Korralda klatšijalutuskäik (afp/scanpix)

Dieet ja trenn ei pea tingimata kulukad ega ajamahukad olema – selleks, et rohkem rasva põletada, piisab ka pisimuudatustest argiharjumustes. Kas siniselt taldrikult söömine ning hambaharjaga keele nühkimine kõlab liiga jaburalt? Loe ja otsusta ise!

Milleks kulutada mitukümmend eurot kuus spordiklubile, kui saad ära kasutada vanad sukkpüksid või teha midagi veel lihtsamat, et oma eluviise tervislikumaks muuta ning nagu nõiaväel saleneda? Veebileht iVillage.com pakub tervet valikut muudatusi argiharjumustes, mis ei nõua sinult palju, aga abi on neist rohkem, kui aimatagi oskasid.

Korralda klatšijalutuskäik

Selle asemel et sõbrannaga kohvikusse räntsatada, vahetage värsket klatši jalutades. Kui jutud on põnevad, ei pane te tähelegi, kui olete juba päevase trenninormi maha kõndinud. Kui kohvik tundub vastupandamatu, minge jalutama kohe pärast einet – Jaapani teadlaste uurimuse kohaselt on vahetult pärast söögikorda pooleks tunniks kõndima minek tunduvalt tõhusam rasvapõletaja kui seda tund või enam edasi lükates.

Raja koju säästuvõimla

Osta koju odavad, aga tõhusad vahendid. Hularõngast hööritades kulutad vaid veerand tunniga 100 kalorit ning saad vaevatasuks piitspeene piha. Aeroobikalint aga olevat väga populaarne kuulsuste hulgas, kellele tihe graafik võimlaskäike ei luba. Neid on kerge suvilasse või reisile kaasa võtta ning mis peamine – need on odavad ning võimaldavad mitmekülgset trenni. Staaridest fännid olevat Robert Pattinson ja Will ning Jada Smith. Ning üllatav nipp – võimlemislindina saad kasutada ka vanu sukkpükse!

Söö siniselt taldrikult

Väldi oranži ja punast karva sööginõusid – asjata pole restoranid tihti nende toonidega dekoreeritud, sest psühholoogiliselt mõjuvad need isutekitavalt. Uurimuste kohaselt aga sööd kõige vähem siniselt taldrikult.

Kujutle end saledana

Kõlab totralt, kuid teadlaste väitel on sellest abi – uuringute kohaselt saab vaid lihaste kokkutõmbeid silme ette manades neid ka tegelikult veidi tugevdada. Inimaju võimed ei tunne tõepoolest piire.

Tee tsirkust!

Üllatavalt tõhus harjutus on žongleerimine, milleks ei vaja sa muud kui paari õuna või apelsini. Sellega saad arendada käte ning ülakeha lihaseid ning põletada 280 kalorit tunnis.

Planking polegi hullus?

Mõne aja eest levinud internetiogarus planking on tegelikult hea treening, ole ainult mõistlik ning ära harrasta seda eluohtlikes kohtades. Nippe leiad kergesti internetist ja Youtube’ist.

Hakka aednikuks

Kaeva, riisu, käruta, sakuta umbrohtu. Aias askeldades kasutad peaaegu iga lihasgruppi ning usin olles kulutad kuni 300 kalorit tunnis.

Seljakotid selga!

Matkamine annab mitmekülgse koormuse – vatti saavad jalad ja tagumik ning seljakoti ekstrakaal aitab samuti kaasa. Kui haarad lisaks kepid, saad treenida ka käsi. Olenevalt matka raskusest saad seitsme tunniga põletada muljetavaldava 4000 kalorit.

Näputäis soola

Sool pole alati halb – kui lisad näputäie oma magusrooga, toob see desserdi maitse paremini esile ning saad väiksemast kogusest suurema naudingu.

Sörgi mäkke

See treening on eriti levinud Skandinaavias. Alustuseks võta madalamad künkad, seejärel võid minna uljamaks. Niiviisi kulutad poole rohkem kaloreid kui tasasel maal sörkides.

Keeda makarone al dente

Jättes makaronid poolkõvaks, seedid neid aeglasemalt, samuti tõuseb aeglasemalt su veresuhkur. Õigem oleks aga makaronid ubade vastu vahetada, millest vabaneb energiat pika aja jooksul. Uuringute kohaselt on oasõbrad 22 protsenti väiksema tõenäosusega ülekaalulised.

Harja keelt

Jahmatav, aga tõsi – kui isutab kartulikrõpsude järele, haara hoopis hambahari ja anna keelele tuld. See ergutab maitsenäsakesi selliselt, et muutud soolase suhtes tundlikumaks ja terve kotitäie krõbinate asemel piisab vaid paarist.

Hoia vaagnad peidus

Kui jätad serveerimisnõu või kuklikorvi lauale, sööd ligi 20 protsenti rohkem kui muidu.

Nihele!

Kuigi see võib kaaskondsetele närvidele käia, aitab kaloreid kulutada nii sõrmedega trummeldamine, jalaga tatsutamine, kääride lõksutamine, pliiatsi näperdamine – närvilised ekstraliigutused võivad kulutada isegi kuni 350 lisakalorit päevas.

Viska telekas ukse taha

Majapidamistes, kus pole telerit, on asukad paremas füüsilises vormis ning saledamad, sest nad istuvad vähem ega tunne vajadust pidevalt näksida – telekat vaadates sööd kuni 40 protsenti rohkem.

Ei majoneesile!

Väikesed sammud, nagu majoneesist ja ketšupist loobumine, aitab päevast kaloriannust 100 ühiku võrra vähendada. Sama kehtib kohvile suhkru lisamise kohta. Vaid sellest loobudes saad aasta jooksul kilokese võrra kergemaks.

Ainult kümme minutit!

Võta päevas kümneminutilisi pause, et teha kätekõverdusi, kõhulihaste harjutusi või kokku-lahku hüppeid. Kui mahutad nädalas neljal-viiel korral igasse päeva neli kümneminutilist trenni, näed kindlasti ka tulemust.

Neli ampsu!

Kõige rahuldustpakkuvamad olevat neli esimest ampsu toiduportsjonist. Teisisõnu, kui ihaldad midagi head, võid panustada pigem maitsvatele ja kallimatele toitudele, ostes väiksemaid koguseid.

Sõida ratsa

Hobuse turjal sõit pole sugugi lihtlabane istumine, vaid põletab tunnis umbes 400 kalorit. Sadulas püsimiseks on vaja pingutada nii puusa- kui ka kõhulihaseid. Ekstra koormust saad hobuse eest hoolitsedes – sõnnikut kühveldades ja lemmikut harjates.

Tooli asemel kügele pallil

Kui sul on kodukontor, võid proovida tooli vahetamist võimlemispalli vastu. Isegi, kui sa otseselt ei harjuta, liigutad end ballil balansseerides rohkem ning treenid ainuüksi seeläbi kõhulihaseid. Niiviisi võid ka istudes põletada 50–70 lisakalorit.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Liina Metsküla
Telefon 614 4166
Liina.Metskula@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis