fotot
Mailis Reps lastega. (Arno Saar/Õhtuleht)

Eestimaa suvi on üürike ning heitliku ilmaga. Uurisime tuntud riigikogu liikmete käest, kuidas nemad oma perega aega veedavad.

Liisa Pakosta: "Meie oleme tavaline pere ning suvisel ajal naudime eelkõige kõike seda, mida Eestimaal näha-kuulda-teha saab. Suure perena püüame rõõmu tunda asjadest, mida saame nautida vähema raha eest või siis lausa tasuta. Näiteks külastasime vihmasabinast hoolimata Merepäevasid. Hetkel oleme Pärnus. Heitlikud ilmad meid ei morjenda, sest lastel on olemas vihmavarjud ning kummikud ja vihmakeebid. Nõnda saavad nad ka vihmaseid ilmu nautida. Plaanime külastada ka raudteemuuseumi Lavassaares. Toas olles loeme raamatuid, mängime lauamänge, küpsetame pannkooke. Telerist ja arvutist püüame eemale hoida. Kuhugi kaugemale meil plaanis sõita ei ole, kui, siis korra Lätis-Leedus perega käia."

Mailis Reps: "Minu puhkus algas alles juuli algusest, nii et püüame seda vähest vaba aega perega maal oma maakodus veeta. Korra nädalas käin küll tööasjus linnas, kuid püüan alati, kui võimalik, lapsed erinevatele käikudele kaasa võtta. Eile käisime lastega näiteks Briti Saatkonnas. Kuhugi kaugemale sõita perega plaanis ei ole, naudime nii palju kui seda on, Eestimaa suve. Toas olles oleme hakanud lastele õpetama vanu mänge, mida omal ajal mängitud sai: laevade pommitamist, linnade põletamist. Õpime tähti ja loeme raamatuid. Televiisorit ja arvutit meie maakodus ei ole!"

Karel Rüütli: "Meie oleme just praegu perega Vudila mängumaal. Muidu veedame suve ikka siinsamas Eestis, seda enam, et meie kõige pisem laps on veel väga väike. Sõidame maale vanaemale ja vanaisale külla, samuti külastame sõpru-tuttavaid. Kodus teeme aiatöid, suurematele lastele meeldib maasikaid korjata. Koristame. Lastele meeldivad raamatud: enne lõunaund ning õhtust magamaminekut valivad poisid alati ise välja, millist muinasjuttu nad soovivad, et loeksime."

Nagu näha, leidub siinsamas Eestimaalgi tegemist küllaga, sadagu siis vihma või paistku päike!