PÄÄSEVAD SISSE: Praegu sõidavad lepinguta taksod lennujaama ette mööda ühissõidukite rada ja peatuvad ülekäigurajal. (Tairo Lutter)

Arve muutus aina müstilisemaks, meenutab naine, kes lennukilt tulles istus kiirustades kallisse taksosse, millel polnud Tallinna lennujaamaga lepingut. Lennujaamas ebaseaduslikult kliente püüdvad taksofirmad sunnivad liikluskorraldust muutma.

Eelmisel neljapäeval tõttas Ingi Tallinna lennujaamast takso peale, et jõuda bussijaama. Taksofirmale ta tähelepanu ei pööranud, lennujaamal on aga leping vaid Tallinki, Tulika ja Tallinna Taksopargi taksodega.

"Esmalt ilmnes takso tabloolt, et sõidualustustasu on 5,3 eurot. Aga see polnud veel kõik. Number tablool muutus aina müstilisemaks. Kõik see 1,5 km lennujaamast bussijaama vaidlesin taksojuhiga, et kuidas on see number õiguspoolest võimalik, mis loa alusel selline firma tegutseb," meenutab Ingi.

Kui esialgu oli taksomeetrinäit kiirelt suurenenud, siis veidi enne bussijaama ei muutunud arv äkki enam üldse. Ingi usub, et taksojuht märkas tema viha.

Kliente leidub

"Bussijaama kohale jõudes näitas tabloo kümme eurot. Muidugi ma keeldusin maksmast, arvestades, et tegu oli 1,5 kilomeetriga ja võrdlusena ootas ees 186kilomeetrine bussisõit Tartusse, mis kergendas mu kukrut vaid 8,5 euro võrra," räägib Ingi ja ütleb, et küsis juhilt ka, mis juhtus, et taksomeeter enne kohalejõudmist seisma jäi. "Sain vastuseks, et olgu ma õnnelik, ta [juht] kruttinud vahepeal tablood, et teha mulle soodukat, teistele oleks see sõit läinud maksma vähemalt 14 eurot," meenutab ta ja lisab, et lõpuks leppis taksojuht kõigest viie euroga.

Sohver öelnud Ingile, et tal on luba lennujaamast inimesi peale võtta. Ametliku vedajana on tema antud tšekil kirjas OÜ Rado, mille juhatuse liikmeks on äriregistri andmetel Arturas Budvytis. Viimase sõnul on nende taksodel logo "Tallinna Nord Takso".

Kõnealuse loo kohta ei oska Budvytis midagi öelda, ent ta kinnitab, et ehkki firmal pole lepingut lennujaamas seismiseks, võib takso, mis kliendi lennujaama on toonud, sealt peale võtta teise kliendi, kui too selleks märku annab. Sõidualustustasu on neil 5,3 eurot, Tallinnas aga olevat kallimaidki firmasid.

Tallinna lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov ütleb, et taksofirmad, kellel lennujaamaga lepingut ei ole, võivad inimesi peale võtta vaid lennujaama parklas.

"Kui inimene kutsub takso ise järele, siis takso peab sõitma parklast sisse ja seal oma klienti ootama. Kui kliendi

ootamine kestab alla 15 minuti, ei pea taksojuht parkimise eest maksma," seletab Sakkov.

Ta teab aga, et ebaseaduslikult kliente püüdvad taksod sõidavad ühissõidukite rada mööda aeglaselt reisiterminali eest läbi ja juhid vahivad, kael õieli, ega seal ole mõnd potentsiaalset klienti. "Peavad kinni jalakäijate ülekäigu raja juures, kus ei tohiks kinni pidada, ja üritavad inimesi moosida. Iga päev nad mõne ikka leiavad, muidu nad tagasi ei tuleks," lisab Sakkov.

Bussirada kaob

15. veebruarist hakkab lennujaamas kehtima uus liikluskorraldus.

Jaamahoone eest kaob ühissõidukite rada ja bussid enam mäest üles lennujaama sõitma ei hakka, vaid peatuvad madalamal, parklatasandil, kust reisijad pääsevad terminali eskalaatoriga. Mäest üles saavad vaid lepingulised taksod ja sõidukid, mis ülemises parklas parkida soovivad.

Lepingulistele taksodele on eraldi rada tõkkepuuga, mis avaneb takso numbrimärgi peale. Sakkov loodab, et siis ebaseaduslikult kliente püüdvad taksod enam lennujaama ette ei pääse.

Jaga artiklit

1 kommentaar

R
retro jordan shoes  /   10:03, 6. okt 2013

Päevatoimetaja

Liina Metsküla
Telefon 614 4166
Liina.Metskula@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis