90 kommentaari

M
Made  /   13:01, 22. apr 2017
Kahju et president normaalsest peremudelist lugu ei pea. Aga saan aru - tal ju ka ei ole õiget peret.
A
Arvamus.  /   09:55, 22. apr 2017
Arvan ka ,et Kaljulaid võiks selle koha pealt päris vait olla. Aga ta ei saa vist üldse millestki aru.Kus nüüd Suur Õpetaja välja ilmus.Vaadaku oma ja oma vanemate pere-elu.Mina ei lähekski tema käest seda tiitlit vastu võtma.Ebameeldiv inimene.
M
Määrab ikka küll!  /   08:34, 22. apr 2017
Ema, kes pole oma lastele suutnud isa tagada, on emana läbi kukkunud ega tohiks üldse sel teemal sõna võttagi. Igale lapsele on isa tarvis. Kaljulaid on presidendina null.
  /   19:53, 21. apr 2017
brüsseli emissar teeks targemini kui hoiaks mõnikord pudrumulgu vähe koomal.
A
arvamus  /   19:23, 21. apr 2017
Miks kritiseerida presidenti. Soovitan artikkel teist ja kui vaja, ka 3.korda läbi lugeda. President ju kiidab naisliidu tegevust. Ta ei kiida ega õigusta teistsuguseid peremudeleid, vaid nendib, et meil on lisaks ka teistsuguseid peremudeleid, kust kasvab tublisid lapsi. See on ju täiesti õige. Kas me tahame või mitte, aga elu on palju muutunud ja ei ole siin elus ükski asi must-valge.
O
Olen Sirli,  /   16:02, 21. apr 2017
kes igati on meie presidendiga nõus.
L
lord   /   18:20, 21. apr 2017
erandeid on , kuid üldiselt ikka määrab küll, kui tädi oleks natuke laiema silmaringiga siis sellist juttu ei räägiks
M
mnjah  /   10:55, 21. apr 2017
Kaljulaidi varasemast pereelust on ka üht-teist teada ja sellel teemal oleks tema poolt moraalsem mitte sõna võtta.
P
presidendina õnnestumise   /   17:35, 20. apr 2017
ei määra mitte brüsseli agenda järgimine vaid määrab välja teenitav rahva poolehoid, mis kk pigem väheneb oma mõtlematuste pärast ja vastuseisuks muutub.
J
jälle kolistas ämbrit,  /   17:29, 20. apr 2017
miks talle nõu ei anta õigel ajal vait olla. Ta on juba nii palju jaburat suust välja ajanud, alates oma uusaasta-ämberkõnega, jube jube.
E
ei ole siin mingit ämbrit  /   21:29, 21. apr 2017
Täiesti õige jutt. Nii ongi ju. Pole mõtet tegelikkuse ees silmi kinni pigistada.
A
arvamus  /   13:36, 20. apr 2017
Keegi võiks Eestimaal ikka pereväärtuste eest ka hea seista. Loomulikult kasvatavad kõik emad omi lapsi väga hästi ,aga siin peaks sõnaõigus ikka lastel ka olema. Kõik lapsed vajavad mõlemaid vanemaid ,nii ema kui isa. Praegu toimib aasta ema valimine ikka väga õigetel alustel,aga Eestis on kombeks kõik seg iajada isegi pereväärtused pole enam püha.
V
väga  /   13:02, 20. apr 2017
väga paha tunne jääb sellest presidendi väljütlemisest.rahvas,mis on juhtunud,miks enam midagi ei austata,isegi abielu,see on ju püha.hea ema ja hea isa on suur väärtus,seda peab hoidma.paaris on ju kergem elada,kergem raskustest üle saada.kas tõesti peab domineerima ainult kirg ja sugutung.
S
see nii-nimetatud eliit  /   17:32, 20. apr 2017
teeb ise otsa lahti ja teeb-räägib rumalusi, siis osa rahvast haagib ennast sellele sappa ja siristab kaasa, et kuskil lõpuks ometi millegagi silma paista. Siis hea pealesunnitud jama valimatult ülistama. kurb
M
Minu arvates  /   17:05, 21. apr 2017
on presidendil väga head kõned. Ka selles artiklis öeldu on ju kõik õige.
A
Aga  /   21:21, 21. apr 2017
Hea ema ja isa on tõesti suur väärtus. Kuid kas lapsed on alati õnnelikud koos ema ja isaga? Kahjuks pole keegi teinud uurimust, kui palju on meil TEGELIKULT õnnelikke perekondi. On peresid, kus ilusa fassaadi taga võib tegelikult olla rahulolematuid, õnnetuid peresid või esineda perevägivalda. Mitte keegi ei tea, mida võib mõni pereema olla teinud selleks, et peret iga hinna eest koos hoida. Kas laste pärast või selleks, et ühiskonna silmis näida täisväärtuslik, traditsiooniline perekond. Kui palju enese ja oma tegelike soovide allasurumist, mehele andestamist, muretsemist, stressi. Ka lastel ei ole hea elada peres, kus vanemate omavahelised suhted ei ole korras. Selline abielu ei ole püha. Sellisel juhul võib lastel olla parem elada koos ainult ühe vanemaga.
K
ka  /   12:24, 20. apr 2017
hiigelpalk ei eelda, kas presidendina õnnestutakse või mitte.
K
Kõik:  /   12:24, 20. apr 2017
Eestimaa tuleb täita lastega!
I
Igatahes  /   11:26, 20. apr 2017
Kaljulaid on parem president kui see Ärma talu tuttkõrv oli. Kaljulaid vähemalt ei häbene Eesti rahvast ja ei sõima teda igal avalikul esinemisel, vaid tunneb õnnetuitele kaasa.
E
eu  /   16:03, 20. apr 2017
Kui mr. elvis oli selgelt eestlaste ja eestluse vastane, siis pr. kaljulaid on seni käitunud tuulelipuna ( näoga brüsseli suunas) kõikides küsimustes. Nii piiririkkujate, kui ka pereväärtuste arvamused muutuvad koos tuule suunaga. Et Toompealt kuulda tema arvamust päevaküsimustes, siis on eelnevalt tükk vaikust ( oodatakse juhiseid? ) ja siis tuleb mingi kallutatud avaldus.
K
katk ja koolera  /   08:38, 22. apr 2017
Pole mõtet võrrelda katku ja koolerat.
Õ
Õnnestumiseks on vaja  /   11:21, 20. apr 2017
lastele süüa ja riideid ning vanematele tööd, mille eest makstakse elamisväärset palka. Seda meie Süüria peale mõtlev president ei taipa.
T
to 11.21  /   12:27, 20. apr 2017
president ei otsusta seda.
V
Vägagi otsustab  /   12:52, 20. apr 2017
Esimese sammuna võib jätta inimvaenulikud seadused välja kuulutamata,mitte veeretada vastutus õiguskantslerile, võttes samas täispalka ka puhkuse ajal.
V
Virginia Woolf sind ei karda!  /   10:23, 20. apr 2017
Alternatiiv on moes. Teeme konkureeriva looduslähedase konkurssi „aasta emis“. Emis ei vaja poegade/tütarde üleskasvatamiseks kulti.
T
teeks hoopis  /   12:26, 20. apr 2017
konkursi uuele presidendile. Sellest praegusest on juba küllalt saanud.
  /   10:14, 20. apr 2017
eks iga lind laulab oma laulu.
T
Tervishoiunõunik  /   09:42, 20. apr 2017
Ega ametnikust Presidenti ikka ei saa,järjest rohkem lapsusi väljutab tema suu.Tahtsime parimat,aga tuli välja nagu tavaliselt.
Õ
õige president  /   12:05, 20. apr 2017
saab vaid valetajast poliitikust? Milline poliitik ei valeta kunagi?
M
mida aeg edasi  /   09:37, 20. apr 2017
seda ebameeldivamaks ta mulle muutub tänu oma arvamusavaldustele. No pole vaja rahva raha raisata, et mingit mõttetut inimest rahaliselt nuumata mitte midagi vastu saamata , järjekordselt.
M
Mulle  /   17:08, 21. apr 2017
küll meeldib meie president. Igatahes palju rohkem sellest "ärmatajast" nätsu mälujast.
P
peremudel kui õnnetus  /   08:48, 20. apr 2017
Peremudel on ikkagi litsaka naisterahva tööõnnetus, mitte mingi eesmärk.
M
mudelipere  /   08:45, 20. apr 2017
See Kaljulaid ongi ise sellest "peremudelist" pärit. Seepärast ta seda jutlustabki. Terve pere koosneb ikka isast, emast ja lastest.
E
eesti naine  /   10:57, 20. apr 2017
Just- just! "Terve pere" - käivad jalutamas käsikäes ja külapeal kudrutavad... Ainult mitte ei taipa, miks naine kuumal suvel pikki varrukaid kannab ja nii ülemieigitud on... Lapsed ka sellised kobad - muudkui "kukuvad".. Aga muidu on neil kõik hästi!
J
Just nimelt  /   22:16, 21. apr 2017
Hästi on neil ühiskonna silmis. Aga tegelikult...
J
Jep  /   07:50, 20. apr 2017
See tegelane o n OUT, olenemata mida ta suust välja ajab. Prrüüüssel oli talle õige koht.
T
to jep  /   12:28, 20. apr 2017
äkki põhjendad? või niisama mulised.
K
kas   /   17:09, 21. apr 2017
sa oled ekrelane?
M
millistele  /   07:44, 20. apr 2017
pikaajalistele teaduslikele uuringutele põhineb presidendi väide? Niisama ei maksaks nii põhjapanevaid väiteid laiali paisata.
M
Mis pikaajalised uuringud  /   22:17, 21. apr 2017
Alles meil oli rahvaloendus.
P
Peremudel maiäss!  /   07:36, 20. apr 2017
Need pole aasta ⱨoora valimised. Selge see.
N
nõmmekas  /   07:29, 20. apr 2017
Meie nüüdne Valitsus ja President on täielik ämber. Ise nad kohale ronisid ja ise valisid.
Eesti rahval ei tasu süüd tunda, meie ei ole neid sinna valinud seega ise vastutavad.
Loodan neid kõikki varsti kohtulaua ees seismas.
1
123  /   00:29, 20. apr 2017
pingviin.
Ü
ükskõik  /   22:49, 19. apr 2017
millest jutt, nina on kogu aeg püsti, "olen kõige ilusam ja targem".
K
kersti  /   22:41, 19. apr 2017
mudel on muidugi kaks ema peremudel ja see ebanormaalsuse eelistus pole kaugeltki hea.
M
Made  /   21:22, 19. apr 2017
minule näis väga inetu täna ringvaates Grete pealetükkiv rünnak Siiri Oviiri vastu, a-la te peate muutma põhimõtteid ja hullu maailmaga kaasa minema. EI EI PEA KOHE KINDLASTI
V
vunts  /   11:42, 20. apr 2017
Kui vaadata ETV kahte eilset samaaegset rünnakut, siis on selgelt tegemist koordineeritud rünnakuga, milliseid jätkuvalt toetatakse igapäevaselt nii Postimehe kui Delfi poolt.
M
Maša  /   18:44, 20. apr 2017
Grete Lõbu ei lase enam üldse saatekülalistel rääkida. Räägib vahele, kiirustab, huvitav kas mingi kvoot näeb ette kutsuda hästi palju saatekülalisi ja neid mitte kuulata. Lihtsalt üle joosta külalistest, neid tagant kiirustada on inetu. Või pole oskusi et täita saateaeg sisukalt.
A
Aga mulle  /   17:12, 21. apr 2017
ei meeldinud Siiri Oviiri nüüdseks palju poleemikat tekitanud ütlemine. Saatejuhi töö ongi küsimuste esitamine.
K
kas  /   21:21, 19. apr 2017
isegi president ei toeta enam vanu traditsioone,see on küll väga paha.lapsed ju sünnivad mehe ja naise suhtest,seda ei saa keegi muuta,või leitakse uus võimalus.kui aga mees naisega on lapse sigitanud,siis nad mõlemad koos vastutavad edaspidi selle lapse eest.või tahetakse selles riigis ainult vallaslapsi.
M
Maailm on palju vanem  /   21:03, 19. apr 2017
kui Euroopa liit. Maailma elu reegleid ei sa eirata , et ekslikult arvatakse, et me oleme targad.
Ei ole inimene veel piisavalt tark, Kersti !
N
nõus  /   20:54, 19. apr 2017
kas tõesti kõik traditsiooniline tuleb hävitada ja lörtsida
N
naine  /   20:38, 19. apr 2017
üksikemad on tublid küll, aga ei ole siiski oma lapsele isa olemasolu kindlustanud, seega, midagi on puudu
K
K.  /   22:28, 19. apr 2017
Kuidas seda isa siis oma lapsele kindlustada, kui rasedusest kuuldes õhku haihtutakse? Pole näinud, pole kuulnud ja üleüldse TEMA ei tea midagi. Kui noor naine võtab üksi vastu otsuse laps sünnitada ja üles kasvatada, siis jah, on küll midagi puudu. Äkki julgusest vastutus võtta? Kohusetundest? Südametunnistusest? Või alustaks tagasihoidlikust suhtlemisestki? Mina üksikemana ei unistagi mingist tunnustusest, aga jalge alla end trampida ka ei lase! Ei ennast ega oma last!!!
Y
yy  /   07:24, 20. apr 2017
tore, et sa ei oota autasustamist. Kuid kahju, et võtad sõna selles, mille juures peaksid vaikima. Parim ema on see, kellel on olnud ÕNNE leida ja valida mees, kellega koos lapsed üles kasvatada. Vähestel on kaasajal seda õnne, kuid arusaamine perest, suurest tööst pere aastakümneid koos hoida ja lastele hoida hooliv isa - see on tõeline naise tarkus, mis väärib hindamist.
Ja loomulikult iga ema pühendumus laste kasvatamisele on austamist väärt. Kuid autasustamist väärivad vähesed.
M
mikk  /   20:25, 19. apr 2017
Pr. Kaljulaid. Palun mine Brüsselisse tagasi!
K
Ka uusaastaööl mõtleb Süüriale, mitte Eestile  /   12:45, 20. apr 2017
Brüsselis teda ei vajata. Parem mingu Süüriasse Jana Toomi asemel.
K
kusti  /   20:12, 19. apr 2017
Selliselt mõtlev president, ei ole minu president.
S
sealt  /   23:03, 19. apr 2017
mulgust on tulnud juba väga palju asju, mille pärast saan sama väita. algas see pettumine uusaastakõnega...
R
Raivo  /   10:30, 20. apr 2017
Ta ei olegi sinu president,ta on poliitikute,mitte rahva president.
K
Kes siis sinu president oli?  /   17:49, 21. apr 2017
Kas eelmine, nätsu mäluv ja rahva rahasid oma Ärma talu heaks laristav?
M
Maša  /   20:02, 19. apr 2017
President ei toeta pereväärtusi, perekonda. Sellist presidenti tahtsimegi.
M
mari  /   20:00, 19. apr 2017
Meeldib või mitte aga lapse seisukohast on kasulik mõlema vanema olemasolu. Mis ei välista üksikvanemate tublidust.
P
Pereremudel  /   19:57, 19. apr 2017
Kesse või misse veel onnee?
I
ilus nägu  /   19:45, 19. apr 2017
aiai homme 0n 20, oota veel
T
Tema Majesteet  /   19:33, 19. apr 2017
Kui naised abielluvad omavahel ja mehed omavahel siis nimetatakse Eestimaa ümber Liivimaaks !
J
Johanna  /   19:28, 19. apr 2017
Võtsin liigsest sinisilmsusest üles riputatud naise ametliku foto maha ja saatsin hunti.
Ei trehvanud järjekordselt loteriis, aga maksame talle surmani...
R
Robi  /   19:21, 19. apr 2017
te eksite proua! määrab küll!!!
S
Sõnamäng  /   19:18, 19. apr 2017
PereMudel - MurePedel
L
Loeda  /   20:00, 19. apr 2017
Ei oska või?
T
Toslem  /   19:17, 19. apr 2017
Naisliidu nõue igati korrektne. Ühiskonna eesmärk on soodustada, et lapsed kasvaksid peredes, nagu loodusseadused ette näevad - isa ja emaga. Ka aasta ema ja aasta isa peavad olema valitud selliste perede keskelt. Samas ei tohi kindlasti alavääristada üksikemasid, -isasid. Ka nemad on tublid, kuid kahjuks mitte selles võtmes. Presidendiproua oma traktaadis oleks võinud hoopis arutleda, miks Eestis on palju üksikemasid-isasid, miks elavad inimesed vabaabielus, registreerimata(nõukaajal oli põhjuseks üksikema toetus)? Kui riigi ekspeaminister teeb oma elukaaslasele lapsi, aga teda ää ei võta, siis mis põhjusel? Millist eeskuju annab sellisel juhul riik oma inimestele? Pealt näha võivad üksikvanemate, kärgperede jm ebatraditsiooniliste kooseluvormide lapsed näiliselt tublid olla(lastekodudest tulevad ka tublid), paraku me ei näe inimeste sisse ega tea, mis tegelikult neis toimub. Vikerkaarevärviliste põhimõtete ja kooselimudelide maale toomine ja nende õigustamine ei ole pikas perspektiivis lahendus ei Euroopale, saati siis väikesele Eestile. Püüdkem juhinduda meie elu seadvatest inimtarkusest sõltumatutest loodusseadustest.
E
eesti naine  /   11:00, 20. apr 2017
Kõige lihtsam on konkurss ümber nimetada "Aasta PERE ema" ja kogu diskussioon kaoks iseenesest.
T
Teeline  /   12:27, 20. apr 2017
Ei kao, sest nii mõnegi arvates moodustavad kaks isast koos ja kaks emast koos ka pere.
  /   19:07, 19. apr 2017
P
perverssused normiks  /   19:07, 19. apr 2017
nii me tasapisi hukule sammume
E
Erik  /   18:38, 19. apr 2017
Mine kire prysselis oma samasooliste peremudeliga.
P
peremudel  /   18:33, 19. apr 2017
määrab aga 100 % liselt selle , kas pere sigimisviis on võimalik.
Ä
ätt.  /   18:24, 19. apr 2017
Võibolla hoopis mõni tragi naine kes on saanud kolm last erinevate meestega ??
  /   19:07, 19. apr 2017
Sellist ei valitaks aasta emaks nagunii.
K
kui  /   18:17, 19. apr 2017
ise lapsi ei kasvata siis hea möga suust välja ajada.
E
E  /   18:32, 19. apr 2017
presidendil on teatavasti neli last, nii et sinu kommentaar kyll asjakohane ei ole.
T
tal  /   18:48, 19. apr 2017
mees karjatab lapsi mitte tema ise.
M
maamiis  /   19:10, 19. apr 2017
kust sa tead palju ta ISE lastega(lastelastega) tegeleb? Kust andmed pärit?Pead ikka väga hea peretuttav olema!
E
E  /   19:20, 19. apr 2017
Jah, 12 ja 8 aastaseid on vaga keeruline karjatada, ja 28 aastast ja 25 aastast last on veelgi keerulisem karjatada.
K
Kersti  /   20:07, 19. apr 2017
Lapsed lasteks aga kas see on ka hea eeskuju. Muidu nii kristlikud. Käime kirikus ja...Võiks ikka toetada perekonda, kus osatakse elada ka abielus olles.
T
to maamiis  /   02:49, 20. apr 2017
Miks palgaline kommija on võtnud endale sellise nime ?
S
Siiri Oviiril tuline õigus  /   12:37, 20. apr 2017
Tunnistas ühes intervjuus ise, et suuremaid lapsi kasvatas vanaema. Praegu on mees palgaline koduperemees.Lastel erinevad isad - ilmselge, et sellised ei salli traditsioonilist perekonda.
M
mina  /   18:16, 19. apr 2017
Arvamus ongi,et õhtulehe ajakirjanduses töötajad ongi algharidusega!
S
see  /   18:15, 19. apr 2017
kaljulaidi pereremudel.
Õ
õigekiri  /   17:38, 19. apr 2017
Häirib, et liiga palju on kirjavigu. Isegi ühte lauset ei viitsita üle kontrollida.