Arenev teenus (Kalev Lilleorg/Naisteleht)

Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) mõõtmistulemused mobiilse kõneteenuse kvaliteedi langust ei näidanud. Küll aga vajaks sidevõrk suuremat signaalitugevust, et tagada nutitelefonides paremat teenuste kvaliteeti.

Mobiilsideteenuste kasutajad on viimasel ajal ajakirjanduse vahendusel kurtnud mobiilse kõneteenuse kvaliteedi langemise üle, näiteks on välja toodud kõnede katkemise sagenemist ja kõnede valimise ebaõnnestumist. Nende väidete kontrollimiseks viis TJA läbi mobiilse kõneteenuse kvaliteedi kontrollmõõtmised Tallinnas ja Harjumaal.

Selgus, et 185 kontrollkõnet Tallinna erinevates piirkondades näitasid, et EMT kõnedest õnnestus 97 protsenti (ebaõnnestus 5 kõnet), Elisal 96 protsenti (ebaõnnestus 7 kõnet) ja Tele2-l 94 protsenti (ebaõnnestus 11 kõnet). Harjumaal tehtud 137 kontrollkõne põhjal oli EMT tulemus 99,3 protsenti (ebaõnnestus 1 kõne), Elisal ja Tele2-l 98,5 protsenti (ebaõnnestus 2 kõnet).

Mõõtmistulemused ei näita langustrendi võrreldes varasemate sarnaste mõõtmistega ning kinnitavad, et mobiilse kõneteenuse kvaliteet on kõigis kolmes mobiilsidevõrgus stabiilselt hea.

Teenuste kvaliteedi languse üheks põhjuseks võib aga olla järsult kasvanud nutitelefonide kasutamine. Nutitelefonidesse on koondatud väikesesse korpusesse palju erinevaid raadiotehnoloogiaid (2G, 3G, WiFi, Bluetooth), mis koostoimes mõjuvad levikvaliteedile halvasti.

Nutitelefonidesse ehitatud antennid on kompromiss raadiolevi ja telefoni välise õhukese moodsa disaini vahel ning seda sageli levi kahjuks. Et nutitelefoniga saavutada sama kõnekvaliteeti nagu tavalise mobiiltelefoniga, peaks signaalitugevus sidevõrgus olema suurem. See omakorda eeldab võrgu varasemast keerukamat planeerimist sideettevõtja poolt.

TJA-le teadaolevalt tegelevad sideettevõtjad nutitelefonidega seotud probleemidele lahenduste leidmisega aktiivselt.

Lisaks toimub suvisel perioodil palju väliüritusi, kus inimeste kontsentratsioon mingis piirkonnas võib olla tavapärasest kordi kõrgem, mis omakorda tingib ülekoormuse piirkonda teenindavatele tugijaamadele.

Juhul, kui tarbijal on probleeme mobiilse kõneteenuse kvaliteediga, soovitame esmalt pöörduda teenuseosutaja poole.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Sander Silm
Telefon 614 4162
sander.silm@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis