Joogid (Geidi Raud)

Ernst & Young ja KPMG poolt koostatud maksupaketi mõjuanalüüsid näitavad, et rängema hoobi maksumuudatustest saab joogisektor, millele kehtestatakse magustatud jookide maks. Joogisektori müügitulu langeks maksude tõttu 32 protsenti, mis tähendab sektoris 500-600 töökoha kadumist.

"Kuna 85 protsenti maksumuudatuste kogumõjust tuleneb suhkrumaksust, siis ilmselgelt mõjutab see kõige rohkem joogisektorit, pannes meid konkurentidega väga ebavõrdsesse olukorda. Müüginumbrid vähenevad sektoris kolmandiku võrra, mis tähendab, et oleme sunnitud pikemas perspektiivis investeeringuid vähendama ja töökäsi koondama, et käibe kaotust kompenseerida,“ kurtis Karastusjookide Tootjate Liidu juht Nele Normak. "Valitsus ühelt poolt annab justkui lisaraha, aga koos erinevate maksutõusudega jääb inimestel kokkuvõttes ikkagi vähem raha kätte, kui lubatud. Rääkimata pikaajalisest negatiivsest mõjust Eesti majandusele."

Audiitorettevõtete analüüsi tulemuste kokkuvõte ütleb selgelt, et kuigi lühiajalises plaanis oleksid riigi maksutulud ka tootmise vähenemise korral positiivsed, siis pikemat perspektiivis - arvestades lisandväärtuse vähenemist ja ettevõtete investeeringute strateegia muutusi - võib efekt olla negatiivne.

Jaga artiklit

38 kommentaari

N
naine  /   09:00, 2. juuni 2017
Kõige hullemas seisus on meie lapsed, meie järeltulev põlvkond. Mis saab nende tervisest? Emad ostavad lastele suhkrujooke, moose, mis on täis suhkrut, komme, küpsiseid - see kõik kahjustab teie last, kas on sellest nii raske aru saada. Te hävitate oma laps! Hiljem imestatakse, et miks nii haiged ollakse, see on kõik magusa ja nisujahu tarbimisest. Rakud saavad kahjustatud. Ei saa aru, mida mõtleb üks ema, kui ta annab oma lapsele söömiseks suhkruvatti? Absurdikas! Selle asemel, et osta üks puuvili. Kui teil endil mõistust napib toitumisalastest teadmistest, siis uurige kirjandust.
E
eesti mees  /   08:50, 2. juuni 2017
Teeme ruumi mustadele.

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis