Kui rahandusministeeriumi idee läbi läheb, siis kallineb praamisõit kolmandiku võrra. (Mihkel Maripuu/Postimees)

Rahandusministeerium arutab täna madalama maksumääraga erimärgistatud kütuse keelamist raudtee- ja merendussektoris ja kui see läbi läheb, peab iga Saaremaa Laevakompanii parvlaevale astuv reisija alates uuest aastast maksma senisele hinnale lisaks ühe euro.

Mandrielanik maksab praegu üleveo eest 2,6 eurot ning uueks hinnaks kujuneb siis 3,6 eurot, kusjuures saarlastele terendab aga veelgi suurem hinnatõus, sest senise 1,3-eurose pileti hinnaks saab 2,3 eurot, kirjutas Eesti Päevaleht.

"Erimärgisega kütuse kaotamine toob kaasa kütuse hüppelise kallinemise," ütles Saaremaa Laevakompanii juht Tõnis Rihvk.

Erimärgistusega kütuse kaotamine tuli külma dušina ka raudteelastele.

Täispikka artiklit loe Eesti Päevalehest!

Rahandusministeerium: riik ei kavanda rongi- ja laevapiletite hinnatõusu

Rahandusministeerium teatas täna, et Eesti Päevalehes ilmunud väide, et riik kavandab rongi- ja laevapiletite hinnatõusu, ei vasta tõele, kuna juba 2012. aastal otsustas valitsus raudtee ja merendusvaldkonna erimärgistatud kütuse maksuerisuse kaotamise kulud kompenseerida.

"Valitsus arutas 2012. aastal täiendava soodusmääraga erimärgistatud kütuse kaotamisest tulenevaid toetusskeeme ja otsustas, et erimärgistatud kütuse maksuerisused kaotatakse raudtee- ja merendussektoris ning aktsiisitõusust tulenevad kulud kompenseerib riik läbi muude toetuste hiljemalt 2014. aastast," teatas ministeerium.

Ministeeriumi sõnul on laevanduses eesmärk pakkuda aktsiisisoodustuse kaotamisel laevandusettevõtetele kompensatsiooni riigieelarvest, mistõttu otsest tulu riigile hetkel selle soodustuse kaotamisega planeeritud ei ole.

Täna arutavad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning rahandusministeeriumi ametnikud tehnilisi nüansse ja küsimusi vedelkütuse erimärgistamise seaduse võimalikuks muutmiseks ning kompensatsioonivõimalusi toetustena.

Maksusoodustuse ulatuse vähendamisest ja erimärgistatud kütuse kasutusala piiramisest kuni selle täieliku kaotamiseni on viimasel paaril aastal erinevate osapooltega räägitud. Riigikogu võttis erimärgistatud kütuse maksusoodustust piiravad muudatused vastu juba 2011. aasta juunis sooviga tõsta maksusüsteemi tulemuslikkust ja tõhusust, vähendada maksuerisusi ja süsteemi halduskulu ning muuta soodustused ja toetused senisest enam vajaduspõhiseks.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis