207 kommentaari

N
no  /   12:00, 3. märts 2017
ei tea miks venelannad räägivad ja naeravad omavahel nii kõvasti,ning sellega peletavad ostjaid eemale.leian et pood tegi väga õige otsuse,emakeeles võib rääkida puhkehetkel,ühesõnaga mitte tööpostil
  /   11:56, 3. märts 2017
t
J
just,  /   07:52, 3. märts 2017
omavahel tuleb tagaruumis rääkida...
T
to: just  /   11:38, 3. märts 2017
räägi ja kirjuta kommentaare ka kodus! Omaette!
L
lihtne mees  /   23:12, 2. märts 2017
Käige korra näiteks uut ID kaarti kätte saamas ja vaadake Eesti riigiasutuse ekraanidel jooksvaid venekeelseid reklaame. Iga kord seal ma mõtlen, mis riigis me küll elame?
H
herr  /   22:22, 2. märts 2017
Soovisin Tartus Lõunkeskusest mõned paarid teksaseid osta. Seal on mingi teksapood. Astusin sisse ja üritasin seal aru saada, mis kus asub. Samal ajal kuulasin taustaks müüjatari ennastunustavat venekeelset seletamist oma kolleegi või sõbrannaga. Viskas üle. Tegelt suisa vastik hakkas. Jalutasin sealt välja. Mõnda aega ei soovi sinna enam minna.
G
gee  /   21:08, 2. märts 2017
Kui umbvenelane tuleb ostma, oskavad kõik ta keelt, äri!
T
to Andres  /   13:18, 3. märts 2017
Mis ajuvabadust sa kirjutad ?
Eesti keele säilitamiseks tuleb kasusutada kakskeelsust ?
See on küll " tule eile meile " jutt.
A
Andres  /   16:26, 2. märts 2017
Nõukogude ajal sai siiski vähemalt omavahel eesti keelt rääkida. Olen seisukohal, et kaks inimest võivad suhelda mis tahes keeles, mis mõlemale sobib. Arvan, et eestimeelsus ja eestluse säilimine tuleneb ennekõike sellest, et eestlased ise jäävad väärikaks ja inimlikuks ega kehtesta teistele selliseid keeldusid, mis ehk võiksid sobida mingisse totalitaarsesse või ajupesurežiimi.
Pealegi olen täiesti kindel, et kui müüjateks oleks juhtumisi olnud kaks toredat neiut Lääne-Euroopast, kes oleksid rääkinud näiteks inglise või hispaania keeles, ei oleks neile sedasama nõuet esitatud.
A
Andresele  /   16:51, 2. märts 2017
Siin on oluline vahe- need Lääne Eurooplased pole meie vaenlased. Venelased on. Me ei pea oma Kaitseväge mitte Lääne- Euroopa tõttu. Probleemi salgamine ei muuda seda olematuks.
A
Andres  /   17:00, 2. märts 2017
Kellelgi omas keeles rääkimise ärakeelamine on just nimelt probleemi salgamine. Või kui soovid, siis vaiba alla pühkimine.
V
viktor ilves  /   23:17, 2. märts 2017
nii loll annab ikka olla
T
to Andres 17, 00  /   13:19, 3. märts 2017
Sa kirjutad ju puhta jama.
Ise ka aru saad, mida öelda tahad ?
A
andresele  /   13:38, 3. märts 2017
mina isiklikult sain vene ajal vene kaastöötajatelt märkuse, et räägiksin vene keeles tööl. saatsin pikalt ja selgitasin, et elan oma kodumaal ja räägin selles keeles.
T
triinu  /   13:19, 2. märts 2017
minulegi käib pinda buussis valjusti rääkimine ja itsitamine, tõepoolest käib ajudele, eriti siis, kui tuled töölt ja soovid rahulikult mõelda ja päevatöödest sõites puhata. olen mõttekaaslane paljudele
U
usutavasti  /   12:36, 2. märts 2017
tahtis omanik lihtsalt vähendada müüjate omavahelist vada - linnaliini bussides on mul küll tekkinud mulje, et venelased on kordades suuremad jutupaunikud kui eestlased: ühtepuhku tuleb ette, et bussi sisenedes algab üks vada (tihtipeale koguni monoloog) - vahel vaiksem, vahel valjem, vahel viisakas, vahel mattidega, ja kestab kuni sõidu lõpuni, kasvõi pool tundi jutti. ja üheksal juhul kümnest on tegu vene keelega. bussis see igatahes väsitab kohutavalt, ükskõik kas kuulad või pingutad, et mitte kuulata.
  /   11:53, 2. märts 2017
Ausalt, väga positiivne samm - aitab sellest lõppematust eemaletõukavast 50 aastasest võõrkeelsest mölast avalikus ruumis! Selle aeg on Eestis õnneks läbi!
J
Just  /   10:08, 3. märts 2017
Aga loodus tühja kohta ei salli. Mõne aja pärast saame kuulda hoopis eksootilisemaid keeli.
P
Prantsusmaalt  /   10:01, 2. märts 2017
Olen töötanud Prantsusmaal erinevates kohtades ja samasugune kirjutamata nõue kehtib siin. Hispaanlased, itaallased, araablased jpt räägivad omavahel prantsuse keeles, isegi kui nad on enamuses. Ka Monacos oli sama. Rahvusvahelises ettevõttes, kus palju vàlismaalasi - töö vestluskeeleks siiski prantsuse keel, isegi kui rààgitakse konarlikult. Nii et kulla müųjad, ärge kaevelge!
U
USA-st  /   13:58, 2. märts 2017
kogemus. Olime abikaasaga sugulastel külas. Külastasime eestlaste motelli. Vestlesime eestlasest sugulasega eesti keeles. Läheduses oli vähe inimesi, kuid ikkagi olid seda tähele pannud ameeriklastest kliendid. Õhtul toas saime teada, et peremehele tehti märkus, et vestlesid territooriumil arusaamatus keeles. Nad vabandasid ennast seekord välja, kuid selgitasid,et nende ärile on kasulik märkustele reageerida, kuna ameeriklased arvavad,et jutt, mida nad ei mõista,võib puudutada neid.
K
krooks  /   08:43, 2. märts 2017
Narvas ainult vene keeles lätravadki,kus see keeleseadus siis on seega Eestimaal sülitatakse seaduste peale ,mis siis nii välja tuleb suures perspektiivis ,kus need nn.väljakoolitatud seadusesilmad siis nüüd on ,kas sügavad ainult jalgevahet või
T
Tiit_  /   08:45, 2. märts 2017
Muide, Narvas pursivad rohkem eesti keelt, kui Lasnamäel.
T
Tiit_  /   08:43, 2. märts 2017
Rahvus pole siin üldse oluline. Hakkame pihta sellest, et inimesed olid tööl ja teema oli TÖÖJUTUST - TÖÖ AJAL müügisaalis, mitte tagaruumis ja puhkepausi ajal. Igal ettevõttel on oma TÖÖKEEL. Selles keeles töötajad omavahel räägivadki, kui tööasju ajavad. Oletame - Täna on 2 venelast, homme ukrainlane - venelane; siis l'tlane ja soomlane; aga kui tuleb süürlane ja türklane? Juut ja palestiinlane? Kuhu me jõuame, kui igaüks nõuab oma keelt? Rääkimata veel sellest, et see keel peab teenindusettevõttes olema arusaadav teistele kolleegidele ja klientidele. Ajakirjanduse kiun on arusaamatu. Ettevõttes peavad lihtsalt olema paberid korras - eeskirjad, tööjuhendid jne. Töötaja allub töö ajal oma ülemale ja teeb tööd nii, nagu ettevõttes ette nähtud.
Hiljuti käisin Saksamaal suures poes - Karim ja Abdullah rääkisid omavahel kenasti saksa keelt, kuigi mõlemad olid ilmselgelt mitte-sakslased. Nii lihtne see ongi.
E
Ega ..  /   08:23, 2. märts 2017
..siin muud aita,kui las kujunevadki välja eestlastele omad kauplused,haiglad,restoranid,kohvikud,koolid---kus saame kindlalt eesti keeles vastused ja ei pea kuulama ebameeldivat-lärmakat vene keelt.Venelastele aga omad--olekski asi lahendatud.Minu pärast olgu need vene asutused uhkemad ja paremad,siis ei ole vaja kuulda jälle seda hala,et vene keelt vaesekest alla surutakse.Eestlased ei saa tihtipeale paljudes Max,imates riigikeelset teenindust,haiglates tihtipeale on ainult umbkeelsed õed,sanitarid---ja tõepoolest ka mind häirib väga,kui kaks venelast üle poe lõugavad,sest vaiksemalt ja teistega arvestama nad lihtsalt pole võimelised.
L
Lea  /   08:00, 2. märts 2017
Ilmselt keelati üldse omavaheline jutustamine töö ajal. Juhtumisi olid müüjannad venelased.
Ju siis ametijuhendis pole ette nähtud latramise eest palka saada.
I
Igal asjal on põhjus  /   07:55, 2. märts 2017
Ega kellelgi ei ole kohe kindlasti ilusa vene keele vastu midagi, paraku aga on Eestimaa venelastel omavahelises suhtluses iga teine sõna ebatsensuurne elik ropendus. Siit ka see keeld poes ropendada.
J
Julm aga arusaadav  /   07:48, 2. märts 2017
Poe omaniku seisukohast võetuna.Ise väldin ka poode,kus mängib vene muss või vadistatakse kirillitsas.
P
patsient  /   06:44, 2. märts 2017
Ja mis meie haiglates toimub?
T
teesklemine moes  /   02:18, 2. märts 2017
Eestis tundub olevat moes teeselda, et me ostame soomukeid ja iseliikuvaid suurtükke lätlaste ja soomlaste vastu või lihtsalt igavusest. Et venelased polegi justkui mingid vaenlased või okupandid vaid ikkagi vabastajad ja kallid külalised ja just seetõttu ongi meie riik teel kakskeelsuse poole ja iga eestlane peab vene keelt taluma ja soovitavalt ka ise rääkima. Et kallite külaliste vene keel on kaitstud igasuguste inimõigustega ega sobi võrrelda teiste keelte õigustega võõrastel maadel. Varsti ostame iseliikuvad suurtükid lätlaste vastu.
K
krat pärnust  /   23:59, 1. märts 2017
meedia on algusest peale suht eestivaenulik olnud
L
lugeja  /   23:25, 1. märts 2017
Ei ole usutav selline diskrimineerimine. Lugedes siinseid kommentaare, hakkab päris õudne - no mis loomad need eestlased on. Kui kaks muukeelast räägivad omavahel endi emakeeles, kelle asi see on? Las räägivad. Kundega räägib ta selles keeles, mis kundele arusaadav ja asi vask. Keegi te ei löö kisa, kui mõnes poes, baaris, hotellis (faktid muide!) istub jummala umbkeelne tüüp ja räägib AINULT inglise keelt, eesti keelest ei saada aru. Miks te selle peale ei pasunda, eestlased?
E
et  /   23:49, 1. märts 2017
sa vist ei tee vahet, mis on mingi umbkeelne tüüp ja klienditeenindaja.
S
suht  /   00:05, 2. märts 2017
juhuslikult käisin svärje musulmaanias isegi häiris kui metroos polnud ingliskeelseid teateid mingi ibna ibna ju ni tahavad
M
Mh   /   23:15, 1. märts 2017
Miskipärast on minu Eesti-venelastest kolleegidel teineteisega tööl rääkides kombeks end väljendada temperamentselt, valjuhäälselt vene keeles. Enamik kliente on meil välismaalased ja Eesti-venelasi on kollektiivis vaid mõni, aga kui nad omavahel kliendi ees poolkarjudes vene keeles kiljuvad, siis on teisest kultuuriruumist tulnud inimeste ees piinlik. Tööl võiks olla professionaalne ning suhelda oma jutud teisi segamata. Mõistan, temperament jne., aga siis tuleks võibolla teine töö vaadata. Ausaltöelda on Skandinaaviast pärit klientide ees piinlik, kui seisan meie kõvahäälsete Eesti-venelastest kolleegide kõrval. Meie eestlased võime sellega harjunudki ehk olla, aga mujalt tulnutele see mõjub veidi ehmatavalt ning viib ka kliendid minema. Kui nt üle poe üks hüüab kõva häälega vene keeles midagi, siis ma saan poepidajast ka aru, see pole professionaalne klienditeenindus. Klienditeenindaja peab olema kättesaadav, abivalmis, kiire ja professionaalne ning teisalt ka nö. nähtamatu. Turundus on see, mis püüab õige suhtgrupi tuua kauplejani. Poodi ei tulda vaatama/kuulama klienditeenindajat, vaid kaupa.
H
hullem kui ENSV  /   22:42, 1. märts 2017
Õhtuleht- venestamise pioneer!
K
Kiidan igati  /   22:37, 1. märts 2017
Müts maha sellise poepidaja ees! Mul tõuseb vererõhk ükskõik kuskohas Eestis vene keelt kuuldes. Üldse tuleks avalikus kohas vene keele rääkimine keelata. Seepärast need okupandid ei õpigi riigikeelt ära, et neile on tehtud kogu elu venekeelseks siin. Saavad igal pool oma mongoli murrakut rääkida. Tartu Rimi laseb venekeelseid reklaame ja see on minu arvates juba üle igasuguse piiri. Eestlased on sellised pugejad, et venelased kujutavadki ette, et võivad igal pool vene keeles rääkida ja peavad hakkama saama. Ma ei räägi Eestis põhimõtteliselt vene keelt kuigi oskan ja ei taha seda ka kuulda.
Õ
Õigesti tegi!  /   22:27, 1. märts 2017
Mind ajab iiveldama kui pealinna suurtes poodides lastakse valjuhäälditest venekeelset mula. Kodus rääkigu mis keeles tahavad aga tööl peavad ikka riigikeeles rääkima. Vene keel pole mingi tavaline võõrkeel, vaid okupantide ja meie ainukese vaenlase keel.
O
oh sind sinisilma  /   06:57, 2. märts 2017
arvasin, et eestlane nats targem aga ei. Kahju
E
Elmar  /   22:18, 1. märts 2017
§ 12. Kõik on seaduse ees võrdsed. Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või muude veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.
A
Alfapeet  /   23:23, 1. märts 2017
Uuri ka põhiseaduse seda punkti kus on kirjas, et Eesti riigikeel on Eesti keel.
A
Alfapeedile  /   23:28, 1. märts 2017
Sa oled ikka täitsa tola. Tahad öelda, et kaks venelast, või inglast, soomlast, või ükskama mis rahvusest inimest ei tohi Eesti vabariigis OMAVAHEL rääkida endi emakeeles. Uuri põhiseadust õige ise!
T
Tõnn  /   02:24, 2. märts 2017
Venelane pole sama mis inglane või soomlane, kui sa tola pole aru saanud. Soomlaste pärast ei pea me 2,2 protsenti SKP-st kulutama relvastusele ja kaitsele. Mitte soomlased ega inglased pole eestlasi tapnud, küüditanud ja vägistanud. Eestis on riigikeeleks eesti keel ja pole vähetähtis, mis keeles teenindajad tööl räägivad.
E
elmarile ja alfapeerdile  /   13:54, 2. märts 2017
omavahel rääkige mis tahate aga kui olete asutuses tööl, kus leidub ka teisi inimesi, siis tulebki rääkida ainult riigi keeles!!!selge...
S
strateeg  /   07:34, 2. märts 2017
Ei lasta lahti, ei koondata, paluti vaid töökohal, olgugi omavahel, riigikeeles rääkida - kus on diskrimineerimine? Elementaarne viisakus nõuab enamuse teiskeelse kohalolekul rääkida kõigile arusaadavas keeles :)
E
eestlane  /   22:11, 1. märts 2017
Õige suhtumine, EESTI KEEL on riigikeel ja kes ei ole sellest veel aru saanud, need tuleks riigist välja saata.
M
ma ütlesi  /   21:30, 1. märts 2017
siia jäänud hapult rumalad eestlased keda võiks kõiki asendada pagulastega,need eestlastest kümneid kordi targemad.
J
jess  /   23:29, 1. märts 2017
Tundub jah nii, kui kommentaare lugeda.
R
Rõivas  /   21:27, 1. märts 2017
on poodi pidama hakanud?
  /   21:31, 1. märts 2017
kas tõesti see odratolgus
2
21:27  /   02:12, 2. märts 2017
Jumal tänatud, et poodi ei pea mitte Yana Toom!
I
Igas kohas   /   21:19, 1. märts 2017
Kus pakutakse šašlõkki mölisevad omavahel Gruusia või Armeenia keeles ja kõlab see s...tt muusika. Ja see ei ole veel probleem.probleemid tulevad siis kui igal pool on kuulda Süüria ja Afganistani keelt.
  /   21:02, 1. märts 2017
Järve keskuses ühes poes müügisaali müüja oli tagaruumist tulnud teise müüjaga nii suures jutuhoos, et kui kaupluse ainuke klient, kes ootas kannatlikult, millal jutuvada lõpeb, julges lõpuks vabandades vahele segada ja soovis kaupa osta, öeldi kliendile, et oodake järjekorras, kas ei näe, et nad on hõivatud.
  /   20:59, 1. märts 2017
See on ju rahvusvaheline skandaal. Poliitika võib meeldida või mitte meeldida, aga neid asju ei aeta nii.
E
Eksid  /   22:44, 1. märts 2017
Omanikul on täielik õigus nõuda riigikeele kasutamist
S
skd  /   20:56, 1. märts 2017
Klienditeenindajad lahkugu kogu seltskonnaga päeva pealt töölt. Klienditeenindajatel ei ole hetkel uue töökoha leidmisega raskusi, kuid poed on klienditeenindajate leidmisega küll hädas.
L
lugeja  /   09:19, 2. märts 2017
to: skd, teate mis, häid klienditeenindajaid on tõesti keeruline leida, aga mitte võimatu. Selliseid tibisid, kes ühest poest teise ratsutavad, on oi oi kui palju ja enamgi veel. Vaat need ringikäijad tõmbavadki klienditeeninduse mainet alla. Ja nõuavad teab mis õigusi. Samas on sellised jooksikud ühe linna piires üldjuhul teada. Mis puutub müüjate omavahelisse vestlusse, siis oleks ilus rääkida kohalikus riigikeeles. Venelased kurdavad, et pole kellegagi praktiseerida. Seegi ju asi kui tööl kasvõi oma kolleegiga riigikeelt räägid.
Vaat kus tõmmati nüüd teema üles. Ja õigesti tegi juhataja. Vaadates kommentaare mitmes erinevas väljaandes, siis enamus on riigikeele kasutamise poolt ka omavahelises vestluses töö ajal. Loodetavasti juhtkond oskab järeldusi teha. Ja seda, et kui teenindaja tõstatas selle küsimuse meedias, siis järgmine tööandja võiks väga ettevaatlik lepingu sõlmimisel olla. Kes kaebab 1x, see jääbki kaebama.
N
nõmmekas  /   20:55, 1. märts 2017
Kui üks rahvas tahab lollustega hiilata aga oma sulus puhtust ei hoia siis seda riiki ei päästa enam miski.
P
Pille  /   20:55, 1. märts 2017
Mis provokatsioon see on ?
  /   20:50, 1. märts 2017
Poepidaja märkus on asjakohane, sest venekeelt emakeelena rääkivad müüjad eesti keeles omavahel rääkima ei hakka, müügisaalis jääb aega tööd teha, kliendiga suhelda.
N
noo  /   20:48, 1. märts 2017
see Lõhumss on küll arvamusliider. Mis rahutusi ta ootab, kui tegu oli poe ülemuse omavoliga? Sama hästi on eestikeelsetes kollektiivides ülemusi, kes arvavad, et nad on Päikese asemikud kontoris. Ja selle pärast rahutusi ennustada???
I
Ivan Suslikov  /   20:46, 1. märts 2017
Soomes eldades õpivad venelased kibekiiresti ära kohaliku keele, Eestis olles nõuavad eestlastelt vene keele oskust.
J
Juhtusin kuulma  /   21:19, 1. märts 2017
bussipeatuses kahe venelasest mehe vestlust. Üks rääkis, et ta oskab üsna hästi soome keelt, sest pidi selle Soomes töötades selgeks õppima, sest soomlased temaga vene keelt ei rääkinud. Aga et eesti keelt ta ei oska, kuigi on siin juba 20 aastat elanud, sest temaga räägitakse alati vene keeles. Siit küsimus eestlastele, miks me ei austa oma keelt ega ei nõua seda ka teistelt, kes siia elama on asunud. Miks me oleme nii kohutavalt allaheitlikud ja pugejad.
M
Mall  /   22:18, 1. märts 2017
Pikk orjaaeg erinevate võimude all on eestlase harjutanud küürus käima.Ta ei julge oma kodumaal rääkida omas keeles, oma riigikeeles. Siin aastakümneid elanud venelane läheb ülbe näoga ametiasutusse või poodi ja naudib, kuidas kõik talle tema keeles alandlikult koogutavad.Eesti noored ei saa klienditeenindajana tihti töödki kui ei oska vene keelt. Osades suurkauplustes peab aga rahvas kuulma läbi valjuhääldite venekeelset reklaami. -Sellist asja nõuka ajal isegi polnud. Väldin ise selliseid kauplusi. Aga mindki häirib kui Maximas vene kassapidajad rõõmsalt oma rahvuskaaslastest ostjatega sädistavad ja aega viidavad.Rääkimata sellest, et koos oma müüjate pundiga poe tagauksel suitsu käiakase tegemas ja lihaletist midagi seni osta ei saa. Lähen ainult haruharva sellesse poodi ostma, sest asub mu kodu lähedal. Aga olen kogenud, et on venelasi, kes põhimõtteliselt eesti keelt ei räägi. Nad naudivad oma üleolekut kui eestlased nendega vene keelt pursivad. Mis siis et oma riik nüüd ja riigikeel eesti, aga eestlane roomab ikka edasi...
E
ei ole allaheitlikud ja pugejad  /   23:01, 1. märts 2017
kellele ma alla heidan ja poen??? aga suurema osa venelastega ei ole võimalik eesti keelt rääkida, enne läheb päike looja, kui see aru saab. tegelikult pole mul venelasega ju üldse midagi rääkida, aga elus juhtub hullemaidki asju.
K
Käi põrgu!  /   23:30, 1. märts 2017
Kaua te sonite mingist müstilisest orjaajast!?
Pärisorjus oli siinmail vaid aastatel 1721- 1816!
Lõpetage see rahvuslik masohhism ja tunnistage ajalugu, mitte 19 sajandi rahvusromantikute hala!
Mõisnikestki olid pea 40% eestlased, on eestlastest kindraleid, linnapäid ja mõni piiskopki olnud. Kõik Rocht-id, Uexkyllid, Kiweled, Wrangelid, Maidenid jne olid eestlaste vanemad, kes said mugandatud "välismaise" nime ja vasallistaatuse, seda alates 12 sajandist.
Liivimaa vanem Kaupo käis isegi lausa Rooma paavsti enda juures truudust vandumas, aastal 1191 nimelt. Paavst oli siis Innocentius III.
M
Mall  /   23:34, 1. märts 2017
Ja kas sinul kipitab, et ta aru ei saa? Kas kusagil teises välisriigis räägitakse poodides ja ametiasutustes nendega vene keeles???
E
EESTLASTELE  /   02:15, 2. märts 2017
Eestlased! Ärge rääkige venelastega oma vigases ja viletsas VENE keeles! Rääkige ainult EESTI keeles - siis hakkavad venelased ARU saama, et eesti keelt on VAJA osata!
V
vana inimene  /   11:47, 2. märts 2017
Olen isiklikult kogenud seda üleolekut Lasnamäel. Kui otsid mõnda tänavat või bussipeatust , siis pööratakse selg kui küsid eesti keeles. Ometigi peaks kohanimed olema kõigile arusaadavad.
L
lihtne mees  /   22:57, 2. märts 2017
Kuskohast su väited pärinevad? Ma arvan, et sa ajad lihtsalt pada.
T
triin  /   23:57, 1. märts 2017
olen ka soomes tööl ja kohe esimesel infopäeval selgitati, et töökeel on soome keel. töökohal räägin alati soome keelt., kui olen lõunapausil ja teisi soomlasi pole, siis räägime vahest ka inglise keeles.
S
sedasi see  /   20:45, 1. märts 2017
on ka mujal riikides kuhu oled tööle võetud.
.
...  /   23:32, 1. märts 2017
Ei ole ikka küll. Kliendiga räägid kohalikus keeles, oma rahvuskaaslasega võib emakeeles rääkida, kusagil pole see keelatud!
A
Abinõu  /   20:44, 1. märts 2017
Mulle käib närvidele, kui ühistranspordis sõites pean kuulma pealt võõrkeelset mula. Nüüd kasutan tugevatoimelisi kõrvaklappe muusika kuulamiseks.
K
kostja  /   20:59, 1. märts 2017
J
Jajahh..  /   23:33, 1. märts 2017
Tubli rahvuslane oled! Vaata, et sa rongi alla ei jää, kui nii tugevatoimelised kõrvaklapid, kui ka tugevatoimelised ravimid peas on ;).
K
Kogu elu neil vallutamine ja "vabastamine"  /   10:58, 2. märts 2017
20.44: Mulle käib närvidele, kui ühistranspordis sõites pean kuulma pealt võõrkeelset mula.
On vastik tõesti: näiteks, kui bussis on 15-16 eestlast
(viisaka olemise, riietuse, käitumise alusel võib öelda, kes eestlane, kes muulane)
ja 2 venekeelset, siis nende kahe venekeelse kõvahäälne mö l i n kõlab üle bussi, justkui nad jookseks hurraaga tormijooksule
/
/  /   20:44, 1. märts 2017
Lugesin kommentaarid läbi ja muljäi autoriga sama tunne. Kes tõmbab esimesena tikuga.
O
olen  /   20:41, 1. märts 2017
töötanud Inglis maal päris mitmes hotellis ja seal nõuti samuti omavahel Inglise keelset suhtlust hotelli piires. Meid oli kaks Eestlast, kaks Ukrainlast ja veel mujalt, enamus olid siiski kohalikud. Ja ellu jäime!!!
K
Kah UKst  /   21:40, 1. märts 2017
...ma ei usu seda. Ise tana just raakisin soomlannaga soome/ eesti k. tool, minu korval raagiti hindi k ja nii edasi. Ela ise ja lase teistel elada. Kui pole tooalane vestlus, siis pole see kellegi asi mis keeles raagin. Samas, kui poemuujad oleks raakinud inglise k, siis poleks lugu olnud. Miks on venelasel teise venelasega eesti k raakida? Minu arust on palju suurem probleem see, et 100, 000 valismaal elavat eestlast ei taha enam oma emakeeles raakida.
O
ole edasi  /   23:33, 1. märts 2017
Täielik plära!
N
naine  /   13:33, 2. märts 2017
lihtsamast lihtne - töökeel on riigikeel ja seal ei ole absoluutselt mitte midagi imelikku.
P
Poepidaja  /   20:41, 1. märts 2017
mina nôuan teenindajalt et vene keelt kônelev klient tàidaks eesti keeles avalduse,pôhjus vaga lihtne,sest teenindaja peab teadma millele ta alla kirjutab,Olen selle poolt et eestis suhtlemine avalikul poepinnal on eesti keel,Tagaruumis ràakigu kasvôi po polskit
E
Ei taha kultuuritut mölinat  /   11:01, 2. märts 2017
Kui mina oleksin poepidaja, siis ma ei taha, et minule kuuluva kaupluse tagaruumis võõrkeelsete "vabastajate-kultuuritoojate" m ö l in kuulduks.
E
eestlased  /   20:40, 1. märts 2017
MIDA selle artikliga soovitakse saavutada...? Kas VENE keele populariseerimist ja LUBAMIST igal pool EESTI keele asemel...? Meil on EESTI riik ja riigikeeleks EESTI keel!
A
ac  /   20:51, 1. märts 2017
Poe nimi küll eestikeelne ei ole.
Ō
Ōigus  /   20:30, 1. märts 2017
Tōō ajal tuleb igasugune rāākimine āra keelata.
K
KIITUS firmale!  /   20:42, 1. märts 2017
KIITUS sellele firmale! NII peaks olema KÕIGIS eesti firmades ja asutustes!
H
hmm  /   20:22, 1. märts 2017
noh tean et isegi tallinna eesti koolis vene rahv. ōpilastel ei tohi omavahel rääkida vene keeles , samuti lasteaias , et mitte häirida teisi((((( hmmm
T
to hmm  /   10:27, 2. märts 2017
ah et ei tohi? Aga miks need lapsed siis eesti kooli ja lasteaeda pandi? Kas mitte selleks, et nad eesti keele paremini selgeks saaks!
N
nii  /   13:37, 2. märts 2017
meie lasteaia lastevanemate koosolekul öeldi, et vene lapsi võetakse eestlaste rühma 1 korraga, kahekesi nad ei allu ja hakkavad vene keeles (ja meeles) domineerima ega allu kasvatajale, vaid ülbavad vastu.
E
ei tohi jah  /   13:57, 2. märts 2017
Eesti kool Eesti territooriumil - mingt venekeelset mula pole ette nähtud.
Kaebleja artiklis soiub, et tsaariajal prooviti juba eesti lapsed Eestimaal vahetunnis vene keelt rääkima panna ja võrdleb seda millega - venelastest kolonistidega Eestis, kes asustavad võõrast maad ja hakkavad vastu siinsele keelele-kultuurile-rahvale-riigile.
.
....  /   20:19, 1. märts 2017
just kui eesti isoleritud riik ainud eesti keel kesk linnas panevad inglise keel valandagu siis kõiki töötajad kes ragivad võrt keles
I
Ivan Suslikov  /   20:42, 1. märts 2017
Venemaa ei ole ju isoleeritud. Seal võivad kõik kes vähegi tahavad , rääkida vene keeles. Ruumi seal jagub kõigile!
S
Sellise   /   20:05, 1. märts 2017
rassistliku kaupluse juhtkonda tuleb karistada, pole kellegi asi mis keeles inimesed omavahel räägivad. Töö on töö ja kui seal peab eesti keelt valdama ostjatega suhtlemiseks on eri asi.
H
Huvitav  /   20:41, 1. märts 2017
Kas venelased on siis tõesti teisest rassist. Mulle nagu tundus, et asi pole ikka mitte rassis vaid keeles.
T
tuhajuhan  /   20:44, 1. märts 2017
Keel ja kultuur ei ole rass!!!!
I
Ivan Suslikov  /   20:57, 1. märts 2017
Rassism, fašism, natsionalism jne
H
haha  /   13:28, 2. märts 2017
kohe näha ,et sibul.. teab kolme sõna .. rassism, fasism ja natsionalism
P
pagulane  /   19:59, 1. märts 2017
enamustes Norra firmades on soovitatav rääkida norra keeles,alguses ka muidugi inglise keeles.eesti keeles ,vene keeles omavahelist vestlust vaadatakse ikka väga pika pilguga,see muidugi tööl olles
S
Solei  /   19:55, 1. märts 2017
Minge sadamapiirkonna kauplustesse ja kõik räägivad teiega soome keeles.Kui julged suu lahti teha ja rääkida eesti keeles, siis on selline tunne, et kohe helistatakse häirwkella ja turva lendab peale sind välja viskama.
N
n  /   19:53, 1. märts 2017
See on taiesti tavaline praktika Inglismaa poodides, ametiasutustes, haiglates jne
H
hämad!  /   23:35, 1. märts 2017
Jah, see praktika on kliendiga suhtlemisel. Omavahel ladraku kuidas tahavad.
.
....  /   19:53, 1. märts 2017
Kui elad Eestis ja töötad teenindavas sektoris, siis on ilmselge, et omavaheline suhtlus klientide kuules käib riigikeeles. Kohvipausil suhtle kasvõi araabia keeles kui selleks vajadus.
  /   19:51, 1. märts 2017
Poe juhil on õigus piirata müügisaalis teenindajate omavahelist laata,ükskõik, mis keeles see käib. Laadapidajad ei ole müüjad,neil pole ostjate jaoks aega.Müüja töökohustus on müügiga tegeleda, mitte igavusest teise töötajaga koos mokalaata pidada, kuni kell tööpäeva lõpetab.
O
Olen nõus  /   20:48, 1. märts 2017
mõnes poes ongi nii, et sa seisad leti taga ja ootad, millal telefoni näppiv ja vatrav müüja sinu poole suvatseb pöörduda. Ühes meie kapitalil põhinevas toidupoes, nimelt Selveris oli mul selline olukord, kus kaks venekeelset müüjat olid nii jutuhoogu sattunud, et mul tuli üle 5 minuti oodata. Kusjuures müüja teenindas mind hiljem vaikides. Ühe toote kohta küsimust esitades ta vastuseks ainult mõmises. Ma küsisin, et kas ta põhimõtteliselt eesti keelt ei räägi. Vastuseks tuli, et "aga miks?".
A
Alati   /   19:45, 1. märts 2017
Väldin alati kauplusi, kus immigrantidest võõrkeelsed ja umbkeelsed teenindajad.
tööl olles riigikeeles  /   19:39, 1. märts 2017
olen Soomes koolis tööl-täpselt samamoodi räägime eestlased omavahel soome keeles, see on viisakas teiste suhtes, ei teki arusaamatusi.Kylas olles räägi mis keeles tahad:)
M
Mina räägin  /   20:10, 1. märts 2017
küll eestlastega eesti keeles,pole see eesti keel nii kole ,et soomlastel ei kõlba kuulata. Ülemusega aga tööasju ajades räägin soome keeles. Pole näinud veel ühtegi soomlast keda ärritaks omavaheline eesti keeles rääkimine teise eestlasega.
P
paraku  /   19:37, 1. märts 2017
Eestis on selles osas asi väga käest lastud ja rong on läinud. Venelasi teenindatakse ette ja taha vene keeles. Ja venelased pole midagi kuulnud Euroopa etiketist, et oma emakeelt kasutakse ainult eravestlustes. Me oleme juba ammu sisuliselt kakskeelseks tehtud. Tagasi seda enam ei pööra ja iga vihje, et võiks eesti keelt osata, ajab venelased nüüd vaid marru ja karjuma. Oleks algusest peale võetud suund, et teeninduse keel on eesti keel, siis oleks venelased sellega ammu leppinud ja nende keele tase ja motivatsioon hoopis kõrgem.
1
19.37  /   20:15, 1. märts 2017
Sellisest etiketist pole ka teised kuulnud,mitte ainult venelased. Oled sa näinud palju võõramaalaseid kes räägivad eesti keeles nii ametiasutuses kui mujal asju ajades? Siia rünnanud paadimehed ei räägi sõnagi eesti keelt ja neil on tõlgid riigi kulul kogu aeg võtta.
I
Igat   /   20:52, 1. märts 2017
käestlastud asja saab jälle parandama hakata. Ja ma arvan, et praegu ongi selleks väga sobiv aeg, sest eestlased tunnevad, et kaugemale selle venestamisprotsessiga enam minna ei tohi.
M
Mall  /   22:27, 1. märts 2017
Meil ju isegi riiklikud asutused (maksuamet näiteks) vastavad infotelefonil nii eesti kui vene keeles. Peab alati selle venekeelse jutu ka ära kuulama. Niisamuti mobiilioperaatorid. Lisaks teeb maksuamet koolitusi peaaegu sama palju ka vene keeles kui eesti keeles.Kuigi raamatupidamine peab olema meil eestikeelne. No mis motivatsiooni on õppida siis eesti keelt kui isegi riiklikud asutused annavad mõista, et nendega saab suhelda ka vene keeles.Kusjuures vahel sealt puu-eesti keelt kuulates, sest teenindajatena eelistatakse tihtipeale eesti keelt (vahel mitteküllaldaselt) oskavaid venelasi.
  /   19:34, 1. märts 2017
Elan aastaid Soomes, olen abielus soomlasega.Yldiselt on ypris röve kuulda seda myyjate vene keelt eesti poodides,tuleb sotsialistlik aeg meelde. Niiet mina saan aru kyll,miks see keelatakse...
1
19.34  /   20:19, 1. märts 2017
Pole siin soomes neid eesti poodegi väga palju ja keegi ei teeninda sind vene keeles kui sa ise vene keeles ei räägi.
B
BrUno  /   20:55, 1. märts 2017
Soomes peavad töötajad (eestlased..venelased jne),ka omavahel vestlema Soome keeles!
V
vat nii...  /   19:28, 1. märts 2017
Minu meedikust naaber töötab väikelinnas Groningenis . Siin töötab ka üks venelanna Tallinnast , ütles ta kord. Küsisin, kas te omavahel suhtlete siis vene keeles. Ei, ikka hollandi keeles , teised ei saa ju meist aru .
R
rein  /   19:26, 1. märts 2017
sellised juhtumid olid ka nõukaajal, kus tuli rääkida vene keeles sest keegi venekeelne ei saa muidu aru milles jutt.
aga üldiselt ei pea töötajad klientide ees jahuma, seda nii vene kui ka eesti keeles
S
suss  /   19:26, 1. märts 2017
Me pole veel Euroopasse jõudnud, kus kõik migrandid õpivad riigikeele ära ja ei tule seal kõne allagi, et kuskil teises keeles sind teenindatakse, kõike tõlgitakse, tehakse eraldi menüüsid misiganes masinatele. Mitte mingil juhul ei tohi seal müüjad oma keeles klientide kuuldes vadrata.
T
thrth  /   19:24, 1. märts 2017
õhtulehe provokaatorid serveerivad seda nagu mingit diskrimineerimist. tegelikult peaks seda eeskujuks tooma.
N
nad rõõgivad  /   19:17, 1. märts 2017
nad ei räägi:)
J
just  /   19:15, 1. märts 2017
Mina alati häirib, kui müüjad omavahel vene keeles sädistavad. Mul tekib tunne, et mind räägitakse taga või olen kuhugi Pihkva oblastisse šoppama sattunud. Eesti riigis tuleb tööpostil klientide kuuldes eesti keelt rääkida. Üleüldse omavaheline mitte tööga soetud teemadel lobisemine on ebaviisakas.
Mina töötan soliidses riigiasutuses ja meil on ka mõned venelased tööl, aga nad räägivad teiste kuuldes eesti keeles. Ausalt öelda pole ma kuulnud, et nad ka kahesi olles vene keeles suhtleks.
1
19.15  /   20:23, 1. märts 2017
mine räägi sellist juttu migratsiooniametis, et klientidega tuleb eesti keeles rääkida, vaata mis nad sulle vastavad.
K
Kurt Tumm  /   19:13, 1. märts 2017
Televisioonis ju vestlevad kaks venelast Eesti keeles?Miks siis kaupkuses ei või?Kaob isu juba Maksimasse minna ja seda mulinat kuulata,nagu pada ajaks üle-midagi aru ka ei saa.
O
Oma viga  /   20:25, 1. märts 2017
kui ei valda keeli ja aru ei saa. Oled kuulnud mitu miljonit inimest räägib maailmas vene keelt?
A
ajaloohuviline  /   19:09, 1. märts 2017
Väide,et selline nõudmine ei erine Tsaari Venemaa aegsest nõudmisest eesti kooliõpilastele rääkida ainult vene keeles on lausvale.Ühe tuntud luuletaja mälestuste kohaselt pandi õpilasele,kes vahetunnis rääkis eesti keeles kaela silt osjol-eesel.Ta pidi seda kandma seni kuni avastati uus eesti keele kasutaja.Minu teada pole selles rõiva poes kellegile silte kaela riputatud.1984 aastal lubas õppejõud polkovnik Fatahhov panna 7 päevaks kongi selle Tallinna Tehnikaülikooli diplomandi,kes pöördub oma kaaslase poole eesti keeles.Tundub,et valetava haridusministri eeskuju on nakkav
K
kuule  /   19:21, 1. märts 2017
Nõuti ainult ametiruumides ja klientide kuuldes eesti keeles rääkimist. Täiesti normaalne. Vahetunnis nõudmine oli hoopis teine tera. See on inimeste eravestlus ja puhkuseaeg.
T
Täpselt  /   19:04, 1. märts 2017
sama tülgastav vene keeles rääkimisele poodides on neis kõlav venekeelne reklaam. vene keel on agressiivse tooni ja vastiku kõlaga.
S
Sama vastik   /   20:29, 1. märts 2017
on kuulda ja näha ingliskeelseid silte ja firmade nimesid ning reklaame eestis. Isegi eesti firmad mõtlevad omale välja mingeid tobedaid ingliskeelseid nimesid.
S
soldaten  /   19:02, 1. märts 2017
kui vene armees rääkisid Eesti keeles-olid fašist ja pidasid plaane deserteerumisest.
M
mexx  /   18:59, 1. märts 2017
Minu meelest on see elementaarne, et tööl räägitakse omavahel riigikeeles. Kunagi töötasin Inglismaal hotellis, kus peale minu teisigi kaasmaalasi. Töö ajal rääkisime inglise keeles, vabal ajal mõistagi emakeeles. Nüüd läheb laps Inglismaale vahetusõpilaseks. Üks esimestest reeglitest, mis lapsele kooli poolt kaasa anti, oli nõue vahetusperes omavahel inglise keeles rääkida (2 Eesti last peatub ühes peres).
  /   18:58, 1. märts 2017
Sama nagu soomes oli mõni aasta tagasi ühes firmas keelatud eestlastel eesti keeles rääkida.:) Samas ;päevitunud; nahaga võisid vabalt oma keeles rääkida
R
Riidepoest on siin küll jutt, kuid  /   18:57, 1. märts 2017
see kõvahäälne venekeelne kisa kõlab igal pool.
Näiteks:
suur kaubanduskeskus, kus on palju väikeseid poekesi. keskuse koristajatest üks saabub tolmuimejaga ja hakkab põristama-puhastama. Koridori teises otsas teeb tööd
(loe liigutab moppi mööda põrandat) ja samal ajal veerand tundi jutti karjub midagi vene keeles sellele, kes tolmuimejaga puhastab.
Kas panen siia video ka?
J
Jäle  /   18:54, 1. märts 2017
Millest selline reaktsioon? Tibuesed kullakesed venelasekesed! Kas Te ei saa aru kus riigis Te elate? EESTIS! Ja muide töökeskonnas riigikeele praktiseerimine tuleb kindlasti kasuks saabki kiiiremini selgeks . Loomulikult tagaruumis või vabal ajal rääkige kasvõi jidiši, soahiili või ükskõik millises keeles.
O
on  /   19:18, 1. märts 2017
meil sellised tibuesed...,et kui Pärnus räägivad sommid kõvasti soome keeles, kas siis ka ei meeldi...no seda shovinismi on igal pool ja palju ka aga ma kõnelen kogu aeg emakeeles omamaal ja pole keegi karanud ütlema, et räägi eesti keeles.Selline suhtumine ei kao kuhugi ja aegade jooksul on ikka prantslased sallimatud inglaste suhtes jne.Kui ei meeldi, ära kuula ja jokk aga emakeele keelamine viib sõjani, seda ütlen, kui suureni siis,see on parlamentääride teha.Narvas küsisin ka poest eesti keeles ja kui ei mõistnud müüja, siis tõlkisin ära, aga viisakad olid, ma ei tea miks tallinnas hädad on, kas pole õpetajaid või uhked eestlased ei taha õpetada suurriigi keelekümblejatele väikeriigi keelt???Keeli peab oskama ja eriti naabrite omi, muidu pole tolku ei kaubavahetusest ega suhtlusest rahvaste vahel- paldiens, pusim pasistami...olkaa hüvää...
M
mees  /   21:27, 1. märts 2017
Mis need Pärnu sommid siia puutuvad? ega need Pärnu sommid Pärnus poes ei tööta ja omavahel soome keeles ei räägi tööajal. Sa vist ei saanud loost mitte mõhkugi aru? loe uuesti rahulikult läbi, milles point on.
M
Mimoos  /   19:25, 1. märts 2017
Ma ei saa aru, miks peab siis myygisaalis mokalaata pidama.
T
tegelikult  /   18:50, 1. märts 2017
ei tule mitte tagantjärgi keelata vaid juba töölevõtul rõhutada seda asjaolu.
T
tuleb öelda, et  /   18:58, 1. märts 2017
RIIGIKEEL ON EESTI KEEL JA KUI KEELT EI OSKA, TÖÖD EI SAA.
O
oi,oi,oi  /   19:21, 1. märts 2017
muidugi,kui ise nii lammas oled,et võõrkeeli ei oska.Ega oskma ei peagi,eriti kodus kuid oma harimatust pole ka mõtet eksponeerida.
K
Kurt Tumm  /   19:37, 1. märts 2017
point ongi selles,et oskavad Eesti keelt aga kaupluse müügisaalis mulisevad vene keeles...
1
18.58  /   20:34, 1. märts 2017
Kas sa tahad jätta siis meie pagulased igaveseks eestlaste kukile elama, keelates neile töötamise? Soomes pole nad mitmekümne aastaga keelt ära õppinud ja ega nad eesti oma ka ei õpi
E
Ei nad oska  /   21:00, 1. märts 2017
Ostsin ühest Kristiine keskuse teise korruse rõivapoest jope. Esitasin müüjale eestikeelse küsimuse. Ta ei saanud mitte millestki aru. Kutsus teise müüja kohale, kes natuke ikka oskas eesti keelt. Olid noored müüjad, nii 20 ringis. Mul tekkis küsimus, et mida seal koolis neile küll õpetatakse.
T
to 20. 34  /   04:53, 3. märts 2017
Lõunast tulnud pagulased jäävadki meile elama või ? Ei lähegi oma kodumaale tagasi ? Ei olegi siis pagulased või ?
P
Piilu  /   18:49, 1. märts 2017
Elan ja töötan UK-S, koos minuga veel mõned eestlased. Ka meil on keelatud rääkida kliendi juuresolekul omavahel eesti keelt. Räägime inglise keeles ja pole see kellelegi probleem. Loomulik ju, et suhtled riigis, kus elad ja töötad, nende emakeeles.
C
CV  /   20:12, 1. märts 2017
Mina töötan Norras hotellis ja ka meie peame omavahel suhtlema klientide kuuldes norra või inglise keeles. Lõunalauas võime rääkida ükskõik mis keeles. Lihtne reegel ja keegi pole solvunud.
K
Keel  /   20:35, 1. märts 2017
Ja see ongi normaalne ja elementaarne kõikide meelest, väljaarvatud venelaste meelest. Neil vaja lihtsalt kisa tõsta siin ja olematust probleemist suur probleem tekitada. Antud kaupluse juhataja, kes palus müügisaalis omavahel eesti keeles rääkida, käitus õigesti ja punkt!
E
eriti Maximas  /   18:43, 1. märts 2017
üle järjekorras seisjate kassapidajad laterdavad üksteisega vene keeles.
Ä
ära roni siis sinna,  /   19:22, 1. märts 2017
mine Coopi,see Eesti poekett.
J
just  /   11:05, 2. märts 2017
Coop on ainus kauplus kus ei pea kuulama venekeelset juttu.
E
evi  /   19:49, 2. märts 2017
täiesti vale jutt!!!
P
Pets  /   18:41, 1. märts 2017
Peavad minema tööle Euronicsi elektroonika poodi. Seal võib mitte eesti keelt rääkida palju tahad. Vend kandideeris aastaid tagasi sinna müüjaks, ning öeldi otse, et eesti keelt võite osata, aga vene keelt peate oskama ja hästi.
K
kuulda on  /   19:07, 1. märts 2017
müüjate eesti keel on ilge vene aktsendiga
T
TT  /   19:23, 1. märts 2017
Olgu või aktsendiga, aga näitab suhtumist. Kui jätkavad, küll siis ka aktsent vähemaks jääb. Vastupidi, just kiitus neile.
T
Tänapäeval  /   19:30, 1. märts 2017
On suur haruldus, kui helistades suvalisele teenust pakkuvale telefonile, vastatakse sealt puhtas eesti keeles, mitte tjeere pjäävast! Enne seda pead kohustuslikus korras veel taluma venekeelseid juhiseid. Vene keel massiivne pealetung on muutunud absoluutselt talumatuks.
E
evi  /   19:50, 2. märts 2017
hea et sedagi räägivad,jälle häda
O
ongi õige,  /   19:23, 1. märts 2017
ja inglise keelt ka.
N
Nii lihtne see ongi  /   18:41, 1. märts 2017
Eestis on riigikeel eesti keel ja väga hea, kui muidu ei saa siis kuidagi ikka saab! Kümme plus, müts maha selliste nõudmiste ees!
K
kolla  /   18:38, 1. märts 2017
Tegelikult keelati ainult müügisaalis venekeelne lärmamine,laos rääkigu mis keeles oskavad.
Õ
õige otsus  /   18:37, 1. märts 2017
Olen pannud tähele, et vene keeles rääkivad müüjad teevad seda valjemalt kui eestlased. Mind häirib samuti kui pean tahtmatult pealt kuulma nende probleeme või mõtteavaldusi. Karjuvad nagu kõrvutud.
S
suur saladus  /   18:36, 1. märts 2017
ajakirjanikele ei ole vist keegi öelnud aga enamusele eestlastele ei meeldi venekeelne karjumine avalikus ruumis.
S
süsimust...  /   18:57, 1. märts 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
S
süsimust iroonia   /   20:57, 1. märts 2017
araabiakeelne karjumine on muidugi palju euroopalikum.
J
Ja kui  /   18:36, 1. märts 2017
poodi tulevad vene ostjad, näiteks turistid, tuleb ka nendega eesti keeles rääkida ? Nõmeduse tipp!
K
Kui kui  /   18:56, 1. märts 2017
Kui poodi tulevad vene ostjad, näiteks turistid, teenindatakse neid venekeeles juhul kui teenindaja venekeelt oskab. Ja nii lihtne see ongi!
V
veelgi parem  /   19:13, 1. märts 2017
inglise keeles, mis on neutraalne suhtluskeel. Ei sobi? Siis tasub mõelda nii - ei kavatse keegi mind ei venemaal või lätis eesti keeles teenindada.
1
19..13  /   20:38, 1. märts 2017
Ei mingit neutraalsust, kui on öeldud ,et eesti keel siis nii ongi. Pole see inglise keel midagi parem kui mõni muu keel.
N
nii on  /   21:36, 1. märts 2017
Tehiskeel, näiteks esperanto, on neutraalne suhtluskeel. Pole see inglise oma põrmugi neutraalsem kui prantsuse-, vene-, hispaania-, araabia- või mõni muu laialt levinud keel. Ja ärge kasutage seda POINT-i.
T
T.  /   14:45, 2. märts 2017
Töötan klienditeenindajana üsna suures rahvusvahelises ettevõttes ning teen oma tööd täpselt selle põhimõtte järgi.
Tööandja nõuab minult ühe võõrkeele oskust, milleks minul on inglise keel. Venelastega räägin ka vastavalt kas eesti või inglise keeles. Muidugi on ka neid, kes lihtsalt pööravad otsa ümber ja vihaselt minema kõnnivad kui nendega vene keeles ei räägi, aga seda juhtub siiski üsna harva.
Kunagi oli mul soov õppida vene keelt, see soov aga kadus peale seda kui ma asusin tööle klienditeenindajana. See ülbus ja üleolev suhtumine venelaste poolt kui sa ei räägi nendega vene keeles kaotas minus igasuguse huvi seda keelt õppida.
Ja täpselt, mina ei lähe Venemaale nõudma teenindajalt eesti keele oskust.
K
Kas  /   19:21, 1. märts 2017
Keegi nõudis seda, estofoob?
N
need kes siin kaeblevad,  /   19:26, 1. märts 2017
pole ju eriti kooliuksi ka kulutanud,mis me siis veel keeltest räägie.
O
ostja  /   18:33, 1. märts 2017
Kui müüjad omavahel vahetavad mõned veneekeelsed sõnad, millest on arusaada, et see on suunatud minu paremaks teenidamiseks, siis mind see ei häiri. Küll aga häirib see, kui müüjad omavahel elavalt midagi räägivad ja neil on täiesti ükskõik klientidest. Miks peaks üldse müüjad omavahel rääkima kui klient on ka poes. Töö ajal tuleb ikka tööd teha. Teine lugu on siis kui kliente poes hetkel pole ja kasutad aega puhkamiseks ja mõne sõna vahetamiseks töökaaslastega.
Arvan, et keeld pandi selleks, et tühi loba poest lõpeks.
L
Luule  /   19:08, 1. märts 2017
juhtusin pealt kuulama kogemata kahte venekeeles jutlevat piigat ja teine kaebas,ettema mehel on lühike....vastik kohe kuulata,kuidas oma meest maha teeb.
T
tead  /   19:19, 1. märts 2017
Kui ma vene keelt ei oska, siis ma ju ei tead, et nad minu paremaks teenindamiseks neid võõrkeelseid sõnu kasutavad. Jääb pigem mulje, et mõnitavad mind salakeeles.
T
TOETAME!  /   18:23, 1. märts 2017
ÕIGE otsus! Las õpivad rohkem EESTI keeles rääkima!
T
Tartust  /   18:21, 1. märts 2017
Kui Tartust Tallinnasse saabun, tekib alati tunne nagu oleks venemaale saabunud (kuulmise järgi)
I
isegi nägemise järgi  /   18:27, 1. märts 2017
slaavi rõivamood karjub tänaval. kole on jah. Samas tubli mees, kes keelas venelastel omavahel kõvahäälse latramise. Käisin ükskord hommikul Ülemiste Keskuse II korrusel, no enam sinna ei kutsu.
E
Epp-Kusinäpp  /   18:27, 1. märts 2017
Tallinn pidigi ilus linn olema, aga eestlasi pidi liiga palju olema.
S
See ütlemine oli ikka nii:  /   18:52, 1. märts 2017
Nõukogude ajal venelased Tallinnas >
Tallin on jilus vjene linn, aga siin on ikka veel eestlasi
O
on  /   20:08, 1. märts 2017
minu edimene vend kalhosi edimene mees ja teene vend narva jeesus...
keik ollid puhha venelassed, ainuld meje vankaga jestlased...
Kusjuures oligi hea meel, et mõnedki venkud tuukasid eesti keelt, nüüd on meil maal küll vene keelt nii vähe, et unustad rääkimise ära aga täna Tartus olles sai ühe daamiga seda keelt meelde tuletatud...nojah, kunagi 17 aastat tagasi hispaanias olles räägiti ka tänaval kõvasti tundmatus keeles, mis keel selline on?...
M
marks  /   00:51, 2. märts 2017
Jilus Väjke vjeene ljnnake aaga jeestlaasi paalju.
O
Odin  /   19:08, 1. märts 2017
Pole see Tartu ka enam midagi palju parem. Ja kui bussiga sõidad siis kuuled teekonna vältel mitmel korra venekeelset informatsiooni, mida bussijuhil on kästud edastada, Asjaolu, et informatsion on ka ingliskeelne ei paranda vene keele pealetungi. See on kõik selle praeguse kesikute ja sotside valitsuse teene, millega IRL-itsukud kaasa on läind.
E
ehh  /   19:23, 1. märts 2017
Tartu bussides on hulganisti juba ka muud tumedaverelist rahvast, kes muliseb idamaa keeli.
T
Tõnis  /   18:21, 1. märts 2017
Ka mind häiriks, kui minu juuresolekul klienditeenindajad ajaks kõvahäälselt mingit umbkeelset mula, olgu siis vene, inglise või araabia keeles. Sellist poodi võimaluse korral edaspidi püüaksin vältida.
A
Aadu  /   18:19, 1. märts 2017
Me idanaabritest slaavikeeleoskajad panevad ka saksa ehituspoodide leival olles mõnusaid kõlavaid "matte" omavahel suheldes. Kuidagi kodune tunne tekib seal sisseoste tehes. Samas omas eesti pealinnas küsib eesti keelse aktsendiga teenindaja "tsevo vam pozaluIsta". Üleminek kõikidel tasanditel. Vast siiski piisab riigikeele viimisest massidesse kõigepealt eestlaste ajuloputusest. Sest orjalikku teisele keelele omas kodus üleminekut on ropult palju. Aitab me kaasmaalastele raha kulutamisest keele õppele. Tõhusam on kui me ise igal sammul heatahtlikumalt aitame neid meie keeles suhelda.
H
hmh  /   18:16, 1. märts 2017
Tegelikult see ju ongi klientide kaitseks, et kliendid ei arvaks, et neid räägitakse avalikult taga.
E
eestlastele  /   18:25, 1. märts 2017
Eestlased peavad NÕUDMA igal pool rohkem EESTI keeles rääkimist! Ei ole vaja oma viletsat ja vigast vene keelt kõikide venelastega rääkida! Rääkige EESTI keeles!
S
sa  /   23:50, 1. märts 2017
maga kaineks, vasjok.
P
põllumees  /   18:15, 1. märts 2017
Mind näiteks häirib see kui saalimüüjad omavahel valjult lõkerdades oma eraasju arutavad. Tekib selline tunne et mis ma neist ikka segan. Siin pole keeles erilist küsimus.
T
tuleb meelde osa Tuvikestest!  /   19:17, 1. märts 2017
youtu.be/IRCHBi0DRFg?t=2m51s
  /   18:13, 1. märts 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
Mis asju ei aeta nii?   /   19:03, 1. märts 2017
vene keel on alati valju ja normaalse inimese kõrvale vastik. isegi pisike laps küsis vanas Kajaka kaupluses, et miks need tädid nii koledasti räägivad.
M
mõõda palavikku.  /   19:38, 1. märts 2017
.
U
uskumatu  /   20:28, 1. märts 2017
kole keel tōesti???? 1/3 maailma raäägib selles keeles ,teised maailma riigid nii ei arva pigem väga ilus keel oma ajalooga. seda ei utle eesti keelest
F
fafaaa  /   19:17, 1. märts 2017
See ei ole mingi skandaal ja mitte üheski Euroopa riigis pole ma veel kuulnud, et müüjad räägiks omavahel mingis muus keeles kui selle riigi keeles. Seda peetakse ka seltskondlikus suhtlemises Euroopas väga ebaviisakaks, kui kaks samast rahvusest inimest teiste keskel omas keeles sussutama hakkavad.
1
19.17  /   22:24, 1. märts 2017
Kas siis näiteks juhul kui on 6 eestlast ja 2 inglast koos, siis ei tohi inglased rääkida omavahel inglis keeles vaid peavad rääkima eesti keeles? Tahaks sinu kui "suhtlemiseksperdi" vastust?
A
arvan  /   18:10, 1. märts 2017
umbkeelsed müüjad said aru, et KÄSTI, poe juhtkond aga omastarust vaid SOOVITAS...
ja miks mitte- laps praktiseerivad omavahel ka ajaviiteks siinse maa ja riigi keelt!
V
Veiko  /   18:09, 1. märts 2017
Mina enam sinna poodi ei lähe, enne, kui vabandatakse avalikult.
  /   18:27, 1. märts 2017
izvini,vjeiko,ja bolše ne budu.
  /   18:41, 1. märts 2017
Kes peaks sinu arvates vabandama, kas umbmkeelsed tibid, nende ülemused või kliendid, keda võõrkeelne jutuvada ilmselgelt häiris? Vähemalt riidepoes häiriks ka mind see väga.
E
ei see häiri küll,  /   19:39, 1. märts 2017
ainult ehk siiskui is umbkeelne oled.
S
samas  /   19:02, 1. märts 2017
Veiko, mine siis teadagu kuhu ja jäägi sinna
V
vot  /   19:05, 1. märts 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
Kas turistid  /   22:35, 1. märts 2017
ja pagulased siis hakkavad ainult oma riigis poes käima?
T
Turumutt  /   12:15, 3. märts 2017
Absoluutselt nõus poeomanikuga. Tõepoolest ei kipu sellises poes kaupa isegi mitte uurima. Müüjate omavaheline lobisemine vene keeles tõepoolest peletab eestlasest ostja üsna kiirelt poest välja. Poe maine automaatselt maas, Baltaturu või Lasnagorski tasemel. Ja mis kaupa müüakse neil turgudel .... mjahh.
M
Mofo  /   18:03, 1. märts 2017
Pigem usun ma, et Reserved tundis just oma käivet ja kasumit ohus olema, et vene keeles suhtlemise ebasobivaks pidas. Sallivad on muidugi kohe valvel, et kibekähku pasundama pista.
N
Nii lihtne see ongi  /   18:22, 1. märts 2017
Kodus rääkigu mis keeles tahes. Poes tahan kuulda riigikeelt.
  /   19:42, 1. märts 2017
su riik on euroliit.
A
ac  /   20:56, 1. märts 2017
Kas Reserved on eestikeelne nimi?
K
kapsas  /   18:03, 1. märts 2017
irw. õhtaleht on siis vene keele poolt? :)
R
Raivo  /   17:57, 1. märts 2017
Ei mina seda usu.