Pilt Viini kesklinnast, kus talvel lükati esmalt lahti linna läbivad rattateed ja alles seejärel kõnniteed. (Valdo Jahilo)

Kes möödunud pühapäeval end veel rattasadulasse ei jõudnud istutada, võivad süüdistada vaid iseennast. Imeilus ilm tõi maanteel kerides vastu juba päris palju kaasrattureid. Väike käevibutus või peanoogutus neile – kuni järgmise kaasratturi trehvamiseni.

Lõpuks sobisid kõik kokku: vaba päev, ilus ilm, kevadhooldustest kätte saadud maanteevokk ning sinna peale kruvitud väikesed upgrade´id. Ehk siis olid raami ilustamas vähe värskemat värvi pudelikorvid (senised valge-punased olid juba pleekinud ja luitunud, seepärast asendasin need raami värvidega paremini kokku sobituvate musta-punase-mustrilistega) ning esirattale oli tõmmatud üll uus kumm.

Eelmise rattahooaja lõpul vahetasin tagumise kummi uue vastu. Selline ilus ja korralik, peene ja edeva punase äärisega. Kui sel aastal samasse rattapoodi sisse astusin, et ka esimesele rattale sarnane pealispind saada, pidin pettuma. Punasetriibulisest kummist oli järele jäänud vaid traditsiooniline must.

Veloesteedina ei sobinud selline variant kuidagi. Pärast paari-kolme erinevat rattapoe külastust leidsin lõpuks sarnase värvikombinatsiooniga asenduse. Tõsi, küll teiselt tootjalt, kuid see ei häiri. Nüüd on maanteevokil mõlemad veeremid kaunistatud ilusa punase äärega.

Palju maksab hea võistluskumm? Mina käisin välja veidi alla 50 euro. Treeningkummi hind jääb paari-kolmekümne euro vahele. Ja kel on ükskõik, mis kummiga ta kilomeetreid neelab, saab selle paariteist euroga kätte. Hinnavahe tuleb kummi segu kvaliteedist ja selle kaalust.

Ja siis maanteele! Kuna tegu oli selle hooaja esimese maanteesõiduga, võtsin rahulikumalt. Tundsin, mismoodi vastutuul minuga mängis, andes aimu nõrgavõitu väntamisvormist. Aga selles osas saab ainult paremaks minna. 21. juunini on veel piisavalt aega, et end sadulas taas hästi hakkaksin tundma. Siis on ees üks saabuva suve tähtvõistlustest, mida oluliseks pean: Valga-Valka Helen Triathlon, mille raames peetakse ka Eesti Meistrivõistlusi poolpikas triatlonis.

Esimese sõidu kontoks jäi 43 kilomeetrit. Väänast tagasi Tallinna poole keerates puhus selja taga juba toetav tuul ning sõit läks päris nobedalt. Ühtegi äratuntavat staari vastu ei vändanud. Kuigi palju puudu ka ei jäänud, sest võimalus oli õhus olemas.

Osundades kaassportlaste Facebooki sissekanntele, tsiteerin Rivo Pajuri pühapäevast ostitust: "Kerid rahulikult maanteel, Ruila kandis koos Kaido Kriisa ja Taikki Tillemanniga, ning vastu tuleb Tanel Kangert (samuti maantekaga) - ausalt öelda, arutasime pärast ikka mõnda aega, kas meil ikka on kõik silmanägemisega korras, aga kuna me polnud ainsad, kellele Kanx "vahele jäi", siis ikka nii ka oli."

Vat siis lopsu! Rattaentusiast Sulev Lipp täiendas: "Meil on sama (Gert) Jõeäärega. Kõigepealt tuli vastu keegi Cofidise riietes. Ei olnud Jõeäär. Kuna tegime piisavalt pika ringi, siis paar tundi hiljem tuli vastu päris Jõeäär. Ehk siit moraal. Eesti on nii väike maa, et kui siin kamaral piisavalt pikalt sõidad, siis tuleb kord ikka Jõeäär või Kangert vastu. Punkt."

Aga nüüd veidi vähem sportlikku juttu ka neile, kes samuti pedaalimist armastavad, kuid kellele ei meeldi seda higisena teha. 1.-31 maini kestab Euroopa jalgratta kaardistamise võistlus ECC2015, mis mõeldud just linnaratturitele.

Võistlus käib erinevate Euroopa linnade vahel: võidab see, kellel on kuu lõpul ette näidata suurim läbitud kilometraaž. Võistlusest võivad osa võtta kõik linnas elavad ja liikuvad inimesed, kes selles ruumis ratastel liiguvad.

Teekondi, kus keskmine kiirus on suurem kui 30km/h ja maksimaalne kiirus on suurem kui 45 km/h või kui sõidu pikkus on pikem kui 35 km ei arvestata sõitu peaedetabelis, kuna selliseid sõite käsitletakse spordi eesmärgil või erineval eesmärgil kui transport.

Osavõtt sellest on tasuta. Oma rattasõidud tuleb vaid salvestada spetsiaalse nutitelefoni äpiga (Cycling365). Rohkem infot leiab ettevõtmise kohta nii kodulehelt cyclingchallenge.eu/ee/rules kui selle Facebooki loodud kampaanialehelt (märksõnaks Sõidame Tallinnale jalgrattateed).

Nii et võtke end aga kokku ja minge õige välja pedaale kerima!

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis