(ARNO SAAR)

Õhtuleht: Milline on liiklusohutuse seisukohalt optimaalne piirkiirus maanteedel? Kas sõidukite suurem turvalisus annab lähitulevikus alust piirkiiruseid oluliselt tõsta?

Erik Ernits, Eesti maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja: Enamik Euroopa riike on praeguseks rakendanud või rakendamas nullvisiooni põhimõtteid (nimi erineb riigiti). Üks selle oluline komponent on just sõidukiirus. Nullvisiooni lähenemise puhul lähtutakse piirkiiruste määramisel inimkeha võimest taluda kokkupõrkeenergiat.

Aluseks on võetud, et sõidukiirus ei tohi olla nii kõrge, et inimene kokkupõrke korral hukkuks või raskelt vigastada saaks. Loomulikult sõltub ohutu kiirus mitmest asjaolust, eelkõige sellest, millised kokkupõrked on konkreetsel teel võimalikud. Näiteks 1 + 1 sõidurajaga teel, kus on võimalik kokku põrgata vastutuleva sõidukiga, on nullvisiooni kohaselt ohutu kiirus 70km/h. Seda ka tänapäevaste, varasemaga võrreldes oluliselt turvalisemate autode puhul.

Eraldatud sõiduradadega teedel (2 + 2, 2 + 1 või ka 1 + 1 sõidurada) on vastutulevate sõidukitega kokku põrkamise oht viidud olematuks, mistõttu on seal ka nullvisiooni loogikal põhinev piirkiirus kõrgem. Vaadates nullvisiooni ideoloogia edukamaid kasutajaid (eelkõige Skandinaavia maad) näeme, et sealne üldine piirkiirus on väiksem kui 90km/h.

Jaga artiklit

16 kommentaari

S
ST  /   21:24, 11. juuli 2017
Loomulikult peaks ja tuleks piirkiirust tõsta. 2 realisel 130 km/h ja 4 realisel 160 km/h.
-
---  /   06:46, 11. juuli 2017
loomulikult peaks arvestama riigi autojuhtide vaimsete võimetega ja psüühilise olukorraga,. Eestis on selles osas asi ikka väga halb. Iga kümnes juht on roolijoodik, ohtliik kihutaja, tihtipeale on ta elu saavutus autojuhi lubade saamine.
Eesti on liiga väike, et kihutada. Ja mida hakkad sa peale, kui oled sihtkohta kihutades 5 minutit võitnud? Mida sa teed nende minutitega, mille võitsid, kui rikkusid oma idiootse kihutamisega kümnete kaasliiklejate meeleolu ja närve.
Kuni autojui lube antakse kergekäeliset igale vaimselt arenematule, peab piirkiirust vähendama . esialgu 80-le.

Päevatoimetaja

Kristin Aasma
Telefon 51993733
kristin.aasma@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis