Mida aeg edasi, seda rohkem ilmneb šokolaadil imepäraseid tervisele kasulikke omadusi. Briti teadusajakirjas BMJ avaldatud värskes uuringus tehti kindlaks, et hinnatud maius on hea südamele, aitab vältida insulti ja isegi suhkurtõbe!
Südame ja veresoonkonna haiguste ohtu üldiselt vähendas šokolaadi söömine uuringu järgi keskmiselt 37%, suhkurtõve tõenäosust 31% ja insuldiohtu 29%. Seost šokolaadi ja infarkti vahel 114 009 patsienti analüüsinud uuring aga leidnud.
Cambridge’i ülikooli teadlaste analüüs on suurim, mis šokolaadi kohta eales tehtud. Uuringus kasutati ära seitsme varasema andmeid ning uuritavad inimesed olid Jaapanist, USAst, Rootsist ja Hollandist. Keskmiselt jälgiti inimesi kümme aastat, pikim periood oli isegi kuusteist aastat.
Suudlusest mõjusam
Kuigi teadlased tuvastavad šokolaadil aina rohkem häid omadusi, ei tea nad veel täpselt, miks see inimestele hästi mõjub. "Toidud on väga keerulised struktuurid, kus paljud ained omavahel mõjuvad," rääkis ülikooli südame ja veresoonkonna haiguste spetsialist dr Oscar Franco ajalehele Telegraph. "Šokolaad võib ka näiteks parandada inimeste elukvaliteeti, mis võib olla üks tervist parandavaid mehhanisme, aga see on vaid spekulatsioon."
2007. aastal kuulutasid teadlased, et šokolaadi keele peal sulada laskmine oli füüsiliselt intensiivsem elamus kui suudlemine. Kuigi suudlused kiirendavad veidi südamelööke, tõstis šokolaad löökide kiirust üle kahe korra ja efekt oli pikemaajalisem, vahendas BBC.
Samuti leidis uuring, et kui šokolaad sulama hakkas, paranes kõikide aju regioonide töö oluliselt võimsamalt, kui suudeldes. Ka oli selle mõju püsivam. Seejuures on meeste mõõdetavad reaktsioonid šokolaadile naiste omadega samad, ehkki rahvasuus on alati arvatud, et naistel on šokolaadiga lähedasemad ja tugevamad suhted.
Loomadele surmav
Ameerika meditsiiniassotsiatsiooni teadusajakirjas avaldati 2007. aastal ka sellise uuringu tulemused, mille kohaselt väikese koguse tumeda šokolaadi söömine langetab oluliselt vererõhku. Patsiendid said iga päev 6,3 grammi šokolaadi, kusjuures mõned said tumedat ja teised valget šokolaadi. Valgel šokolaadil olulist mõju – ei head ega halba – ei avastatud.
2009. aastal avastasid Rootsi Karolinska instituudi teadlased šokolaadi ühe tugevama kasuliku mõju: oma esimese südameataki üle elanud inimesed, kes söövad nädalas paar korda šokolaadi, suurendavad oma ellujäämisvõimalusi lausa kolm korda. Väiksem šokolaadipruukimine andis vastavalt väiksema efekti, kuigi seegi oli arvestatav.
Briti südamearstid on siiski mures, et šokolaadil avastatud tervisele kasulikud mõjud võivad inimestele vale sõnumi saata. "Me ei saa inimestele soovitada hakata selle uuringu põhjal meeletutes kogustes šokolaadi kugistama," kurtis Telegraphile dietoloog Victoria Taylor. "Südamehaiguste tõenäosuse vähendamise alustamiseks on palju paremaid kohti kui šokolaadikarbi põhi."
Samuti meenutavad teadlased, et irooniliselt on inimestele kasulik šokolaad meie lähematele sõpradele – kassidele ja koertele – surmavalt mürgine.



















































