Lisa Õhtulehe naisteleht järjehoidja ribale
naisele.ee

Uus uuring näitab, et naeratamine, eriti siiras naeratamine, mängib rolli südamerütmi aeglustumises ehk aitab leevendada stressi.

"Järgmine kord, kui istud ummikus või oled stressirohkes situatsioonis, ürita hetkeks naeratada. See aitab juba psühholoogiliselt, kuid võib mõjuda hästi ka su südamele," kirjutab uuringu autor, Kansase ülikooli professor Sarah Pressman ajakirjas Psychological Science.

Uuringus vaadeldi 169 tudengit, keda õpetati esmalt hoidma huulte vahel söögipulka (sundides neid naeratama). Nad pidid naeratama üksnes suuga (nii et teised näolihased ei liigu), naeratama kaasates kõiki lihaseid, ning hoidma neutraalset näoilmet. Seejärel pandi tudengid stressirohkesse olukorda, söögipulk ikka huulte vahel, ja vaadati, kuidas nad käituvad.

Avastati, et tudengite, kellel paluti naeratada, südamerütm aeglustus, kui neil näiteks käed jääkülma vette pandi. Eriti efektiivne oli nn siiras naeratus.

Üks teine uuring, mis viidi läbi Marylandi meditsiinikeskuses, näitas, et südamehaiged naersid vähem kui terved inimesed. See võib viidata sellele, et naermise ja südame tervise vahel on seos. "Teame, et füüsiline koormus, mittesuitsetamine ja õigete toitude söömine aitab vähendada riski haigestuda südamehaigusse. Ehk tuleks sinna nimekirja lisada ka regulaarne naermine," kommenteeris keskuse juhataja.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Sander Silm
Telefon 614 4162
sander.silm@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis