Palun oota, laeb...
1
foto

Tallinn-Helsingi rongile mõeldud tunnelisuu asukoht on juba teada ja detailplaneering tehtud, kuid kohalikud Äigrumäe elanikud on vajadusel rusikad nõus appi võtma ja oma kodukoha säilimise eest hea seisma.

Kohalik elanik Kalju (56) on muidu rahuliku loomuga mees, kuid jube mõte, et peaaegu tema koduõue tuleb raudtee, mis ärimehi kiiremini Soome sõidutab, toob Kaljule ikka külmavärinad ihule küll.

Kui praegu saab Kalju koos naabritega nautida rahu ja vaikust ning imetelda metsloomi, siis Tallinn-Helsingi rong tooks raudteejaama põhimõtteliselt vaat et Kalju koduhoovi.

Hetkel on Äigrumäel üks raudtee, kust veetakse nädalas mõned korrad kütusepütte, kuid mitu korda päevas sõeluv rong tekitaks mehe sõnul tunde juba trammipargist.

"No eks siis hakkab paistma, millal tuleb rusikad rulli ajada. Ega midagi pole teha! Pole hea, kui keegi sulle koduõue sisse sõidab," on Kalju veendunud, et lisaks rongile tooks uued ümberringi ehitatavad kipsmajad rahulikku piirkonda ka kuritegevuse.

Resoluutne on ka Äigrumäel elav 19-aastane Reimo: "Siin praegu hea rahulik ja siia võivad inimesed tulla elama, aga mitte mingi rongijaamaga koos." Noormees ise eelistaks rongile igal juhul laeva.

Majandusministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda ei julge küll 100 protsenti välistada, et Tallinn-Helsingi tunnelit ei tule, kuid soovitab huvilistel uurida taustaks la Manche tunneli kohta, mille lõplik maksumus osutus 80 protsendi ulatuses prognoositust kallimaks. Lisaks on la Manche tunnelit saatnud mitmed tulekahjud ja probleemid illegaalsete kodanikega, kes Inglismaale üritanud tükkida.

"Kui me nüüd arvestame, et Eesti-Soome vaheline tunnel tuleks pikem ja kui palju potentsiaalseid reisijaid oleks meil võrreldes Suurbritannia ja Prantsusmaaga, siis asetuks ehk teema konteksti," lisab Ruuda, et Tallinn-Helsingi puhul saaks tegu olema ka veel maailma pikima veealuse tunneliga.

Ligi kaks kuud tagasi võrdles Ruuda Postimehele antud intervjuus, et Eesti võiks käivitada ka oma kosmoseprogrammi ja saata inimesi kuule, aga see ei oleks reaalne.

"Ka Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas on öelnud, et tunnel pole realistlik ja see oleks astronoomiliselt kallis. Eestis ei ole ei utoopia ega düstoopia ning meil on hetkel palju olulisemaid reaalseid transpordiküsimusi, mis vajavad lahendamist," võtab Ruuda teema kokku.

Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmeil maksaks merealune raudteetunnel vähemalt kolm miljardit eurot.

Jaga artiklit

Pildista loomaaias ja võida väga vinge fotokas!

Tallinna loomaaed, Fotoluks ja Õhtuleht kutsuvad 1. -31. augustini osalema loomaaia 75. sünnipäeva puhul korraldataval fotovõistlusel ZoFo 2014! Peaauhinna Sigma DP2 Merrill paneb välja Fotolux AS, lisaks auhinnad Tallinna loomaaia ja Õhtulehe poolt.

Lae pildid
Auhind

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Geidi Raud
Telefon 614 4056
geidi.raud@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis