84 kommentaari

J
Juhan.  /   08:57, 22. apr 2017
Oli kunagi ajalehes kaart kus näidati kui palju eestist alles jääb kui fosforiit siit minema viiakse selle pealkiri oli jää sulamisega.
K
Kõik rongid Riiga läbi Tartu!  /   00:39, 22. apr 2017
Taevale tänu! Ma just mõtlesin päeval sellele jubedale, Kagu - Eestit hävitavale Tallinna jõmmide privileegtrassile. Tahan mainida, et kõik tallinnlased pole Tallinna jõmmid, vaid seda on muule Eestile sülitav tülgastav seltskond. Viimati liitus nendega K. Simson ja J. Ratas.
1
10 miljoni Siim,  /   21:12, 21. apr 2017
Siis VEB fondi Siim. Oli tal vaja saada Euroopa transpordi ministriks. Nüüd siis raudtee Siim. Parem kui sellist poleks olemaski.
K
kohatu  /   15:04, 21. apr 2017
tähtajad on juba ammu üle, aastaid juba lükatakse edasi ja edasi. kuulutatakse ajagraafik välja ja siis kui tähtaeg hakkab kätte jõudma lükatakse edasi, pigem hoitakse "projekti meeskonda" priileival kui et tehakse.
A
aimar  /   13:53, 21. apr 2017
Läti teeb eestile jälle ära
A
Ann   /   06:27, 21. apr 2017
Lätlased on targad. Eesti valitsuse pukis istuvad mölakad, kes enda kasumi nimel on nõus Eesti maha müüma. Kallid Eesti kodanikud võtke ennast kokku ja seisame oma kodumaa heaolu eest, ärgem laskem seda ahnete inimeste poolt maha müüa!
Igatahes  /   21:06, 20. apr 2017
Põhja!
L
Lauluke talledest  /   18:57, 20. apr 2017
A
ain  /   18:35, 20. apr 2017
meie valitsuses olejad kiidavad igat ettepanekut mis kuskilt -brüsselist tuleb-tallalakkujad!!!
I
Ilmar  /   17:56, 20. apr 2017
Au ja kiitus Lätile! Millal oma riigijuhtidele nii saam hõisata??? Arutavad, arvutavad, ja eteteti'tavad ..ise ka saavad aru, et pole õige projekt see Rail Baltic, aga nad ju keegi ei vastuta mitte millegi eest, see projekt tulevikus laostub riigi täielikult.
T
tublid lätlased  /   15:02, 20. apr 2017
Lätlastel, leedukatel ja poolakatel on selgroogu, tublid.
Meil siin aga püütakse Brüsselilt plusspunkte.
R
rrrr  /   15:01, 20. apr 2017
Meil lätlastelt palju õppida. Tundub et nemad teevad asju õigesti :)
"
"Ei   /   13:10, 20. apr 2017
siin aita midagi, tuleb Läti Vabariigile sõda kuulutada ja liita Eesti Vabariigiga ".
T
Teeline  /   15:20, 20. apr 2017
Mitte Eesti Vabariigiga liita, vaid peame kohe alla andma ja Läti Vabariigi alla minema.
E
Elagu Läti!  /   13:00, 20. apr 2017
Kõik ei ole veel ostetav.
J
Jujundra  /   12:59, 20. apr 2017
Kas ei oleks mõistlikum rajada korralik kiirtee läbi kolme balti riigi?
K
Ka kiirtee pole odav lõbu  /   13:21, 20. apr 2017
ja selle suurusjärk oleks üsna võrdne raudteega. Tõsi küll - koos Rail Balticaga pidi tulema ka maantee, nii saanuks 2 in 1 ja seda veidi odavamalt.
  /   12:22, 20. apr 2017
võib-olla saamegi lätlasi tänada, et tegemata jääb. kui oleks tehtud viimase sõna järgi, poleks midagi RB vastu, aga see maad mööda tsihkat-tsahkat jäägu parem tegemata! jäävad mitmete inimeste kodud ka alles.
A
arvamus  /   12:21, 20. apr 2017
Lätlastele piisab ka raudteest piirini, ehitavad sinna kaubanduslinnaku, et eestlased-soomlased saaks soodsaid sisseoste teha oma "kiirrongiga", nende jaoks algab raudtee vajadus Riiast Euroopa poole ja neil on ka piisavalt mõistust kasutada vana trassi + korralik ühendus lennujaamaga.
S
Selge ja segane?  /   13:09, 20. apr 2017
Aga sellega ongi ju nii - mis huvi peaks Lätil olema Riiast Eesti suunas raudteed ehitada? Kaupu mille vedamisest Eestist Lätisse mingit erilist vajadust oleks ei ole ju? Jääb üle Riia - Pärnu - Tallinn, ja vastupidi, turism aga kas see tasub selle hirmkalli raudtee ehitamist? Sellest kõnealusest raudteelõigust ongi enim huvitatud Eesti ja kui see raudtee tervikuna meie arvates nii vägaväga vajalik on, siis peame Lätilt vajalikud load-litsentsid taotlema ja selle raudtee Riiga ise ehitama sest tulu (kui üldse) peaks ju see ainult meile tooma, meie oleme sellest huvitatud, mitte lätlased. Vaadake - kui ma soovin üle naabri krundi ülenaabri juurde teed rajada (naaber sellest tulu ei näe) siis on ju loomulik, et ma naabri nõusolekul selle ise ehitan, maa välja ostan või rendin ja kõik muu mis sellega kaasas käiks oleks ainiti ju minu mure, mitte naabri. Nii ma polegi aru saanud, kas see raudtee saab kuuluma mingile "Rail Balticule" või kuulub Eesti osas, näiteks, Eesti Raudteele?
  /   14:33, 20. apr 2017
Eestile on see ainult kahju, kasu loodavad endale poliitikud.
T
tuleb tunnistada  /   11:13, 20. apr 2017
et lätlased on tiba targemad ja ettenägelikumad. Kui järgmine EL rahastusperiood algab alles 2022. aastal, siis milleks projekteerida enne kui pole teada, kas rahastus üldse tulebki. Nad teevad ikka eelkõige valmis selle, milleks raha on olemas ja seda muidugi oma riigi huvidest lähtuvalt. Läti jaoks ei oma Riiast Iklasse erilist tähtsust, vaid tähtsam on ikka Riiast euroopa poole. Juhul kui EL rahastust enam ei tule, mis on üpris tõenäoline, siis on lätlastel vähemalt korralik ja uus riigisisene raudtee olemas.
K
Kuuuurija  /   11:09, 20. apr 2017
Väga tore, kui lätlased selle laristuprojekti põhja laseks!
Soovitavalt enne, kui Eesti projektijuhid ja juhikesed oma taskud maksumaksja rahast pungi on täitnud.
K
Kui sul, Andres Põld,  /   10:51, 20. apr 2017
on mure Rail Baltiku pärast, mis istud siis kontoris? Mine trassile labidameheks!
L
Lätlastel on  /   10:48, 20. apr 2017
vähemalt aru peas. Ehitavad EL rahadega omale Riiga uue raudteejaama ja osa raudteedki oma riiki. Edasi pole keegi kindel, mis saab raudtee projektist. Ja mis saab üldse EL-ist. Kui nii valmis ei saa nagu Brüssel nõuab, mis siis saab? Midagi väga erilist! Kisavad ja vannuvad seal Brüsselis. Raudteed üles ikka ei võeta, ega raudteejaama ei lammutada. Lätlastel uus raudtee olemas. Püssi ette ei panda kedagi. Ja ongi kogu lugu. Eesti pingutab kasvõi junni jahedaks, et pugejalikum välja paista. Vot, ärimehed nossovid. Õppige!
N
noo  /   11:13, 20. apr 2017
pigem on nii, et kui Riias on raudtee olemas on Brüssel sunnitud hiljem leidma lisaraha selle pikendamiseks Leedu ja ehk ka Eestini. Sisuliselt kordavad lätlased leedulaste trikki, kes nõuavad toetust juba valmis ehitatud raudteele. Hololei keksis küll, et võimatu, aga elame näeme.
Arusaamatu, miks Eesti majandusminsiteerium oma riigi huve ei kaitse ja soovib hakata ehitama täiendavat raudteed Lätti ajal, mil olemasolevadki on sügavas miinuses. Teadaolevalt ei jätku rongireisijaid isegi läbi Eesti kulgevale Peterburi-Riia liinile, rääkimata siis veel Tallinn-Pärnu-Riia liinist.
A
Ando  /   10:47, 20. apr 2017
No tehku siis Läti piirini,mingi papp ikka tasku jookseb.
H
hea  /   10:40, 20. apr 2017
et lätlased toimetavad
  /   10:38, 20. apr 2017
ei mingit Rail Baltikut ole Eestimaale vaja see on jälle kellegi huvides raha kantida
M
matsu  /   10:32, 20. apr 2017
Eks vene mõjuagendid teevad ka Lätis, Leedus ja Poolas kõik mis suudavad, keerates üles kohalikke tigedikke.
N
Nood "vene mõju agendid"  /   11:27, 20. apr 2017
nullisidki kogu Venemaa transiidi nii ära, nii et kogu see tulevane Rail Baltica osutub mõttetuseks? Siis muidugi.
T
Taibud  /   10:25, 20. apr 2017
Huvitav:kui praegune rautee oli viimane aasta 10,8 miljoniga-miinuses.Kui suur tuleb uue rautee miinus.
T
Totud  /   10:46, 20. apr 2017
Raudtee kasumlikkus polegi oluline, kui kaalul on raudtee ehitajate oodatav kasum.
M
maaomanike  /   11:06, 20. apr 2017
kasum ka.
M
Maade  /   12:08, 20. apr 2017
asja peaks kohe kõrgemal tasandil uurima kriminaalkorras. Tegu on kuritegevusega päise päeva ajal.
Kulakud on ostnud trassi piirkonda kokku soomaad ja võsa ja arvele on see võetud elamumaana - et ikka rohkem raha maksumaksja rahakotist välja tirida. Tegelikult oleks nende n.n. elamumaaomanike käed vaja sealsamas "elamumaa" krundil raudu panna ja omastamise katses süüdistatuna mõneks aastaks kinnimajja pista.
M
Maaomanik  /   10:23, 24. apr 2017
Jep, aga mitte kõigi. Ainult nende kes õiges paadis on. Ülejäänute jaoks võeti vastu sundvõõrandamisseadus... ja "spekulatsioonide vältimiseks" on kõik rahanumbrid salastatud....
M
matsu  /   11:49, 20. apr 2017
Praegune raudtee saabki ainult miinuses olla, seal pole ju midagi vedada, sest see ei vii kuhugi. Eesti on liiga väike kaubavedudeks kohapeal.
M
Mida  /   12:31, 20. apr 2017
siis tulevikus selle rööpapaari peal siis veeretama hakatakse kahh? Humanitaarabi Euroopast nälgivasse Eestisse v? Venemaa transiiti ju enam ei ole ega ka tule, harju selle mõttega.
U
udupea  /   10:24, 20. apr 2017
no on nali,mul hea meel,kui see jabur idee mingit raudteed rajada läbi kukuks! Ja raudee tuleks vist ühesuunaline, kuidas siis rongid liiguksid....
  /   10:11, 20. apr 2017
-ei saa me läbi Lätita...
P
polegi vaja seda iganenud tehnika  /   10:32, 20. apr 2017
monstrumit.Nagu aurulaeva projekteeritakse või Titanicut.
P
Pluss  /   10:08, 20. apr 2017
Vaenulikud võerad tahavad Meie loodusvarad röövida ning siia inimsööjaid sisse importida!
M
matsu  /   11:50, 20. apr 2017
Eriti suur vale, tundub hästi peale minevat!
P
Peale fosforiidi  /   12:28, 20. apr 2017
pole Eestis küll ühtki sellist ekspordiartiklit, mille pärast oleks mõtet raudteed ehitama hakata. Venemaa transiit on aga kadunud ja kardetavasti jäädavalt, mis nullib täielikult loodetud Eesti unikaalse seisundi Ida - Lääne piirikaubanduses.
J
joppenpuhh  /   16:26, 20. apr 2017
isegi fosforiidipärast ei ole mõtet sest ka praeguseraudteega saaks selle euroopasse logistada
M
Mr Cool  /   10:07, 20. apr 2017
Cool! Rahvavaenulikku, ilget koonduslaagri raudteed EI TULE!
M
matsu  /   11:51, 20. apr 2017
Palju selline kommentaar maksab?
J
joppenpuhh  /   10:07, 20. apr 2017
arvestades kui tublit leedukad, poolakad kiirteid pikemaks teevad ja lätlastel riia küljeall kopad logistakakeskuste aukusid kaevavad ei paista sealpool küll raudteevaimustust. raudteel on mõistlik vedada nafta, kivisüsi jne aga seda saaks vedada ka tavalise raudteega. seega eks tegemist on uljaste rahanumbrite matmisega kus paljud osapooled saavad näpud rasvaseks
M
matsu  /   11:55, 20. apr 2017
Meil ei ole vaja vedada raudteel naftat ja kivisütt, meil on selleks meri.
Aga tavaline raudtee läheb ainult itta, seda soovib venemaa iga hinna eest säilitada, sest Euroopa laius ei kõlba, aga kunagi on ju vaja tankid tagasi tuua ja inimesed loomavagunites ära viia.
Lõunasse aga ei lähegi korralikku raudteed ja Poolas algab Euroopalik rööpmelaius.
R
Rohud  /   12:11, 20. apr 2017
oled hommikul võtmata unustanud, võta kohe ära!
P
Paki aegsasti asjad  /   12:22, 20. apr 2017
ja võta vaksalis plats sisse, ehk saad siis vähemalt platskaardile koha kui teisi loomavagunites ära viima hakatakse.
N
No   /   16:21, 21. apr 2017
väga hea kommentaar.
A
Asi selge  /   09:22, 20. apr 2017
Jyri ratas ehitab meie rahadega raudtee kuni Riiani.
M
möte  /   09:31, 20. apr 2017
selline siis ehitame Iklani, sealt istume bussidesse, söidame Riiani ja sealt rongiga edasi Euroopasse
T
tõnu   /   09:56, 20. apr 2017
ei sõidaks meist keegi mitte kuhugi. isegi siis kui kiirraudtee oleks berliinini välja. pileti hind peaks olema üle 500 euro, et majanduslikult olla nullis. juba praegu saab lennukiga 5 korda kiiremini ja 10 korda odavamalt.
2
24 tunniga  /   10:06, 20. apr 2017
jõuab juba praegu Tartust Brüsselisse, seda siis sõiduautoga ja kogu vajaliku pagasiga. Miks peaks selle asemel rongi eelistama, tarima kohvreid, jahmerdama taksodega jms. "lisaboonused"?
S
sama mõte  /   11:12, 20. apr 2017
minulgi ja olen seda ka tüdimuseni korrutanud. Rong on reisijateveo seisukohalt nostalgia. Doteeritud reisirongipilete hind Saksamaal on ca 10 eurot 60 km. Meil karjutakse Tartu-Tln bussipiletki kalliks. Kaubaveod on kahjumis.
Raudtee promojad peaksid selge sõnaga välja hõikama, mida nad vedada kavatsevad selle uue raudteega ja miks vana ikkagi vedamiseks ei sobi?
V
Veame maaki.  /   12:14, 20. apr 2017
Eelkõige maavarasid, planeeritud on ulatuslike fosforiidimaardlate avamine. Lisaks maagileiukohad milles sisalduv maavara sobib saksa rikastustehaste toormeks.
Vabariigi Valitsus
M
Mx  /   09:18, 20. apr 2017
Ühinen- aitäh Läti! Meie riigi kõrgeim esindaja Brüsselis hr Hololei on öelnud, et EL ei ole dikteerinud Eestile ette, kustkohast peaks RB kulgema - see on iga riigi otsustada. Meie riigikese tšinovnikud, kes on ostnud eelnevalt Pärnumaal maid kokku, lootes saada suuri kasumeid, suruvad seda marsruuti peale. Nö joonlaua taktika algus / ettepanek olevat tulnud tollasest ministrist Partsist. Tehkem parem korda praegune raudteeliin ja kahjud loodusele / edaspidi riigi rahakotile on palju väiksemad!
A
Aga kes  /   09:23, 20. apr 2017
Siis sulidele maade est maksab, kui raudtee Tartu kaudu läheb
K
Kuuuurija  /   11:15, 20. apr 2017
Tartu kaudu trass Riiga on Eestis 30% pikem, Läti osas veel 20% (kokku u 50% pikem). Ka selle trassi maad tuleb sulidele kinni maksta. Lisaks on ehitamine kallim ja hooldamine kallim ja sõit ise kallim ja aegavõtvam. Ainult lausrumal või ahne suli nõuab seda trassi läbi Tartu.
L
lugeja  /   09:03, 20. apr 2017
Siis on veel lootust, et lätlased teevad selle raudtee Riia - Ikla asemel Riia - Valka !
M
matu  /   08:50, 20. apr 2017
Lätist on meile ikka abi, küll odav alko,kütus ja nüüd raudtee. Mõttetu raha rautee allla matmine. Aitähh läti!!!
N
no  /   08:45, 20. apr 2017
no ei saa aru, milleks seda raudteed vaja on? Seda enam, kui ei ole valmis kogu project.Ja kus on see lõppjaam? Poola piir ???
I
Iklas  /   09:23, 20. apr 2017
On raudtee lõpp
N
No   /   18:19, 21. apr 2017
seal pole enam vana raudteedki, arvad, et Baltika oma kimab Iklas vastu seina või kuidas ?
K
Kui Rail Baltica  /   10:01, 20. apr 2017
alguspunkt oleks Peterburis ja lõpp-punkt Kaliningradis, siis oleks ehk asjal kasvõi mingisugunegi loogiline põhjendus, praegune projekt on aga sama ratsionaalne nagu night club keset Sahara kõrbe.
K
kõlab  /   11:19, 20. apr 2017
nagu üks osa Soome planeeritavast Sinisest teest (maantee). Selle üks haru oli mõeldud ehitada Petroskoist Vaasani. Venelased siis oleksid pidanud sõitma läbi Soome Vaasani välja ja sealt laevaga edasi. Promoti seda mõtet 90-ndate alguses. Sama hull idee, kui meie RB. Ei kusagilt ei kuhugi.
Ä
Ärge virisega  /   08:32, 20. apr 2017
Tallinnlased ja sommid saavad siis kahesajaga Ikla taga Lätis viina ja limpsu ostmas käia.
L
loogika lonkab  /   11:20, 20. apr 2017
see neetud rongipilet maksab nii palju, et siis peaks üks vagun viina täis olema, et vedu ära tasuks.
E
ei lonka  /   17:52, 20. apr 2017
Mõtlesin kasvõi ühe funktsioon RB leida. Teine, et Tallinnast saab rutt Pärnusse randa on ju ka nõme. Või et pärnakad saavad Stockmani hulludele päevadele kimada. RB on nõme ja lonkab.
V
ving  /   08:30, 20. apr 2017
.. no jeestlane ikka sõimab naabrit aga ise ei tee midagit! lätlane alustas juba ehitustöödega pealinnas. Mida virisev jeestlane teinud on?
M
Mauka  /   08:30, 20. apr 2017
Zabrot.
M
Maxs  /   08:29, 20. apr 2017
Ei ole mötet ehitada objekti ,mis läheb nii vöi teisiti konserveerimisele.Ainult kahju on nendest kes sinisilmselt seda toetavad.
S
Suurimad Rail Baltica toetajad  /   09:56, 20. apr 2017
pole kindlasti sinisilmsed, neil silmad ahnusest kullakarva ja silmaring just selline, kui € ja $ vahelt läbi paistab.
M
Mäks  /   14:07, 21. apr 2017
Hästi öeldud.
K
kui selle mure murrame.  /   08:26, 20. apr 2017
Haldusrehvormis hakkame veel lätti alt kobisema.
J
Jamad  /   08:23, 20. apr 2017
Lätlased on tublid. Mõtlevad eelkõige oma riigile ja rahvale. Eestlased on OSTETAVAD.
L
Lätlased  /   09:52, 20. apr 2017
on juba asjast aru saanud, et ilma Venemaa transiidita puudub sellise raudtee järgi igasugune vajadus, Eestis aga näeb teatud huvigrupp siiski selles mõttetuses e. surnult sündivas vasikas ikkagi oma isiklikku "business plaani" kui tõelist kuldvasikat. Teisisõnu papp tasku ja tehke nende rööbastega siis mida ise oskate.
K
konnad oma mätta otsas  /   09:56, 20. apr 2017
Mina näiteks polegi kunagi aru saanud, miks Eesti RB vastased vaid meie looduse oma põhiargumendiks on võtnud. Ammu oleks olnud aeg ühineda Läti ja Leedu vastastega ning argumente oleks olnud hunnikute viisi enam.
J
Jhony  /   17:58, 20. apr 2017
Eestlased on väga tüblid, sa oled maakas ja kade😏
J
jaa  /   08:21, 20. apr 2017
Tublid!
T
Tubli!   /   08:19, 20. apr 2017
Nad tekitabad ainsa olulise kiirûhenduse - Riiast ennujaama. muud meil vaja poelgi.
A
ab   /   07:29, 20. apr 2017
sa jeerum: hoolega varjatud lepingud, nagu oleks tegu g.e.s.t.apo arhiiviga!