On aeg suusad välja otsida ning ennast liikuma lükata. Suusapilt viie aasta tagustelt Kõrvemaa radadelt. (Spordiürituste Korraldamise Klubi)

Võistluskalendri paikasättimine ning plaanimine ei ole kergete killast. Seda enam, kui tegu on minusuguse rahvasportlasega, kes sooviks osa võtta võimalikult erinevatest ja põnevatest jõukatsumustest, kuid nii, et mõnel olulisemal stardil oleks vormikõver vähe teravam.

Mõistagi laotakse saabuvaks suvehooajaks põhja praegu. Ujumistrennides käib esialgu veel mahu ladumine, need on enamjaolt rahulikumad ja tehnikat lihvivad. Lõigutrennid, kiirendused ja muud äkilisemad harjutused tulevad varsti, kevade poole.

ÜKE (üldkehaline ettevalmistus) on jäänud sel hooajal minu poolt nõrgaks. Mitmed sügisel välja löönud vanad (ja kahjuks ka uued) spordivigastused ei ole lubanud täiel rinnal harjutusi teha ning siin olen mõne varasema aastaga võrreldes selges miinuses. Aga küll veel jõuab ennast järele aidata!

Selle asendusena üritan kodus teha mõningaid süvalihaseid tugevdavaid harjutusi. Päris hea tundub olevat tasakaalutaldrikul kõikumine – tunnen, kuidas see lisaks tasakaalu parandamisele ka mu sääreihaseid venitab. Loodan, sest on abiks trepijooksudel. Aga sellest täpsemalt mõnes edaspidises postituses, kui senisest paarinädalasest kokkupuutest on rohkem rahmeldatud ja pilt harjutuste kasutegurist on veidi selgemaks saanud.

Jooksnud olen ehk veidi enam kui eelmistel aastatel. Kangesti kibeleks ka suusarajale. Kuigi ma pole eriline suusahunt, on omas tempos ja tasemele kohane libisemine lumel siiski nauditav ja oodatud. Nüüd, värske lumega ei ole laudu veel alla saanud.

Viimastel aastatel on jäänud ainsaks talviseks suusasõiduks RMK Kõrvemaa Nelikürituse raames peetav suusavõistlus (38 km, sel aastal 21. veebruaril). Et seal mitte finišiga pimeda peale jääda, tuleks enne seda vähemalt sadakond suusakilomeetrit täis teha ning liigutused uuesti meelde tuletada.

Kevadel alustavad erinevad ratta- ja jooksuvõistlused, millest osadel plaanin kindlasti stardis olla. Täpsemat plaani veel pole – see selgub siis, kui kuupäevad ja nädalavahetuse don ligemale jõudnud. Need on rohkem tugeva treeningu, mitte võistluse eest. 12. Aprillil olen Rotterdami maraton stardis – selleks tuleb veidi eraldi valmistuda.

Otsustanud veel pole, kui lähiaastate plaani on kindlalt võetud mõnel lähivälismaal korraldatudt Tough Viking või Spartan Race – nimelisest ekstreemjooksust osavõtt. Sarnaselt Kõva Mehe Jooksule on nende radadele kuhjatud terve hulk kunstlikke takistusi, mis läbida tuleb.

Triatlonihooaja olulisemateks võistlusteks on sel aastal Valga-Valka Triatlon (20.-21juuni, poolpikal distantsil) ja Tartu Mill Tritalon (4.-5 juuli olümpiadistantsil). Augusti alguses Pühajärvel peetav TriSmile triatlon (1 km ujumist, 100 km ratast, 10 km jooksu) on küsimärgiga. Algusaegadest olen seal alati kohal olnud – ehk prooviks vahelduse mõttes selle asemel midagi muud? Mõnd võistlust Soomes või Lätis näiteks.

Mida eel teha tahaks? Osaleda mõnel avavee-ujumise etapil. Nende kuupäevad on siiamaani langenud kokku teiste võistlustega ja on seepärast kavast välja jäänud. Ehk on sel suvel rohkem õnne. Mõnel ägedal kanuu või süstamatkal (Võhandu maraton on juba 18. aprillil) sooviks osaleda. Korra olen mõtetes flirtinud ka rulluisutamisega – ehk teha sellega algust ja ära proovida?

Nagu mitmed spordieksperdid on soovitanud, peaks hooaja peale välja valima paar-kolm olulisemat võistlust, mille nimel oma vormi sättida. Ülejäänud on kas vaimu virgena hoidmiseks või tugevateks treeninguteks, vahelduseks ning vormi kontrolliks.

Mil määral plaanid realiseeruvad, sõltub must endast ja tervisest. Sest olgem ausad – mida aasta edasi, seda rohkem sportimine aega võtab. Soojendused. Venitused. Taastumine. Et hoiduda uutest vigastustest ning hoida eemal vanade väljalöömisest.

Seniks aga paar väljakutset jagamiseks neile, kes on uuel aastal endale sportlikke lubadusi andnud, kuid pole nende täitmisega veel algust teinud. Kellele näivad need harjutused lihtsad, saavad oma tunde järgi vunki juurde lisada. Head liigutamist!

http://www.hingepeegel.ee/tervis/planking-plankingu-10-paevane-valjakutse/

http://www.kehatrimmi.ee/treening/30-paevane-kukkimise-valjakutse/

Jaga artiklit

1 kommentaar

L
Lubadused  /   12:17, 14. jaan 2015
mul nagu alati- olla vormis ja aina paremas. Liigelt ei tasu ka ennast koormata igasugu lubadustega mu meelest, muidu ei ole enam isu tegutseda, tekib selline "peab" tunne..

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis