(Alar Truu)

Reidi tee ja Haabersti uue ristmiku ehituses on nähtud võluvitsa pea kõigi Tallinnas veel esinevate liiklusprobleemide lahendamiseks. Üks peaks juhtima veokid sadamast linnast välja ja tooma Viimsi autoomanikud mugavamalt kesklinna, teine aga leevendama tipptunniummikuid Haabersti ringil. Pole tarvis olla selgeltnägija nentimaks, et mõlemal juhul vahetavad ummikud lihtsalt oma asukohta linna südamele lähemale. Sest kesklinn pole ju kummist, eriti kui paremad teed meelitavad järjest uusi autoomanikke linna sõitma. Ülemiste liiklussõlme ehitus pole ära hoidnud ju ummikuid Tartu maanteel kesklinnapoolses otsas.

Linnavõimud üritavad teha kahte erinevat asja korraga: ühelt poolt kutsuvad autojuhte jätma oma sõidukeid linnaserva ja kasutama linnasõiduks ühistransporti, teisalt aga peibutavad eeslinnarahvast heade uute teede rajamisega autoga otse kesklinna sõitma. Selliste omavahel vastukäivate signaalide saatmine tähendab kas valimiseelset kõigile korraga meeldimise soovi või lihtsalt otsustusvõimetust. Vähemalt nende kahe suure ehituse puhul pole tekkinud mitte ainult koostööd linnavõimu ja kodanikuühiskonna vahel, vaid linnaisad on puudekallistajaid ja muid tülikaid aktiviste pigem naeruvääristanud – ehitused lubatakse viia projektides ette nähtud kujul lõpuni igal juhul (kui just kohus pidurdama ei hakka).

Samasugust otsusekindlust ootame linnavõimult ka Viru väljaku ning Narva ja Pärnu maantee kesklinnaosa ümberkujundamisel, mis peaks muutma suure osa linnasüdamest jalakäijate ja ratturite roheliseks oaasiks ning tõrjuks märgatava osa sõidukeist sellest piirkonnast sootuks eemale. Sel taustal jääbki arusaamatuks, miks ei võiks sarnast lähenemist rakendada ka Reidi tee puhul ning säästa Russalka rannaäärt liiklusmagistraali asemel suurlinliku promenaadi jaoks.

Laiemat pilti vaadates on aga magistraalide kesklinna toomine liikluskorralduse eilne päev. Autosid ei tohi mitte kesklinna meelitada, vaid hoopis eemal hoida. Haabersti uue ristmiku asemel tulnuks linna piirile ehitada parkla, et eeslinnarahvas saaks kiire ühistranspordiga linna edasi sõita. Sama kehtib ka Viimsi ja muude linnataguste piirkondade kohta. Algul oleks autorahva pahameel suur, kuid küll kõik ära harjuvad nagu on harjutud ka eraldi ühistranspordi radadega.     

Jaga artiklit

25 kommentaari

K
Kinni  /   14:35, 18. juuni 2017
Enne viis Vabaduse pst.Laagrisse.Nüüd viib Laagrisse Reigi tee ja pikaks ajaks.
T
tehku  /   17:18, 15. juuni 2017
ilus rand parem

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 51993733
marge.sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis