Bussifirmad reklaamivad, et just nende bussis on rohkem jalaruumi, nende bussis saab filme vaadata ja veepudeli osta. Millegi pärast ei reklaami keegi, et meie bussis peab turvavöö kinni panema ja me ka kontrollime seda.

Politsei kiidab, et tabasime nii palju roolijoodikuid ja nii palju kiiruse ületajaid. Ma ei ole kuulnud, et tabatud oleks kolme bussi jagu inimesi, kes turvavööd ei kasutanud.

Kui ei olnud varem, siis nüüd, kui mitu korda järjest on juhtunud rängad liiklusõnnetused liinibussidega, peaks kõigile selge olema, et bussis võib ka surma saada. Saadaksegi.

Miks eksisteerib kohustus liinibussis turvavööd kasutada ainult sõnades? Lennukis saadakse kõigile turvavööd peale. Enne lihtsalt sõitma ei hakata.

Turvavöö kasutamine bussis on reisija ohutuse huvides. Piletihinna ja filmivaliku kõrval on ka ohutus reklaamiargument. Muidugi ei hoia turvavöö õnnetust ära, aga leevendab tagajärgi siiski.

Jaga artiklit

15 kommentaari

A
Axter  /   11:58, 9. veebr 2016
Absoluutselt nõus. Bussid ei sõida enam ammu 70-ne vaid 100-ga ja enam, kui sõiduplaanis püsimist miski häirinud on. Vööde kinnitama ta jätmine on sama totter ja mõistetamatu kui suuna näitamata jätmine reavahetusel, mida mõned juhid praktiseerivad ja mis on liikluses üleüldse kõige vastikum asi.
V
Värdile  /   11:02, 9. veebr 2016
Olen sõitnud bussiga üsna tihti ja on ainult üks turvavöö, mis sisuliselt paned ainult üle puusa (või üle jalgade see tähendab alakeha kohalt). Tegelikult peaks olema ka üle rinna panemiseks (nagu autodes), siis võibolla hoiaks. Osades bussides ei ole ka neid, on ainult kinnituskoht, kuhu saaks kinnitada, aga pole vööd, mida kinnitada. Nii et tegelikult on bussidega üsna ohtlik sõita. Ja veel, bussijuhid ka meeletult kihutavad.

Päevatoimetaja

Geidi Raud
Telefon 51993733
geidi.raud@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis