Kasutatud autod ()

2012.a. juunis jätkus Euroopa autoturul kerge langustrend - I poolaasta uute sõiduautode müük on 2011. aastaga võrreldes 7% vähenenud. EU uued liikmed on ühiselt küll 5% tõusus, kuid nende riikide turgude maht võrreldes vana Euroopaga on marginaalne (400.000 vs. 6,2 miljonit). Teisel poolaastal ei ole suuri muutusi oodata, Lõuna-Euroopa langeb veelgi, Saksamaa ja UK on stabiilsed ja üldine EU uute müük eelmise aastaga võrreldes langeb 6-8%. Ida-Euroopa ja EU uued liikmed näitavad 5-6% tõusu, kuid see ei mõjuta EU üldiseid näitajaid kuigivõrd. Ida-Euroopa on tõusust hoolimata parimatest päevadest aastal 2007 praegu üle 30% maas, seevastu vanad EU liikmesmaad vaid 21%. Euroopa autoturgude ülivõimas liider on Volkswagen Opeli, Renault ja Peugeot ees. Eesti autoturu juhtiv mark Toyota jääb müüdud sõiduautode arvult alla koguni Audile, BMWle ja Mercedesele, kuid juhib Jaapani päritolu autode müügitabelit.

Autoturu näitajad panevad mõtlema Kreeka ja Hispaania majanduslike probleemide sügavuse üle. Kreekas on uute sõiduautode langenud sel aastal eelmisega võrreldes 40% ja Hispaanias 8%. Käesoleva aasta prognoositav kogumüük tuleb neil vastavalt ca 110.000 ja 880.000 uut sõiduautot. Eri turgude võrdlemisel on hea võtta aluseks uute sõiduautode müük 1000 elaniku kohta. Kreekas tuleb see aastal 2012 ca 10, Hispaanias 20, võrdluseks Saksamaal 40 ja Soomes 26. Eestis on sel aastal oodata tulemust 13, autokaubanduse raskeimal aastal 2009 oli tulemuseks vaid 6 uut sõiduautot 1000 elaniku kohta. Automüük vähemalt Hispaanias ei näita küll kaugeltki majanduslikku põhja, tegelikult ka Kreekas mitte. Kreeka automüük on oma tipust tänaseks langenud ca 62%, meenutame Eesti vastavat näitajat aastal 2009 - 72%.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit on ACEA assotsieerunud liige.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Telefon 614 4072
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis