82 kommentaari

T
Tunnen lähedastele omalt poolt südamest kaasa! Uudis tuli mulle masendavalt ja raskelt!  /   16:40, 18. mai 2017
Ei osanud arvata,et uudis Eliise lahkumisest nii järsku tulla võib.See uudis mõjub nii mulle kui ka teistele masendavalt.Kurb ongi just see,et nii hea hingega ja südemega inimesed lähevad meie hulgast.Kuid mitte keegi ei pea siinses elus end üksikuna tundma.Oleme oma mõtetega toeks kõigile neile,kellel on tõesti rasked ajad.Kui tekiks võimalus,siis tahaks neid inimesi kunagi külastada.Rääkimata meie eesti peredest,kes on kellegi kaotanud.Neid on palju!
O
olgem õnnelikud!  /   12:19, 18. mai 2017
ei saa olla õnnelikumat inimest maailmas, kui ema, kelle lapsed on terved.
K
Kete  /   09:56, 18. mai 2017
Puhka rahus väike tüdruk! Kaastunne! :-(
A
armas Margit  /   08:57, 18. mai 2017
sügav kaastunne Sulle,sest see kõik on väga valus ,aga tea,et Pöial-Liisike on nüüd ingel.Tean omast käest,mis tähendab selline haige laps!Soovin Sulle eluks õnne ja armastust ,sest Sa oled visa!
A
ateist  /   14:05, 18. mai 2017
Ingleid ei ole olemas. Vastu käib see muinasjuttude vestmine. Minu lähedane on olnud mitu korda kliinilises surmas. Ta ei kogenud mitte midagi, ei valgust, jumalat ega muud. Need kevahälised kogemused on siiski koomas töötava aju produkt, midagi unenäo taolist.
K
kulla ateist,  /   18:50, 18. mai 2017
ilmaaegu erutud. Kui ma asjast õigesti aru sain, siis 08,57 pöördumine polnudki sulle mõeldud, ja sulle ei peagi see meeldima. Väga egoistlik sinust sellise teema all ettekirjutusi teha, mida inimesed võivad emale kirjutada, mida mitte. Ja mida teised tundma või uskuma peavad. Paras maailmanaba.
Juu su lähedane on vana ja patune juba, egas sellised saagi ingliks.
H
HDD  /   18:54, 18. mai 2017
ingleid ei usu aga usun energia jäävuse seadust - energia ei teki ega kao vaid muundub ühest olekust teise ning kanduda ühelt kehalt teisele.
V
vist vale koht  /   11:52, 19. mai 2017
lapsest on muidugi kahju - et ta pidi 12 aastat niimoodi... mul on ateistile midagi: oli 1997 hilissügis, sõin seeni ja ka suitsulihaga hernesuppi, paari päeva pärast hakkas halb - okse, kõht lahti, katkematu pearinglus, kahelinägemine, mis ei taandunud. Kiirabimeedik ütles, et "Te käisite meil mitu korda ära". Kus? Mäletan ilusat tumerohelise muruga lilleaasa, mulle jooksid vastu ema ja mustakirju koerake. Kusjuures toona mul ei olnud koera, emagi oli täie tervise juures. Nüüdseks 30 a. hiljem, on mul olnud kolm mustakirjut koerakest, olen ema põetanud, suretanud... aga meeles on nii eredalt, kuidas ta mulle vastu jooksis noore ja rõõmsana. Nagu ootaks.
L
looduses emad ise kõrvaldavad alaarenguga isendid ega toida neid.  /   08:19, 18. mai 2017
Video looduskalender.ee veebilehel näidatavatelt veebikaameratelt:
https://youtube.com/watch?v=u4bmGggZvOE
2016 06 03 17h06m Black Stork female throws undeveloped chick from the nest
R
related video  /   08:27, 18. mai 2017
S
si  /   07:19, 18. mai 2017
Kaastunne.
M
maamees   /   21:46, 17. mai 2017
Oma last matta on kõige valusam.Sügav kaastunne.
K
Kristiina  /   21:20, 17. mai 2017
Eliise võlus mind ära oma naeratusega ja silmadega kui tal hea oli. Sellepärast on ikka väga kahju. Samuti pole kellegi asi öelda kellel on eluõigus. Sügava puudega inimesed üldjuhul võivad olla kasuks natuke ka(Hawking,Downi sündroomiga inimesed, Järvpõld,Luks,Pedajas) Mäletate mida suutsid mõõduka puudega Eurolauljad. Seda mida enamik arvad,et ei suudagi. Proovige jämmida nagu nemad normintellektiga. Pole kindel et kõik paremini suudavad.
J
Jaana  /   20:21, 19. mai 2017
Kui hea oli. Aga kui ei olnud hea, oli piin?
J
JUSS  /   20:39, 17. mai 2017
Selline ülespuhutud ja emotsionaalne, lilleline ilukõne teeks au igale oraatorile, Mina näen surmas pigem traagikat, paratamatust.
D
dr  /   08:50, 18. mai 2017
surm on traagika lähedastele, kes omistavad lahkunu eluajale, saavutustele, ühistele mälestustele jne mingi (emotsionaalse) tähenduse. lahkunu saab puhata. kuigi ta ise ei tea, et ta puhkab. tal puudub teadvus.
M
Mihkel Espoost  /   20:21, 17. mai 2017
Piibel tõotab kyll,et taevas pole valu ja pisaraid,emmele on ka juba terve tytar vastas ja seda igavesti.Seniks siiajääjaile meelekindlust.
?
?  /   20:43, 17. mai 2017
Oopiumidoos? Või hädine lohutamiskatse?
E
ehh  /   20:16, 17. mai 2017
Kurb, kurb, kurb... Olen selle armsa tüdruku looga kursis olnud nii nagu meedias on kajastatud ja kuidagi väga hinge puges see lapseke. Emale kaastunne - ta väga võitles oma tütre heaolu eest.
.
..   /   19:56, 17. mai 2017
Kaastunne emale. Puhka rahus väike Eliise.
M
MGM  /   19:43, 17. mai 2017
Puhaku rahus ja loodame, et järgmise reinkarnatsiooniga veab rohkem.
?
?  /   20:35, 17. mai 2017
Jutlustame siis religiooni? Antud juhul budismi? Nii öelda uimastavat oopiumit?
M
MGM  /   21:19, 17. mai 2017
Sul pole ka vedanud.
!
!!!  /   21:24, 17. mai 2017
Mõned vajavad kahjuks reaalsuse ja karmi tõe asemel ilusalt, lohutavat muinasjuttu.
T
to !!!  /   22:33, 17. mai 2017
Mida esined siin? Missugune religioon sisaldab ilusat lohutavat muinasjuttu?
T
to 22:33  /   09:29, 18. mai 2017
Milline? Ilmselt pole sa religioonide alustega üldse tuttav. Paradiisi ja selle õndsust lubavad nii kristlased kui ka moslemid. Budistid lubavad jällegi kannauste palgana jällegi uut, õnnelikumat uuestisündi
M
maanaine  /   19:40, 17. mai 2017
Selliseid hapra hingena sündinuid ei tohiks meditsiin elule turgutada. Looduslik valik peab jääma. Kujutage ette kui kõigil neil enneaegsetel omakorda järglased tuleksid - mis siis saaks tulevastest põlvedest ????
I
isegi  /   19:47, 17. mai 2017
kui sul on õigus,siis siin ei ole õige koht seda öelda.
P
pert  /   20:35, 17. mai 2017
See on väga keeruline teema ja eks aeg on teinud oma nõuded.
Näiteks on selline absurdina tunduv inimõigus, et ka väga raske VAIMUpuudega inimesel on õigus luua pere ja saada lapsi. Hakkab nagu terve mõistuse vastu??? Siin pole jutt normaalse intelektiga inimestest, kelle puhul on loogiline, et kui inimene teab, kes ta on ja mida ta teeb, vaatamata oma füüsilisele puudele on juu loomulik, et ta võib olla osa normaalsest elust. AGA absurd on just see, et sügava ja raske vaimupuudega inimest tuleb võtta ja näha, kui tavalist normaalse intelektiga inimest, kes võib luua pere ja saada järglasi.
.
.  /   22:18, 17. mai 2017
Sul pole ilmselt aimugi mis seisundis on sügava ja raske vaimupuudega inimesed. Sügava vaimupuudega oli nt. seesma laps- võimetu ise pead hoidma, sööma, ennast keerama. Mis pere loomisest ja laste saamisest sa räägid? Tõesti, tahaks ropendada aga siis ÕL seda kommentaari läbi ei lase.
Laste saamiseks on võimelised ehk kerge vaimupuudega inimesed ja enamasti ka mitte nemad, kui neil on eestkostjad ja nedega tegeletakse.
Vali oma sõnu ja ole vait või hari natuke ennast mida tähendab sügav või raske vaimupuue.
Sinu puhul on ilmselt tegemist sügava või raske rumalusega.
.
.  /   22:29, 17. mai 2017
Sul pole ilmselt aimugi mis seisundis on sügava ja raske vaimupuudega inimesed. Sügava vaimupuudega oli nt. seesma laps- võimetu ise pead hoidma, sööma, ennast keerama. Mis pere loomisest ja laste saamisest sa räägid? Tõesti, tahaks ropendada aga siis ÕL seda kommentaari läbi ei lase.
Laste saamiseks on võimelised ehk kerge vaimupuudega inimesed ja enamasti ka mitte nemad, kui neil on eestkostjad ja nedega tegeletakse.
Vali oma sõnu ja ole vait või hari natuke ennast mida tähendab sügav või raske vaimupuue.
Sinu puhul on ilmselt tegemist sügava või raske rumalusega.
?
?  /   00:00, 18. mai 2017
Eliise oligi sügava vaimupuudega, kuidas ta sinu meelest pere oleks loonud või lapsi saanud? Mõtle ka, mida suust välja ajad.
.
.  /   00:01, 18. mai 2017
Sul pole ilmselt aimugi mis seisundis on sügava ja raske vaimupuudega inimesed. Sügava vaimupuudega oli nt. seesma laps- võimetu ise pead hoidma, sööma, ennast keerama. Mis pere loomisest ja laste saamisest sa räägid? Tõesti, tahaks midagi krõbedamat öelda aga siis ÕL seda kommentaari läbi ei lase.
Laste saamiseks on võimelised ehk kerge vaimupuudega inimesed ja enamasti ka mitte nemad, kui neil on eestkostjad ja nedega tegeletakse.
Vali oma sõnu või hari natuke ennast mida tähendab sügav või raske vaimupuue.
Sinu puhul on ilmselt tegemist sügava või raske rumalusega.
  /   08:52, 18. mai 2017
olen kasutajaga . nõus!
K
kala  /   11:54, 19. mai 2017
Mitte hapra hingega, vaid hapra kehaga. Hing oli sel lapsel erakordselt tugev, et jaksas niikaua siin vaevademaal vastu pidada.
J
Juulius   /   19:25, 17. mai 2017
Ei saa mina öelda, mis on kellegi jaoks õige või vale, mis mõtted on kellegi peas, mida või keda süüdistada. Aga ma küsin, üheski artiklis pole juttu olnud lapse isast. Vastutus lapse eest ju kahepoolne. Au emale, kes andis endast rohkem, kui suutis...
Meie tänapäeva teadus teeb imesid, nii turgutati elule ka see vaevu 490 grammine ja 19 cm pikk sügavalt enneaegne laps. 12 pikka aastat olid kindlasti emale rasked, aga ehk läheb peale leinaaega emale lihtsamaks. Mälestus lahkunud lapsest jääb alati emaga.
K
kui aga  /   20:28, 17. mai 2017
oleks lastud minna?
aasta-paar kurvastust ja oleks saanud äkki terve lapse, või lausa kaks-kolm selle ajaga?
  /   13:43, 18. mai 2017
Sul on õigus. Selle pisikese lapse oleks arstid võinud lasta minna. Selle lapsega tuli kaasa väga palju muresid ja südamevalu. Kas nüüd oli siis parem pärast 12 aastast mure ja valu õule elada lapse kaotust. Selline teguviis on võib-olla jõhker, aga see lapsuke ei teadnud oma olemasolust niikui nii midagi. Minu arvates on kogu selle lapse elulugu nendele MTÜ-dele kasulik, et inimesed haletseksid ja annetaksid raha. Ei usu hästi, et nendel MTÜ-tajale lapse surm nii raskelt mõjus. Ainuke, kes kannatas 12 aastat, oli lapse ema. Siiras kaastunne talle.
K
kanakont  /   12:01, 19. mai 2017
Arvan, et kui ta juba ellu ju, siis hoiti teda sihtotstarbeliselt elus. Nagu meditsiini arengu jaoks või nii. Normkaalus vastsündinu on ca 2500-4500 grammi. Alla 500 grammist vastsündinut, kes ise hingas, no see oli meditsiiniline ime ja oli vaja piire kombata. Emme närve muidugi keegi ei uurinud. Emmel on ikka ematunded ja soov iga hinnaga oma last elusana näha, loota, loota....imet
J
Juulius-le  /   22:45, 17. mai 2017
Isast oli telesaates kunagi juttu niipalju, et too ei pidanud sellele valule ja vatile vastu ja lahkus pere juurest.
A
aga  /   08:56, 18. mai 2017
Eestis on saanud tavaliseks ja suurema enamuse kuni 45 aastaste (võitjate põlvkond) poolt ülimalt aktsepteeritud perede, lihtsam on ära koosta lihtsalt elukaaslase juurest , hülgamine "isade "poolt. Kui märsksõnaaks on ainult seks ja voodinaudingud ja ikka enam atarktiivste noorte partneritega, jooksevad tühised ja vastutusvõimetud tegelased seksinaudingute (sealjuures on oluline ka partneri majanduslik seis e. varakus) ja võõra vara himus "mehed" ("naised ka) aina ühest suhtest teise. Kergekäeliselt hüljatakse ka terveid lapsi , aga puudega või veaga laps- sealt panevad "isad" kiiresti plehku. Ise on nad tihti invageenide kandjad . Kui naise peaskin endast rohkem lugu ega võtaks avasüli iga tühikargajat , erti oma ellemise pesa hüljanuid , vastu, oleks ka hoopis lihtsam nende enda elu. Võtke või Võrno, matsliku käitumisega tüüp.
K
kõige valusam asi  /   10:13, 18. mai 2017
on emale, kes rõõmuga ootab lapse sündi, öelda et laps pole terve.
M
Milleks isa maha teha?   /   11:40, 18. mai 2017
Kui te natukenegi googeldaks, siis tõepoolest, isa lahkus. Ja mis selles valesti on? Margit on ise ka öelnud, et meditsiin aitab elule, aga kes aitaks elada? See on olnud Margiti valik, oma last ise hooldada. Justnimelt hooldada- looduse vastu ju ei saa, leivapätsile elu sisse ei puhu. Miks ülistada meditsiini, mis turgutab elule 490 grammi kaaluva loote? Poleks seda olnud, vaid lapsel vaikselt ära lastud minna, küllap oleks pere saanud ka uue, terve lapse.
R
rahu olgu neiukesele !  /   19:13, 17. mai 2017
tema sai oma vaevast ja piinast vabaks. Rahu ka emale .
K
Kuulge,   /   19:03, 17. mai 2017
laps lahku elust, tundke kaasa vanematele. Emale on oma laps kallis, olenemata milline ta on. Keegi ei tea, võib olla laps oli omamoodi õnnelik tundes oma ema soojust ja lähedust. Puhka rahus!
.
....  /   19:20, 17. mai 2017
ja kui suurem kaotusvalu hakkab mööda saama, saab ka ema üle pika aja elada - mõistab, KUI palju kergem on elu, kui ei pea hoolitsema sellise raske puudega väikese inimese eest, iga hetk, mil ta hingab...
M
miks   /   10:15, 18. mai 2017
selliseid lapsi ei lasta lihtsalt minna.
S
Solei  /   18:53, 17. mai 2017
Rahu tema hingele.Rahu saabugu ema hinge.
T
tom  /   18:26, 17. mai 2017
Minu arvates ei ole eluks sobimatu sügava vaimse puudega inimeste vägisi elus hoidmine ja nii lapse kui lähedaste piinamine eetiline.
J
jerry  /   19:02, 17. mai 2017
ära siis piina end
T
tomile  /   19:07, 17. mai 2017
Kas on eetiline otsustada inimese elu ja surma üle pelgalt põhjusel et tüdrukule ei antud kahjuks looduse poolt kaasa see mis nn täisväärtuslikuks eluks vajalik?
U
Uhh  /   06:44, 18. mai 2017
Ega meil pole siin tegemist inimkatsetega.
Miks oli vaja 490 grammist üles putitada?
M
mall  /   19:08, 17. mai 2017
..ja kes seda Jumalat sinu arust peaks mangima? Hitler arvas sinu moodi- alustas puudega inimestest ja lopetas iseendaga.
K
Kunagi visati puudega  /   07:55, 18. mai 2017
lapsi ka kaljult alla või jäeti metsa huntidele-rebastele..
+argument "Aadu", et mõtte tähtsust suuremaks puhuda.
F
fa  /   22:35, 17. mai 2017
Teadus saab siin oma osa. Ta saab võimaluse uurida miks kuidas jne. Et vähem selliseid sünniks ja kui sünnib siis kuidas neid võimalikult paremini aidata.
  /   14:25, 18. mai 2017
teadus on juba ammu mõnegi asjaga liiga kaugele läinud. ei pea iga eluvõimetu lapsekese kannatusi pikendama, et too oleks nendele küünte vahel katsejäneseks. samuti ahnetele mtü-dele rahamasinaks.
!
!!!  /   18:17, 17. mai 2017
Väga valus uudis. Aga siin tekib mul kiuslik küsimus, kas väike Elise võis olla õnnelik? Ilmselt vist mitte. Või oli selline vegeteerimine lihtsalt piin ja vaev? Ma ei tea. Kardan,et tema elu talle ilmselt küll midagi meeldivat ei pakkunud. Vahest olnuks sel juhul parem siis üldse sündimata jäädagi?
Keegi ei tea päris täpselt ette, milline laps sünnib. Seega võib igaüht tabada valus õnnetus. Kuid mõnikord siiski on puude tõenäosus arstidele juba ette teada. Tean mitut juhust, kus pärast uuringuid on ema hoiatatud raske puudega lapse sündimise võimalusest ja soovitatud abordi kasuks otsustada. Ja tean ka mõnda juhust, kus lapseootel ema on sellest kategooriliselt keeldunud. On tahtnud muudkui oma oodarud, väikest armsat beebit. On tahtnud ja on saanudki. Ning on läinud nii nii kui ka naa. On juhtunud, et puue polnudki nii suur kui algul kardeti. Kuid on läinud kahjuks ka väga halvasti. Siin tekibki mul küsimus, et kas lapseootel naisterahvas on ikka kompetentne ise otsustama, kas sellist last ilmale tuua või mitte.
K
kell 18.17 +le 17.mai 2017  /   18:28, 17. mai 2017
Väike Eliise oli enneaegne laps. Enneaegset sündimist ei suuda arstid ette ennustada. Inetu on siin niimoodi kirjutada.
!
!!!  /   20:33, 17. mai 2017
Enneaegse sünnituse eest ei ole kahjuks mitte keegi kaitstud. Aga enne kui häbi-häbi öelda, loe kommentaar ikka lõpuni ka. Kommentaari põhiosa räägib millestki muust. Nendest, kellel on loote puudulik areng õigeaegselt diagnoositud, kuid kes ikkagi otsustavad sünnitada. Kõigikide ja tõenäosusprotsentide kiuste.
Kunagi elasid mul naabrid, kellel oli taoline õnnetus. Sündis poiss, kellel oli imiku mõistus ja nii see kahjuks jäigi. Kogu isa-ema hool ja vaev kulus selle õnnetu äbariku elushoidmiseks ja hooldamiseks, muuks enam aega ja raha ei jagunudki. Mitukümmed aastat edasi. Kahjuks tulutult. Seetõttu jäidki järgmised lapsed sündimata-kasvatamata. Ja mis saab õnnetust siis, kui raugastuvad vanemad enam temaga hakkama ei saa, kui nad siit ilmast lahkuvad?
K
Kristiina  /   21:33, 17. mai 2017
Enamik puudeid laseb elada. Olgu selleks mõni organipuudulikkus,jäsemete puudumine või Downi/klienefelter/Turneri sündroom. Jah on vaja nati enam õpet või abivahendeid aga täisvereline elu on võimalik. Seega pole eetiline hukka mõista neid kes teavad mis lapsel tuvastatud puue tähendab ja mille puhul 90% on elatava variandiga.
K
Kristiina  /   21:36, 17. mai 2017
Näiteks Hüdrotsefaaliaga lastest 90% õpib tavakoolis või on kerge intellektipuudega mis ei välista tavalist elu.
K
Kristiina  /   21:39, 17. mai 2017
Vanasti oli suremus ja sügava puude esinemine Hüdrotsefaaliaga laste seas 90% kuid nüüd peale sunteerimise tehnoloogiat on 90% talutava elukvaliteediga(isegi kui on toolis spina bifidaga mis sageli kaasas)
.
...  /   19:12, 17. mai 2017
Ja keda tohib sinu arust ilmale tuua- inult rikkaid ja ilusaid voi. Me peame lopuks joudma sinnamaani, et igal inimesel on maailmas koht- olgu see siis milline tahes. Me oleme 1000% sovieedid kuna laane uhiskonnas selline arutelu poleks voimalik. Selleasemel , et hurjutada arste ja ema peaks perele tugiteenuseid pakkuma.
T
tp ...  /   20:20, 17. mai 2017
Igal asjal on mõistlikkuse piir. Seoses "meditsiini võiduga" jäävad nüüd elama need, kes oleksid normaalsetes oludes täiesti elujõuetud Ja edaspidi veelgi rohkem. . Kunstlik elushoidmine, vegeteerumine. Kusjuures pole lootustki paranemiseks, mõistuse ärkamiseks, täisväärtuslikuks eluks. Kas selline seisund on ikka nii igatsusväärne? Nii et aina rohkem ja rohkem tugiteenuseid? Lõpuks jõuaksime sedasi kahjuks olukorrani, kus kogu nii öelda rahvuslik koguprodukt ja loodav rikkus kulub selliste ilma mõistusega olendite kunstlikuks toitmiseks. Kus ühe töötegija kohta tuleb mitu sellist kunstlikult elus hoitavat, Tekib absurdne ummikseis.
K
Kallis umpapulla  /   21:34, 17. mai 2017
Tundub, et sa oled sofistikas ja demagoogias üsna tugev, kui jutu nii kenasti teisele, poliitilisele teemale veeretad. Aga mis puutub ikkagi algsesse teemasse siis tõesti, mõnedel juhtudel pole mõtet aparatuuri sisse lülitadagi. Või see välja lülitada, kui nagunii enam mitte mingit lootust paranemiseks pole. ise eelistaksin pigem eutanaasiat lootusetutele piinadele ning agooniale. Eriti kui see toimuks mingi odava hooldekodu 6-ses, täistopitud palatitoas. Kus pole ei hoolt ega hoolimist.
U
Umpapulla  /   21:53, 17. mai 2017
mulle ei tundu küll, et sina oled otsustaja kes võib või kes ei või elada.
N
No  /   22:01, 17. mai 2017
kuidas sa sellisest hoolid või hooldad kes teisi rämpsuks peab. Pole ju mõtet siibert tühjendada või külge keearta :)
T
to umpapulla  /   22:16, 17. mai 2017
Ega mina ei pretendeerigi sllise tähtsa otsustusõiguse peale. Ja ka emotsioonidest pakatav ema või pereliige pole selleks objektiivselt võimeline. Ka raviarst pole alati kompetentseim vastavat otsust langetama, sest arstki on vaid inimene, seega ekslik. Ega ei oskagi kedagi kompetentsemat välja pakkuda, kui näiteks arstide konsiilium. Kes võiks otsustada, kas pistik seinast välja tõmmata või mitte.
Varem oli otsustajaks emake loodus ise, kuid nüüd on meditsiin õppinud seda segama. suutmata samas ka päätetavat ravida. Sisuliselt suudetakse inimest hoida isegi mingis vegeteerivas seisundis. Ka juhul, kui aju on sisuliselt surnud. Ja minu arvates on see siiski pisut liig.
U
Umpapulla  /   22:49, 17. mai 2017
Et reostame vana kaevu enne ära kui uus valmis on ehk keerame pöial liiside kraanid kohe kinni siis meditsiin areneb veel kiiremini :) Nii või?
T
to umpapulla  /   01:47, 18. mai 2017
Nii et kasutame siis neid hoopiski meditsiiniliste kastsejänestena või? Merisigade ja valgete laborihiirtena? Tänan!
K
keegi  /   13:06, 19. mai 2017
Sellel teemal ma pole kompetentne arutlema, pole spetsialist, kuid elu jooksul kuuldud nähtud nii mõndagi. Ja kahjuks pean su arutlusega üldjoontes nõustuma.
Aga võta nüüd ema seisukohta, eriti siis kui tal pole puudega lapse maailmast õrna aimugi ja elab teadmisega, et kõik lapsed saavad kord terveks. Meenub, üks kuulujutu tasemel lugu umbes 10 aastat tagasi - arst rääkis rasedaga ja mainis et laps sünnib puudega ja tegi ettepaneku rasedus katkestada - ema reaktsioon oli, et mis siis, kui lapsel mõni sõrm vähem on? Palatikaaslased püüdsid selgitada, et arst kindlasti ainult sõrme pärast aborti ei soovitanud, kuid tulevane ema oli sellele kurt. Ta tõenäoliselt ei aimanud, kui hull võib asi olla, kahjuks ei tea, mis selle lootega oli ja mis edasi sai. Ühtlasi on olnud ka juhuseid, kus arstki võib eksida ja kehvast prognoosist hoolimata sünnib laps, kellest kasvab täiesti terve täiskasvanu. Ole nüüd tark otsustama...
Paraku neid lapsi, kes ei hakka iseseisvat elu elama, on väga palju. Nende elu on siis vanemate ja lähisugulaste tiiva all või hooldusasutustes. Meditsiini areng aga toob neid lapsi nii juurde, kuid samas nagu vähendab ka. Üha rohkem ja rohkem jääb ellu neid lapsi, kes veel mõnikümmend aastat tagasi oleks surnud (ja väga suur hulk nendest saavad täiesti terveteks täiskasvanuteks), kuid üha rohkem on ka haigusi ja väärarenguid, mida saab ravida ja riski õigeaegsel märkamisel ka ennetada.
Ja nüüd vaene arst peab mõistma, mis on tulemas - 100% garantiid pole millelegi - alla 500 grammine võib piisava õnnega täiesti terveks saada ja täiesti terve õigeaegne laps võib saada imikueas haiguse, mis ravile ei allu ja muuta ta eluaegseks voodihaigeks.
Seega rahvas - mõistvat suhtumist. Mitte keegi ei taha haiget last ja alati on olemas lootus, et kõik lõppeb hästi - sellepärast arstid püüavadki kõiki elus hoida, selle pisikese ime lootusega.
E
emale  /   18:12, 17. mai 2017
kurvale emale olgu lohutuseks teadmine, et seal, kuhu Eliisekene läks, pole valu ega vaeva. Temal on hea...
O
oi,oi  /   18:07, 17. mai 2017
Puhka nüüd rahus Eliisekene! 12 aastat voolikute abil elu,mida oli valus vaadata ja raske mõista.See oli elu mida kunstlikult venitati.Milleks see kõik?Nii raske puude korral ei oleks tohtinud teist korda elustada ja voolikutekülge aheldad.Selline elu ei teinud kedagi õnnelikuks,kõige vähem Eliisekest.
  /   18:20, 17. mai 2017
eks kõrvalseisjana on hea arutada, et mis vale või õige. Kui tegu oma lapsega, siis emad ikka loodavad ja võitlevad. Pisemagi lootuse puhul, ei anna alla.
Eks eks ole ka imesid juhtunud, sellest nad jõudu ammutavad.
M
Mofo  /   22:00, 17. mai 2017
Tagantjärele tarkus. Oma lapse nimel võitleb iga normaalne lapsevanem kuni lõpuni, ka siis kui see kõrvaltvaatajatele ratsionaalne ei tundu.
O
Oeh  /   18:05, 17. mai 2017
Emadepáeval :( aga eks ema oli selleks valmis juba ammu, lihtsalt kui reaalne hetk kátte jôuab on see ikkagi kui shokk, mida ei oleks osanud oodata.
K
kingitus emale,  /   19:10, 17. mai 2017
et tal oleks elu kergem. kaastunne. kas see laps ei rääkinud?
P
Puhka rahus  /   17:28, 17. mai 2017
väike ingel!
M
mõttepaus  /   17:24, 17. mai 2017
No vaat,kes on süüdi, et ei lasta minna,kel minek juba sündides ette nähtud...
M
mõttepaus ´ ile  /   18:14, 17. mai 2017
Iga elu on elamist väärt. Kui otsid heas mõttes süüdlast ,
siis see on viimase 20 aasta jooksul arenenud meditsiin. Tänu temale sai kalli Eliise elu võimalikuks. Kaastunne lähedastele ja sügav kummardus ja tänusõnad neile, kes ravisid Eliiset.
R
realistile  /   23:29, 17. mai 2017
sul on öigus,see ei ole elu,see on enda ja teiste möttetu piinamine
O
on  /   23:29, 17. mai 2017
õige jutt