Hollywoodi staaride armastatud Atkinsi dieet võib Rootsi ja Ameerika teadlaste uuringu järgi põhjustada insulti või suurendada südamehaiguste riski.
See, et filmistaarid pole peenikese piha ja siredate säärte eest tänu võlgu mitte headele geenidele, vaid hoopis imedieetide leiutajatele, pole mingi saladus. Et aga pealtnäha ohutud dieedid eluküünlalt lühendama kipuvad, võib aga nii mõnelegi üllatusena tulla.
Rootsi ja Ameerika teadlaste koostöös valminud uuring tõestab, et süsivesikurikka toidu asendamine proteiinirikka dieediga võib tulevikus suurendada insuldiriski või ohtu haigestuda mõnda südamehaigusesse, kirjutab Rootsi päevaleht Dagens Nyheter. Kõnealune uuring on suurim, mis siiani väikese süsivesikusisaldusega dieetide pikaajalist mõju on vaadelnud.
Uuring algas juba 1991. aastal ehk mõni aasta enne seda, kui väikese süsivesikusisaldusega dieedid Rootsis populaarseks muutusid. Teadlased uurisid 44 000 Rootsi naise elustiili ja toiduvalikut kahe aasta vältel. Erilist tähelepanu pöörati sellele, kui palju sõid naised süsivesikuid ja kui palju proteiine. Teadlaste sõnul oli 15 aastat hiljem uuringus osalenud naistest 1270-l olnud insult või on nad põdenud mõnda südamehaigust. Põhjuseks on süsivesikute hulga vähendamine ja proteiinide hulga suurendamine toidulaual. "Üks põhjus on ka see, et naised said proteiine eelkõige lihast, mitte aga taimedest. Punane liha suurendab nii insuldiriski kui ka vähiohtu," selgitab Karolinska Instituudi teadur Hans-Olov Adami.
See aga tähendab, et Hollywoodi staaride armastatuim pekikulutusvahend, Atkinsi dieet, ei pruugigi pikas perspektiivis tervisele kasulik olla. Et korraliku järgimise korral kehakaalust juba esimese kahe nädalaga 5–10 kilo kaotav dieet pole mingi kosutav tervisekuur, vaid ränk katsumus organismile, on varemalt Õhtulehele rääkinud ka endokrinoloog Anu Ambos. "Ennekõike kahjustab rohkelt küllastunud rasvu ja loomset valku sisaldav toit neere. Kuid samas tõstab ta ka veres halva nn LDL-kolesterooli taset ning suurendab südame ja veresoonkonna haigustesse haigestumise riski. /---/ Atkinsi dieedi järgimine suurendab ka kõrgvererõhktõppe haigestumise riski, põhjustab osteoporoosi ja kõhukinnisust. Põhjuseks asjaolu, et Atkinsi dieediga ei saa organism piisavalt hädavajalikke kiudaineid, samuti jääb puudu paljudest elutähtsatest vitamiinidest ja mineraalainetest," selgitas Ambos.


















































