(Anni Õnneleid)

Kuna Eestis on libeduse tõttu olnud hulk avariisid ja teelt väljasõite, siis milline on maanteeameti vastutus seesugustes teeoludes juhtunud õnnetuste eest?

Tarmo Mõttus, maanteeameti asepeadirektor hoolde alal: Me elame kliimavöötmes, kus ootamatud ilmaolud, eriti talvel, käivad igapäevaelu juurde. See on tõsiasi.

Maanteeameti kohustus on tagada võimalikult ohutud teeolud vastavalt tee seisundinõuete määrusega kehtestatud tasemetele. Talveperioodil suvistega võrreldavaid nõudeid määrus ei kehtesta ja see oleks ka majanduslikult ebaotstarbekas ning riigi maksumaksjatele liialt kulukas. Meil on teehooldepartnerid, kes praegusel ajal on kõik 100% väljas tagamas parimat võimalikku lahendust liiklejatele. Maanteeameti roll on jälgida, et kõik lepingud oleksid nõuetekohaselt täidetud, seda maanteeamet ka teeb.  

Liiklejate teadlik tegevus talvisel ajal liigeldes on ülioluline. Liiklejad peavad alati arvestama teeolude järsu halvenemise võimalusega. Maanteeamet korraldab liiklejate teavitamist maanteeinfokeskuse kaudu.

Liiklejad peaksid avalikkusele edastatavaid hoiatusi sõidustiili valikul alati arvesse võtma ning vajadusel hoidma suuremat pikivahet, mitte tegema möödasõite, arvestama pikema pidurdusmaaga jne. Erandlikes oludes võiks plaanitud sõidust hoopiski loobuda.

Jaga artiklit

4 kommentaari

I
isversusver  /   16:03, 2. veebr 2016
aga kuidas ma siis tööle ja töölt koju saan?! Ega 25 km jalgsi ei jõua ja bussid siin enam ammu ei käi.
E
ekonomist  /   10:52, 2. veebr 2016
veel lihtsam....maanteede amet likvideerida,koik ylemused lahti lasti ja hoiame kõvasti riigi raha kokku....ennem vaja lihtsalt välja panna sildid teedele,et erandlikes olukordades autoga mitte sõita....ja kogu lugu ! milleks meile see amet,kas võib keegi seletada,mis kasu on see amet toonud?

Päevatoimetaja

Telefon 614 4072
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis