4
fotot
Toyota Prius (Rasmus Rekand)

Tertu Ekspressi proovisõit. Pealinnas kanda kinnitanud Minirendi auto on nüüd ka Tartus. Toimetus käis testimas, kas ja kuidas juhita takso toimib.

Lähtume teooriast, et toimetuse enda masin teeb just kõige ebasobivamal ajal, ajalehtede laiali kandmise päeval, ette hoiatamata tööluusi. Kust leida kiiresti asendusauto?
Olukorras, kus väikeste peatustega tuleks läbi kärutada pooled Tartu linna poed, algkoormaks 10 000 ajalehte (poole tiraažist jätame tavakulleri kanda), pole tavaline takso just kõige leidlikum lahendus.

Kilometraaži ei tulegi just väga palju, ent taksomeetri näitu kahetunnise retke lõpus ei tahaks ette kujutadagi. Terveks ööpäevaks autot rentida ei tundu samuti otstarbekas. Pealegi pelutab asjaajamise keerukus, tagatisraha ning startida tuleks enam-vähem kohe!

Mõne minutiga rooli
Tekst augusti lõpust bussijaamaesises parklas seisva rohelise Priuse küljel reklaamib autolaenutust tunni kaupa. Kasutajaks registreerumine minirent.ee kodulehel võtab täpselt kolm minutit. Mööngem, kolleegidega lobisemata saaks vähemalt poole kiiremini. Peale nime ja isikukoodi tuleb sisestada ka kehtiva juhiloa number. Selleta rooli ei pääse.

Maksta saab nii mobiili kui panga kaudu. Juba usalduse võitnud klientidele saadetakse hiljem arve. Enne veel, kui jalad suudavad ära mõõta toimetust bussijaamast lahutavad meetrid, piiksub telefon, et sõiduriist on juba ootel. „Tehnikasajand,“ möönab kolleeg, kui Toyota oma uksed telefonikõne peale avab.
Hübriidauto Toyota Prius käivitub nagu lamp või sülearvuti, pelga nupuvajutusega. Vaid piduripedaal tuleb all hoida. Ammu võtmevabadusega harjunud podisevad ilmselt nüüd: „Elementaarne ju!“ Miniatuurne käiguvalits lubab sõita edasi (D) või tagasi (R) ja kuhugi veel (B). Viib see Bõrgu või Baradiisi, jääbki kirjatsuradele saladuseks. Ilmselt leidnuks vastuse kindalaekas olevat manuaali uurides, ent näpud juba sügelevad sõitma ja rahvas ju ootab ajalehti.

Odomeetrit uskudes pole tegemist tuliuue masinaga, aga laitmatus sõidukorras ja puhas on see küll. Hiljem selgub, et Ekspress ongi esimene teenuse kasutaja Tartus. Arvestades lühikest rendiaega, vaevalt jõuab tulevikus koristaja iga kasutuskorra vahel lapiga askeldama.

Seega sõltub sõidu esteetiline külg osaliselt varasematest klientidest. Peaks südametunnistus alt vedama, manitseb heaperemehelikkusele ka leping. Suitsu tegemine autos on keelatud, enda järelt kraamimine iseenesest mõistetav.
Korraks tekib tõrge – kuidas uksed lukku panna, kui pulti-võtit pole? Mõistagi telefoniga. Samamoodi kui masina sõiduvalmis seadmine, toimub ka selle lukustamine helistades. Viivitus on mõõdetav sekundites.

Tasub kaaluda
Nagu ikka uue „mänguasja“ puhul, läheb aeg lennates ning tavapärane lehering saab ennem läbi, kui see alata jõudis. Lehekorvide värske lugemispoolisega varustamine võtab pisut alla kahe tunni. Seega rendikulu kokku 20 eurot (kuni 200 kilomeetri läbimiseks on kütus hinna sees, meil kulub sellest vaid kümnendik). Põhimõtteliselt võib sõitu alustada või lõpetada ka suvalises kokkulepitud kohas, ent sel juhul lisandub viimise-toomise tasu (5 €).

Taksoga võrreldes peaks minirenti kasutades olema kokkuhoid märgatav. Iseäranis kui kohti, mida läbida on mitu ning igas ka aega kulub. Mugava lisana on hübriidauto parkimine kõikjal Tartus tasuta.

Minirendiautoga Tallinnas käik maksab koos kütusega umbes 70 eurot. Neljakesi bussiga kuluks piletitele edasi-tagasi 80. Kaalumist tasuv alternatiiv näiteks kontserdi või teatri külastamiseks.

Kahjuks spetsiaalset autokino küll Tartus pole, ent romantiline sõiduke on sedasi peaaegu igaühele jõukohane. Lahendus varnast võtta ka siis, kui papa-mamma õhtuks autot ei luba. Nurjatuma mõtteilmaga kolleegide rehkendustesse sattus isegi võrdlus hotellitoa hinnaga.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Katrin Rohtla
Telefon 614 4051
Katrin.Rohtla@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis