ja euroopa inimõiguste kohtusse.
A
Al  /   14:56, 12. juuli 2017
https://et.wikipedia.org/wiki/Diskrimineerimine
Pole isegi vähimat võimalust,et kantsler ei pea seda diskrimineerimiseks,muidu võib Eesti põhiseadusega tagumiku pühkida ja wikist tuleb see sõna eemaldada
S
saage aru!  /   13:43, 12. juuli 2017
Mina tean, et asi on tingitud puhtalt psühholoogilisest aspektist lähtununa. Nimelt tänased ministrid tegid oma ülikooli praktikat välismaal ja kuna Nõukogude Liit oli tarbekauba ning teenuste poolest mahajäänud, kuid jõudis siiski iga inimeseni, kuid ei jätkunud kõigi jaoks, siis arvati ja peeti ideaalseks välismaa jõukate riikide elukorraldust aga ei mõeldud sellele, et teenused ei jõua seal kõigi inimesteni. Tänane valitsus loob meile, lähtuvalt ideaalist, tasulise meditsiiniteenuse, mida ei saa endale lubada kõik inimesed.
G
G  /   12:55, 12. juuli 2017
Sest varem toetas riik inimesi, nüüd pole see nende asi - las rahvas maksab ise ja saab oma nr.1 probleemidega hakkama.
S
sant  /   12:04, 12. juuli 2017
tavaline on oodata numbrit neli kuud ja siis saad arstile veel ka kolme kuu pärast.kogu aeg aga sunnitakse tasulisele vastuvõtule ,saad kohe ette.poliitika ongi ,rt võtaksid tasulise numbri.
T
TT  /   12:31, 12. juuli 2017
Milleks riigitöö, kui erapraksis palju kasulikum. Miski pole peale raha püha.
A
Al  /   11:59, 12. juuli 2017
Kui endal mingi suur tervisehäda tuleb,pöördun kohe kohtusse ja nõuan suurt kompensatsiooni oma kannatuste eest.Põhiseadus ütleb : § 12. Kõik on seaduse ees võrdsed. Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või muude veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.
Tasuline arstiabi on selgelt vaese inimese diskrimineerimine.
J
Ja...  /   12:15, 12. juuli 2017
...kui teiesuguseid rohkem oleks,ehk siis midagi muutuks.
  /   12:46, 12. juuli 2017
Nagu Ossi ütles: isegi uus "hambaravi" teenus on nende poliitikasse sisse programmeeritud.
T
tuutu  /   13:16, 12. juuli 2017
Aga kas sul kohtusse minekuks raha on? Vaene ei saa endale seda ka lubada, tead palju riigilõivud ja advokaadi tunnid maksavad?
N
noor inimene  /   11:41, 12. juuli 2017
Venemaal on elu veel hullem, nii et mida te ikka virisete kogu aeg!!!! Venes ei ole üldse mingit arstiabi, haiglates pole isegi voodeid, magavad mattidel. nii hull elu on venes ja meie siin viriseme, luksuse keskel. ära hellitatud rahvus oleme.
J
ja ja...  /   12:17, 12. juuli 2017
...me ei ela enam Venemaa alluvuses-tobe võrdlus lolli inimese poolt
G
G  /   12:57, 12. juuli 2017
Teadmiseks sulle pehmik, et vene valitsuse ajal sai kohe arsti juurde ja loomulikult tasuta.
T
to G  /   19:06, 12. juuli 2017
Järjekorda pidi ka siis telefoni teel panema, aga inimesi ravisid Arstida ja Õed.
T
to noor inimene  /   19:02, 12. juuli 2017
tegelikus venes on rohkem südamega arste. Röövkapitalistid on aga igal maal olemas.
A
Andres  /   11:07, 12. juuli 2017
Selle valguses ootan Haigekassa ametlikku selgitust näiteks dr.Niine Nahakliiniku juhtumi osas, kus Haigekassa töötaja lasi teadlikult tasuda arveid, mille tasumiseks alust ei olnud. Milline on antud olukorras Haigekassa vastutus?
A
arvan et  /   12:01, 12. juuli 2017
tulek kontrollida ka KÕIKI teisi Haigekassa lepingupartnereid
A
Andres  /   13:11, 12. juuli 2017
Igati nõus. 11.07 postituses kirjapilt ei ole õkorrektne jah. Pidasin silmas mainitud kliinikut kuivõrd see meedias suure kella külge sattus. Kindlasti on sarnaseid juhtumeid veel ja päevavalgele vedamist vajavad nad eranditult kõik.
Probleem aga minu silmis mitte niivõrd kliinikud vaid Haigekassa ise. Haigekassa käitumine peab paranema.
Kliinikut võib trahvida, võib litsentsist ilma jätta, - spetsialist lahkub tööle kuskile välsimaale ja elab edasi. Eestis olukord sellest aga ei parane, pigem läheb hullemaks, sest spetsialiste jääb veelgi vähemaks.
T
to Andres  /   19:12, 12. juuli 2017
No need sihukesed võiksid kõik kiiremas korras väljamaa taha ja veel kaugemalegi marssida!
A
Andres,nahakliinikus käivad inimkatsed,  /   13:18, 12. juuli 2017
ei tea eelpool nimetatud juhtumit,kuid kui mingi lööbega pöördud,siis silma järgi pannakse diagnoos ja asutakse ravima.Kui ravi ei aita,pannakse uued salvid peale,ehk kunagi mõni aitabki,seni oled nende klient ja sellest siis pikad järjekorrad.
Kui kohe analüüs võtta ja ravi määrata,kaoksid "abivajajad" ja järjekorrad.
M
mitte ainult  /   19:13, 12. juuli 2017
nahakliinikus.
P
penskar  /   10:54, 12. juuli 2017
Kurat,isegi selle artikkli lugemine on tasuline!
M
Mädanik  /   11:07, 12. juuli 2017
Miks peakski tasuta saama?
G
G  /   12:59, 12. juuli 2017
Selleks, et oma rahvast hoida, mitte mõnitada. Miks inimlikkus aina kaugeneb üha kiiremini?
A
Antz  /   10:45, 12. juuli 2017
Meenub reklaam: "makse maksab maksta" . Lonkasin ortopeediakeskusesse, kaasas saatekiri pereastirlt. Pakuti aega poole aasta pärast. Sain aru olukorrast: küsisin "tasulist" võimalus ja vola- 4 päeva pärast olid visiidid, uuringud tehtud ja mina 500€ vaesem. Vahet pole, et ma olin eelmisel aastal tasunud riigile oma sissetulekult üle 20K makse. Topeltmaksustamine täiel hool!
K
kivist vähki  /   11:01, 12. juuli 2017
See on lihtlabane korruptsioon....mis seadusega tagatud.
  /   12:01, 12. juuli 2017
Kui sa oleksid saatekirjaga oodanud oma pika ooteaja ära, oleks arst sinuga vaid 3 minutit tegelenud ning vastanud, et me kõik kulume.
K
Kui  /   19:16, 12. juuli 2017
sedagi.
T
Tõepoolest  /   10:43, 12. juuli 2017
maksku kõik need Eestist lahkunud arstid, med. töötajad riigile raha tagasi. Kaua võib, miks valitsus ei tegele sellega? Eriarsti juurde pääsevad ainult rikkad meie riigis, vestluse eest maksad kas 25 v 55 eurot, aga abi ei saa. Kogu süsteem logiseb ikka riigis kohutavalt. Tean üht väga haiget, liigeste haiget, perearsti Lääne-Virumaal, kes võeti tööle lihtsalt sellepärast, et teha projekte tervisekeskuse rajamiseks. Ravida ei suuda ühtegi hädas olevat haiget, ütleb, et oma mõttega pead suutma oma liigesed terveks saama. No on haige prognoos! Ainuke abi pidi olema temast; telefonivestlused kus kiruvad valda, valitsust ja seda süsteemi- no seegi lohutus!
P
peeter meeter  /   15:13, 12. juuli 2017
eino valitsus võiks ikka pigem tegeleda selle jama lahendamisega, mis reformioravad oma tervishoiu"reformiga" kokku keerasid, mille pärast arstid välismaale üldsegi liiguvad praegult juba mitu aastat.
V
vähkk  /   10:16, 12. juuli 2017
aga kuidas hindab olukorda tervishoiu minister Ossinovski?see otseselt tema töövaldkond.tundub,et ei kuidagi,sest see pole ju ala mida ta valdab.
T
to vähkk  /   19:20, 12. juuli 2017
Loe lehest, kes ja kui kaua saab haiglavoodis ravi. Kuulsatele oma palat ja muudele kummelitee soovitus.
S
See ju  /   10:11, 12. juuli 2017
Reformierakonna 17 aastat kestnud peenhäälestus
N
naine  /   10:09, 12. juuli 2017
oleks aeg hakata hindama inimeste tõelisi vajadusi mitte kaagutada pidevalt ulmelisest keskmisest palgas ja tasakaalus eelarvest.See ei näita ju midagi,samas oleme seda jura pea 20aasrtat kuulnud.
.
..  /   09:56, 12. juuli 2017
siin peaks patsiendid tegema ühise pöördumise inimõiguste kohtule, sest see on inimõiguste rikkumine, kui peavad kannatama kuid kas valudes või muudes piirangutes, kui vajatakse näiteks teise inimese abi seetõttu et ei pääse kohe jalaopile või käeopile, sest siis sõltub elukvaliteet sundolukorrast.Kui patisentidelt laekub iga kuu sotsmaks selleks haigekassale, et kogub raviks, siis 1 kord elu jooksul opile ei pääse ta kohe vaid ootab isegi kuni 2 aastat puusaliigese vahetusoppi, siis on see ebanormaalne ja väärt inimõiguste kohtusse pöördumist.
P
patsient  /   09:55, 12. juuli 2017
Üks põhjus on ka selles, et arstid ei ole suutelised selgitama välja põhjust ja siit algabki patsiendi ringkäik meditsiiniasutustes, sest ta ju soovib haigusele lahendust. Samuti on kuulda, et arstid ajavad kroonilisele haigele ammu teadaolevat juttu ja teevad näo nagu oleks nad millegi olulisega hakkama saanud. Kui juhtub olema mitu häda, mis üksteisega ka seotud, siis iga eriarst nokitseb oma "oblastis" ega pööra tähelepanu teistele hädadele, mistõttu saab patsient hulga ravimeid ja sageli ka neid, mis üksteisega kokku ei sobi. Kas ei tuleks hakata rääkima ka arstide töö kvaliteedist?
K
krooniline  /   11:28, 12. juuli 2017
see jutt on nüüd tõesti tõsi! absoluutselt tõsi.15 aastat kroonilise haigusega seda kogetud küll ja küll. ja see ka tõsi, et üks arst ravib kätt, teine selga ja põhjus ei huvita kumbagi.ja teineteise erialast ei tea kumbki mitte midagi.üks soovitab risti vastupidist teisele ja sina ole see tark ja usu kumba tahad
P
Peeter  /   09:22, 12. juuli 2017
„... pikad ravijärjekorrad, mis sunnivad ravikindlustatud patsiente kaua ootama eriarsti vastuvõttu, kiiremale vastuvõtule pääseb vaid raha eest. Miks see nii on?“
Kusjuures raha eest võtab vastu sama eriarst ja samal tööajal ja samades ruumides (mitte peale tööd või omast vabast ajast või oma raha eest renditud pinnal)!!!
Miks see nii on???
A
Aga nii see saab olema  /   09:17, 12. juuli 2017
kuni eriarstid on sunnitud tegema perearstide tööd! Perearst kardab kaotada patsientuuri ( ja oma igaaastaseid dividende) ja saadab haige esimesel nõudmisel eriarsti konsultatsioonile ja annab veel 2-3- le eriarstile saatekirja.Nii jäävadki eriarstid ravima haigeid,kes kuuluvad ravile perearstil .Lisaks suunatakse ka massiliselt patsiente EMO-sse diagnoosi täpsustamiseks ning uuringuteks.Haiglate ravirahasid aga vähendatakse igal aastal ja perearstidele lisatakse.Nii et perearstide äri õitseb dividendide näol.Kogu see probleem on süsteemi viga ja seda ei paranda eriarstide survestamisega.Kogu point on haigekassa poolt jagatavas rahas ja ärimajanduses.
H
Henry  /   12:44, 12. juuli 2017
Just nimelt selles ongi probleem. Soomes toimib plaaniline eriarstivastuvõtt nii, et esmatasandi arst kirjutab esmalt põhjaliku saatekirja, kus on kirjas tehtud eelnevad uuringud ja patsiendi kaebused ning mis kasu võiks olla üldse eriarstiabi visiidist. Vastavalt sellele määrab eriarst ise ooteaja pikkuse, mis võib olla kuni 3 kuud.
Üldse aga ei räägi ma sellest, et Eestis pääseb tasulisse vastuvõttu ilma probleemideta ja kohe, aga tavaline saatekirjaga ootamine on kunstlikult venitatud, et tasulise vastuvõtu vastu üldse huvi tekiks. Lisaks veel Haigekassa petuskeemid ja siin ongi põhjus, miks normaalne inimene ei taha Eestis tervishoiusüsteemis töötada.
T
to Henry  /   19:30, 12. juuli 2017
Tavalise saatekirja ootamine on kunstlik ja veel see, et perearst ei suvatse anda isegi esmaabi.
J
jah  /   09:12, 12. juuli 2017
Mina vigastasin kannakõõlust väikeses linnas suvekodus. Kutsusin kiirabi,katsuti suurt konti ja leiti, et kõik on korras, viidi siiski rängenisse, mis ei näidanud midagi. Kahe nädala pärast oli jalg paistes, läksin Tallinna EMO-sse ja seal näitasid uuringud, et on kannakõõluse osaline rebend ja malleoolide luumurrud. Sealsed arstid uurivad, annavad soovitusi, ravivad suurepäraselt ja kõik tasuta. Kõik tehti, mis võimalik, aga ravi oli hiljaks jäänud ja hiljem arstide pool käies pole suuremat abi saanud.
P
pettunu  /   10:01, 12. juuli 2017
TLN emos ei teha midagi tasuta, plekid visiiditasu
mujal ei küsita visiiditasu
A
Alar1 to pettunu  /   10:57, 12. juuli 2017
Visiiditasu küsitakse EMO-s alati, kui just kiirabi ei toonud.Toon isikliku näite:
Külastasin Viljandi Haiglas oma tuttavat haiget, kui mul tekkis äge hüpoglükeemia hoog ja vajasin erakorralist abi. Samas haiglas asuv EMO küsis jultunult visiiditasu. Oleksin pidanud EMO ukse taha pikali viskama ja endale kiirabi kutsuma. Siis ei oleks visiiditasu nõutud. Need mõned eurod on EMO-le tähtsamad, kui inimese elu!
P
peeter meeter  /   15:26, 12. juuli 2017
ah mis sa ajad jama. mul oli tugev verejooks peale paar tundi tagasi tehtud oppi ja kiirabiga haiglasse viimist, jõudis ennem mu juurde mingi seltsimees, kes standartset 5€ visiiditasu küsis kui õde, kes uuris, et mille üle kurdame...
M
Ma ka  /   22:49, 12. juuli 2017
Kiirabi viis Pärnu EMO-sse suure sapipõievaluga ja maksin ka pärast 5 euri.
V
Vot nii  /   09:04, 12. juuli 2017
enne peab tõstma inimeste elatustaset ja siis arstiabi tasuliseks muutma. Arst peab saama sellise hariduse, et oskab paljusid haigusi ravida ja teadmise, et ta on oma inimeste abistaja, aga mitte suure raha järgi jooksja võõrasse riiki inimesi ravima.
M
Muidugi  /   09:00, 12. juuli 2017
Käisin tasulises ja ilma järjekorrata. Maksin 55 eurot vestluse eest. Mainis seda, mida ma ise juba teadsin. Ei mingeid soovitusi, ei mingit ravi seal ei toimunud. Paistab, et see tasu on vaid vestluse eest, aga see vestlus oli väga lühike.
O
oh ja  /   08:33, 12. juuli 2017
aga ilmselt ime, et tasulise vastuvõtu aegu saab alati ja võrdlemisi kiiresti ning seega näib miski siin pildil väga viltu olevat või võib olla üldise korruptsiooni taustal mingil moel korrumpeerunudki kuidagi olevat
M
mina  /   08:25, 12. juuli 2017
tahetakse haiged suretada,et jääks alles terved ja tugevad,saab ruhkem saata abi kaugemale
A
ab   /   08:02, 12. juuli 2017
need poliitkulid, kes asja nii kauge on viinud, peaks seina äärde panema..kasvõi häbiseina!
M
muidugi  /   07:39, 12. juuli 2017
need pikad järjekorrad on kunstlikult tekitatud,vähendagu tasulisi vastuvõtu aegu, küll siis lüheneb ka järjekord,
A
Aitäh riigikogule  /   07:27, 12. juuli 2017
ja tervishoiu ministrile, midagi nii inimsõbralikku on kohe keeruline välja mõelda:)
K
kui raha ei ole,  /   07:22, 12. juuli 2017
siis vahi seda irvitavat Saagimit, temal ka pole raha.
S
Somm  /   04:15, 12. juuli 2017
Lõpetage see tasuta arstide tootmine. Maksku õppemaks tagasi ,kui läheb väljaspoole koduriiki tööle. Ma ise olin soome keele kursusel ( mitte med. töötajana) koos 12ne kolmanda kursuse arstitudengiga !
M
möla maha  /   07:20, 12. juuli 2017
Soome loob meie inimestele töökohad siis peab ka tööjõud sinna liikuma.
V
vale vastus  /   09:16, 12. juuli 2017
Haigekassa ei rahasta rohkem eriarstide vastuvõttu ja tasuta ei ole keegi kohustatud tööd tegema.
M
Mädanik  /   11:49, 12. juuli 2017
Tasuta erastajad üürivad kalli raha eest tasuta saadud kortereid välja siis nimetatakse seda turumajanduseks.
Nii et miks peaks arst midagi veel riigile midagi tagasi maksma.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis