(ARNO SAAR)

Õhtuleht: Milline on liiklusohutuse seisukohalt optimaalne piirkiirus maanteedel? Kas sõidukite suurem turvalisus annab lähitulevikus alust piirkiiruseid oluliselt tõsta?

Erik Ernits, Eesti maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja: Enamik Euroopa riike on praeguseks rakendanud või rakendamas nullvisiooni põhimõtteid (nimi erineb riigiti). Üks selle oluline komponent on just sõidukiirus. Nullvisiooni lähenemise puhul lähtutakse piirkiiruste määramisel inimkeha võimest taluda kokkupõrkeenergiat.

Aluseks on võetud, et sõidukiirus ei tohi olla nii kõrge, et inimene kokkupõrke korral hukkuks või raskelt vigastada saaks. Loomulikult sõltub ohutu kiirus mitmest asjaolust, eelkõige sellest, millised kokkupõrked on konkreetsel teel võimalikud. Näiteks 1 + 1 sõidurajaga teel, kus on võimalik kokku põrgata vastutuleva sõidukiga, on nullvisiooni kohaselt ohutu kiirus 70km/h. Seda ka tänapäevaste, varasemaga võrreldes oluliselt turvalisemate autode puhul.

Eraldatud sõiduradadega teedel (2 + 2, 2 + 1 või ka 1 + 1 sõidurada) on vastutulevate sõidukitega kokku põrkamise oht viidud olematuks, mistõttu on seal ka nullvisiooni loogikal põhinev piirkiirus kõrgem. Vaadates nullvisiooni ideoloogia edukamaid kasutajaid (eelkõige Skandinaavia maad) näeme, et sealne üldine piirkiirus on väiksem kui 90km/h.

Jaga artiklit

17 kommentaari

S
salliv tolerast  /   01:31, 12. nov 2017
Ma sõidan ikka sama kiirusega nagu alati. Ehk siis vastavalt sellele, milline sõiduk on. Tavalise pereautoga 100-120kmh on optimaalne. Tänapäeva sakslane sobib 160kmh väga hästi maanteele ja nii sõidan alati.
Kui see ernits tahab liiklusohutust, siis kontrolligu autode rehve, aga rehve ei kontrollita. Võib vabalt sõita kivistunud rehviga, mingeid piiranguid pole. Pane 10a vana rehv alla ja kõik vahivad, oleks ainult mustrit vähemalt 1,6mm, siis ongi ohtutu! Vabandust, aga selline rehv 90kmh vihmasel maanteel on minu jaoks elule ohtlik, aga see on seaduslik ja kõik on Ernitsa meelest korras!
S
ST  /   21:24, 11. juuli 2017
Loomulikult peaks ja tuleks piirkiirust tõsta. 2 realisel 130 km/h ja 4 realisel 160 km/h.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis