KOMMENTAAR | Sündinud Eestis paariana

Ahastus, mis valitseb vene koolides, kus vene õpetajad peavad vene õpilastele eesti keeles ajalugu ja geograafiat õpetama, on nii suur, et isegi eestikeelne ajakirjandus on seda märganud. Sest rääkigu propaganda, mida tahab, kuid tegelikult eesti keeles õppimine venelaste šansse tööturul ei paranda.
maamiis , 07:32, 17. jaanuar 2012
kas ei ole ikka nii ,et pärast okupatsiooni lõppu peab vastavalt rahvusvahelistele kokulepetele okupeeriv riik oma kodanikud minema viima ? Pran´tsusmaa näiteks tegi nii kui Alzeeriast lahkus ? Miks siinsed venelased mingid teistmoodi on kui näiteks saksamaal elavad venelased,et omakeelset haridust peavad saama võõral maal?kust otsast ned "meie venelased "on ?
MUSKETÄR, 07:47, 17. jaanuar 2012
Kus on need inimesed, kui nad 80ndatel võitlesid venestamise vastu ja täna teostavad samasuguse usinusega eestistamist, kuigi vaimselt inimest vägistada pole ilus. Kus te olet 40 kirja autorid?
Priit Aimla, Kaur Alttoa, Madis Aruja, Lehte Hainsalu, Mati Hint, Fred Jussi, Aira Kaal, Maie Kalda, Tõnu Kaljuste, Toomas Kali, Jaan Kaplinski, Peet Kask, Heino Kiik, Jaan Klõsheiko, Kersti Kreisman, Alar Laats, Aare Laht, Andres Langemanns, Marju Lauristin, Peeter Lorents, Vello Lõugos, Endel Nirk, Lembit Petersson, Arno Pukk, Rein Põllumaa, Paul-Eerik Rummo, Rein Ruutsoo, Tõnis Rätsep, Ita Saks, Aavo Sirk, Mati Sirkel, Jaan Tamm, Rein Tamsalu, Andres Tarand, Lehte Tavel, Peeter Tulviste, Mati Unt, Arvo Valton, Juhan Viiding, Aarne Üksküla.
to musketär , 08:05, 17. jaanuar 2012
venelastel on erinevalt eestlastest 80-nendatel oma riik ju olemas!Kus neid vägistatakse?
oi, 08:16, 17. jaanuar 2012
Eestimaa venelaste kodumaa on Eesti. Mul on hea meel, et haritlasedki hakkavad tasapisi nende inimeste eest seisma. Inimkonna ajalugu on suuremalt jaolt inetu - aga ma ei saa aru, mida halba on praegusel hetkel Eestis elavad venelased teinud. Kodakondsuspoliitika on meil kahjuks algusest peale metsa läinud ja äärmiselt rassistlik.
Revaler, 08:32, 17. jaanuar 2012
Kui ma ei eksi, siis selle artikli autori naine on migrant NSV Liidust. Seega siis Vene asi on talle südamelähedane. On arusaadav, et katse panna piir Eesti venestatusele tekitab venestamist jätkata soovivatel isikutel kisa, viha ja raevu. Eriti totakas väide on, et kuna eestlased said Vene ajal eesti keeles õppida, siis peavad venelased Eestis praegu saama vene keeles õppida. Ei pea. Eestlased elasid oma kodumaal, venelased on Eestis aga (kutsumata) külalised. Venemaal saab vene keeles suurepäraselt õppida, keegi ei takista nende sinnaminekut, või tehku erakoolid.
Putin kutsub, 08:45, 17. jaanuar 2012
Võõral maal võõraste keskel pole vaja hädaldada.Kodus on kõik olemas.Pealegi kedagi siia pole kutsutud!Vene koolid on üksnes Venes!!!
pff, 08:49, 17. jaanuar 2012
Neid näiteid on tüütuseni korratud, aga Berliinis pole olemas riiklikku türgikeelset gümnaasiumi ega Pariisis riiklikku araabiakeelset gümnaasiumi. Kusjuures Saksamaa kutsus ise türklased sisse ja Prantsusmaa koloniseeris Magriibi. Eesti Vabariik pole enamikku siinsest venekeelsest elanikkonnast ei sisse palunud ega koloniseerinud.
Loomulikult on igal rahvusel (ehkki mitte tingimata selle igal üksikul liikmel) üldjuhul kõige komfortsem elu oma ajaloolisel kompaktsel asualal rahvusriigi või selle sarnase moodustise raames. Diasporaa tekitab stressi. Aga meie ei pea võtma endale ainuvastutust selle stressi leevendamise eest. Sakslasi ei saa ju nende ordnungi-, õlle-, šnitsli- ja šlaagriarmastuse pärast pidada türklaste ja kurdide kiusajateks?
Eesti riik (1,3 mln elanikku -- 10 korda vähem kui mitteametlikel andmetel Moskva linnas!) ei suuda lõpmatuseni ülal pidada kaht paralleelset haridussüsteemi (õpikud, töövihikud, terminoloogia, metoodikad, pedagoogika, õpetajakoolitus koos erialateadusega jms). (Lükkame edasi? Kui kauaks? Mis siis ajaga muutub?) Ja kui suudakski, siis mis paremad toimetulekuvõimalused on Eestis venekeelse gümnaasiumi lõpetajal? Venemaale kõrgkoolidesse nad ju ei kipu, pigem Läände. Või peame looma ka venekeelse kõrghariduse? Ja siis venekeelsed töökohad?
ausalt, 08:55, 17. jaanuar 2012
Eestlane, venelane - mis vahet, inimesed oleme ju k6ik. Ja Piibel ytleb - uhkus tuleb enne langemist.
Katja, 09:03, 17. jaanuar 2012
Mul on tunne, et venelastel ei ole siin häda midagi. neile meeldib emapalk, kõrge elatustase, euroopa inimese pass. Nad sõidavad uhkelt georgi risti ja vene lipuga ringi. Soomes nad ju õpiks soome keeles?
to pff, 09:16, 17. jaanuar 2012
Hariduse ülalpidamise osas sa eksid - eestlane ei pea ülal vene koole, seda teeb venelane ise oma maksudega.
Venekeelsete töökohtade osas on sul õigus - ükski kapitalist ei hakka looma venekeelseid töökohti, ta lihtsalt esitab nõuded, mis keeli tuleb ühel või teisel töökohal osata.
Samamoodi ka riigisektoris - kui ei oska, siis tööd ei saa.
See pole diskrimineerimine, vaid töökoha enese nõue.
Vene kool eesti õppekeelega on tõesti absurd. Enne tuleks korralik eesti keele õpetamine käima panna, kuid sellega pole me 20 aasta jooksul hakkama saanud.
Ja veel: asjaolu, et vene koolide õppekeele muutmise värk läks lahti Eestis ja Lätis ühel ja samal ajal näitab, et konflikti dirigeeritakse Moskvast, nagu seda korduvalt juhtus ka Laulva revolutsiooni aegu. Moskva juba oskab kohalike tobukesi oma huvides ära kasutada.
Muideks, kes selle plaani välja mõtles?
Autorit, autorit!
juhani tuututajale, 09:41, 17. jaanuar 2012
sulle veidi punastest ,jaak aaviksoo haridusminister endine tartu ülikooli kompartei büroo liige punane kui kurat nii vist andrus ansip nlkp ekp tartu rajoonikomitee sekretär partei organisatsioonilise töö juhataja kõrvulukustav punane lisax veel nõukaarmee poliitohvitser politruk nagu hävitusbataljonides nagaanimehed,totruse tipp ilmselt ka kgb vägede kõrge auastmega reservohvitser sest kõik poliitohvitserid kuulusid selle väeliigi alla lisa soovid?
09:42, 17. jaanuar 2012
Kui lugupeetud kirjanik, nagu ta ennast nimetab, võtaks vaevaks lugeda eesti rahvusklassikut, Oskar Lutsu, siis näeks ta, kuidas vene võim käitus eestlastega. Vene keele rääkimist ei ole keegi ära keelanud, kuid eesti keel oli tollal koolides lausa seadusega keelatud. Kogu haridus toimus vaid vene keeles. Kas on palju nõutud, et venelane peale 30-aastast siinviibimist teaks muidki eestikeelseid sõnu, kui "tjere, tjere"?
loo autorile, 09:53, 17. jaanuar 2012
Mõelge ise, mis tunne on sündida ja kasvada üles maal, kus sa lapsest saadik tunned, et pole siin teretulnud?/// MÕELGE palun ise, mis tunne on kasvada võõras riigis (kuhu sinu esivanemad on vererada taga sisse tulnud- väevõimuga) ja MITTE OSATA selle maa keelt?! Enda peale peab kuri olema! Iga loomgi, kui on kasvõi tulekahju eest ära liikudes kohustatud vahetama elupaika- püüab selle omale mugavamaks teha ise: tassides heina või oksarisu jne. jne. Ta ei jookse kellegi juurde kiunuma, et diskrimineeritakse jne. ÕPITUD ABITUS on see, mida te suuresti neile suutmatutele veel sisendate! Et teha midagi tõeliselt head ja kasulikku- innustada neid targem, suutlikum, parem olema- ei. Ikka see labane ja moonutatud valesid täis õigustamine "vaesekeste" pärast. Need eestlased, kes on olude sunnil kunagi mööda ilma pillutatud saanud (just nendesamade suutmatute verejanuliste ja aplate esivanemate eest ära põgenedes)- vajaks sarnast kaitsekõne samamoodi. Aga eestlane- näed ei kurda ja saab hakkama igal maal. Eks ka see sama vene inimene. Aga Eestis tohib/peab ja võib ta olla mingisugune peetusega.... sest autori suguseid haletsejaid jätkub....... RUMAL ja PIIRATUD JUTT! PS! Kui keelt (keeli) ei oska, ei saa hotelli koristamagi- nii palju võiks omal loogikat olla!!
10:02, 17. jaanuar 2012
Olen kirjatüki autoriga täiesti nõus. See mis praegu toimub, vene gümnaasiumide sundkorras eestistamine, see on karuteene Eesti riigile endale.
Kuid olen ka seda meelt, et Eesti riigis peaks igaüks oskama eesti keelt!
Kuid algust tehakse valest otsast (tegelikult on selle alguse juba väga hiljaks jäädud, aga see on teine teema).
Alustada oleks tulnud lasteaedadest. Alles mõni aeg tagasi sain oma üllatuseks teada et meil eksisteerivad siiani isegi vene väikelastekodud. No milleks? Lapsed, kellel side koduga praktiliselt puudub, peaksid viibima eestikeelses keskkonnas. Vene keel peaks lasteaedades ja ka väikelastekodudes olema, kuid seda vaid õppetunnina, mitte suhtluskeelena. Väike laps õpib kiiremini ja valutumalt teise keele ära. Kui esimene põlvkond selliseid lapsi jõuab kooli, siis algklassides peaks alustama sellega, et enamus aineid eesti keeles ja vene keele tund olgu siis iga päev tunniplaanis üks, et ikkagi ka oma emakeele saaksid nad selgeks. Ok, neil kulub õppimisele kauem aega, tehtagu siis venekeelsetest kodudest tulnud lastele eraldi algklasside õppeprogramm, kasvõi aasta jagu pikem algklasside osa. Ainult nii, maast madalast õpetades, saaksid nad eesti keele selgeks ja suudaksid juba ka gümnaasiumis omandada korraliku hariduse eesti keeles. Aga mitte et vot näed nüüd plärtsi, jõudsid keskkooli ja hakka eesti keeles õppima, sellest ei tule midagi välja, ainult jama ja trotsi ning veel enam vastastikust vihkamist.
eestikeelsetele demagoogidele ja kavalpeadele, 10:04, 17. jaanuar 2012
mis erilist on Eesti Vabariigis, et siin niipalju eestivastasust on?Nimelt on Eesti riigi taastamisel püütud arvestada üksikisiku tahtega.Vaba inimese vaba tahe ennast määratleda.Riigi kodanikuks olemine tähendab riigi seadustest tulenevalt k o h u s t u s i ja õigusi. Miks on Esti Vaba riigis niipalju määratlemata kodakondsusega isikuid?Sellepärast, et need isikud ei soovi kanda k o h u s t u s i riigi ees, sest õ i g u s e d on tagatud ka määratlemata kodakondsuse korral.Määratlemata kodakondsusega isikud ei ole k o h u s t a t u d oskama ri i g i keelt ega teenima r i i g i kaitseväes.
Küll võivad aga määratlemata kodakondsusega võõrkeelsed kodanikud nõuda, et riigi maa-ala on nende kodumaa ja nende võõrkeel on nende maa-ala ametlik keel,seejuures ei ole neil k o h u s t u s i riigi ees.Seega võõrkeelsete elanike kohanematus riigikeelse elu- ja suhtluskeskkonnaga on iga võõrkeelse elaniku enda suhtumise küsimus."Automaatselt kodakondsuse andmine" tähendab isiku tahte ignoreerimist ja isikule riigi ees k o h u s t u s t e panemist, mida see isisk vabatahtlikult ei oleks võtnud: näiteks riigi kaitseväes teenimine või riigikeele õppimine.
Jäle demagoogia, 10:33, 17. jaanuar 2012
Üks imperialist nutab taga suurt ja edukat nõukogude impeeriumit. Eks need kirjanikud olidki 40. aastal kõige suuremad kollaborandid. Ülistada nõukogude rahvaste sõprust on ikka eriti küüniline.
Papi, 11:03, 17. jaanuar 2012
Ja jälle üks "õige" eestlane vähem!
Ants Kasepuu, 11:12, 17. jaanuar 2012
Autoril on 200 % õigus - esimest korda on juletud sel teemal avameelselt kirjutada ja kirjutatu ära trükkida! Venelaste ahistamist soodustavad poliitikud, kes kardavad ainsagi inimliku järelandmisega kaotada venevihkajate hääli. Keda paistab meil omajagu palju olevat. Ära tee teisele seda, mida ei taha endale. Isegi Venemaal on võimalik õppida Eesti keeles või vähemalt mõned aastad tagasi oli nii, kui Eestist käisid järjepanu kusagil sügaval Siberis Eesti külas meie noored õpetajad eestikeelset õpetust andmas.
to to pff, 12:00, 17. jaanuar 2012
venelaste maksudest piisab ehk vaevalt vanglasüsteemi ülalpidamiseks ,aga see selleks .Ka türklased maksavad ju saksamaal makse ,aga kooliharidust ikka ei ole .Pealegi kolivad needsamad venelased siin soome ,või kuhu iganes ,nad ei nõua ju seal riikliku omakeelset haridust .Sama lugu on eesti pagulastega .miks siin teisiti peab olema ?Mis rahvas ned venelased on ,et neile peab olema riiklik haridus ,aga näiteks ukrainlastel ei pea olema ,või siin elavatel hiinlastel? nad maksavad ju ka makse!!
to Ants Kasepuu, 12:04, 17. jaanuar 2012
justnimelt meilt käisid seal eestikeelset haridust jagamas meie raha eest meie inimesed .Riikliku põhikooli ,rääkimata gümnaasiumiharidusest eesti keeles pole kuskil venemaal
Samuti toetan, 12:48, 17. jaanuar 2012
Olin päris üllatunud, et selline artikkel meie "vabas meedias" üldse ilmuda sai. Mina toetan kahe käega autori öeldut. Karistada tuleb neid, kes tõesti selle ära on teeninud, mitte rahvuse järgi. Eestis elavate mitte-eestlaste "peedistamine" tekitab ainult paksu verd, ja jätab kasutamata hiigelsuure potensiaali. Olen täiesti veendunud, et Pronkssõduri saagat olnuks võimalik ära hoida. Oma suures tigeduses me jätame tähelepanuta riigi tegelikud vajadused suures plaanis.
Maksudest, 13:27, 17. jaanuar 2012
Ega need maksud, mis on saadud riigipalkadest või riigihanketest, päris maksud ei olegi. Vasakust taskust paremasse. Nii et päris maksud on ainult need, mis tulenevad riigist sõlltumatu bissnessist. Aga seal venelasi on palju rohkem. See on lisa hariduse finanseerimise jutule.
Velirand, 13:31, 17. jaanuar 2012
"kuid üha uued ja uued põlvkonnad peavad vastutama ühe grusiini kuritegude eest."
Demagoogia. See, mis toimus 1940. aastal, oli vene nõukogude imperialismi kuritegu, mitte mingi ühe grusiini kuritegu.
Velirand, 13:41, 17. jaanuar 2012
"oleksime võinud survestada võimu, et see teeks järeleandmisi kodakondsuse ja keeleseaduse osas".
Konkreetsemalt, mida autor siinkohal silmas peab?
Küsimus - Vastus, 13:46, 17. jaanuar 2012
Autor küsib:
Mõelge ise, mis tunne on sündida ja kasvada üles maal, kus sa lapsest saadik tunned, et pole siin teretulnud?
Mina vastan:
Kõik, kes tunnevad, et pole Eestis teretulnud, lahkuvad kiiresti-kiiresti, nagu prantsuse okupandid-kolonisaatorid Alžeeriast. Ja kusjuures prantslased okupeerisid Alžeeriat üle 100 aastat.
Ajakirjanik X, 13:47, 17. jaanuar 2012
Mind paneb imestama, et peavoolumeedia väljaanne on avaldanud nii ausa, otsekohese ja ühtlasi väga aruka artikli. Autor toob tüeselt välja selle, miks eesti rahvas on jäänud nii väikseks ja miks ta üha rohkem kokku sulab, sest me oleme valinud avatuse asemel sulgumise, natsionalismi, vaimse ja eetilise piiratuse, isolatsiooni euroopalikust ja maailmakultuurist. Me istume nagu konnad oma mätatl ja vaid krooksume, lootuses, et tuleb printsess ja meid suudleb. Ei tule, sest me polegi enamat kui ennasttäis konnad, kes ei saa aru, et rahvusriik on niigi tohutu kingitus teiste rahvaste poolt, mida me aga ise ei suuda väärikalt edasi kanda ja oleme selle muutnud mingiks koonduslaagriks, kus inimesi ei hinnata nende teadmiste, võimete ja töö järgi, vaid mingitel nn rahvuslikel või keelelistel tunnustel, mis on tänases maailmas absoluutselt teisejärgulised. Meie rahva suurim häda on meie rahva enda rumalus ja piiratus.
vene rahvusest Eesti kodanik, 14:19, 17. jaanuar 2012
Väga asjalik ja ajakohane kommentaar. Autor on tõeline mõtleja, korralik ja aus inimene. Paraku on tema kirjutatud kommentaar 99,9999% tõde ning seetõttu tsiviliseeritud Eesti tulevik on väga udune.
Täiesti nõus artikliga!, 14:37, 17. jaanuar 2012
Vene õppuritele peab jääma võimalus omandada keskharidust oma emakeeles, kui nad seda soovivad, sest paljud neist soovivad jätkata haridusteed Venemaa kõrgkoolides. Need, kes soovivad jätkata õpinguid Eesti kõrgkoolis, on üht- või teistmoodi juba omandanud vajalikud eesti keele oskused. Paljud vene lastevanemad on pannud oma lapsed eesti lasteaeda ja edasi on nad jätkanud haridusteed eesti koolides - neil pole eesti keelega mingit probleemi ja edaspidi on nad rahulikult sulandunud eesti ühiskonda. Kui asjad toimuvad loomulikku rada pidi, siis pole mingit mõtet kehtestada mingit survet või sunnimeetodeid. Vene koole jääb aegamööda vähemaks niikuinii seoses sellega, et paljud vene lapsed käivad eesti koolides ja sündimus väheneb. Nii on paljud vene gümnaasiumid
muudetud oõhikoolideks ja see tendets jätkub. Neile aga, kes soovivad saada venekeelset keskharidust, peab see võimalus ka säilima, eriti piirkondades, kus on venekeelseid enamuses. Kuidas on vene õpilasele võimalik paremini arusaadavaks teha nt. Eesti ajalugu, kas siis, kui ta õpib seda eesti keeles või vene keeles??! Kindlasti on aine paremini venelasele arusaadav, kui seda õpitakse emakeeles! Ka eestlasele oleks raske õpetada vene ajalugu vene keeles, sest ta lihtsalt ei saa vene keelest nii palju aru.
See, et meil elab siin nii palju vene rahvusest inimesi, on ajalooline paratamatus. Kuid kindlasti on parem leppida venelastega, kes on ikkagi nn. valged inimesed kui mingi rahvaste paabeliga, kus on suur % asiaate, mustanahalisi, türklasi või keda iganes meile palju võõrama kultuuri ja keelega inimesi.
Tõnu, 14:52, 17. jaanuar 2012
Algusest lõpuriga nõus! Tuletaksin sedagi meelde, kuidas 20 aastat tagasi osa meie teadlasi üllitas artikleid sellest, kuidas vene okupantide poolt meile varases lapsepõlves pealesunnitud teise (vene) keele õppimine lausa lapse aju kahjustas. Meid olevat sunnitud kakskeelseks ja see tekitavat inimesel identiteedikriisi ja mida hullu kõike veel. Kes me nüüd oleme, mida nüüd oma lastele peale surume? Kas nad veel mõikavad, on nad eestlased või hoopis angloameeriklased? Meie oma riik öeldi olevat vajalik ennekõike eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimise huvides. Rahvus aga on amerikaniseerumas, keel lamedate ameerika-inglise otselaenudega reostatud, kultuuri (muuseume, raamatukogusid, kultuurimaju, teatreid jne) olevat füürerit kehastava kultuuriministri arvates ikka veel liigagi palju (mis teha, raske nõukogude aja pärand!). Laulupeodki saavad ikka veel peetud, kuigi võrreldes okupatsiooniajaga on suur osa nendega seotud kulutusi riigi kaelast veeretatud lauljate ja tantsijate enda kaela.
eestlane, 14:55, 17. jaanuar 2012
Kui me mõistame hukka venelaste katsed eestlasi venestada, peaksime mõistma, et ka vastupidine on hukkamõistu väärt. Pigem peaks riik hoolitsema selle eest, et inimesed tahaksid meie kodakondsust ja saaksid korralikku keeleõpet. Ka muud, mitte ainult venelased. Hetkel püüame kangesti olla eurooplased, aga samas ei võeta muulasi tööle, öeldakse, et meil on oma inimesigi tööta, meil on KEELATUD võõraid tööle võtta. Mis see tähendab? Tavaeestlase natsionalism on jõudnud riiklikuks, varjatud rassismiks/ natsionalismiks, aga oma rahvas jookseb parematele jahimaadele ja keegi ei pea oma rahvuse pärast tööta jääma.
Kommenteeri
Olen tutvunud reeglitega ja võtan vastutuse oma sõnade eest

(:) must meedia ja must raha hukutavad Eesti riigi (20)

Kommentaar | (:)KIVISILDNIK
Kodanik Meikari puhtsüdamlik ülestunnistus ei tohiks meid kedagi üllatada, iga tädi Maali ja nimetu Delfi kommentaatorim**n teab, et kõik poliitikud on sead, värdjad ja reeturid. Poliitikud ja must raha on lõputu ja tüütu teema – Edgari idaraha, sotside idaraha, roheliste hämarad skeemid, isamaaline kodakondsusmüük, raudteemüük, kolhoosnikepartei maadevahetus, erastamine, kodanik Pandi edulugu – see teema on lõputu.

KOMMENTAAR | Maksuseadus pea pealt jalgade peale (5)

Kommentaar | Jaan Metsaveer, TTÜ emeriitprofessor
Viimasel ajal on ka valitsusparteid hakanud rääkima sellest, et tööjõumakse on vaja vähendada. Praegune tööjõu maksukoormus on tõesti liiga suur. Kahjuks aga kaasnevad jutuga tööjõumaksude vähendamisest jutud kaudsete maksude suurendamisest, sest käibemaks ei olevat tööjõumaks.

Privaatsus tähendab ka ilmajäämist (2)

Kommentaar | Vahur Afanasjev, kirjanik
Inimestel ei maksa seoses Google Streetview’ga privaatsuse kadumise või oma avaliku kuvandi kontrollimatuse pärast väga muretseda, leiab kolumnist Vahur Afanasjev.

KOMMENTAAR | Tallinn väärib palju paremat (22)

Kommentaar | Jakko Väli, kolumnist
Järgmise aasta kõige olulisem küsimus Eesti poliitilises konnatiigis on, kas pärast kohalike omavalitsuste valimisi õnnestub Savisaarel säilitada linnapea koht või sunnitakse ta sellest loobuma.

KOMMENTAAR | Vene koolis on aeg eelistada ENSV asemel Eesti Vabariigi huve (7)

Kommentaar | Sergei Metlev, Noorteühingu Avatud Vabariik juhatuse liige
Sattusin lugema TLÜ õppejõu Vitali Belobrovtsevi kommentaari "Likvideerime vene gümnaasiumid õilsa eesmärgi nimel" 3. mai Õhtulehest ja mõtlesin, et sellisele kirve-propagandale peab vastama, kuna autor viib häbenematult inimesi eksitusse rusikaväidetega "venekeelse hariduse likvideerimisest" ja seostab osaliselt eestikeelset õpet sunniviisilise eestistamisega.

Mitte ainult Ansip, vaid terve riik on väsinud? (23)

Kommentaar | Nasta Pino, vabariigi kodanik
Hiljuti tunnistas meie peaminister avalikult, et ta on väsinud. Imelik küll, kuid seda oli kosutav kuulda. Ka tema, nagu paljud meist. Temagi on inimene, mitte igiliikur, kelle eesmärk on oma riiki igavesti eesliinil hoida, teistest parem olla.

«Neegriküsimus» on põletavalt päevakorral? (34)

Kommentaar | Jüri Kallas, literaat
Sõna «neeger» kasutamise keelamine on pseudoprobleem, leiab kolumnist Jüri Kallas.

KOMMENTAAR | Kiusamine on lõbus vaatemäng? (4)

Kommentaar | Ramo Pener, õpetaja
Kool pole juba ammu enam turvaline paik, kus saaks keskenduda põhiprotsessidele.

Õnn, kaitse ootamatult portfelli saanud kaitseministrit! (5)

Kommentaar | Ivo Rull, suhtekorraldusfirma Rull & Rumm juhataja
Urmas Reinsalu kaitseministriks saamisele eelnes IRLis kaks õnnetust, mis talle selle portfelli kokkuvõttes tõidki. Eks tulevik näita, kas ja kelle õnneks või õnnetuseks.

Vene gümnaasiumi ja eesti keele ümber ja taga toimuvast (10)

Kommentaar | Mart Rannut, keeleteadlane
3. mai Õhtulehes avaldatud Vitali Belobrovtsevi artikkel «Likvideerime vene gümnaasiumid õilsa eesmärgi nimel» on signaaliks, et Belobrovtsev ei taha Eesti haridusarengu pidurdamisel keskerakondlastele alla jääda. Erinevuseks on see, et kui keskerakondlased leiutavad selleks uusi põhiseaduslikke inimõigusi (nt senitundmatu põhiseaduslik õigus õppekeelt valida!), siis Belobrovtsev on rõhu pannud faktide väljamõtlemisele.

Belobrovtsevid on aktiivsed vastalised (1)

Kommentaar | ÕL

Lohinal tagasi 19. sajandisse (8)

Kommentaar | Sulev Uus, Eesti Keele Kaitse Ühing
Paradoks, aga eesti keelt saab rikkuda ka ilma keelenorme rikkumata. Ilmekas näide on viimaseil aastail hoogsalt leviv lohistamine.

Unistuse toetav hääl

Kommentaar | Katrin Pauts, ajakirjanik
Seisan, pea kuklas, koduõuel, silmad ainiti jälgimas tibatillukest musta täppi pilvitus taevas, mis jätab endast maha kriitvalge joone.

KOMMENTAAR | Väiketootmine põhiseadusesse? (4)

Kommentaar | Vahur Afanasjev, kirjanik
Heakskiiduga lugesin Evelin Ilvese avaldust, et see, "mis vähemasti toitu puutub, ei tule see tervele inimlapsele iialgi keemialaborist ja tehasest, vaid ikka põllult, metsast ja veest". Esimene leedi jutustas, et ameeriklased on seljatanud kolesteroolihirmu ning peavad kõrghoonete katustel kanu.

KOMMENTAAR | Hiina vallutab Vahe-Euroopa

Kommentaar | Toomas Alatalu, vaatleja
Selle aasta esimese nelja kuu mõjukaim muutus Ida- ja Kesk-Euroopas (edaspidi Vahe-Euroopa = VE) on kaheldamatult Hiina peaministri Wen Jiabao kohtumine selle piirkonna 16 riigi valitsusjuhiga, kelle hulgas oli ka Andrus Ansip.

ÜKS KÜSIMUS | Arstid ei opereeri terveid inimesi (3)

Kommentaar | ÕL
Kas Eestis tõesti opereeritakse terveid inimesi ainult selleks, et raha kätte saada, nagu viitas patsientide esindusühingu juht Pille Ilves 26. aprilli Õhtulehes.

Sajandi hirm või võimalus

Kommentaar | Hannes Rumm, Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht
Avastasin eelmisel sügisel mõni päev enne 43. sünnipäeva habet ajades oma juustest esimese halli karva. Tuju viis täitsa nulli ootamatult tulnud teadmine, et lõplikult on möödas see õnnelik tudengiaeg, mil meil sõpradega oli kenaks kombeks üksteisele sünnipäeval lõõpimisi soovida õnne viimaseks veerandsajaks.

Riigikogu kantselei arutab välikohviku avamist

Kommentaar | ÕL

Miks luua teedel kunstlikke takistusi? (12)

Kommentaar | Vambola Paavo, ajakirjanik
Ekspertide komisjon langetas hiljuti karmi otsuse – tänavu suvel piirkiirust ei tõsteta. Kui argumenteeritud see otsus on, jäägu spetsialistide südametunnistusele, aga kummaline on kuulda tarkade meeste suust erinevat juttu. Kriitikatulv on tohutu.

Sotsiaalmaksu lagi – kellele ja miks? (7)

Kommentaar | Heido Vitsur, majandusteadlane, Arengufondi ekspert
Majandusteadlane Heido Vitsur selgitab, miks Eestile on kasulik koalitsioonileppes 2014. aastast plaanitav sotsiaalmaksu lae kehtestamine.

Lätlase palli juhtis korvi jumala sõrm (3)

Kommentaar | Tiit Kuresilma, mõtleja
Lätlane Škele tegi Eesti korvpallimeeskonna videoklippides kuulsaks kogu maailmas, kui viskus auti mineva palli poole keskjoone lähedal ja, selg korvi poole, palli tagantkätt rabas ja viskas, ning see lendas sihtimata peaaegu üle poole välja ja tabas korvi.

Kes on majas peremees? (2)

Kommentaar | ÕL
«Likvideerime vene gümnaasiumid õilsa eesmärgi nimel» Vitali Belobrovtsev (Õhtuleht, 3. mai 2012)

See oleks ju kolhoosistki hullem! (4)

Kommentaar | Indrek Rebase, pensionär
19. aprilli Õhtulehes ilmus lugu Tallinna kurikuulsast rõdupiirdevaringust. Õnn, et keegi viga ei saanud.

Milline on seks poole sajandi pärast? (8)

Kommentaar | Gohar Markosjan-Käsper, kirjanik
Kirjanikuna on mul kaks kehastust, tavalise proosa kõrval kirjutan ka ulmeromaane. Miks?

Kohtuskäimine peab muutuma odavamaks, menetlus kiiremaks (6)

Kommentaar | Marko Pomerants, Riigikogu õiguskomisjoni esimees, IRL
206 SE pole Peugeot’ uus mudel, vaid kohtumenetluses riigilõive alandav eelnõu koos lisadega, mille eesmärk on alandada riigilõive ja muuta kohtuveskite jahvatamist kiiremaks.

KOMMENTAAR | Likvideerime vene gümnaasiumid õilsa eesmärgi nimel (37)

Kommentaar | Vitali Belobrovtsev, Tallinna ülikooli õppejõud
Saan aru, et kirjutan nüüd ennast sisse kapo järgmisse aastaraamatusse, kuid – pole ühtegi mõistlikku argumenti vene koolide sulgemise poolt.

Tropp suhu igaveseks (12)

Kommentaar | Agu Uudelepp, suhtekorraldaja
Kahjuks ei ole Londoni olümpiamängude kavas ala, mis annaks eestlastele kindlalt medali. Lausa terve poodium võiks meie päralt olla. See ala on avaliku arutelu tapmine.

Järelehüüe | Imeline Tiit Veeber (1948–2012) (26)

Kommentaar | Olev Remsu
Mõnele inimesele on palju antud. Tiidul oli peas 900 telefoninumbrit, praktiliselt kõigi omad, kellega oli olnud kas või üks kõne. Täpselt samamoodi olid tal peas kaks tema hiigelfirmat, Giga ja Fortum-Tartu. Ta ei vajanud mingeid pabereid, jooniseid, aruandeid, projekte, kontorit ega muid abivahendeid ja abistajaid, kogu see meeletu hulk informatsiooni oli tal peas.

Kitsad teepeenrad ja sügavad teekraavid on aja märk (9)

Kommentaar | Jüri Tali, elupõline teedeehitaja
Eesti teede ääres on kitsad teepeenrad ja sügavad, järskude nõlvadega kraavid, mis ähvardavad juhitavuse kaotanud sõiduki juhti tõsiste tagajärgedega – ohus on tema elu, tervis ja auto. Miks see nii on?

Ühes pajas Lenin, Hitler ja Dostojevski (12)

Kommentaar | Margo Pajuste
Kirjanik Olev Remsu rändab oma uues raamatus "München. Hitler ja Dostojevski" mööda natsiaegset ajalugu tulvil Münchenit, sidudes ootamatul moel kokku Lenini, Hitleri, Dostojevski ja teab kelle kõik veel.
Saada vihje
6 144 144
vihje@ohtuleht.ee
Õhtuleht ootab oma lugejatelt vihjeid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Vihje saatja võib jääda anonüümseks.
Nimi:
E-mail
Vihje:
Palume saata ainult enda tehtud pilte. Pilti saates kinnitate oma autorlust. Õhtulehel on õigus saadetud fotosid tasuta kasutada oma paber- ja veebiväljaandes ning vajadusel muudel kommertseesmärkidel autoritasu maksmata.
Nimi:
E-mail
Fail:
Pildifaili suurus vähemalt 25 KB ja kuni 2 MB.
Kirjeldus:
Kui näed midagi põnevat, siis võta mobiil ja pildista! Saada pildiga MMS aadressile pilt@ohtuleht.ee. Sõnumi hind on paketipõhine. Palume saata ainult enda tehtud pilte. Pilti saates kinnitate oma autorlust. Õhtulehel on õigus saadetud fotosid tasuta kasutada oma paber- ja veebiväljaandes ning vajadusel muudel kommertseesmärkidel autoritasu maksmata.
Ilm: Tallinn
15°
N 24.05
selge
15°
R 25.05
selge
17°
L 26.05
vihm
17°
P 27.05
selge
16°
E 28.05
selge
18°
T 29.05
pilves
12°
K 30.05
poolpilves
12°
N 31.05
poolpilves
14°
R 1.06
selge
17°
Anekdoot

Meelelahutus koosolekul
Joonista endale markeriga vuntsid ja ulata marker julgustavalt noogutades ja naeratusega oma naabrile.

Parimad pakkumised