4
fotot
Niimoodi istub silikoonist higipael peas ning peaks otsaeest laskuva higi mööda väikest kanalit silmadelt kõrvale juhtima. (Valdo Jahilo)

Pärast intensiivsemat sisetreeningut – olgu selleks siis ujumine, rühmatreening või mõni muu aktiivne liigutamine, higistan ma välja umbes kilo jagu ihuvedelikke. Spordisaalis on seda riietusruumis asuval kaalul hästi näha.

Mõne ainevahetus ongi selline, et higistab iga väikese asja peale. Mina olen üks neist. Ja kui higi juba valla pääseb, hoidugu teised selle eest Kui näiteks tuleb teha harjutusi matil, jääb pärast minu ülestõusmist sinna tavaliselt maha umbes Harku järve suurune higimassiiv. Piinlik. Eriti, kui on näiteks tegu ringtreeninguga ning sinnasamasse kohta peab asemele tulema järgmine harjutaja.

Nii on higirätikust saanud mu truu kaaslane igal pool. Lisaks sellele, et ennast ise sinna kogu aeg kuivatan, tuleb sageli pärast üle tõmmata ka põrand või spordivahend-trenažöör.

Väljas sportides pole olukord nii hull – kuigipalju jahutab keha tuul ning vedelikukadu pole nii intensiivne kui siseruumides. Mõistagi tekitab selline inimkoseks olemine ebamugavust.

Jalgratta spinnitrennides kannan peas alati mütsi – see hoiab veidi higi tagasi. Pole harvad juhud, kui tunni lõpuosas, kui riidel pole enam ruumi higi sisseimamiseks, hakkab see mööda nokka alla nirisema. Kõik oma spordinokatsid ja mütsid pean valima sellised, millel oleks allääres lisariba higi imamiseks, sest tavaline riie ei suuda seda kogust üldjuhul endasse imeda.

Mõni nädal tagasi otsustasin katsetada üht uut vidinat, mille netikaubamajast tellisin. Teistsugusest materjalist. Teistsuguse tehnoloogiaga. Kes teab, ehk ongi selline parem kui traditsiooniline müts, bandana või higipael?

Uus paelake kannab tootjapoolset nime GUTR Sweatband. See on valmistatud õhukesest silikoonist ning on kukla tagant parajaks reguleeritav. Käib ümber pea, võib kanda reklaami järgi näiteks rattasõidul kiivri all.

Sest mis muudab tavaliselt higistamise ebamugavaks? See, kui allavalguv higi silmadesse jõuab. Silmad hakkavad kipitama, tekib ebamugavustunne ja see häirib teinekord päris tugevalt. Sellel konkreetsel paelakesel on aga esiküljele ehitatud väike rennike. Nii peaks otsaeest alla valguv higi mitte silma, vaid renni jõudma, mis omakorda selle eemale juhib. Mööda kanalit voolates jõuab higi alla kusagil enne kõrvu.

Tänaseks olen seda jubinat katsetanud kahes spinnitrennis. Ütleme – et aitab mõõdukalt. Kümne palli süsteemis võib anda tugevad 6 punkti, mitte enam. Võib-olla on asi ka harjumuses. Sest selle asemel, et higi imada, juhib too pael selle lihtsalt eemale. Nii ei teki eriti kuivemat ja muretumat tunnet, lihtsalt meelekohtadest alla voolav higikogus on suurem.

Plussideks on selle higikanali lihtne hooldamine, reguleeritavus ja disain. Miinuseks asjaolu, et ei tekita eriti kuivemat illusiooni ega mugavust. Kuna higipael peab oma efektiivsuse saavutamiseks olema tihedalt naha vastas, siis jääb pärast treeningut seda peast eemaldades otsaette sissesooniv triipjälg.

Kevad-suvel kavatsen seda kindlasti katsetada ka välitingimusis, ehk on siis selle kasutegur suurem. Sees rahmeldades tundub aga, et vana hea riidest higipael või peakate on tõhusamad.

Pakend.jpg: 

Pael.jpg: 

Peas.jpg: 

Juhis.jpg: 

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis