MAITSEV JA TERVISLIK: Lõhe sisaldab väärtuslikke oomega -3 rasvhappeid, nii et söö võimalikult sageli kala. (Alamy/AOP)

Teadlased koostasid 4000 väite põhjal kõigi aegade ideaalseima tervisliku menüü

Kiirtoiduks seda nimetada ei saa – maailma tervislikema eine väljatöötamiseks kulus aastaid!

Ühendkuningriigi ajaleht Daily Mail kirjutab, et sõltumatu Briti organisatsiooni Leatherhead Food Research teadlased uurisid supereine väljatöötamiseks umbkaudu 4000 väidet, mida toidutootjad ja supermarketid oma kauba reklaamimiseks välja on käinud.

4000st sõeluti välja 222, mis tõepoolest toetusid teadustõele. Nende põhjal koostasid spetsialistid menüü, mida peetakse kõigi aegade tervislikemaks. Supereine koosneb toitvast roast ja tervislikest snäkkidest puhuks, kui nälg näpistab. Tervist turgutavate ainete seas on kolesterooli alandavad oomega-3 rasvhapped ja aju tööd ergutavad folaadid, mida leidub täisteraleivas. Oliiviõli aitab samuti normaalset kolesteroolitaset hoida. Kanahautis läätsede ja köögiviljaga on toitev kõhutäis. Valk turgutab lihasmassi, läätsedes sisalduv pantoteenhape kahandab väsimust ja virgutab vaimu. Jogurtitarretis Kreeka pähklitega soodustab seedimist ja hoiab veresuhkru normis.

Teadlased lisasid söömaajale ka omaleiutatud spordijoogi, mis võib tõepoolest füüsilist sooritust parandada. Selles leidub biotiini – mis turgutab ainevahetust, närvisüsteemi, nahka ja juukseid –, kondisõbralikku kaltsiumi, aga ka tsinki, kroomi, vaske, rauda, kaaliumi, seleeni ja magneesiumi. Kõledal õhtul aga aitab unel sabast kinni saada melatoniinirikas šokolaadijook. Snäkiks soovitatud söetabletid kahandavad aga puhitust.

Leatherheadi juht doktor Paul Berryman pakkus söömaaja välja ideaalse lennulõunana, kuid tema kinnitusel toimib see sama hästi kodus. "Oleme ühtlasi näidanud, et tervislikud toidud ei pea igavad olema."

Supermenüü

Tarrend värskest ja suitsulõhest

Kõrvale roheline salat oliiviõlikastmega

Kiudainerikas täisterakukkel

Kanahautis läätsede ja köögiviljaga – vähe rasva ja soola

Biojogurtitarretis pähklite ja suhkruvaba karamellimaitselise kastmega

Supersnäkid – kui kõht on hiljem tühi

Jõhvika, vaarika ja leedrimarja spordijook multivitamiinide, mineraalide ja elektrolüütidega

Kuum šokolaad

Kreeka pähklid – 30 g päevas

Aktiivsöetabletid

Dieedijook-toiduasendaja marjadega

Puhas allikavesi – vähemalt 2 liitrit päevas

Suhkruvaba rohemündinäts ksülitooliga

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 614 4029
Marge.Sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis