15 kommentaari

M
Mida kuradit  /   23:29, 27. apr 2017
Teeme parem teleportatsiooni! Saab kasvõi Kuu peale Tallinnast. Küll rahad ka Euroopast tulevad.
E
ettepenek  /   14:51, 24. apr 2017
käige kalees ja te näete tühjust!Oli omal ka plaanis autoga inglismaale sõita.Kohale jõudes oli sellel hiiglsasuurel sissesõidu kohas ainult 4 autot.Pilet maksis 250 euri 36 km läbimise eest.Selleks tuli oodata järjekorras,kus autod sõitsid rongi peale.Loobusin loomulikult .Kalee sadam oli aga rahvast täis.Ülesõitu teenindas 3 laevafirmat ja ülesõit maksis 120 euri inimene+auto.Arvestage nüüd,kui palju maksaks pilet 80 km teekonna läbimiseks ja kui palju oleks reisijaid.Kui palju oleks reisijaid ilma autota,kes kasutaksid hüperluupi?
U
Uno Loop  /   16:57, 22. apr 2017
on ikka parem nimi.
A
arvamus  /   12:08, 22. apr 2017
tegemine ainult tegemise pärast.Kuhu nn.kalevipojad oma autod koos õlle ja kodusingiga panevad?Kuhu soomlased oma Valgast toodud alkokastid panevad?Või ongi mõldud vaid poliitikute ja hipide peale?
A
ATamm  /   16:47, 23. apr 2017
See selleks, lisaks keegi promob asja, millel pole veel prototüüpki valminud. See hetkel pooleli ja keegi ei tea, kuidas ja kas see üldse toimib.
K
kets  /   11:16, 22. apr 2017
Praegu on reisijate arv 10 milj. Oletades, et pool nendest hakkab seda toru kasutama ja piletihind on ca 40 euri ehk siis konkurentsivõimeline laevadega, siis aastas teenitaks 200 milj piletitulu. Pileti hinda võib ju ka tõsta aga siis hakkaks ka reisijate arv vähenema. Seega lõppnumber jääks samaks.
Algse investeeringu teeniks tasa (kui pileti hinda tõsta inflatsiooni võrra) heal juhul 40-50 aastaga. Aga käitlus ja hoolduskulud on ka sellel päris suured, mis pikendavad tasuvusaega veelgi.
N
Njah  /   19:55, 22. apr 2017
Midagi ei tule odavam. Kui tunnel valmis pannakse krõbe maks peale. saate näha. investeering on vaja ju tagasi teenida. Ega see heategevus ei ole vaid äri. Samas on ta siin vahel ainus tunnel mis annab monopoolse seisu. Unustage ära et saate odavalt liikuda.
O
Oletades, oletades...  /   03:40, 28. apr 2017
Alustuseks peab oletama et need mehed oskavad ka päriselt seda toru ehitada ja sellega inimesi sõidutada. Mille kohta pole vähimaidki tõendeid, ka sileda maa peal mitte.
E
erik  /   10:47, 22. apr 2017
Hyperloop kui üldse, on kauge tulevik. Reaalne on ikka tunnel Helsinki-Rohuneeme, kus grianiitpinnas igati soodne(ka kui maavara). Probleemikas on eesti poolne paemerglilised kihid. mida saab kull kasutada ehitusmaterjalide tootmiseks või materjalina ehitustäidisena, kuid toestustaristu keerulisem ja kulukas.
L
Linnakas  /   09:38, 22. apr 2017
Et siis paneme 80 rekat hyperloopi ja kvanthyppega Tampere taha sohu täiteks?? Või hakkab see töölisklass sul 150 euro eest sõitma? Aga kus on baar, kuhu nuka taha oksendada saab? Ja lõpptulemus on ikka see, et oled 5mintsaga Talnas ja siis ootad järgmise päeva hommikut, et viieeuroga Võrru saaks.
!
!!!  /   20:46, 21. apr 2017
Kuni 13 miljardit? Aga praktikas on sellistel hiidprojektidel millegipärast kalduvus ikka planeeritust poole kallimaks kujuneda.
Mida see kahe linna vaheline ühendus aga annaks? Kaupu sedasi ei kahjuks vea. Kas vaid kalevipoegi Soome tööle ja puhkepäevaks koju käima? Milline peaks olema siis aga pileti hind, et need investeeritud mitukümmend miljardit tagasi teenida, kasumit toota ja üsna kallid ekspluatatsioonikulud katta? Kardan, et tasuvus oleks umbes sama, nagu mereveest kulla eraldaminegi. Teoreetiliselt küll võimalik, kuid Mitukümmend korda kallim kui toodetu väärtus turuhindades.
K
Kuuuurija  /   11:27, 21. apr 2017
Äpud ei suuda teha valmis 2 miili testradagi:
https://www.inverse.com/article/30547-hyperloop-one-testing-delays
E
ert  /   17:33, 22. apr 2017
sest tegu on järjekordse failstarter projektiga mis elab aint tänu haibile ning inimeste teadmatusele.
K
Kuuuurija  /   11:22, 21. apr 2017
Ometi kulub neil isegi lühikese testraja loomiseks rohkem aega, kui kordades pikema tavaraudtee kapitaalremondiks?
Hüperluup on bluff ja see ei realiseeru vähemalt lähima 50 aasta jooksul!
I
Imeb  /   21:05, 21. apr 2017
täiega

Päevatoimetaja

Aleksander Pihlak
Telefon 51993733
Aleksander.pihlak@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis