(Robin Roots)

Mailis Repsile kui lapsevanemale ei saa pahaks panna, kui ta kasutab oma laste vedamiseks tööandja sõidukit. Sest ministeerium helde ja lahke tööandjana on andnud ministri käsutusse sõiduauto asemel väikebussi, et ministri suur perekond sinna ära mahuks. Haridusministeerium sedastab, et sel moel toetavad nad ministri tõhusat ajakasutust. Soovolinik Liisa Pakosta kiidab ministeeriumi, sest vastavalt seadusele peabki tööandja tegema vajalikke kohandusi, et anda lapsevanematele päriselus võrdsed võimalused tööd teha. Kuid siia ongi koer maetud. Sest nagu Joosep Tootski ütles – see kõik on ilus teooria, mis praktikas realiseerub kardetavasti vaid sellist masti riigiametnike puhul, kel on lisaks ametiautole ka isikliku sohvri kasutamise õigus.

Poliitikuna peaks Reps aga mõtlema, millise signaali ta ühiskonnale sellega annab. Sest esiteks on ministri erakond Tallinnas sisse viinud tasuta ühistranspordi, mida ministri lastel nüüd kasutada ei kõlba ning teiseks on palju räägitud ka vati sees kasvavast põlvkonnast, kes ise sammugi ei astu ja keda igale poole autoga ukse ette viiakse.

Reps on varem kurtnud, et raha on vähe. Aga mida teevad need lapsevanemad, kes ei teeni Repsigi palka? Õigemini – kui palju on terves Eestis tööandjaid, kes vahetaksid töötaja ametiauto väikebussi vastu, et kogu pere ikka peale mahuks? Küllap teab vastust sellele ka Repsi toetama asunud soovolinik Pakosta.

Samas on riigiauto oma tarbeks kasutamise traditsioon Eestis pikk, olgu selleks siis aastaid oma naise ja laste sõidutamiseks eraldi autot koos autojuhiga kasutanud kantsler või oma vanemad ametiautoga spaasse vedada lasknud politseijuht.

Maksuameti eksjuht kiitles, et tema võib ametiautoga spordiklubisse sõita, kuna tema auto pealt on erisoodustusmaks tasutud. Kui nii maksuameti juhi, Repsi kui ka teiste riigiametnike 256 euro suuruse erisoodustusmaksu tasub lõppkokkuvõttes maksumaksja, siis on tegu piisavalt suure tööandjapoolse soodustusega. Haridusministeeriumi ja kõigi teiste riigiasutuste puhul peab aga küsima, kas auto isiklikuks otstarbeks kasutamine ja kohanduste tegemine, millele viitab soovolinik, kehtib kõigi töötajate või ainult mõne üksiku tippametniku suhtes. Vastus sellele küsimusele ütleb, kas tegu on banaanivabariigiga või mitte.

Jaga artiklit

40 kommentaari

E
Ei meeldi need huupi vihapritsijad  /   21:17, 11. juuni 2017
Mis te näägute ministri ja tema laste kallal? Tehke ise ka midagi ära, kasvõi pakkuge lahendusi.
Kritiseerimas on kõik kanged, aga kui küsida, mismoodi asju parandada, siis algab üks puiklemine ja vabandamine: Oh mis te nüüd, mida mina oskan arvata, mis minust ka oleneb...jne
Endal lapsi ilmselt polegi, seepärast ei saagi asjadest aru. Riigiametnik on samasugune inimene, kui sina ja mina, st ühitab oma laste koolimineku enda tööleminekuga.
Ah et miks Mailis iga päev Tartus ei käi? Olete unustanud, et tal on kodus kuuvanune imik ja tänapäeva asjaajamised saab ka digivahendite kaudu aetud.
K
Kallis rahvas,  /   08:18, 7. juuni 2017
kuidas te ette kujutatate, kas lapsed peaks viima kooli/lasteaeda oma autoga, siis koju sõitma, vahetama eraauto ametiauto vastu ja minema tööle? Tallinnas? Liiklusummikutes passides tegema topelt ootamisi, aja raiskamisi? Selline irisemine on lihtsalt õelus, ei muud.

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis